ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

לימודי אקולוגיה

חיפשתם מידע על לימודי מדעי הסביבה לתואר ראשון?


לימודי אקולוגיה משלבים בין מדעי החיים והמדעים המדויקים וכוללים קורסים בביולוגיה, גנטיקה, כימיה, אקולוגיה, גיאוגרפיה, רפואה, ועוד כדי להכשיר את בוגריהם במומחים לשימור ושיפור איכות הסביבה במגוון חברות וארגונים.

במאמר הבא נרחיב אודות לימודי מדעי הסביבה בדגש על אפשרויות התעסוקה והפעילויות בהן לוקחים חלק בוגרי לימודי אקולוגיה ועל מבנה ומטרת תכנית הלימודים; נושאי הלימוד, תנאי הקבלה, משך הלימודים ועוד. לכל שאלה והתלבטות נשמח לסייע ולספק הכוונה ללימודים ללא עלות או התחייבות במספר הטלפון 03-3727765 או דרך השארת פרטי קשר בתיבות הייעודיות שבאתר. בסוף המאמר תמצאו מוסדות אקדמיים המציעים את תכנית הלימודים – ניתן לסמן את המוסד הרצוי ולהשאיר פרטים ישירות לנציגי מזכירות החוג לצורך קבלת שיחה ולתיאום פגישה.
תעודת זהות תואר ראשון בסביבה ואקולוגיה
תנאי קבלה
  • תנאי הרישום עבור תואר ראשון באקולוגיה עשויים להשתנות בין מוסד למוסד.
  • ישנם מוסדות המתנים את הרישום לתואר בהצגת פסיכומטרי בגובה 550 ומעלה ותעודת בגרות מלאה וישנם מוסדות המאפשרים רישום בכפוף לתעודת בגרות בלבד.
  • מועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה הנדרשים יכולים לבחון מול המוסד הרלוונטי באשר למכינה קדם אקדמית ייעודית.
משך לימודים
  • היקף הלימודים הינו 3 שנים.
שכר ממוצע
  • בוגרי תכנית הלימודים יכולים להשתלב במגוון חברות וארגונים במשק הן במגזר הפרטי אך בעיקר במגזר הציבורי והממשלתי.
  • המשכורות בתפקידים נהוגעים למחלקת שימור איכות הסביבה נעות בין 7,000 ש"ח לתפקיד התחלתי ויכולות להגיע לכ-11,000 שקלים בתפקידי ניהול ועם וותק.
תכונות אופי
  • תכנית הלימודים משלבת בין מגוון רחב של ענפים מתחומי המדעים המדויקים ומדעי החיים ונחשבת למאתגרת ומרתקת במיוחד.
  • אם שימור ואיכות הסביבה חשובים לכם וברצונכם לקחת חלק פעיל בתחום זה, הרי שתכנית לימודים זו תתאים לכם במידה רבה.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים תואר ראשון בסביבה ואקולוגיה

ההתפתחויות הטכנולוגיות, התעשייתיות והסוציו-אקונומיות השפיעו רבות על פניו של כדור הארץ וכיום כבר אין זה סוד כי שאננותו של האדם הביאה אותנו אל פתחו של משבר שכבר עכשיו נותן את אותותיו על פי דעות של מומחים ובעיקר בדמות מפגעי מזג אוויר קיצוניים.

תואר ראשון באקולוגיה צולל עם הסטודנטים אל עומקי מדעי הסביבה ומלמד כיצד לשמר את הקיים ולהציל ולשפר בהדרגה את הטבע שהולך ומצטמצם בהדרגה לאור פיתוחים אורבניים ותעשייתיים. בהתבסס על לימודים עיוניים ומעשיים רוכשים הבוגרים ידע חשוב שיסייע בסיפוק פתרונות יצירתיים לאתגרי המודרנה, ידע הנדרש במחלקות הממשלתיות השונות, במשרדי ציבור ובארגונים וחברות במשק המבקשים לעמוד בתקנות השונות ואף לתרום את חלקם למען עתיד טוב יותר לילדינו.

לימודי אקולוגיה אורכים 3 שנים וכוללים קורסי מבוא וחובה כלליים במקצועות דוגמת מתמטיקה, פיזיקה, ביולוגיה, סטטיסטיקה וכימיה. בשנים המתקדמות לתואר, הופך מסלול הלימודים לממוקד ומעמיק יותר עם מגוון קורסי בחירה וחובה מרתקים הנוגעים למדעי הצמח, גיאולוגיה, גיאוגרפיה, אנרגיה ירוקה, מטאולוגיה, רעלים וחומרים מסוכנים, בדיקת איכות המים, דינים ותחיקות בנושאי איכות הסביבה, רעשים סביבתיים, בטיחות בעבודה ועוד.

בין הלימודים העיוניים המרתקים המספקים לסטודנטים הבנה מקיפה דרך מגוון היבטים לשימור איכות הסביבה, מקפידים מוסדות הלימוד השונים על שילוב סיורים אקטיביים וביצוע מחקרים מעשיים המספקים הבנה מעמיקה וצבירת ניסיון כבר במסגרת המסלול.




לימודי מדעי הסביבה: נושאי לימוד עיקריים

תכנית הלימודים כוללת מגוון רחב של תחומים מענפי המדעים. בין היתר ניתן לציין את הקורסים הבאים:
  • מתמטיקה
  • סטטיסטיקה
  • כימיה
  • ביולוגיה
  • פיזיקה
  • מבוא לאקולוגיה
  • מיקרוביולוגיה
  • רעש סביבתי
  • כלכלה סביבתית
  • טיפול במי שופכין
  • טכנולוגיות מים
  • מטאורולוגיה
  • גיאוגרפייה
  • מדעי הקרקע
  • אנרגיה
  • חוקים ורגולציות בנושא איכות הסביבה
  • מדעי הצמח
  • טיפול ברעלים וחומרים מסוכנים
  • טוקסולוגיה
  • איכות האוויר
  • ועוד.
בשנה השלישית לתואר נדרשים הסטודנטים להכנת והגשת עבודת סמיניריון הכוללת מחקר מעמיק המשלב בין נושאי הלימוד השונים. הסמינריון מלווה על-ידי מנחה ומאפשר להעמיק ולגבש את הידע המצטבר לאורך המסלול.
כמו כן, תואר ראשון במדעי הסביבה כולל סיורים מעשיים ומוסדות אקדמיים רבים מקפידים על שיתוף פעולה עם גורמים שונים בתעשייה המספקים לסטודנטים הצצה אל אופי התפקידים אותם מאיישים בוגרי המסלול.

תנאי קבלה

תנאי הקבלה עשויים להשתנות בין המוסדות השונים. חלק מן המוסדות מתנים את הרישום בשקלול ציון הבחינה הפסיכומטרית בגובה 550 ומעלה יחד עם ממוצע ציוני תעודת בגרות בגובה 85 ומעלה. מוסדות אחרים מאפשרים רישום לתואר ללא פסיכומטרי בכפוף לממוצע ציוני תעודת בגרות בלבד ועמידה בוועדת רישום.

למועמדים שאינם עומדים בתנאי הרישום מומלץ לבדוק באופן פרטני את האפשרות למעבר מכינה קדם אקדמית ייעודית.

קהל יעד

תואר ראשון במדעי הסביבה יאפשר לכם להשתלב לעמוד בחוד החנית של שימור ושיפור איכות הסביבה דרך תפקידים ניהוליים ותפעוליים במשרדים ובארגונים מובילים במשק.

אם אתם מחפשים אחר מימוש מקצוע המשלב שליחות עם הבנה וידע מעמיקים בתחומי המדעים השונים, הרי שתכנית לימודים אקדמית זו תתאים לכם במידה רבה.

חשוב לציין כי מדובר בלימודי תואר ראשון המשלבים בין מגוון רחב של תחומים שונים המצריכים שקידה ואוריינטציה למקצועות המתמטיקה והמדעים.

משך הלימודים

תואר ראשון באקולוגיה אורך 3 שנים ולרוב נלמד במתכונת מרוכזת שאיננה מאפשרת בחירה בין לימודי בוקר או ערב.


מוסדות לימוד

כיום ישנם מספר מוסדות אקדמיים המציעים לימודי מדעי הסביבה בישראל. כאן באתרנו תוכלו למצוא בסוף המאמר רשימה של מוסדות לימוד רלוונטיים להם תוכלו להשאיר פרטים באופן ישיר. סמנו את המוסד הרצוי, השאירו פרטים ונציגי החוג יחזרו אליכם עם מידע נוסף על המסלול ולתיאום פגישת ייעוץ והכוונה.

תעודות

בוגרים שיסיימו את לימודיהם בהצלחה ויעמדו בכל חובותיהם הלימודים יקבלו תעודת תואר ראשון במדעי הסביבה מטעם המוסד בו למדו.
 


אפשרויות תעסוקה

בוגרי מדעי הסביבה יכולים להשתלב כמומחי שימור ושיפור איכות הסביבה במוסדות מחקר, בארגונים ומשרדים ציבוריים, עירוניים וממשלתיים, במפעלים, תעשיות וארגונים שונים במשק ובמערכת החינוך. חלק מן המוסדות מאפשרים לימודי המשך לקבלת תעודת הוראה למעוניינים.

ככל שהמודעות למידת הנזק שמפגעים סביבתיים עלולים לגרום, כך הולכות ומתהדקות התקנות השונות להן כפופים מגוון גופים שונים דבר שהוביל להקמת מגוון תפקידי ניהול ותפעול בישראל. אם תחום זה מעניין אתכם, תואר זה הוא כרטיס הכניסה להשתלבות מקצועית.

לא קיבלתם את כל המידע שחיפשתם?

צוות היועצים של פורטל לימודים יישמח לסייע לכם בכל שאלה או התלבטות ולספק ייעוץ לימודים ומידע על מוסדות הלימוד השונים במספר הטלפון 03-3727765. ניתן גם להשאיר פרטי התקשרות בתיבות צור הקשר שבאתר ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

באתרנו תוכלו למצוא דרך מנוע החיפוש החופשי מידע על קורסים, לימודי תעודה, תארים ראשונים ומתקדמים ולימודים בחו"ל.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון בסביבה ואקולוגיה
יורם כללי
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
מכללה אקדמית הדסה ירושלים
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
המכללה מלמדת ב: ירושלים.

המסלול נלמד ב: ירושלים.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765