ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס מדריכי שחייה

קורס מדריכי שחייה

כמדינה השוכנת לצד הים התיכון, פעילות השחייה היא פעילות שמוכרת לרוב האזרחים והתושבים החיים בה. עם זאת ישנם אנשים שמעולם לא הייתה להם ההזדמנות ללמוד לשחות כראוי בשל כך, קיים בהם חשש מסויים ומנגד ישנם אנשים המבקשים לעבור הכשרה ספורטיבית מקצועית בענף השחייה. לכאן נכנסים מאמני השחייה שתפקידם הוא ללמד ולהדריך את התלמידים שלהם בפעילות, בין אם מדובר בפעילות ספורטיבית מקצועית או בין אם לצורך העשרה פרטית ובהתאם לכל מסלול יש לעבור הכשרה מקצועית. בקורס מדריכי השחייה לומדים הסטודנטים הכשרה מקיפה אודות גוף האדם, טכניקות השחייה הקיימות והשינוי במעבר לשחייה מקצועית תחרותית. אז אם אתם בעלי כושר גופני טוב ומרגישים שאתם מוכנים לקפוץ למים, בפורטל לימודים תוכלו לקבל את כל המידע אודות הקורס המקצועי ומוסדות הלימוד עצמם החל מתנאי הקבלה, דרך תכני הלימוד ועד לאפשרויות התעסוקה לבוגרי הקורס. הנכם מוזמנים להתקשר למוקד הטלפון שלנו, או להשאיר את הפרטים שלכם בטפסי צור הקשר ויועצי הלימודים שלנו יישמחו לעזור לכם ולקשר אתכם עם מוסדות הלימוד המובילים בתחומם. בהצלחה.
תעודת זהות קורס מדריכי שחייה
תנאי קבלה
  • גילאי 17 ומעלה
  • בריאות תקינה והצגת אישור רפואי
  • כושר פיזי טוב
  • מעבר של בחינת קבלה
  • ראיון אישי
משך לימודים
  • בין חצי שנה לשנה
שכר ממוצע
  • 6,000 – 7,000 ש"ח התחלתי
תכונות אופי
  • יכולות הדרכה
  • תחרותיות
  • מנהיגות
  • קור רוח
  • השראה
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס מדריכי שחייה

קצת רקע על ענף השחייה

מדינת ישראל היא מדינה בה מצופה מכל אדם וילד לדעת לשחות. זמינותם של חוף הים והבריכות, בעיקר בקיץ ובתקופת החופש הגדול, מעודדים את מרבית האזרחים והתושבים לרכוש את אותה מיומנות עדי כדי כך, שאנשים שלא למדו לשחות מעולם, עלולים להרגיש תסכול שילווה אותם בעיקר בתקופות הללו ובהמשך כאשר ישנם אירועים חברתיים המתרחשים בים או בבריכה. בשל כך, מרבית האנשים במדינה זוכים לרכוש את המיומנות בעודם ילדים כאשר הוריהם מבקשים ללמד אותם את הפעילות בעצמם וברוב המקרים פעילות זו מספקת ומובילה לתוצאה טובה, אך ישנם אנשים שלא זכו מעולם לרכוש את המיומנות. מנגד, ישנם אנשים אשר מעוניינם לעבור הכשרה מקצועית יותר במטרה להפוך לספורטאים ומחפשים אנשי מקצוע שיכשירו אותם. לכאן בדיוק נכנס מאמן השחייה, אשר מתחלק לשני קטגוריות: הראשון הינו מדריך השחייה התחרותי, אשר מאמן ילדים וילדות, נערים ונערות ומכשיר אותם במיומנות הספורטיבית במטרה להתחרות בתחרויות מקצועיות וליהנות מקריירה ספורטיבית. ואילו המדריך השני, הינו המדריך המוכר יותר למרבית הציבור והוא מדריך השחייה אשר מנחה אנשים מגילאים צעירים ועד מבוגרים כיצד לבצע את פעילות השחייה באופן נכון ובטוח וכך מקנה להם את הכלים לעשות זאת, תוך שמירה על ביטחונם. כדי להפוך למדריך שחייה שכזה נדרשים אנשי המקצוע לעבור הכשרה מקצועית, בה הם רוכשים כלים לימודיים להדרכה והנחייה נכונה של קבוצות ויחידים וכמובן לומדים להכיר את כל טכניקות השחייה הקיימות במטרה להעביר את הידע שלהם ללקוחותיהם.

קורס מדריכי שחייה

לימודי הדרכת השחייה, פונים לכל מי שפעילות השחייה היא מהמועדפות עליו, ולכל מי שמעוניין לעבור הכשרה מקצועית. מטרת הלימודים היא לקחת את הרקע המוקדם של הסטודנטים ולנצל את יכולות ההדרכה והכושר הגופני שלהם לצורך העברת הידע לכל מי שחושש מהפעילות או שמעוניין להתחרות באופן ספורטיבי. בקורס המקצועי הסטודנטים ישפרו את כישורי השחייה שלהם, יחזקו את הכושר הגופני שלהם ואף יעברו שיעורים עיוניים במטרה ללמוד ולפשר את יכולות ההדרכה שלהם, כאשר הם מעבירים את הידע הלאה, כאשר הכל נעשה באופן בטוח ואחראי. במהלך הקורס ירכשו הסטודנטים כלים ומיומנויות להדרכה קבוצתית ופרטנית וכמובן ישכללו את טכניקות השחייה שלהם לאופן המקצועי והבטוח ביותר. אך למי שחושב שעיקר הקורס הוא מעשי, חלק גדול מהלימודים עוסקים בתכנים כגון: אנטומיה של גוף האדם, פיזיולוגיה, חיזוק הגוף ודרכים לשמירה על בריאות הגוף, והם נלמדים גם בהרצאות ושיעורים עיוניים במטרה להשכיל את הלומדים להבין את התיאוריה העומדת מאחורי המעשה.

מהם תכני הלימוד בקורס מדריכי שחייה

תוכנית הלימודים יכולה להשתנות בין המוסדות השונים כאשר השוני העיקרי מתבצע בכמות התוכן העיוני הנלמד ולכן יש לשים לב לכך בשיחה עם כל מוסד לימודים. מעבר לכך  תוכנית הלימודים מחולקת לשיעורים עיוניים המשולבים בפעילויות מעשיות אשר עוסקים בנושאים כגון: הפסיכולוגיה של הספורט, לימודי אנטומיה, מערך תכנית אימונים לשיפור הכושר הגופני, פיזיולוגיה, הדירודינמיקה, הכנת מערך לימודי הדרגתי בשחייה, חימום, כללי זהירות במים, תורת האימון, טכניקות הדרכה, הכנה גופנית לילדים, מיומנות אישית, הדרכה באימון, הכנה כללית לילדים, משחקי מים, חוקה ושיפוט, תזונה לספורטאים, חוקים בשחייה תחרותית, לימודי עזרה ראשונה ועוד. השיעורים המעשיים מתבצעים בבריכות אולימפיות בהן עוברים הסטודנטים הכשרה בכל טכניקות השחייה הקיימות על מנת לנסות ולדמות את כל השיעורים שניתן להעביר וכמובן לתרגל מצבי חירום בהם תלמיד שואף מים ועלול להימצא בסכנת חיים. בשל סכנת הטביעה האפשרית, מדריכיך השחייה מחוייבים לעבור הכשרה בעזרה ראשונה, בדומה למצילים.

מסלולי הלימוד הקיימים בקורס מדריכי שחייה

ורס מדריכי שחייה מחולק לשני מסלולי לימוד הנוגעים בתחומים שונים השייכים לענף. התחום הראשון הוא הדרכת הציבור הרחב, על מגוון האוכלוסיות הקיימות בו והתחום השני עוסק בהכשרה לפעילות ספורטיבית מקצועית ושימוש כשופטים בתחרויות שחייה מקצועיות. להלן מסלולי הלימוד הנלמדים בקורס מדריכי שחייה:

מסלול הדרכה לילדים עד מבוגרים
– מסלול לימודים זה נועד להכשיר אנשי מקצוע שיתפקדו כמדריכים קבוצתיים ופרטניים לאנשים שמעולם לא למדו לשחו, או לאנשים המעוניינים לחזק את כישורי השחייה שלהם. הדרכה זו מוגדרת כהדרכה לצורך העשרה אישית ולא מדובר בהכשרת לקוחות לצורך פעילות ספורטיבית מקצועית.
הכשרת מאמני שחייה ספורטיבים – מסלול לימודים זה קיים כדי להכשיר מאמני ספורט מקצועיים שמטרתם היא ללמוד ולאמן ספורטאים במסגרות תחרותיות. מסלול זה הינו מסלול ארוך יותר מהמסלול שנועד להדרכה ולימוד בלבד וגם תנאי הקבלה שלו שונים בכך שהמועמדים נדרשים להיות בעלי ניסיון בשחייה תחרותית של 3 שנים לפחות. 

איפה לומדים קורס מדריכי שחייה

כיום ישנם מבחר גבוה של מוסדות לימוד המכשירים אנשי הדרכה בענף השחייה, בין אם מדובר בהדרכה מקצועית ספורטיבית ובין אם מדובר בהדרכה כללית לצורך העשרה עצמית. הביקוש למדריכי שחייה קיים בארץ בשל העובדה כי בכל עיר ישנם היום בריכות שחייה ציבוריות, קאנטרים וכדומה וזאת לצד חופי הים של ישראל שמושכים את רוב הציבור בישראל לנפוש בהם. להלן חלק ממוסדות הלימוד המעבירים קורס מדריכי שחייה:
מכללת אוהלו, בית הספר להכשרת מאמנים – הלימודים מתקיימים בקצרין, כרמיאל, קרית אתא, משגב, נצרת וחיפה.

מיהו קהל היעד לקורס מדריכי שחייה

קהל היעד לקורס הם כמובן אנשים המעוניינים לעסוק בתחום באופן מקצועי ומדובר בקורס מעשי לצורך השתלבות בשוק העבודה. חשוב לזכור שלא מדובר בקורס להעשרה אישית שנועד ללמד אנשים לשחות וכמובן שהמועמדים נדרשים לדעת לשחות כראוי לפני שהם ניגשים לקורס, שכן לא יעשו בו שיעורי שחייה בסיסיים. בנוסף לכך הקורס מתאים למועמדים מגילאי 17 ומעלה כאשר המועמדים נדרשים להיות בעלי כושר גופני טוב על מנת שיוכלו לעמוד בחלק מתנאי הקבלה.

מהם תנאי הקבלה לקורס מדריכי שחייה

תנאי הקבלה יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד השונים בהתאם לדרישות המוסד עצמו ובהתאם למסלול הלימודים הנבחר. הדרישות המקובלות הן שהמועמדים יהיו מגילאי 17 ומעלה, בעלי כושר פיזי טוב, בריאות תקינה – ייתכן ויידרשו להציג אישור רפואי, לעבור ראיון קבלה תיוודא מידת התאמתם לקורס ומעבר של בחינת קבלה לצורך בדיקת הכושר הגופני ויכולות השחייה של המועמד. מסלול הלימודים לשחייה ספורטיבית מקצועית דורש מהמועמדים להיות גם בעלי עבר תחרותי בשחייה של 3 שנים לפחות וישנם מוסדות שאף יידרשו מהמועמדים להיות בעלי תעודת מגיש עזרה ראשונה.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס מדריכי שחייה


משך הלימודים לקורס מדריכי שחייה

משך הלימודים המקובל לקורס מדריך שחייה הינו כחצי שנה, בה לומדים הסטודנטים במשך 200 שעות לימוד אקדמיות. 

תעודה \ הסמכה מקצועית לבוגרי קורס מדריכי שחייה

בוגרי הקורס שיעמדו במבחנים המעשיים – במרבית המוסדות מדובר בשחייה ל-50 מ' בסגנונות – חזה, פרפר, חתירה וגב, זינוק ופנייה בכל סגנון, ו-400 מטר חופשי בהגבלת זמן – ייזכו לקבל מספר תעודות מקצועיות המכשירות אותם להשתלבות בשוק העבודה. תעודות הגמר הן: "מדריך שחייה מוסמך", "מגיש עזרה ראשונה" ו"תעודת שופט שחייה " (בהתאם לאופי הקורס).

אפשרויות תעסוקה לבוגרי קורס מדריכי שחייה

בוגרי הקורס יוכלו להשתלב בשוק העבודה במגוון בתי עסק כגון: קאנטרים, מרכזי תיירות, מועדוני כושר ועוד וכן כמצילים בבריכות. מעבר לכך יכולים בוגרי הקורס לעבור גם כעצמאיים להתמקצע בלימודי אוכלוסיות מסוימות כגון פעוטות או לשלב את הידע במשרות לנושאים קרובים כגון עיסוק בהידרותרפיה.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס מדריכי שחייה
יורם כללי
מכללת יסודות אילת
המכללה מלמדת ב: הרצליה.

המסלול נלמד ב: הרצליה.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765