ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

מה זה מכינה קדם הנדסאית?

לימודי הנדסאים פותחים בפנינו מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה במשק הישראלי החל ממפעלים ותעשיות ועד לענף ההייטק והרפואה. אחד מן היתרונות החשובים ביותר של תואר הנדסאי הוא תנאי הקבלה הנוחים שפותחים את אפשרויות רישום גם למי שאיננו עומד בתנאי הבסיס.

צוות פורטל לימודים|2.8.2018|12:29

מהי בעצם מכינה להנדסאים?


מכינה טכנולוגית להנדסאים הינה תכנית לימודים האורכת כשנה ובמהלכה לומדים המשתתפים את המקצועות: מתמטיקה, אנגלית, עברית ומיומנויות למידה.

מטרתה של מכינה טכנולוגית להנדסאים היא ליישר קו בין אלו שעומדים בדרישות תנאי הקבלה להנדסאים הבסיסיות שכוללות תעודת בגרות מלאה או תעודת בגרות חלקית הכוללת מתמטיקה ואנגלית ברמת 3 יח"ל והבעה ולשון וברמת 2 יח"ל לבין אלו שמחזיקים בתעודת 12 שנות לימוד או 11 שנות לימוד לכל הפחות ואשר מעוניינים להתקבל למסלול.

חשוב לציין: בני 35 ומעלה בעלי תעודה גמר תיכונית יכולים להירשם ללימודי הנדסאים ללא מעבר מכינה טכנולוגית.



למי מומלץ לעשות מכינה קדם הנדסאית?


מכינה טכנולוגית להנדסאים מכוונת בראש ובראשונה למועמדים שאינם עומדים בתנאי הבסיס. עם זאת, יש לציין כי נרשמים רבים מחליטים שכן לעבור את המכינה על אף שהם אינם זקוקים לה וזאת כיוון שהיא מאפשרת להסיר חלודה ולרענן את הידע במתמטיקה ואנגלית – 2 מקצועות הבולטים בחשיבותם במהלך הלימודים עם אנגלית טכנית, מתמטיקה גבוהה, פיזיקה ועוד.

אפשר להתקבל למסלול הנדסאי במכללה מסוימת עם מכינה שעשיתי במכללה אחרת?


כמו תארי ההנדסאי, גם המכינה להנדסאים היא תחום המפוקח על-ידי המכון הממשלתי להכשרות בטכנולוגיה ובמדע. לפיכך, אם בחרתם לעבור מכינה טכנולוגית במכללה מסוימת, עברתם אותה בהצלחה וקיבלתם תעודת גמר מטעם המה"ט, באפשרותכם להתקבל עמה ללימודי הנדסאי במכללה אחרת. 

מבנה ומהלך מכינה להנדסאים


מכינה קדם הנדסאית מועברת בכל בתי הספר הטכנולוגיים המציעים לימודי הנדסאי.

המכינה כוללת לימודי מתמטיקה, אנגלית, עברית ומיומנויות למידה ונלמדת לאורך 2 סמסטרים, סה"כ שנת לימודים אקדמית אחת. באפשרות הנרשמים להתאים את מתכונת המסלול לצורכיהם האישיים שכן מרבית המכללות מאפשרות הן מסלול בוקר והן מסלול ערב. כדאי לקחת בחשבון שמתכונת הערב עשויה להימשך מעט יותר ממתכונת הבוקר המרוכזת.

החלוקה בין נושאי הלימוד הינה:
  • מתמטיקה – 270 שעות לימוד
  • אנגלית – 240 שעות לימוד
  • עברית – 90 שעות לימוד
  • מיומנויות למידה – 60 שעות לימוד
עם תום הלימודים, נדרשים המשתתפים למעבר בחינות חיצוניות הנערכות על-ידי המכון הממשלתי להכשרות בטכנולוגיה ובמדע להוציא את נושא מיומנויות הלמידה. ציון עובר הינו 55 ומעלה.



כמה עולה מכינה להנדסאים?


שכר הלימוד עבור מכינה להנדסאים נע בין 3,100-3,300 ש"ח. מומלץ להתעדכן בחוזר מנהל שכר הלימוד ותשלומים אחרים המפורסם על-ידי המה"ט בו מפורטת העלות המדויקת עבור כל אחד מנושאי הלימוד.

מתמטיקה הזוכה לשעות הלימוד המרובות ביותר עולה כ-1,200 שקלים, אנגלית הבאה אחריה עולה כ-1,100 שקלים, עברית כ-400 שקלים ומיומנויות למידה כ-290 שקלים. 

האם אני חייב ללמוד את כל נושאי המכינה?


סטודנט או סטודנטית שעשו בעבר מכינה קדם הנדסאית ונדרשים למעבר מקצועות לימוד פרטניים או סטודנטים המבקשים לחדד ולרענן את הבנתם בתחום נקודתי, יכולים לעשות זאת ולשלם כ-50% משכר הלימוד כשהמכינה נמשכת עד 15 שעות שבועיות. בכל שעה נוספת ישלמו הסטודנטים 5% משכר הלימוד הכולל.

באיזה מסלול הנדסאי כדאי לבחור?


רוצים לעשות מכינה קדם הנדסאית אבל מתלבטים באיזה תואר הנדסאי לבחור? נשמח לסייע לכם! התקשרו אלינו במספר 03-3727765 לקבלת ייעוץ לימודים חינמי וללא התחייבות או השאירו פרטי התקשרות ונציג מטעמנו יצור עמכם קשר בהקדם.



נושאים שעשויים לעניין אתכם:

צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על הנדסאים - כללי
המכללה הטכנולוגית רופין - הנדסאים
המכללה מלמדת ב: עמק חפר.

המסלול נלמד ב: עמק חפר.
יורם כללי
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ראשון לציון, אילת, אשדוד, חיפה, ירושלים.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין הנדסאים
מה זה הנדסאי?
מה זה הנדסאי?
המנוח אומנם דומה למונח מהנדס, אבל לרובכם אין באמת מושג מה ההבדלים ביניהם. אז מה זה אומר להיות הנדסאי? איך הופכים להנדסאי? מה התפקיד שלו? והאם בכלל יש ההבדל בין ה-הנדסאי למהנדס? ...המשך
ההבדל בין הנדסאי למהנדס
ההבדל בין הנדסאי למהנדס
בתחומים טכנולוגיים רבים ניתן למצוא אנשי מקצוע הנקראים הנדסאים ומהנדסים. השאלה הנשאלת היא מהו בעצם ההבדל בין אנשי המקצוע הללו ואיך מחליטים האם כדאי לכם להיות מהנדסים או הנדסאים בתחום שמעניין אתכם? ...המשך
תעסוקה להנדסאים
תעסוקה להנדסאים
משום שלא מדור במסלול לתואר ראשון, אותו רוב הציבור מכיר. אנשים רבים שואלים את עצמם מהם אפשרויות התעסוקה של בוגר המסלול ההנדסאי. לשם כך בדיוק הכנו עבורכם את הכתבה הבאה: ...המשך
מה זה המה"ט?
מה זה המה"ט?
המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע, הוא הגוף אשר מופקד על הכשרתם הרשמית והסדרתם של בוגרי המסלולים הנדסאים וטכנאים בתחומי טכנולוגיה והתמחויות ייחודיות. ...המשך
מסלולי ההנדסאים המבוקשים ביותר
מסלולי ההנדסאים המבוקשים ביותר
מסלול ההנדסאים נועד כדי לקצר עבור אנשים רבים את תהליכי הלימוד ולצבור ניסיון מעשי הכרחי לשם עבודה בשוק התעסוקה. רוצים לדעת מהם מסלולי הלימוד המבוקשים בתחום ההנדסאים ובשוק העבודה? גלגלו מטה: ...המשך
מהם לימודי הנדסאים
מהם לימודי הנדסאים
תואר הנדסאי הינו מדרגת לימודים בדרך לתואר ראשון. בוגר ההנדסאי אינו מחזיק אומנם בתעודת תואר ראשון, אך זוכה ללמוד את כל השיעורים המעשיים בדומה לכל סטודנט לתואר ראשון. ...המשך
שכר הנדסאי, שכר לימוד להנדסאים ומה שביניהם
שכר הנדסאי, שכר לימוד להנדסאים ומה שביניהם
ההחלטה להירשם ללימודי הנדסאים התקבלה ובצעתם מחקר מעמיק על מה אומר כל תחום ותחום. אבל הנה נותרו להן עוד 2 שאלות כשהראשונה היא כמובן כמה מרוויח הנדסאי והשנייה היא כמה תצטרכו להשקיע בתחום מראש. ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765