ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

שכר הנדסאי, שכר לימוד להנדסאים ומה שביניהם

ההחלטה להירשם ללימודי הנדסאים התקבלה ובצעתם מחקר מעמיק על מה אומר כל תחום ותחום. אבל הנה נותרו להן עוד 2 שאלות כשהראשונה היא כמובן כמה מרוויח הנדסאי והשנייה היא כמה תצטרכו להשקיע בתחום מראש.

צוות פורטל לימודים|26.7.2018|10:27

כמה מרוויח הנדסאי ומה שכר הלימוד? 


לימודי הנדסאים נהנים מפופולריות גבוהה שכן הם פותחים בפני הבוגרים מגוון אפשרויות תעסוקה ובנושאים שונים דוגמת תחזוקת ותפעול מכשורים רפואיים, דיאגנוסטיקה וטיפול במערכות רכב מורכבות, עבודה באולפנים ועל גבי בימות מופעים ענקיות עם מערכות סאונד והגברה מרשימות ועוד..

מספיק שנעשה מחקר קצרצר בלבד כדי שנגלה שישנם מגוון מוסדות לימוד טכנולוגיים המציעים את תכניות הלימוד שלהן יחד עם התמחויות שונות, מסלולי מכינות טכנולוגיות ושיתופי פעולה עם גורמים שונים בתעשייה. אבל מה לגבי הסך הכולל של ההשקעה והתשואה שהיא תניב עבורנו? הנה הנתונים שכדאי לכם להכיר שכוללים כמה מרוויח הנדסאי ומה שכר הלימוד לכל שנה.



שכר הנדסאי אלקטרוניקה


איפה עובדים: הנדסאי אלקטרוניקה יכולים להשתלב במגוון חברות הייטק, חברות תשתית ובתעשיות יצרניות בתחום החשמל. בין היתר הנדסאים אמונים על תכנון וניהול תשתיות חשמל, תחזוקת וטיפול ציוד תעשייתי כבד, ניהול פרויקטים לעבודות שטח במתח נמוך, תחזוקת מערכות CNC לשבבים אלקטרוניים, כיול ותחזוקת מערכות אלקטרוניות למחלקות פיתוח יצרניות ועוד.

משכורת: הנדסאי אלקטרוניקה בתחילת דרכו ירוויח כ-7,000-8,500 ש"ח בעבודתו הראשונית. עד תום 5 השנים הראשונות תגיע המשכורת לכ-10,000 ש"ח ותעלה בהדרגה.

שכר הנדסאי בניין (הנדסאי אזרחי)


איפה עובדים: הנדסאי בניין יכולים להשתלב בחברות ומשרדים לתכנון מבנים כשבסמכותם לתכנן ולחתום על מבנים בגובה עד 4 קומות. כמו כן יתן לעבוד כמנהלי עבודה בחברות לפיתוח תשתיות ובינוי, כמנהלי בקרת תקציבים ואיכות, כאנשי ביצוע, כחשבי כמויות ועוד. 

משכורת: הנדסאי בניין תנוע בין 6,800-8,500 שקלים בעבודות ראשניות. יש לציין כי לניסיון יש משחק חשוב בתחום וכאשר תצברו וותק בתפקיד הראשוני תוכלו כבר לדרוש כ-12,000 ש"ח ואף יותר.

שכר הנדסאי מכשור רפואי


איפה עובדים: הנדסאי מכשור רפואי יכולים לעבוד הן מן הצד המספק ציוד רפואי כאנשי רכש ולוגיסטיקה ואף כאנשי מכר או לחילופין בצד הצרכני כאנשי תחזוקה, תיקון ותפעול ציוד רפואי מתקדם בבתי חולים, מכוני דימות ומעבדות.

משכורת: הנדסאי מכשור רפואי מגיע בתפקידים הראשונים לכ-6,800-7,600 שקלים והשכר עולה בהדרגה ב-5 השנים הראשונות ויכול להגיע עד לכ-11,000 ש"ח ומעלה.



שכר הנדסאי מכונות


איפה עובדים: הנדסאי מכונות משתלבים כמנהלי אחזקה במפעלים ותעשיות יצרניות המתבססים על אוטומציות ורובוטיקה, כמנהלי פרויקטים בתחום הייצור, כמנהלי תפעול וניהול צוותים טכניים, כאנשי בקרה ואיכות בתחום המכניקה, בפיקוח על תפעול ציוד תעשייתי כבד ובהתקנת מערכות מכניות מורכבות.

משכורת: הנדסאי מכונות תנוע בין 7,000-8,200 ש"ח והיא עולה בהדרגה לאורך 5 השנים הראשונות. הנדסאי מכונות בעל וותק של מספר שנים בודדות כבר יכול להשתכר בכ-14,500 ש"ח ומעלה.

שכר הנדסאי תעשייה וניהול


איפה עובדים: הנדסאי תעשייה ממלאים תפקידים ניהוליים ותפעוליים בתחומי התפ"י, בבקרת פרויקטים במגוון תחומים מענף ההייטק ועד לרכש ולוגיסטיקה, במחלקות לבקרה תקציבית ובדיקת איכות, בניהול ובקרת מחלקות יצרניות, במתן ייעוץ ואנליזה לחברות עסקיות ועוד.

משכורת: הנדסאי תעשייה וניהול ירוויח בתחילת דרכו כ-6,800-7,400 ש"ח. חשוב לציין כי ניתן להתקדם לתפקידים בכירים לצורך ייעוץ וגיבוש אסטרטגיות עסקיות לצרכי שיפור וייעול תפעולו העסקי של הארגון וניתן להגיע בתפקידים מתקדמים לכ-13,000 ש"ח ומעלה.

שכר הנדסאי אדריכלות


איפה עובדים: הנדסאי אדריכלות יכולים להשתלב במשרדי תכנון מבנים ותשתיות, בתחום הבקרה התקציבית וניהול פרויקטים למבנים פשוטים, כחשבי כמויות במחלקות הנדסיות לתשתיות, כשרטטים המיומנים בשימוש בתוכנות עיצוב דוגמת אוטוקאד ועוד.

משכורת: הנדסאי אדריכלות נעה בין 6,700-8,700 שקלים ומטפס עם צבירת הוותק והניסיון ויכולה להגיע לכ-13,500 שקלים ומעלה.



שכר לימוד להנדסאים: עלות רגילה ועלות עבור חיילים משוחררים


לימודי הנדסאים עורכים לרוב שנתיים, אך ישנם מסלולים פרטניים העשויים להיערך עד 3 שנים, נתון שחשוב לקחת בחשבון ומומלץ לבררו מול המוסד הלימודי.

שכר הלימוד לשנה א' ינוע בין 6,900-8,000 ש"ח ועלותה של שנה ב' לרוב נעה בין 8,500-9,200 שקלים. לחיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי ניתן לקבל סיוע במימון על-ידי האגף והקרן של המכון הממשלתי להכשרות בטכנולוגיה ובמדע. על-פי הנחיות האגף והקרן לחיילים משוחררים ממשרד הביטחון את התהליך יש לעשות מול המכללה ללא צורך בפניה חיצונית לצורך קבלת המימון.

קבלו ייעוץ לימודים חינם וללא התחייבות


חוץ משאלות דוגמת כמה מרוויח הנדסאי וכמה עולים הלימודים עצמם ישנן עוד שאלות רבות נוספות עליהן צוות היועצים שלנו ישמח לענות ולהעניק הכוונה ללימודים במגוון תחומים מקורסים דרך הנדסאים ועד לתארים ראשונים ומתקדמים. התקשרו אלינו למספר הטלפון 03-3727765 או השאירו פרטי קשר לקבלת שיחה מנציג.

צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על מכינות קדם הנדסאים
אוניברסיטת אריאל - מכינות
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
המכללה הטכנולוגית כנרת
המכללה הטכנולוגית רופין - הנדסאים
המכללה מלמדת ב: עמק חפר.

המסלול נלמד ב: עמק חפר.
המרכז הטכנולוגי להנדסאים ספיר
המכללה מלמדת ב: אשקלון.

המסלול נלמד ב: אשקלון.
יורם כללי
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
מכללת עתיד
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
המכללה מלמדת ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
רשת אורט
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
המכללה מלמדת ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ראשון לציון, אילת, אשדוד, חיפה, ירושלים.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין הנדסאים
מה זה הנדסאי?
מה זה הנדסאי?
המנוח אומנם דומה למונח מהנדס, אבל לרובכם אין באמת מושג מה ההבדלים ביניהם. אז מה זה אומר להיות הנדסאי? איך הופכים להנדסאי? מה התפקיד שלו? והאם בכלל יש ההבדל בין ה-הנדסאי למהנדס? ...המשך
ההבדל בין הנדסאי למהנדס
ההבדל בין הנדסאי למהנדס
בתחומים טכנולוגיים רבים ניתן למצוא אנשי מקצוע הנקראים הנדסאים ומהנדסים. השאלה הנשאלת היא מהו בעצם ההבדל בין אנשי המקצוע הללו ואיך מחליטים האם כדאי לכם להיות מהנדסים או הנדסאים בתחום שמעניין אתכם? ...המשך
תעסוקה להנדסאים
תעסוקה להנדסאים
משום שלא מדור במסלול לתואר ראשון, אותו רוב הציבור מכיר. אנשים רבים שואלים את עצמם מהם אפשרויות התעסוקה של בוגר המסלול ההנדסאי. לשם כך בדיוק הכנו עבורכם את הכתבה הבאה: ...המשך
מה זה המה"ט?
מה זה המה"ט?
המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע, הוא הגוף אשר מופקד על הכשרתם הרשמית והסדרתם של בוגרי המסלולים הנדסאים וטכנאים בתחומי טכנולוגיה והתמחויות ייחודיות. ...המשך
מסלולי ההנדסאים המבוקשים ביותר
מסלולי ההנדסאים המבוקשים ביותר
מסלול ההנדסאים נועד כדי לקצר עבור אנשים רבים את תהליכי הלימוד ולצבור ניסיון מעשי הכרחי לשם עבודה בשוק התעסוקה. רוצים לדעת מהם מסלולי הלימוד המבוקשים בתחום ההנדסאים ובשוק העבודה? גלגלו מטה: ...המשך
מהם לימודי הנדסאים
מהם לימודי הנדסאים
תואר הנדסאי הינו מדרגת לימודים בדרך לתואר ראשון. בוגר ההנדסאי אינו מחזיק אומנם בתעודת תואר ראשון, אך זוכה ללמוד את כל השיעורים המעשיים בדומה לכל סטודנט לתואר ראשון. ...המשך
מה זה מכינה קדם הנדסאית?
מה זה מכינה קדם הנדסאית?
לימודי הנדסאים פותחים בפנינו מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה במשק הישראלי החל ממפעלים ותעשיות ועד לענף ההייטק והרפואה. אחד מן היתרונות החשובים ביותר של תואר הנדסאי הוא תנאי הקבלה הנוחים שפותחים את אפשרויות רישום גם למי שאיננו עומד בתנאי הבסיס. ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765