ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס מקצועית א'

מחפשים הכנה לבחינה במקצועית א'?


קורס מקצועית א' מיועד למעוניינים להשתלב בתחומים: ייעוץ השקעות, ייעוץ פנסיוני וביטוח ומספק הכנה מקיפה לקראת בחינת מקצועית א' הנערכת על-ידי הרשות לניירות ערך. הקורס כולל תרגולים רבים, רקע תיאורטי נרחב וסימולציות המדמות את הבחינה לצורך הכנה מיטבית.

אם חיפשתם מידע על לימודי מקצועית א', במאמר הבא תוכלו למצוא את כל הפרטים אודות הבחינה מטעם הרשות לניירות ערך, מהלך ומבנה תכנית הלימודים, תנאי קבלה, נושאי לימוד, מוסדות לימוד ברחבי הארץ ועוד. לקבלת שיחה מטעם יועץ לימודים ניתן ליצור עמנו קשר במספר הטלפון 03-3727765 או להשאיר פרטי התקשרות ונציג יחזור אליכם בהקדם האפשרי. בסוף המאמר תוכלו למצוא מספר רב של מוסדות לימוד להם תוכלו גם להשאיר פרטים באופן ישיר כדי שנציג מטעם המכללה יצור עמכם קשר, ייתן פרטים נוספים ויתאם עמכם פגישת ייעוץ ורישום.
תעודת זהות קורס מקצועית א´ למבחן הרשות לני"ע
תנאי קבלה
  • כדי להתקבל ללימודי ההכנה לקראת מקצועית א', על הנרשמים לעבור בהצלחה את בחינות היסוד בכלכלה, סטטיסטיקה ומימון וחשבונאות.
  • כמו כן, על המועמדים לעבור ראיון קבלה אישי מול נציגי סגל תכנית הלימודים.
  • כל מוסד שומר לעצמו את הזכות להוסיף על תנאי הבסיס, תנאים נוספים מטעמו דוגמת תעודות השכלה קודמות.
משך לימודים
  • אורכו של הקורס נע בין 160 לכ-200 שעות לימוד, סה"כ כ-4 חודשי לימוד.
  • מומלץ לבדוק מול המוסד בו אתם מעוניינים ללמוד באשר למתכונת הקורס שכן חלק מן המוסדות מציעים מתכונת ערב וחלק מציעים מתכונת בוקר.
שכר ממוצע
  • תכנית לימודים זו הינה תכנית הכנה לקראת אחת מבין מספר בחינות הנדרשות עבור יועצי השקעות, יועצים פנסיוניים וסוכני ביטוח.
  • לפיכך, לא ניתן לספק נתונים ממוצעים על שכר בתחום לימודים זה.
תכונות אופי
  • לימודי מקצועית א' אמנם מקנים את כל הידע והתרגול הנדרש כדי לצלוח את הבחינה, אך בסופו של דבר הרוב תלוי בכם ובמידת ההשקעה אחרי שעות הלימוד הפורמליות.
  • הקורס מכיל חוברות הכנה ותרגולים ביתיים רבים ומצריך השקעה ושקידה.
  • אם אתם רוצים לעבור את הבחינה בהצלחה, אין ספק שתכנית זו תקנה לכם את כל הכלים הנדרשים.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס מקצועית א´ למבחן הרשות לני"ע

מה זה מקצועית א' ולמה צריך את זה?

מקצועית א' הינו שם כולל לידע וההבנה בכלים פיננסיים שונים הנוגעים לניתוח ניירות ערך. על אנשי מקצוע הנוגעים בתחומי החיסכון והממון שבשוק ההון להיות מעורים באפיקי ההשקעה והמכניקה העומדת מאחורי התחום באמצעות טכניקות חישוב ובדיקת תשואות, באמצעות ניתוח דו"חות כלכליים, אגרות חוב, שינויי ריביות ועוד.

בשל כך, מקצועית א' נערכת על-ידי הרשות לניירות ערך ולא על-ידי משרד האוצר המעביר חלק מבחינות היסוד הנדרשות טרם מעבר בחינה זו.

מידע על הבחינה

כמו בחינות רבות נוספות, גם בבחינה במקצועית א' תידרשו לעבור בציון של 60 ומעלה.

הבחינה במקצועית א' הינה תנאי והיא מחייבת כל מי שמבקש להשתלב בתחום ייעוץ ההשקעות והייעוץ הפנסיוני. לבחינת מקצועית ב' ניתן לגשת על-פי בחירה והיא מיועדת אך ורק לאלו המבקשים להשתלב בתחום ניהול התיקים.

לבחינה ניתן להירשם באופן מקוון באתר הרשות לניירות ערך כשהרישום מותנה במעבר בחינות היסוד. היקפה של הבחינה הוא 20 שאלות, אך אל תתנו למספר השאלות המצומצם להטעות אתכם ומדובר למעשה באחת מן הבחינות הקשות והמאתגרות ביותר בתחום.

השאלות הינן שאלות אמריקאיות ובמסגרתן נדרשים הנבחנים לענות על מגוון רחב של שאלות מילוליות הכוללות צורך בחישובים מורכבים ונוסחאות והיכרות תיאורטית עם החוקים השונים של עולם שוק ההון.

לקריאה נוספת:


מבנה ומהלך קורס מקצועית א'

קורס מקצועית א' אורך בין 160 ל-200 שעות לימוד, סה"כ כ-4 חודשי לימוד.

הקורס מועבר על-ידי צוות מדריכים מנוסה והתכנים מתעדכנים באופן קפדני כשהמטרה היא לספק לבוגרי המסלול את ההכנה המקיפה והמעמיקה ביותר שתבטיח את הצלחתם בבחינה לקראת קבלת רישיון לעסוק בייעוץ פנסיוני, שיווק פנסיוני, ייעוץ השקעות ושיווק השקעות.

מי זכאי לפטור? אם אתם בעלי תואר ראשון בנושאים הבאים, באפשרותכם להגיש בקשה לקבלת פטור ממעבר הבחינה: תואר ראשון בחשבונאות, תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון בכלכלה, תואר ראשון בביטוח ותואר ראשון בבנקאות.

הקורס כולל הקניית רקע תיאורטי נרחב, תרגולים כיתתיים ומטלות בית. כמו כן, בקורס תידרשו למעבר בחינות תקופתיות ובחינה מסכמת כשהמטרה היא להקנות למשתתפים ביטחון והיכרות עם מבנה הבחינה ושאלותיה. מרבית הקורסים כוללים גם תרגולים מחוץ לשעות הלימוד הפורמליות, עזרים לימודיים דוגמת חוברות תרגול וסיוע מקוון. מומלץ לבדוק את העזרים של המוסד הלימודי באופן פרטני.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס מקצועית א´ למבחן הרשות לני"ע


נושאי לימוד

בין הנושאים הנלמדים במסגרת קורס מקצועית א' ניתן לציין:
  • שוק ההון
  • מוצרים פנסיוניים
  • אגרות חוב
  • מכשירים פיננסיים
  • ניתוח דו"חות כלכליים
  • אופציות
  • גידור
  • ריביות
  • אינפלציה
  • ביטחונות
  • מיסוי
  • הנפקת מניות
  • מסחר במניות
  • סיכונים
  • חדלות פירעון
  • חישוב תשואה
  • ועוד.
חשוב לציין כי נושאי הלימוד אינם משתנים בין המוסדות השונים שכן כולם מקפידים להתעדכן באופן תכוף באשר לנושאי הבחינה ואופי השאלות.

משך הלימודים

לימודי מקצועית א' אורכים כ-160-200 שעות לימוד ומתפרשים על גבי כ-4 חודשי לימוד.

מומלץ לבדוק באופן פרטני מול המוסד בו אתם מעוניינים ללמוד באשר לקיום מתכונת לימודי בוקר/ערב.

היכן ניתן לקבל הכנה למקצועית א'?

בין המוסדות המציעים לימודי מקצועית א' ניתן למנות את:
  • BDO האקדמיה לפיננסים – מכללה וותיקה להכשרה במקצועות הפיננסים הממוקמת בתל אביב. באקדמיה לפיננסים תוכלו למצוא מגוון רחב של הכשרות תחת חטיבת לימודי שוק ההון, חטיבת ההכנה לקראת בחינות הרשות לניירות ערך וחטיבת לימודי נדל"ן.
  • המכללה לפיננסים וביטוח – מוסד וותיק עם פריסה ארצית נאה ולו סניפים בחיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע. תכניות הלימודים כוללות הכנה מעמיקה ויסודית כשהמכללה נחשבת למוסד מוביל עם אנשי צוות מסורים ובעלי ניסיון רב בהדרכה וליווי לקראת בחיננות הרשות.
  • מכללת מיטב דש – מכללה עם מגוון רחב של קורסים ותכניות הכנה מקצועית לענף הביטוח, ההשקעות והייעוץ הפנסיוני. למכללה סניפים בתל אביב, באזור הכנרת, בחיפה ובירושלים. למכללה וותק עשיר בהכנת משתתפים ומשתתפות לקראת בחינות הרישוי השונות והיא כוללת שיטות לימוד חדשניות וייחודיות, סביבה לימודית מתקדמת וסגל מרצים מסור.
רשימת מוסדות לימוד זו הינה חלקית בלבד. ניתן למצוא בסוף המאמר את רשימת מוסדות הלימוד המלאה. ניתן לסמן אחד או יותר מבין מוסדות הלימוד שמרוכזים ברשימה ולשלוח פרטים ישירות לנציגי תכנית הלימוד.


תנאי קבלה

למקצועית א' רשאים להירשם אלו שעברו בהצלחה את בחינות היסוד: סטטיסטיקה ומימון, חשבונאות וכלכלה.

אם אתם בעלי תואר ראשון במקצועות הפיננסים: מנהל עסקים, כלכלה, בנקאות, ביטוח וחשבונאות, באפשרותכם להגיש בקשה לקבלת פטור ממעבר הבחינה.

קהל יעד

כל מי שמעוניין ומעוניינת לגשת לבחינה כדי לסלול את הדרך לקבלת רישיון ייעוץ השקעות או לחילופין רישיון ייעוץ פנסיוני צריך לעבור את הבחינה.

מטרתו של הקורס לאפשר לנרשמים להגדיל את סיכוייהם לעבור את הבחינה בהצלחה עם אסטרטגיית למידה נכונה, שיטות לפתרון מהיר של שאלות והיכרות מעמיקה עם הנוסחאות השונות והחוקים והידע התיאורטי הנדרש.


תעודות

בוגרים שיסיימו את לימודיהם בהצלחה יקבלו תעודת סיום חגיגית מטעם המוסד בו למדו.



עוד עשוי לעניין אותך:



מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס מקצועית א´ למבחן הרשות לני"ע
בוא לבנות קריירה בשוק ההון ובביטוח
BDO האקדמיה לפיננסים
בוא לבנות קריירה בשוק ההון ובביטוח
המכללה מלמדת ב: תל אביב.

המסלול נלמד ב: תל אביב.

מידע על
המכללה

מידע על המסלול

52 מסלולים

מפת הגעה

21 סרטוני וידאו

3 ממליצים
מקצועיות פיננסית
אורין שפלטר
מקצועיות פיננסית
המכללה מלמדת ב: אשדוד, בני ברק, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אשדוד, בני ברק, תל אביב.
מקצועיות פיננסית
אורין שפלטר - שלוחת חיפה והצפון
מקצועיות פיננסית
המכללה מלמדת ב: חיפה, כרמיאל.

המסלול נלמד ב: חיפה, כרמיאל.
יורם כללי
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765