ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

מה עושים מדריכי שחייה?

קורס מדריכי שחייה נלמד במספר מכללות ללימודי מקצועות הספורט והחינוך הגופני בישראל ומטרתו להכשיר את בוגריו להשתלבות במסגרות חינוכיות פורמליות ובלתי פורמליות דרך גופים פרטיים וגופים קהילתיים שונים. הקורס הוא מקיף וכולל תכנים תיאורטיים חשובים לצד תרגולים מעשיים נדרשים.

צוות פורטל לימודים|6.12.2018|11:49

אפשרויות תעסוקה למדריכי שחייה


מדריכי שחייה יכולים לעבוד במסגרות פרטיות וקהילתיות על פני טווח רחב של קבוצות גיל. מרבית השיעורים מתקיימים בבריכות ציבוריות המשמשות להוראה ומספקות סביבת לימוד בטוחה ומותאמת אישית.

צעד אחר צעד, מלווים מדריכי השחייה את תלמידיהם ומקנים טכניקות שחייה שונות בהתבסס על בניית מערך שיעורים הדרגתי ומפוקח. על המדריכים להיות מיומנים בהקניית שיעורים לטווחי גילאים שונים המצריכים ערנות ולקיחת פרמטרים פיזיים שונים בחשבון. כך למשל בקבוצות גיל קטנות ובגילאי הזהב יש לפקח באופן הדוק יותר באשר לנורות אדומות ומצבים מסכני חיים.

התפקיד מצריך סבלנות ואורך רוח, גישה הדרכתית טובה ונכונות לבניית תכנית לימודים שתותאם באופן מדויק לקהל היעד. כיום מדריכי שחייה יכולים להשתלב כמורים במרכזי שחייה שונים ברחבי הארץ, לספק מערך שיעורים פרטי, ללוות ספורטאים העוסקים בענף בתחילת דרכם וגם להשתלב כמצילים מקצועיים בחופי הים ובבריכות השחייה השונות.

 

איך נראית תכנית הלימודים?


קורס מדריכי שחייה אורך בין חצי שנה ל-8 חודשים והוא מתפרש על גבי כ-230 שעות לימוד.

תכנית הלימודים איננה פתוחה בפני הקהל הרחב ומוסדות הלימוד השונים מתנים את הקבלה בבחינות מעשיות הבודקות את מידת הכושר והזיקה לתחום. הקורס מתחלק בין לימודי בסיס תיאורטיים שמטרתם להקנות ידע מקיף במדעים, אנטומיה, פיזיולוגיה והפסיכולוגיה של הספורט, לבין לימודים מקצועיים הנוגעים לתורת השחייה, יצירת תכנית אימונים, סרגל מאמצים, מערך לימודי ועוד. לסיום נדרשים המשתתפים ל-28 שעות לימוד עבור הגשת עזרה ראשונה המתחייבת על פי חוק.

למי שמצפה לתכנית לימודית מעשית, מומלץ לדעת כי הקורס כולל גם לא מעט רקע תיאורטי חשוב שמגבה את הידע המעשי ומאפשר לבנות תכניות אימונים מקצועיות. עם סיום הקורס תחזיקו בכל הכלים הנדרשים לצורך יצירת תכנית אימונים מקצועית ולליווי קבוצות גיל על פני טווח רחב.הקורס יכול בהחלט להוות בסיס לתוכניות המשך כמו קורס מדריכי פילאטיס או קורס מדריכי ג'ודו לדוגמא
 

נושאי לימוד עיקריים


בין הנושאים הנלמדים במסגרת קורס מדריכי שחייה ניתן למנות: אנטומיה, פיזיולוגיה, פסיכולוגיה של הספורט, תורת השחייה, חוקים ושיפוט בתחרויות שחייה מקצועיות, לימוד קבוצות גיל יסודי, לימוד מתבגרים ובוגרים, לימוד קשישים, התאמת תכנית אימונים הדרגתית, יצירת מערך שיעורים כולל, סרגל מאמצים, שיפור סגנונות שחייה קיימים ושיטות להקניית טכניקות שחייה, בטיחות בעבודה ושמירה על כללי זהירות, לימודי עזרה ראשונה, כושר גופני ועוד.

כלל נושאי הלימוד זוכים להתנסות מעשית משמעותית, תרגולים כיתתיים, מטלות בית בנושאים תיאורטיים ועוד.

תוכן שעשוי לעניין אותך:

תנאי קבלה ללימודי מדריכי שחייה

על מועמדים המבקשים להשתלב בקורס מדריכי שחייה להיות בני 17 ומעלה (על בני 17 להציג אישור עליה לכיתה י"ב), להציג אישורים רפואיים לבריאות תקינה, לעבור וועדת קבלה ובחינות מעשיות הבודקות את מידת הכושר ויכולות השחייה הקיימות.

חשוב לציין כי ישנם מוסדות המתנים את הרישום לבני 18 ומעלה בהצגת תעודת 12 שנות לימוד. כמו כן, חלק ממוסדות הלימוד מבקשים הצגת אישורים המאשרים וותק של כ-3 שנים לכל הפחות בענף השחייה טרם הרישום.
 

קבלו מידע מקיף על קורס מדריכי שחייה

בפורטל לימודים נשמח לסייע לכם בכל התלבטות ושאלה. התקשרו אלינו במספר הטלפון 03-3727765 או השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם למתן ייעוץ והכוונה מקצועית במהלכה נספר בהרחבה מה עושים מדריכי שחייה, מה לומדים במסגרת התכנית ואילו קורסים משיקים קיימים.

צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס מדריכי שחייה
יורם כללי
מכללת יסודות אילת
המכללה מלמדת ב: הרצליה.

המסלול נלמד ב: הרצליה.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין ספורט וחינוך גופני
7 סיבות ללמוד קורס מקצועי
7 סיבות ללמוד קורס מקצועי
אתם מתלבטים ועדיין לא בטוחים לאיזה כיוון בחיים אתם צריכים ללכת. במיוחד בשבילכם הכנו את הכתבה הבאה שתעזור לכם להבין בפשטות, מדוע אתם צריכים ללכת לקורס מקצועי. ...המשך
הדרכת תנועה לגיל הרך
הדרכת תנועה לגיל הרך
בין אם אתם גננות, סייעות או הורים לתינוקות, אשר מעוניינים לפתח קרירה בתחום המשלבת שליחות ופיתוח הגוף של ילדים בגיל הרך, קורס מדריכי תנועה לגיל הרך בהחלט יכול להתאים לעתיד שלכם. ...המשך
הכל אודות קורס מדריכי חדר כושר
הכל אודות קורס מדריכי חדר כושר
אתם חיים אורח חיים בריא ונחשבים למכורים לחדר הכושר שלכם? אולי הגיע הזמן לעלות שלב אחד קדימה ולהפוך את ההתמכרות למקצוע שתהנו ממנו וגם תרוויחו ממנו כסף? אז כיצד הופכים למדריכי חדר כושר? ...המשך
להיות מאמן כדורגל
להיות מאמן כדורגל
משחקי העונה האחרונים הזכירו לנו כמה הכדורגל הישראלי יכול להיות מרגש, וכעת חשוב לזכור כי אם גם אתם רוצים לפתח את התשוקה שלכם למקצוע אמיתי, יש מספר דרכים לעשות זאת ואחת מהן היא אימון. ...המשך
איך להפוך למדריך שחייה
איך להפוך למדריך שחייה
אתם בעלי כושר גופני מעולה ורוצים לדעת איך אפשר לנצל את זה לקריירה? ייתכן והדרכת שחייה יכול להיות מקצוע שאתם גם תיהנו ממנו וגם תרוויחו ממנו. רוצים לדעת עוד. במאמר הבא קיבצנו את כל מה שחשוב לדעת. ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765