ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

ההבדל בין מהנדס להנדסאי תעשייה וניהול

בישראל לימודי הנדסאים זוכים לפופולריות נרחבת ומטבע הדברים שתעלה ההתלבטות אם לעשות תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול או שמא תואר הנדסאי שמשך הלימוד בו קצר משמעותית. כאן נעמוד על ההבדלים שחשוב להכיר.

צוות פורטל לימודים|8.11.2018|12:9
תחום התעשייה והניהול נהנה מביקוש גבוה וכולל מגוון רחב של תפקידים. הנדסת התעשייה והניהול עוסקת בייעול ושיפור תהליכים פנים-ארגוניים וניתן לעשות בה שימוש בתעשיות, חברות, ארגונים ומפעלים כאחד. בוגרי התחום ובכפוף לתחום ההתמחות שבו בחרו, יכולים לעסוק בהטמעת מערכות מידע מורכבות, בשיפור תהליכים יצרניים, בבקרת ושיפור פעולות השיווק והמכירה, בלוגיסטיקה מורכבת, בייעול המבנה הארגוני וכוח האדם ועוד.

כיום ניתן ללמוד את התחום הן במסלול תואר ראשון והן במסלול לימודי הנדסאי כשהשאלה המתבקשת היא כמובן – אילו הבדלים חשוב לקחת בחשבון טרם ההרשמה. לאור פניות מגולשים רבים,  החלטנו לקבץ את הנקודות החשובות ביותר.



ההבדלים בין הנדסאי למהנדס תעשייה וניהול 


סמכות


אחד ההבדלים בין מהנדס להנדסאי תעשייה וניהול הוא במידת הסמכות, דבר שמתבטא בעיקר בתפקידים התחלתיים.
לצד הפרקטיקה, תואר מהנדס כולל תכנים נרחבים יותר בפן התיאורטי מה שמאפשר למהנדסים להתקדם מהר יותר לתפקידים ניהוליים גם ללא ניסיון תעסוקתי קודם. הנדסאי תעשייה וניהול יכולים אף הם להשתלב בתפקידים ניהוליים אך לרוב קצב ההתקדמות יהיה כרוך בצבירת ניסיון תעסוקתי רב יותר ממקביליהם.

חשוב לציין כי להבדיל מלימודי הנדסאי בניין שם הסמכות קבועה בחוק ומאפשרת מגבלה לחתימה על מבנים פשוטים בגובה עד 4 קומות, תחום הנדסת התעשייה והניהול הוא מעט מטושטש ולכן גם הנדסאים יכולים ליהנות מאפשרויות קידום מצוינות.

תחומי התמחות


הבדל נוסף בין מהנדס להנדסאי תעשייה וניהול ניכר בהיצע ההתמחויות שמוצעות במהלך תכנית הלימודים.

תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול כולל תחומי התמחות רבים יותר וביניהם ניתן למנות: מערכות מידע, תפ"י (תפעול וייצור), לוגיסטיקה, שיווק, ניתוח עסקי, הנדסת אנוש ואבטחת מידע. לעומתו, במסגרת תואר ההנדסאי ההיצע הוא מצומצם יותר ומתמקד בתפ"י, מערכות מידע ולוגיסטיקה. לפיכך, מומלץ לקחת בחשבון שהיצע המשרות הרלוונטיות ישתנה בהתאם לבחירת מסלול הלימודים.



עוד בנושא תעשייה וניהול:

משך הלימוד


בהתאמה לכלל לימודי ההנדסאי בישראל, גם לימודי הנדסאי תעשייה וניהול אורכים כשנתיים וזאת לעומת לימודי תואר ראשון שאורכים ארבע שנים.

לעתים מתכונת הלימודים של לימודי ההנדסאי עלולה להתארך, אך על-פי רוב זה תלוי בבחירת הסטודנטים בין מתכונת לימודי בוקר מרוכזת למתכונת לימודי ערב המתפרשת על זמן ארוך יותר ושמגיע לכ-3 שנים וחצי.

משכורת


שכרם ההתחלתי של מהנדסים הוא גבוה יותר משכרם של הנדסאים.

מהנדס תעשייה וניהול ירוויח בתפקידו הראשוני כ-9,000-11,000 שקלים בממוצע בעוד שהנדסאי תעשייה וניהול ירוויח כ-7,800-9,000 שקלים. בוגרי שני המסלולים יהנו עם צבירת הוותק מקפיצה משמעותית בגובה השכר. למידע רחב יותר על משכורתם של הנדסאים אנו ממליצים בחום לגשת למאמר הבא.

במה כדאי לבחור?


לנוכח אפשרויות התעסוקה הפונות לבוגרי שני המסלולים, קיים בלבול רב בקרב מתעניינים ומתעניינות ולכן מומלץ שתשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
  • מה משך הלימודים שאוכל להקצות לעצמי?
    יחד עם משך הלימוד הקצר יותר, לימודי הנדסאי לרוב מאפשרים גמישות עם מתכונת בוקר וערב.
  • איפה אני רואה את עצמי בעוד מספר שנים?
    בסופו של דבר, תואר מהנדס יכול לקדם לתפקידים בכירים יותר. עם זאת, חשוב לציין שלהנדסאים ישנה האפשרות להירשם ללימודי השלמה להנדסה בכל שלב שבו הם מרגישים שהם מעוניינים להתקדם.
  • עד כמה יש לי סבלנות לתיאוריה?
    לימודי הנדסאי מתמקדים לרוב בתכל'ס עם המון פרטיקה והתנסות מעשית, זאת לעומת לימודי הנדסה שכוללים גם לא מעט תיאוריה. אם אתם מחפשים נכון לעכשיו את התשובה המעשית, זכרו שוב שעדיין תוכלו להשלים זאת אח"כ.


צריכים עצה?


מלבד ההבדל בין מהנדס להנדסאי תעשייה וניהול נשארו לכם עוד שאלות? פורטל לימודים הינו אתר העוסק בעולם ההשכלה בהרחבה. יועצי הלימודים שלנו ישמחו לסייע לכם, לקבלת הכוונה התקשרו אלינו במספר הטלפון 03-3727765 או השאירו פרטים בתיבת צור הקשר ונציג יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

עוד באותו נושא:


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על הנדסאי תעשייה וניהול
המכללה הטכנולוגית כנרת
המכללה הטכנולוגית רופין - הנדסאים
המכללה מלמדת ב: עמק חפר.

המסלול נלמד ב: עמק חפר.
הנדסאים באריאל
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
יורם כללי
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
מכללת עתיד
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
המכללה מלמדת ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
רשת אורט
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
המכללה מלמדת ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ראשון לציון, אשדוד, חיפה.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765