ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס טיפול באמצעות בעלי חיים

קורס טיפול באמצעות בעלי חיים

המטפלים באמצעות בעלי חיים עוזרים למטופלים שלהם לחוות קרבה המעודדת אותם לפעול, באמצעות מגע, שיתוף פעולה ומשחק עם בעלי חיים אשר מספקים למטופלים אזור נוחות בו הם יכולים לפעול ללא חשש. מדובר בתחום טיפולי שכבר עזר לאנשים הסובלים מפוסט טראומה, חרדות, בעיות קוגניטיביות והתנהגותיות ובעיות קשב וריכוז ואף סייע לשקם נכים, אסירים, ילדים ועוד, אשר רואים בבעלי החיים ביצורים התומכים בהם ללא סטיגמות וחששות. המטפלים עצמם לומדים כיצד להפעיל את בעלי החיים נכונה, לפי הטיפול הנדרש, בין אם זו רכיבה, ליטוף, משחק, שחייה ועוד ולומדים כיצד לדרוש מבעלי החיים לעמוד לרשות המטופלים ולהכיל כראוי את הטעויות שאותם מטופלים עלולים לעשות. אז אם גם אתם מתעניינים בקורס טיפול באמצעות בעלי חיים, כל שאתם נדרשים לעשות כעת, הוא להשאיר את הפרטים שלכם במקומות הרלוונטיים וצוות פורטל לימודים כבר ידאג ליצור עמכם קשר במהרה, או להתקשר למוקד הטלפון שלנו וצוות פורטל לימודים ישמח לספק לכם ייעוץ ראשוני בחינם.

לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס טיפול באמצעות בע"ח

קצת מידע על קורס טיפול באמצעות בעלי חיים

קצת מידע על טיפול באמצעות בעלי חיים

בעלי החיים היו ידועים תמיד כחברים הטובים ביותר של בני האדם ואנו לא מדברים בהכרח על הכלב שזכה לתואר יוקרתי זה. בני האדם עבדו במשך מאות ואלפי שנים עם סוסים, כלבים, חתולים עכברים ועוד במגוון נושאים כגון רכיבה, צייד, רעיה, שמירה והצלה, ומן הראוי שביום מן הימים יתפתח בין בני האדם ובעלי החיים הקשר הטיפולי. שנת 1919 הייתה השנה הראשונה בה תועד השימוש הראשון של שימוש בבעלי חיים לצורך טיפול. בבית החולים "סנט אליזבט" בוושינגטון תועד כלב הטיפול הראשון, אך באמצע המאה ה-20 הופסקו השימושים בבעלי חיים בשל גילויים של תרופות פסיכיאטריות והנהירה של המטפלים לשיטות עבודה אלו. עם זאת, הקשר בין בני אדם לבין בעלי חיים היה חזק ומיוחד במינו ובסופו של דבר התחום חזר לעולם הטיפול והרפואה המשלימה.

היתרונות בטיפול באמצעות בעלי חיים

מרבית האנשים יכולים להעיד כי הם חשים שקט ורוגע כאשר הם נמצאים בסביבת בעלי חיים בין ובשל כך אנשים רבים בוחרים להחזיק חיות מחמד ורואים בהם כמשפחה. היתרונות בטיפול באמצעות בעלי חיים הם מגוון האפשרויות הקיימות והתאמתם למטופלים. בעולם הטיפולי ישנם שלושה סוגי טיפולים עיקריים בהם בוחרים להשתמש עבור דרישות שונות של המטופל כגון: רכיבה טיפולית, כלבנות טיפולית ושחייה טיפולית (עם דולפינים). שלושת החיות הללו ידועות ביכולת ההכלה הגבוהה שלהם וההבנה שלהן לפקודות של בני אדם. בנוסף לכך, הטיפול יכול להתאים למבוגרים וילדים כאחד בזכות היכולת של בעלי החיים לתת אהבה ישירה ובלתי מותנית אשר מאפשרת למטופלים, קטנים או גדולים, לתקשר איתם בצורה כה ייחודית וכאן למעשה טמון היתרון הגדול ביותר בטיפול באמצעות בעלי חיים לא מאיימים ולא מפגינים תחושת שיפוטיות ומאפשרים למטופלים להיפתח ולתת ביטוי נרחב יותר לרגש ומקנים לאנשי המקצוע גישה מהירה יותר אל הרגשות המוצפנים ביותר של המטופל. רבים מהמטופלים מדווחים על שיפור של היכולות המוטוריות שלהם כגון שיפור השיווי משקל, המיקוד והריכוז אשר מפחיתים מתחים נפשיים, חרדה ותחושת צער. בבדיקות שנעשו נמצא שהטיפול גם מפחית לחץ דם ויש אף הטוענים שמקטין את הסיכויים לסבול משבץ או התקפי לב. הטיפול מועיל במיוחד עבור אנשים המתקשים להיפתח ולבטא את עצמם ומעלה את הרצון שלהם להיות מעורבים בתכנית טיפולית.

למי מיועד הקורס?

ברמת תנאי הקבלה, המועמדים המעוניינים ללמוד טיפול באמצעות בעלי חיים נדרשים להיות בעלי תואר ראשון בתחומים כגון: מדעי החיים, מדעי ההתנהגות, עבודה סוציאלית, עובדים פרא-רפואיים או מורים לחינוך מיוחד. ברמת היכולות האישיות, קורס הטיפול עצמו מיועד לאנשים אשר בראש ובראשונה אוהבים בעלי חיים, מסוגלים ומעוניינים לעסוק בשליחות שבעזרה לזולת. על המועמדים השונים, ישנן גם דרישות להיות מסוגלים להתמודד כראוי עם בני אדם ולהיות בעלי כישורים בין-אישיים גבוהים וכמובן להיות בעלי סבלנות רבה בשל התסכול הרב שנגרם כאשר המטופלים עלולים להיראות כמתנגדים לתהליך. חשוב לזכור שישנם גם קורסים לטיפול באמצעות תבעלי חיים, אשר לא דורשים תואר ראשון מסויים אך דורשים מהמועמדים לעבור גם קורס אילוף לחיה הרלוונטית, או שיעבור תחילה קורס אילוף במשולב עם קורס הטיפול.
 

תכנית הלימודים בקורס טיפול באמצעות בעלי חיים

הסטודנטים בקורס ילמדו נושאים רבים ויקבלו ידע מעמקי בעולם הביולוגיה ומדעי החיים כגון: מבוא להתנהגות בעלי החיים ולהשתייכות לענף המשפחתי על פי מאפיינים, מבוא לווטרינריה, התאמת החיה לטיפולים שונים, היכרות עם החיה וצרכיה, מדעי הרפואה, חינוך, שיקום, טיפול, טיפול בבעלי חיים, פסיכולוגיה, הכרת בעלי חיים ופינות חי, תיאוריות וטכניקות להתערבות טיפולית באוכלוסיות השונות, לימודי פסיכולוגיה ופסיכותרפיה ועוד. השיעורים עצמם יתנהלו לפי שיעורים עיוניים ומעשיים ועבודה עם בעלי החיים עצמם כדי ללמוד איך מתכננים ומבצעים פעילויות באמצעות בעלי חיים וכיצד רוקמים תכנית פעולה שלמה להתערבות. כחלק מתכנית הלימודים, הסטודנטים אף יערכו ימי סיור בפינות חי, במוסדות שיקום או פסיכיאטריה, סיורים בבתי אבות ועוד, אשר עימם צפויים לעבוד בוגרי הקורס.

סוגי הטיפול הנפוצים בטיפול באמצעות בעלי חיים

בתחום הטיפול באמצעות בעלי חיים ישנם שלושה סוגי טיפול עיקריים בהם משתמשים רוב המטופלים בארץ כאשר הם פונים לטיפול מסוג זה. בין סוגי הטיפול ניתן למצוא את טיפולי הרכיבה הטיפולית, תחום הכלבנות הטיפולית המתאפשרת באמצעות טיפול עם כלבים, ושחייה טיפולית המתבצעת עם דולפינים. להלן מספר מילים אודות כל אחד מתחומי הטיפול הנ"ל:
• רכיבה טיפולית - הטיפול מתבצע באמצעות רכיבה על סוסים ומיועד לאנשים הסובלים מבעיות רגשיות ופיזיות יחדיו. במסגרת הטיפול מקיימים המטופלים קשר ישיר עם בעל החיים באמצעות פעילויות רכיבה שונות, סירוק השיער, וניקיון החיה. המטופל ילמד כיצד לשלוט בסוס, להוביל אותו ולקבל את אמונו, דבר שיעלה את יכולותיו הקוגניטיביות וידרוש ממנו לריכוז גבוהה.
• שחייה טיפולית - הטיפול מתבצע בריף הדולפינים באילת ונחשב לייחודי מסוגו. הוא מותאם לאנשים הסובלים מבעיות קוגניטיביות אשר השחייה מקלה עליהם יחד עם הגברת תחושת הביטחון בזכות החיבור עם הדולפינים ושחייה עימם, כאשר הדולפינים אף מאפשרים למטופלים לאחוז בסנפיר בזמן שהם "לוקחים" אותם לשחייה משותפת. 
• כלבנות טיפולית - טיפול זה מתבצע באמצעות גידול כלבים על ידי המטופל ואילופם לקראת העבודה עם המטופל. טיפול זה נחשב לנוח ולקל ביותר עבור המטפל משום שמדובר בחיה אשר לא מצריכה טיפול יוקרתי כגון הסוס או הדולפין ואשר הוא יכול לגדל בביתו הפרטי. זאת ועוד, היתרון בתחום זה הוא שהמטפל יכול להגיע אל המטופל ואינו צריך להחזיק במתחם שהמטופלים ומשפחותיהם נאלצים להגיע אליו. הטיפול עצמו מתנהל באמצעות מגע, משחק וביצוע תרגילי אילוף בין הכלבים למטופלים אשר מעודדים את המטופלים לפעול לפי משמעת ולאתגר את עצמם. כתוצאה כך המטופל מסיים את הטיפול עם תחושת גאווה, אהבה וביטחון עצמי מחוזק.
• טיפולים נוספים - חיות נוספות אשר מתאימות לטיפולים באמצעות בעלי חיים הן יכולות להיות גם תוכים, ארנבים, חתולים, אוגרים ואפילו זוחלים וחיות אקזוטיות. חיות אלה נבחרות במקרים בהם המטופל והמטפל בוחרים אותן יחדיו לפי אופי הטיפול הרצוי.
 

אפשרויות תעסוקה

בוגרי הקורס שיסיימו בהצלחה את המבחנים והדרישות השונות יוכלו להשתלב במעגל העבודה במגוון רחב של מוסדות כגון: בתי ספר, גני ילדים, מוסדות לחינוך מיוחד, פינות חי, מוסדות שיקומיים, בתי כלא, מוסדות פרטיים, בתי חולים ועוד. כמו כן, הסטודנטים בוחרים במהלך הקורס התמחויות שונות, לפי הטיפול שבו הם בוחרים, בסיום הקורס יוכלו לעבוד עם מגוון אוכלוסיות כגון: אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות, טיפול באסירים, טיפול באנשים בעלי מוגבלויות נפשיות, טיפול בילדים עם צריכים מיוחדים וכדומה. רוב הבוגרים בוחרים לעבוד כעצמאיים בתחום, בין אם כבעלי חוות טיפוליות וכדומה, אך הם יוכלו לעבוד גם כשכירים במכונים לכלבי נחייה, בבתי הרבעה לכלבים טיפוליים ועוד. הבוגרים ישתמשו בחיות הטיפוליות לייצר סביבת עבודה שתאפשר הליך ריפוי או שיקום עבור המטופל כשאופן הטיפול יתבצע באמצעות מפגשים ישירים בין החיה למטופל, אשר ייצר קרבה אינטימית שתבוסס על אהבה ללא תנאים והתגובות הספונטאניות מצד המטופלים, מה שיועיל רבות להסרת המחסומים הרבים אשר עלולים להופיע במסגרות טיפול עם אנשים. 
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על טיפול באמצעות בע"ח
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


מאמרים אחרונים בנושא טיפול באמצעות בע"ח
האמת על טיפול באמצעות בעלי חיים
האמת על טיפול באמצעות בעלי חיים
עולם התרפיה מושפע יותר ויותר עם השנים בעזרת תחום הטיפול באמצעות בעלי חיים שצובר תאוצה וגדל מיום ליום בשל החיבור הטבעי בין אנשים לבעלי חיים. אם תמיד חשבתם שהמקצוע הטיפולי מתאים לכם ואתם אוהבים בעלי חיים, טיפול באמצעות בעלי חיים בהחלט יכול להתאים לכם. ...המשך
כיצד לבחור את הקורס הנכון
כיצד לבחור את הקורס הנכון
החלטת ללמוד? נהדר! כעת אתה עומד מול בחירת הקורס המתאים לך ומדובר בהחלטה גדולה ואתה לעשות את זה נכון. הקורס שתבחר ישפיע על ההצלחה בעתיד שלך, אך אל תשכח, אם אתה לא מתחבר ללימודים, תמיד תוכל לבחור בקורס אחר. ...המשך
מהו טיפול באמצעות בעלי חיים
מהו טיפול באמצעות בעלי חיים
טיפול באמצעות בעלי חיים או זואותרפיה בשמו המקצועי, הינו תחום אשר מאפשר לטפל בבעלי מוגבלויות והפרעות שונות בעזרת בעלי חיים המסוגלים להכיל את התנהגותם השונה ולעזור להם לחזק את הביטחון העצמי. ...המשך
טיפול בעזרת בעלי חיים
טיפול בעזרת בעלי חיים
טיפול באמצעות בעלי חיים יכול לעזור להפחית את הלחץ, החרדה ודיכאון ואף להגדיל את ההערכה עצמית ולשפר מיומנויות חברתיות. בכתבה הבאה נעביר לכם מידע על תחום הלימודים: ...המשך
קורסי התרפיה המבוקשים ביותר
קורסי התרפיה המבוקשים ביותר
מקצועות התרפיה הפכו למבוקשים יותר ויותר בשנים האחרונות, כשעוד אנשים מבינים את עוצמתו של הטיפול המשלים לבריאות האדם. אתם מתעניינים אבל לא יודעים באיזה כיוון ללכת? הנה הקורסים המבוקשים בתחום שכדאי לכם להכיר. ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765