ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

מה בעצם ההבדל בין אופטומטריסט לאופטיקאי?

רבים טועים לחשוב שהמושגים אופטומטריסט ואופיטקאי מתייחסים לאותו המקצוע, דיי כמו שאינסטלטור ושרברב הם פשוט כינויים שונים לתחום זהה, אך פה דווקא מדובר בסיפור שונה לחלוטין אותו נפרט במאמר הבא.

צוות פורטל לימודים|27.6.2018|15:32
תחום רפואת העיניים מורכב מ-3 מקצועות חשובים הנעזרים זה בזה ומשלימים זה את זה: רופאי עיניים, אופטומטריסטים ואופטיקאים. בנוגע למקצוע הראשון זו כבר התייחסות למאמר נפרד, אך בו גם הבלבול באשר לייעוד המקצועי הוא כמעט אפסי. מטרתו של מאמר זה אם כן היא להסביר לכל מי שמתעניין בתחום על ההבדלים המהותיים הקיימים בין אופטומטריסטים לאופטיקאים. אכן שני המקצועות מיועדים לטיפול בבעיות ראיה, אך אופי העבודה ורמת הסמכויות הינם שונים בתכלית.



אז אופטומטריסט או אופטיקאי?


אופטומטריסט


משך הלימודים: להשתלבות בתחום יהיה עליכם להקדיש 4 שנים במסגרת לימודי אופטומטריה לתואר ראשון.

אופי הלימודים: התואר כולל מגוון רחב של קורסים וביניהם מתמטיקה, סטטיסטיקה, פיזיקה, כימיה, פיזיולוגיה, אנטומיה, אופטיקה וביוכימיה. הלימודים כוללים קורסים עיוניים והתנסות קלינית מעשית. עם תום הלימודים מקבלים בוגרי התואר תעודת B.Optom, אך להשתלבות המקצועית נדרש גם מעבר בחינות חיצוניות המתקיימות על-ידי משרד הבריאות.

סמכויות: אופטומטריסטים מוסמכים לביצוע בדיקות ראייה לבחינת המספר של העין, התפקוד הכללי, בריאות המבנה האנטומי וביצוע התאמה להכנת עדשות למשקפיים ולראייה.

אופטומטריסטים מוסמכים להנפיק מרשמים להכנת עדשות מגע ועדשות למשקפיים ויכולים, מספקים הדרכות לרפואה מונעת ושימור בריאות העין ומפנים לרופא עיניים לצורך המשך טיפול במקרים בהם יש חשד לסוגיות בריאותיות המצריכות טיפול תקופתי או פולשני.

אופטיקאי


משך הלימודים: אם אתם מחפשים מקצוע ביצועי יותר הרי שבמקרה הזה תצטרכו להשקיע שנתיים בלבד במסגרת קורס אופטיקה.

אופי הלימודים: תכנית הלימודים מכשירה את בוגריה כאופטיקאים סוג 1 ובהמשך מעניקה הסמכה מתקדמת סוג 2. בדומה לאופטומטריה, גם במסלול זה לומדים המשתתפים על האנטומיה של העין ורוכשים ידע עיוני רב, אך עיקר המיקוד הוא בעריכת מדידות, ביצוע בדיקות ושימוש בציוד מקצועי להכנת עדשות והכנת עזרי ראייה נוספים. עם תום הלימודים נדרשים המשתתפים למעבר בחינות חיצוניות הנערכות על-ידי משרד הכלכלה לצורך השתלבות מקצועית בתחום.

סמכויות: את עבודתם של האופטיקאים ניתן לתאר כביצועית/טכנית יותר כשתפקידם הוא ליישם את המרשמים המונפקים על-ידי האופטומטריסטים ורופאי העיניים. אופטיקאים יכולים לתקן עדשות ולבצע התאמות נוספות לתווי הפנים של הלקוח.



ההבדל בין אופטומטריסט לאופטיקאי ניכר גם בתנאי הקבלה


הקבלה לקורס נחשבת לקלה באופן יחסי ומאפשרת התמקצעות והשתלבות מהירה בשוק העבודה לכל מי שמעוניין לקחת חלק טכני בתחום רפואת העיניים. מרבית מוסדות הלימוד מתנים את ההרשמה בהצגת תעודה גמר תיכונית וראיון קבלה

הקבלה עבור לימודי אופטומטריה מותנית בציון בחינה פסיכומטרית על סך 600 ומעלה יחד עם ציוני תעודת בגרות.
חשוב לציין כי חלק מן המוסדות מציעים הרשמה לתואר ללא פסיכומטרי בכפוף לציוני בגרות גבוהים או מעבר מכינה קדם אקדמית, אך מומלץ לבדוק זאת באופן פרטני מול המוסד הלימודי.

מתלבטים במה לבחור?


נשמח לעזור! את ההבדל בין אופטומטריסט לאופטיקאי קל להסביר, אבל כשזה מגיע לבחירת תכנית הלימודים הנכונה ביותר עבורנו, לעתים מדובר במלאכה מעט יותר מבלבלת. פורטל לימודים מתפעל מוקד ייעוץ לימודים חינמי הפעיל בין השעות 9:00-20:00 במספר הטלפון 03-3727765. ניתן גם להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.

צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון באופטיקה
יורם כללי
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
מכללה אקדמית הדסה ירושלים
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
המכללה מלמדת ב: ירושלים.

המסלול נלמד ב: ירושלים.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין רפואה ובריאות
מדוע לשקול ללמוד רוקחות בחו"ל?
מדוע לשקול ללמוד רוקחות בחו"ל?
אנשיםן רבים מתלבטים אם להישאר בישראל ללמודים, או לעשות את המעבר הנועז למדינה זרה ולחלמוד שם. עבורכם המתלבטים, הכנו את הכתבה הבאה שתעזור לכם עם השאלה מדוע כדי לשקול לימודי רוקחות בחו"ל. ...המשך
רפואה וטרינרית בחו"ל
רפואה וטרינרית בחו"ל
אנשים רבים מתלבטים האם ללמוד וטרינריה בישראל, או שמא לעשות את הצעד האמיץ וללמוד בחו"ל. עבורכם הכנו מספר סיבות מדוע בהחלט יכול להשתלם לכם ללמוד בחו"ל ואפילו הוספנו קצת מידע על אחת המדינות. תיהנו ובהצלחה ...המשך
היתרונות בלימודים בחו"ל
היתרונות בלימודים בחו"ל
החוויה האולטימטיבית, אפשרויות תעסוקה ברחבי העולם, האפשרות ללמוד שפה ותרבות חדשה וגם המחירים שעוד יפתיעו אתכם. הנה כל הסיבות מדוע עליכם לעשות את הצעד, לעלות על המטוס וללמוד בחו"ל. ...המשך
איך נרשמים ללימודים בחו"ל?
איך נרשמים ללימודים בחו"ל?
עשיתם את הצעד הראשון והחלטתם שאתם מעוניינים ללמוד בחו"ל עכשיו עליכם לעשות את הצעד השני ולהבין כיצד נרשמים ואיך עוברים את תנאי הקבלה. במיוחד בשבילכם הכנו את הכתבה הבאה. בהצלחה. ...המשך
6 סיבות ללמוד פיזיותרפיה
6 סיבות ללמוד פיזיותרפיה
אתם שוקלים ללמוד תואר ראשון בפיזיותרפיה אך עדיין לא בטוחים? הנה מספר סיבות מדוע אתם לא תתחרטו ויתנו לכם את הדחיפה הקטנה בכיוון הנכון. הנה 6 סיבות משכנעות ללמוד פיזיותרפיה: ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765