ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

טיפול בעזרת בעלי חיים

טיפול באמצעות בעלי חיים יכול לעזור להפחית את הלחץ, החרדה ודיכאון ואף להגדיל את ההערכה עצמית ולשפר מיומנויות חברתיות. בכתבה הבאה נעביר לכם מידע על תחום הלימודים:

צוות פורטל לימודים|14.2.2017|14:45

טיפול בעזרת בעלי חיים עוזרת למטופלים להתאושש ולהתמודד עם בעיות בריאותית או הפרעות נפשיות. כלבים וסוסים הם בעלי החיים הנפוצים ביותר בתחום הטיפול, עם זאת, לעיתים משתמשים גם בדגים, שרקנים, חמוסים, ארנבים וחיות אחרות העומדות בקריטריונים הטיפוליים וכמובן גם בהתאם למטופל עצמו. היתרונות של הטיפול הם שהוא בונה קשר בין המטופל והחיה כשהאינטראקציה הידידותית יכולה לעזור עם בעיות פיזיות ונפשיות רבות בכך שהיא עוזרת להפחית את לחץ הדם, לשפר את בריאות הלב וכלי הדם. בזמן הטיפול משוחררים אנדורפינים (בגוף המטופל) אשר מייצרים השפעה מרגיעה ובתמורה היא עוזרת להקל על כאבים, מפחיתה את הלחץ, משפרת את המצב הפסיכולוגי ומעלה את הביטחון העצמי.

במהלך הפרוצדורה הרפואית, המטופלים מרגישים שהם יכולים להיפתח יותר אל מול החיה שאינה שופטת אותם וכך מגלים פחות סימני חרדה.


למי עוזר הטיפול ובאיזה מקרים יש לשקול להשתמש בו
נדמה שאנשים אינם שומעים על טיפול מסוג זה אך למעשה, טיפולים בעזרת בעלי חיים מתרחשים במגוון רחב של מקרים כגון: שיפור המוטוריקה תנועה משותפת, שיפור תקשורת מילולית, פיתוח מיומנויות חברתיות, שיפור אינטראקציות עם אחרים, הפחתת בדידות, הפחתת חרדה בזכות השפעה מרגיעה, מעודד ילדים לפתח מיומנויות רגשיות (לדוגמא אמפתיה) ועוד והיא משמשת אנשים העוברים כימותרפיה, דיירים במתקנים סיעודים, אנשים מאושפזים הסובלים מאי ספיקת לב כרונית, וותיקים עם הפרעת דחק פוסט-טראומטית, נפגעי שבץ ואנשים שעברו פיזיותרפיה כדי להחזיר מוטוריקה.

לרשימת המוסדות המציעים לימודי טיפול באמצעות בעלי חיים בפורטל לימודים לחצו כאן.

תוכנית הלימודים בקורס טיפול באמצעות בעלי חיים
אנשים המעוניינים ללמוד את המקצוע הנ"ל מתבקשים להיות בעלי תעודת תואר ראשון (מישראל או מחו"ל) אשר מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, ועם רקע בסיסי בפסיכולוגיה ומדעי החיים, או מועמדים שעברו קורס אילוף כלבים. הלימודים עצמם אורכים בין שנה לשנה וחצי כאשר אנשי המקצוע העתידים עוסקים בשלושה תחומים עיקריים - הכרת בעלי החיים, פסיכוטרפיה ופסיכולוגיה של בעלי חיים וההכשרה המקצועית. במהלך הקורס ילמדו הסטודנטים נושאים כגון: ביולוגיה, טיפול בבעלי החיים, זואולוגיה, עקרונות בסיסיים ותאוריות בתהליכים טיפוליים באוכלוסיות שונות. לאחר שהקורס מסתיים, הבוגרים מקבלים תעודה מקצועית שבעזרתו הם יוכלו להישתלב בשוק התעסוקה (בדרך כלל כעצמאיים) כגון: בתי כלא, בתי אבות, פינות חי וגני ילדים. 

מהן ההכשרות אותם רוכשים הסטודנטים בקורס
במהלך הפרוצדורה הרפואית, המטופלים מרגישים שהם יכולים להיפתח יותר אל מול החיה שאינה שופטת אותם וכך מגלים פחות סימני חרדה. אנשים שיש להם מוגבלות חושיות יכולים לתקשר בקלות רבה יותר עם חיה משום שהיא איננה נשענת בלבד על חוש הראייה וכך הטיפול מעודד יותר אינטראקציה עם ספקי שירותי בריאות ואנשים אחרים. הסטודנטים בקורס לומדים כיצד לעשות את הצעד הראשון בטיפול ובחירת בעל חיים המתאים למטופל הרלוונטי כשהבחירה נעשית לפי מספר פעולות שנלמדות בקרוס. הסטודנטים לומדים לבצע בדיקה פיזית של בעל החיים כדי לאשר שזה חוסן וללא מחלות, להעריך את מזגו של המטופל ולדעת איזה סוג טיפול יתאים לו ביותר ואיזו חייה מסוגלת להכיל את דרישותיו הרפואיות.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין בעלי חיים
להיות מאלף כלבים
להיות מאלף כלבים
קורס מאלפי הכלבים עבר תהליך מאוד מורכב ב-20 השנים האחרונות וכיום מדובר במקצוע חינוכי גם עבור הכלבים אך לא פחות חשוב חינוך הלקוחות בעלי הכלבים. ...המשך
האמת על טיפול באמצעות בעלי חיים
האמת על טיפול באמצעות בעלי חיים
עולם התרפיה מושפע יותר ויותר עם השנים בעזרת תחום הטיפול באמצעות בעלי חיים שצובר תאוצה וגדל מיום ליום בשל החיבור הטבעי בין אנשים לבעלי חיים. אם תמיד חשבתם שהמקצוע הטיפולי מתאים לכם ואתם אוהבים בעלי חיים, טיפול באמצעות בעלי חיים בהחלט יכול להתאים לכם. ...המשך
7 סיבות ללמוד קורס מקצועי
7 סיבות ללמוד קורס מקצועי
אתם מתלבטים ועדיין לא בטוחים לאיזה כיוון בחיים אתם צריכים ללכת. במיוחד בשבילכם הכנו את הכתבה הבאה שתעזור לכם להבין בפשטות, מדוע אתם צריכים ללכת לקורס מקצועי. ...המשך
מהו טיפול באמצעות בעלי חיים
מהו טיפול באמצעות בעלי חיים
טיפול באמצעות בעלי חיים או זואותרפיה בשמו המקצועי, הינו תחום אשר מאפשר לטפל בבעלי מוגבלויות והפרעות שונות בעזרת בעלי חיים המסוגלים להכיל את התנהגותם השונה ולעזור להם לחזק את הביטחון העצמי. ...המשך
להיות עוזר וטרינר
להיות עוזר וטרינר
בכל מרכז רפואי ישנה דרישה לעוזרים אשר ישתפו פעולה עם צוות הרופאים ויקלו עליהם במשימות שוטפות ויום-יומית. כך גם בענף הווטרינריה, זקוקים לעוזרים בעלי הכשרה מקצועית שינהלו את המרפאה וילוו פרוצדורות רפואיות מורכבות. ...המשך
מהם הסיבות העיקריות ללמוד אילוף כלבים
מהם הסיבות העיקריות ללמוד אילוף כלבים
בשנים האחרונות ישנו ביקוש הולך וגדל למאמני כלבים וכמות הכסף שבעלי הכלבים מוציאים היום על חיות מחמד נמצאת בשיא של כל הזמנים. אז אם אתם שוקלים קריירה בתור מאלפי כלבים מקצועיי? הנה כמה מהסיבות הטובות ביותר לעבוד בנתיב קריירה זה: ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765