ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

במה עובדים מהנדסי תעשייה וניהול?

להבדיל מתארים הנדסיים אחרים, תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול מכוון להיצע נרחב של משרות ותפקידים השונים אחד מן השני באופן מהותי. אז מה הן אפשרויות התעסוקה למהנדסי תעשייה וניהול? ובאילו התמחויות כדאי לבחור?

צוות פורטל לימודים|26.3.2018|13:7
תואר ראשון בהנדסת תעשייה הכלי שמכשיר אנשי הנדסה תעשייה וניהול הפך בשנים האחרונות לפופולרי במיוחד ובעיקר לנוכח העובדה שהוא מאפשר לכל המעוניין או המעוניינת לשלב בין מקצוע ההנדסה לבין מקצועות הכלכלה והפיננסים. עם זאת בניגוד לתארים מקבילים, לימודי הנדסת תעשייה וניהול גם פותחים בפני בוגריהם היצע נרחב של משרות עם טייטלים שונים וסביבות עבודה שונות בתכלית.

מצד אחד מדובר ביתרון מובהק, אך מצד שני ההיצע הנרחב הזה גם יכול לזרוע בנו לא מעט בלבול עד לשלב שבו נחליט על התחום שהכי מעניין אותנו. במאמר שלפניכם החלטנו לעשות סדר בדבר ולרכז את אפשרויות התעסוקה שמצפות לבוגרי תואר ראשון בהנדסה תעשייה וניהול תוך התייחסות למסלולי ההתמחות השונים.

בכל התפקידים, פועלים המהנדסים לשיפור וייעול תהליכי העבודה והשירות בארגון


אז איפה עובדים מהנדסי תעשייה וניהול?


למהנדסי תעשייה וניהול האפשרות להשתלב בתעשייה, במפעלים ועד לחברות הייטק ותאגידים רחבי ידיים.

תפקידם של המהנדסים בכל התחומים הוא לקדם את האינטרס הכלכלי של הארגון ולייעל את תהליכיו הפנימיים תוך שימוש במתודות הנדסיות וטכנולוגיות מתקדמות לניהול לוגיסטי ולניהול מידע ודטאות מורכבות.

אפשרויות תעסוקה למהנדסי תעשייה וניהול:

  • פלאנרים – אנשי מקצוע העוסקים בהכנת תחזיות מכירתיות וביצוע מעקב אחר יעדי המכירה של הארגון. עבודתם של הפלאנרים כוללת הפקת דו"חות תקופתיים, יצירת תכניות ויעדים רב שנתיים, תיאום שוטף מול אגפי המכירה השיווקיים והיצרניים, תיעדוף יעדים וניהול ובקרה אחר היחידות העסקיות בארגון.
  • מנתחי ומטמיעי מערכות מידע – מערכות מידע הינה מערכת אחת הכוללת ממשקים מורכבים שמטרתם לשקף את מבנה הארגון ואת צרכיו העסקיים והפנימיים באופן כזה שייתן למקבלי ההחלטות תמונת מצב שוטפת בכל רגע נתון. במסגרת התפקיד תנתחו את דרישות הארגון ותאפיינו ממשקים עבור יחידות הפיתוח. תפקיד זה כולל אחריות רבה ובמסגרתו תלוו את המוצר לאורך כל הטמעתו בארגון.
  • מנהלי פרויקטים – ככל הנראה אחד מן התפקידים המורכבים והנחשקים ביותר בתחום. רבים מתחילים את דרכם כמנהלי פרויקטים ג'וניור ומטרתם ללוות מוצרים ושירותים שונים הניתנים מארגונם עבור חברות שונות. מנהלי פרויקטים עורכים בקרה תקציבים, מבצעים תיאום בין האגפים השונים ונדרשים להבנה וניתוח של סביבת עבודה מורכבת תוך מעקב רציף אחר תכניות העבודה.
  • מנהלי תפעול – תפקיד נדרש במיוחד בתעשיות ובארגונים יצרניים. מנהלי התפעול אחראים על תפוקתן ויעילותן של תכניות הייצור השונות ועל בקרה וניהול הצוותים השונים. במסגרת עבודתם, פועלים מנהלי התפעול לשיפור וייעול תהליכי העבודה בארגונם תוך שאינם מתפשרים על איכות גבוהה ושיפור המדדים.
  • מנהלי תפ"י (תפעול וייצור) – תחום המתרכז בענף היצרני ומטרתו לבצע בקר הומעקב שוטפים על פסי הייצור של הארגון תוך יצירת דו"חות, ניתוח נתונים מעמיק והטמעת תהליכים לייעול שיטות העבודה הקיימות ושיפורן.
  • אנליסט עסקי – תפקיד זה פונה עבור כלכלנים, אך מתאים גם למהנדסי תעשייה וניהול המחזיקים ביתרון ההנדסי. אנליסטים עסקיים פועלים להכיר את הארגון על רבדיו השונים ומייעצים באשר לאסטרטגיה העסקית של הארגון, יעדיו הרב-שנתיים ומבצעים בקרה וניתוח למגוון אגפים החל ממחלקת הרכש, דרך אגף המכירות והשיווק ועד ללוגיסטיקה. אנליסט עסקי יכול לזהות כשלים ארגוניים ולקחת חלק קריטי בהליך קבלת ההחלטו של הארגון.
לקריאה נוספת:
ההתמחות בלוגיסטיקה חוצה ארגונים ונדרשת בקשת רחבה של מוסדות, תעשיות ומפעלים


באיזה מסלול התמחות כדאי לי לבחור?


לאחר שענינו במה עובדים מהנדסי תעשייה וניהול, עתה ניגש לכיצד מקדמים זאת בלימודים.

לימודי הנדסת תעשייה וניהול מאפשרים לכם למקד את העניין המקצועי באמצעות מסלולי התמחות שונים. אחד מן התפקידים שציינו למעלה עניין אתכם? תנו הצצה להתמחויות שיקדמו אתכם:
  • מערכות מידע – במסגרת ההתמחות תלמדו כיצד לאפיין ולהתאים ממשקים מורכבים על פי מטרותיו העסקיות והאסטרטגיות של הארגון. מטרתה של ההתמחות לספק ראייה רב-מערכתית הלוקחת בחשבון מחקר, פיתוח ותפעול והיא כוללת תכנים מרתקים מתחום הטכנולוגיה והמחשוב.
  • תפעול וייצור – התמחות המאפשרת השתלבות באגפי הלוגיסטיקה, משאבי האנוש והייצור. במסגרת המסלול תלמדו על הליכי קבלת החלטות נכונים, בקרת וניתוח ביצועים וייעול מתן שירותים ומוצרים.
  • שיווק – לימודי שיווק מתרכזים בתחרותיות העסקית הקיימת בין ארגונים שונים במשק ובמסגרתם תוכשרו לקחת כחלק בענף המכירתי כאנשי בקרה ואנליזה. ההתמחות מקיפה נושאים דוגמת אסטרטגיה שיווקית, תמחור, גישות שיווקיות מתקדמות ועוד.
  • לוגיסטיקה – אחת מן ההתמחויות הנדרשות ביותר במשק החוצה ארגונים, מוסדות ותעשיות. לאורך ההתמחות תלמדו כיצד פועלות מערכות אחסון ולוגיסטיקה בקנה מידה גדול תוך שימת דגש על נושאים דוגמת קניינות ורכש, ניהול מלאי ממוחשב, הנדסת אנוש, סחר בינלאומי, הפצת סחורות ועוד. ההתמחות עשויה להתאים למעוניינים בניהול פרויקטים בתחום הרכש והמלאי.
  • ניתוח עסקי – במהלך ההתמחות תלמדו כיצד לקחת דטאות מורכבות ולעצבן לכדי תובנות הנוגעות לאסטרטגיה העסקית של הארגון. במסגרת התכנית, לומדים הסטודנטים כיצד לאתר הזדמנויות עסקיות, להתוות אסטרטגיה פיננסית נכונה וכיצד להקנות לארגון יתרון מהותי בזירה העסקית התחרותית.
חשוב לציין: לכל מוסד אקדמי ייתכן היצע שונה של מסלולים ולכן כדאי לבדוק זאת באופן פרטני מול המוסד הרצוי. בסוף המאמר תוכלו למצוא רשימת מוסדות רלוונטיים ברחבי הארץ.

לסיכום


עכשיו שאאחנו מכירים מה זה הנדסה תעשייה וניהול לשאלה במה עובדים מהנדסי תעשייה וניהול ניתן לראות כי התשובה היא מורכבת והתואר פותח בפנינו מגוון רחב של דלתות. מספיק שנעשה מחקר מקדים כדי שנוכל לגבש את הזהות המקצועית שלנו כבר במהלך תכנית הלימודים ואפילו עוד לפני ההרשמה.

אחד מן התפקידים שצוינו מעלה עניין אתכם? על-פי החלטה זו תוכלו לגבש את הדעה באשר למסלול ההתמחות המתאים ביותר עבורכם ולצמצם את מוסדות הלימוד בהתבסס על ההתמחויות המוצעות מטעמם.

אם נותרו לכם שאלות נוספות, באפשרותכם לקבל הכוונה ללימודים מהמוקד שלנו במספר הטלפון 03-3727765. ניתן גם להשאיר פרטים בתיבות "צור הקשר" שבאתר ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי. למקרה שכבר גיבשתם החלטה, בסוף המאמר תמצאו מגוון מוסדות ללימודי תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול ברחבי הארץ.

מאחלים לכם המון בהצלחה!
צוות פורטל לימודים

צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול
מצוינות אקדמית וחדשנות במחקר ובפיתוח
SCE המכללה האקדמית להנדסה עש סמי שמעון
מצוינות אקדמית וחדשנות במחקר ובפיתוח
המכללה מלמדת ב: אשדוד, באר שבע.

המסלול נלמד ב: אשדוד, באר שבע.
אוניברסיטת אריאל בשומרון
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
המרכז האקדמי רופין
המכללה מלמדת ב: עמק חפר.

המסלול נלמד ב: עמק חפר.
יורם כללי
עזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה ירושלים
המכללה מלמדת ב: ירושלים.

המסלול נלמד ב: ירושלים.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: חיפה.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין עסקים, כלכלה ופיננסים
כל מה שצריך לדעת על תואר ראשון במנהל עסקים
כל מה שצריך לדעת על תואר ראשון במנהל עסקים
אתה מנהיג טבעי? חושב שיש לך את זה? בטוח שזה בדיוק המסלול בשבילך? פה תמצא את כל מה שחשוב לדעת על לימודי מנהל עסקים ...המשך
כל התשובות לכל השאלות על תואר ראשון בכלכלה
כל התשובות לכל השאלות על תואר ראשון בכלכלה
בעולם הקפיטליסטי בו אנו חיים לכולנו יש שאיפות, חלומות שאנו שואפים להגשים, מקומות שנרצה לבקר בהם, ללכת להופעה של קווין, לטוס לקולדפליי, למשחק כדורגל אנחנו רוצים לקנות רכב, דירה, יש לנו חשבונות לשלם עליהם, המשותף לכל אלו היא הכלכלה. ...המשך
להתקבל ללימודי תואר ראשון בראיית חשבון
להתקבל ללימודי תואר ראשון בראיית חשבון
בדרך להפוך לרואי חשבון תבנו תפיסת עולם רחבה של העולם העסקי והפיננסי ותכין אתכם בצורה הטובה ביותר לקריירה בניהול חשבונות ודוחות פיננסיים במגזר הציבורי והפרטי, רוצים להתמחות בניהול פיננסי? הדרך שלכם מתחילה כאן! ...המשך
התוכנית האקדמית ללימודי משאבי אנוש
התוכנית האקדמית ללימודי משאבי אנוש
לקח לעולם הניהול זמן להפנים את זה אבל ברוב המקרים מה שיכריע בין הצלחה לכישלון והמשאב החשוב ביותר למיצוי יכולות של ארגון הוא ההון האנושי בכתבה הבאה נאסוף ונסדר את מה שחשוב לדעת על מסלול הלימודים ...המשך
הקורסים שנלמדים במסגרת תואר ראשון בבנקאות ושוק ההון
הקורסים שנלמדים במסגרת תואר ראשון בבנקאות ושוק ההון
עולם הפיננסים מאוד דינמי ומגוון וחבויים בו אתגרים רבים כמו גם הזדמנויות רבות, לא לחינם הוא נקרא שוק ההון, על מנת לעסוק בו יש צורך ברקע ובהבנה עמוקה של התחום, מי נגד מי ואיך זה עובד לפרטים נוספים כנסו.. ...המשך
מה אפשר לעשות עם תואר בכלכלה?
מה אפשר לעשות עם תואר בכלכלה?
מתלבטים ללמוד כלכלה אבל לא יודעים במה תעבדו אחר כך? הנה מספר קריירות מקצועיות לבוגרי תואר ראשון בכלכלה, עם פרטים על מה לצפות ומהם המיומנויות שתדרשו להציג. ...המשך
7 סיבות ללמוד תואר בשיווק
7 סיבות ללמוד תואר בשיווק
אם אתם שוקלים קריירה בתחום העסקי, או ליתר דיוק בצד השיווק של העסקים, מאמר זה עשוי לעזור לשכנע אותך ללמוד את זה באוניברסיטה. ...המשך
למי מתאים ללמוד תואר בכלכלה?
למי מתאים ללמוד תואר בכלכלה?
לימודי כלכלה הינם מהלימודים המוכרים והמבוקשים בישראל שכן הם מסוגלים לספק לבוגרים אפשרויות תעסוקה מגוונות ועשירות. אז למי באמת כדאי לבחור בלימודים אלה? ...המשך
מנהל עסקים תנאי קבלה
מנהל עסקים תנאי קבלה
לימודי מנהל עסקים נהנים מביקוש גבוה באקדמיה ופותחים בפני סטודנטים וסטודנטיות רבים צוהר למגוון רחב של אפשרויות תעסוקה בישראל. לאור ריבוי האוניברסיטאות והמכללות המציעות את התואר, זה הזמן לעשות סדר באשר לתנאי הקבלה. ...המשך
סיבות ללמוד להיות רואה חשבון
סיבות ללמוד להיות רואה חשבון
לימודי ראיית חשבון מצריכים מן הסטודנטים לא מעט מאמצים, דם, יזע ודמעות. מדובר במשך הכשרה שמגיע עד ל-5 שנים ושאיננו מבייש במידת האתגר תארים שלקוחים מן הפקולטות להנדסה במוסדות האקדמיים השונים. ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765