ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

לימודי הנדסאים תנאי קבלה

לימודי הנדסאים נוגעים בקשת רחבה של תחומים הנדסיים בהם הדרישה לידיים עובדות מקצועיות ומיומנות היא גדולה במיוחד. מכאן שתנאי הקבלה נוחים יותר ומאפשרים לרבים להשתלב בתעשייה, בהייטק, בענף הבניין והתשתיות, בתחומי העיצוב והאדריכלות, הרפואה ועוד.

צוות פורטל לימודים|5.7.2018|12:10

תנאי קבלה להנדסאים – המדריך לנרשמ/ת


לא יהיה זה מופרז לקבוע כי ההנדסה נמצאת סביבנו בכל רגע נתון והיא משפיעה על הדרך שבה אנו חווים את המציאות מדי יום ביומו עם תרומתה להתקדמות הטכנולוגיה התעשייתית, לעיצוב המרחב העירוני המודרני, לשכלול יכולותיו של עולם הרפואה ועוד. לאור זאת תחום ההנדסה נהנה מביקוש גבוה, תנאים סוציאליים מצוינים וממחסור רציף בידיים עובדות שיכול לפעול לטובתכם בחיפושכם אחר קריירה לחיים.

אם גם אתם רוצים להשתלב בענף ההנדסה אך אינכם עומדים בתנאי הקבלה או לא מוצאים את הזמן להקדיש 4 שנים עמוסות בלימודי תואר ראשון זה הזמן להכיר את תכניות ההנדסאים שמציעות משך לימודים ממוצע של כשנתיים בלבד ותנאי רישום נוחים.



מה הם לימודי הנדסאים?


תעודת הנדסאי הינה דיפלומה המוענקת על-ידי המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע שמצוין במרבית תכניות הלימוד בקיצור: המה"ט.

הנדסאים משתלבים בתחומים המשיקים לאלו של המהנדסים, רק שבעוד שהמהנדסים רוכשים רקע תיאורטי ומקצועי מעמיק יותר המתאים גם לתפקידי תכנון ופיתוח מתקדמים, לימודי הנדסאים מתרכזים בהכשרה טכנולוגית מקצועית ממוקדת הנוגעת יותר לשלב התפעול, הבקרה והתחזוקה.

ישנם תפקידים המיועדים להנדסאים הנוגעים לתכנון ופיתוח אך כאן המקום להדגיש כי הסמכויות יהיו מצומצמות יותר. לצורך הדוגמה: הנדסאי בניין יוכל לתכנן ולחתום על מבנים בגובה עד 4 קומות והנדסאי חשמל יוכל לעבוד ולחתום על תכניות חשמל בגובה של עד 3*630 אמפר.

משך הלימודים הינו לרוב שנתיים ולעתים עשוי להגיע גם לכ-3 שנים כשהדבר תלוי יותר בקצב הסטודנט מאשר במוסד הלימודי עצמו.

לימודי הנדסאים תנאי קבלה נוחים


ללימודי הנדסאים תנאי קבלה פשוטים ביחס לתארים האקדמיים המקבילים וזאת גם אחת מהסיבות לפופולריות הגבוהה של תחומי לימוד אלו. לא פעם פגשנו בגולשים שאפשרויות הקבלה הרבות הביאו למעט בלבול וכאן המקום לעשות קצת סדר בדבר.

לצורך הקבלה עליכם לעמוד באחד מבין התנאים הבאים:

על בסיס תעודת בגרות: על סטודנט או סטודנטית המבקשים להירשם לתואר הנדסאי להציג תעודת בגרות מלאה או לחילופין תעודת בגרות חלקית שמכילה את המקצועות מתמטיקה ואנגלית ברמת 3 יח"ל ועברית או ספרות ברמת 2 יח"ל בציון 55 ומעלה.

על בסיס מכינה: כל בתי הספר הטכנולוגיים מציעים למועמדים שאינם עומדים בתנאי הסף אפשרות למעבר מכינה טכנולוגית. המכינה להנדסאים כוללת לימודי אנגלית, מתמטיקה ועברית והרישום לתכנית כפוף בהצגת תעודה גמר תיכונית.

* לבני 35 ומעלה ישנה האפשרות להתקבל ללימודים בכפוף לתעודת 12 שנות לימוד בלבד, ללא צורך במעבר מכינה.


על בסיס תעודות נוספות:
בעלי הסמכת טכנאים המוענקת מטעם המה"ט או משרד החינוך יכולים להתקבל ללימודי הנדסאים. כמו כן, ניתן להתקבל על סמך תעודת תואר ראשון המוכרת על-ידי המועצה להשכלה גבוהה.

על בסיס וועדת חריגים: על אף המידע הפורמלי הקיים באשר לתנאי קבלה להנדסאים, ישנם מוסדות לימוד המאפשרים רישום בכפוף למעבר וועדת חריגים. האישורים החריגים לרוב מותנים בהשלמת תנאי הקבלה הנדרשים עד לסוף השנה הראשונה למסלול.

בנוסף לכך, ישנם מוסדות האפשרים רישום ציוני בגרויות הנמוך מציון עובר כשהסף הוא 50 אך בכפוף ל-5 או 4 יחידות לימוד.

לסיכום


ללימודי הנדסאים תנאי קבלה נוחים המאפשרים רישום דרך מספר אפשרויות בחירה ומקנים מקצוע טכנולוגי שלרוב מאייש משרות הנוגעות לתפעול, בקרה ותחזוקה בתעשייה, בהייטק, במוסדות רפואה ובחברות שונות במשק.

תנאי קבלה להנדסאים מותאמים להנחיות המכון הממשלתי להכשרות בטכנולוגיה ובמדע, אך ניתן למצוא מספר מוסדות המציעים רישום על תנאי וזאת בכפוף להשלמת התנאים הנדרשים לאורך שנת הלימודים הראשונה.

לבירורים נוספים וקבלת הכוונה ללימודים ללא עלות או התחייבות ניתן ליצור עמנו קשר במספר 03-3727765 או להשאיר פרטי קשר ואנו נחזור אליכם בהקדם.

צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על לימודי הנדסאי חשמל
המכללה הטכנולוגית כנרת
המכללה הטכנולוגית רופין - הנדסאים
המכללה מלמדת ב: עמק חפר.

המסלול נלמד ב: עמק חפר.
המרכז הטכנולוגי להנדסאים ספיר
המכללה מלמדת ב: אשקלון.

המסלול נלמד ב: אשקלון.
הנדסאים באריאל
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
יורם כללי
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
מכללת עתיד
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
המכללה מלמדת ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
רשת אורט
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
המכללה מלמדת ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ראשון לציון, אשדוד, חיפה, ירושלים.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין מחשבים ואלקטרוניקה
מה זה המה"ט?
מה זה המה"ט?
המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע, הוא הגוף אשר מופקד על הכשרתם הרשמית והסדרתם של בוגרי המסלולים הנדסאים וטכנאים בתחומי טכנולוגיה והתמחויות ייחודיות. ...המשך
מסלולי ההנדסאים המבוקשים ביותר
מסלולי ההנדסאים המבוקשים ביותר
מסלול ההנדסאים נועד כדי לקצר עבור אנשים רבים את תהליכי הלימוד ולצבור ניסיון מעשי הכרחי לשם עבודה בשוק התעסוקה. רוצים לדעת מהם מסלולי הלימוד המבוקשים בתחום ההנדסאים ובשוק העבודה? גלגלו מטה: ...המשך
מה עושה הנדסאי אלקטרוניקה?
מה עושה הנדסאי אלקטרוניקה?
לימודי הנדסאי אלקטרוניקה מספקים לבוגריהם אפשרויות תעסוקה רבות וזוכה להתעניינות בקרב המחפשים הכשרה קצרה ומבטיחה. גלו מה זה אומר להיות הנדסאי אלקטרוניקה! ...המשך
למה ללמוד הנדסאי תוכנה? 6 סיבות שחשוב שתכירו
למה ללמוד הנדסאי תוכנה? 6 סיבות שחשוב שתכירו
תואר הנדסאי התוכנה נהנה בשנים האחרונות מביקוש הולך וגובר כשמעסיקים מן הצד האחד מחפשים אחר אנשי מקצוע שיענו על המחסור הקיים במשק ונרשמים מן הצד האחר מחפשים אחר תכנית הכשרה קצרה באופן יחסי שתאפשר להם להשתלב במהרה במשק העבודה ומשם להתפתח ואולי אף להשלים לתואר הנדסת תוכנה עם צבירת הוותק והרצון ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765