ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

תואר ראשון במדעי המזון

תואר ראשון במדעי המזון

מדעני החקלאות והמזון עובדים עבור חברות ייצור מזון, חוות, ומפעלים. תפקידם הוא לשפר את הסטנדרטים של הבדיקה או איכות המזון הכוללת. רובם מבלים את זמנם במעבדה, שם הם עושים בדיקות וניסויים ובוחנים דגימות להערכת איכות המזון, או כיצד ניתן לשפרו. מדעני מזון אחרים עובדים עבור חברות תרופות, שם הם משתמשים בתהליכי ביוטכנולוגיה לפיתוח תרופות או מוצרים רפואיים אחרים וחלקם מחפשים דרכים לעבד תוצרת חקלאית לדלקים, כגון אתנול המיוצר מתירס. לבסוף, חוקרי ענף מדעי המזון, התחום המוכר יותר לציבור הרחב, עוסקים בפיתוח צמחים ושתילים, המשמשים למאכל, שיוכלו לבחון את אפשרויות הגידול של צמחים בקרקעות קשות לגידול כגון אפריקה וכו'. באוניברסיטאות, תחום החקלאות ומדעי המזון עוסק במחקר של שיטות חדשות לשיפור הבריאות של בעלי חיים, הקרקע, התזונה ועוד. במידה והתעניינתם בלימודי תואר ראשון במדעי המזון תוכלו למצוא בפורטל לימודים את כל המידע העדכני אודות מסלול הלימודים, מיהם מוסדות הלימוד הרלוונטים עוברכם ולבסוף להשאיר פרטים בטפסי צור קשר וצוות פורטל לימודים יחזור אליכם במהרה.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים תואר ראשון במדעי המזון

קצת מידע על תואר ראשון במדעי המזון

לימודי תואר ראשון במדעי התזונה

מדעני החקלאות והמזון ממלאים תפקיד חשוב בשמירה והרחבת היצע המזון הלאומי. עבודתם הרבה מתבססת על מחקר בסיסי, שימושי או פיתוחי. המחקר הבסיסי מבקש להבין את התהליכים הביולוגיים והכימיים שבאמצעותם ניתן להבין כיצד גידולים צמחיים ובעלי חיים מתפתחים. המחקר היישומי משתמש בידע שנצבר כדי לגלות דרכים לשפר את האיכות, כמות, ובטיחות של תוצרת חקלאית. כמו כן, מדעני המזון מבצעים מחקרים כדי לשפר את הפרודוקטיביות ואת הקיימות של גידולי שדה וחיות משק, יוצרים מוצרי מזון חדשים ומפתחים דרכים חדשות וטובות יותר לשיפור המזון, חוקרים את הרכב האדמה ומהם האפשרויות להגדיל את פוריותה עבור צמחים ושתילים שונים ועוד. מדעני המזון רבים עובדים עם מעט פיקוח, ולמעשה יוצרים השערות משלהם ומפתחים את שיטות המחקר שלהם. בנוסף, הם גם מוובילים צוותים של טכנאים או סטודנטים שעוזרים במחקריהם. רוב מדעני המזון עובדים בתחומים כגון: מדעני בעלי החיים העורכים מחקרים על חיות משק מקומיות, עם דגש על ייצור מזון, גנטיקה של בעלי חיים, תזונה, רבייה, מחלות, גדילה והתפתחות; מדעני מזון העוסקים יותר בכימיה, ביולוגיה, ומדעים אחרים כדי ללמוד את היסודות הבסיסיים של מזון. הם מנתחים את התוכן התזונתי של מזון, מגלים מקורות מזון חדשים, ודרכי מחקר לבצע עיבוד מזון בטוח ובריא; מדעני קרקע הבוחנים את רכב הקרקע וכיצד היא משפיעה על גידול צמחים או יבול, וכיצד טיפולי אדמה חלופית יכולה להשפיע על פרודוקטיביות של יבול. התעניינתם ללמוד תואר ראשון במדעי המזון? כאן, בפורטל לימודים ריכזנו למענכם את המידע הנחוץ על תכנית הלימודים למדעי המזון, החל תנאי הקבלה והדרישות לקהל היעד, מסלולי הלימוד השונים, הכישורים והתכונות ההכרחיות לכל מועמד ללימודים ועד למוסדות הלימוד עצמם המלמדים את התואר.

תכונות חשובות עבור מדענים ומזון

כישורי תקשורת - מיומנויות תקשורת הן קריטיות עבור מדעני מזון. הם חייבים להיות מסוגלים להסביר את לימודיהם, מה שהם ניסו ללמוד, השיטות בהם השתמשו, מה הם מצאו, ומה הם חושבים על ההשלכות של הממצאים שלהם. הם חייבים גם להיות מסוגלים לתקשר היטב כשעובדים עם אחרים, כולל טכנאים ועוזרי סטודנט.

מיומנויות של חשיבה ביקורתית - מדעני המזון חייבים להשתמש במומחיות שלהם כדי לקבוע את הדרך הטובה ביותר לענות על שאלת מחקר ספציפית.

מיומנויות ניתוח נתונים - מדעני מזון, כמו חוקרים אחרים, נדרשים לאסוף נתונים באמצעות מגוון שיטות, כולל סקרים כמותיים. לאחר מכן הם חייבים ליישם טכניקות ניתוח נתונים סטנדרטיות כדי להבין את הנתונים ולקבל את התשובות לשאלות שהם שואלים.

כישורי מתמטיקה - מדעני המזון, כמו מדענים רבים אחרים, חייבים להיות בעלי הבנה גבוהה בתחום המתמטיקה.

מיומנויות תצפית - מדעני המזון נדרשים לבצע ניסויים רבים הדורשים מהם לתצפת על דגימות ונתונים אחרים. כל טעות יכולה להוביל לתוצאות חד משמעיות או לא מדויקות.

תנאי הקבלה למועמדים לתואר ראשון במדעי התזונה
תנאי הקבלה לתואר במדעי התזונה עלולים להשתנות בין מוסד כז או אחר, אך בדרך כלל המועמדים נדרשים לשלב בין ממוצע ציוני הבגרויות בציון של 90 ומעלה, בנוסף לציון הפסיכומטרי של 600 ומעלה. עם זאת, חשוב לזכור כי ישנם מוסדות ומכללות אשר מקלים לעיתים בתנאי הקבלה ודורשים רק את אחד מהתנאים שצויינו וישנם מוסדות שיציעו למועמדים לעבור מכינה קדם אקדמית לאלו שלא עומדים בתנאים הנ"ל.

תכנית הלימודים לתואר ראשון במדעי המזון

תכנית הלימודים ללימודי תואר ראשון במדעי המזון, יכולה להשתנות ממוסד אחד למשנהו, אך התכנית עדיין נשארת דומה באופן מסויים בין המוסדות כיוון שמדובר בלימודי תואר. הלימודים משלבים בין לימודים עיונים ומעשיים ועוסקים בנושאים מעולם התזונה והמדע כגון: ביולוגיה, כימיה, פיזיולוגיה, אנטומיה, חקר מדעי התזונה, ביוטכנולוגיה, מקורות להשמנה, חילוף חומרים, טיפול באמצעות מזון, פסיכולוגיה של תזונה, סטטיסטיקה, תזונה קלינית, כימיה, מתמטיקה, בריאות, מדעי החברה, סטטיסטיקה, ביוטכנולוגיה, טיפול בהפרעות אכילה - אנורקסיה, בולימיה, השמנה, אבולוציה, ניהול שירותי מזון, טיפול תזונתי לחולי סכרת, דיאטות ותמיכה בעלייה או ירידה במשקל, הזנת חולים קשים או לאחר ניתוחים, אנטומיה ופיסיולוגיה של האדם, כימיה וביוכימיה של מזון, מדעי הטבע, מדעים מדויקים, מדעי החיים, כימיה אורגנית, מדעי הסביבה, ביוכימיה, כימיה פיסיקלית, מתמטיקה, פיסיקה, יישומי מחשב, מדעי הצמח, גנטיקה, מבוא לכלכלה, חקלאות מודרנית, מיקרוביולוגיה אחסון פירות וירקות ועוד. הלימודים נמשכים בדרך כלל כשלוש שנים אקדמיות, בסיומן תוענק לבוגרים תעודת תואר ראשון במדעי המזון.

ההבדל בין מדעי התזונה ומדעי המזון

אנשים רבים נוטים לבלב בין מדעי המזון למדעי התזונה. אז מה ההבדל בין שני תחומים אלו? ובכן, תחום מדעי המזון, עוסק בחקירת המזון עצמו ואת ההליכים השונים אשר משפיעים עליו. המועמדים הבוחרים ללמוד את תחום מדעי המזון הם בדרך כלל בעלי רקע בתחומי האקולוגיה, החקלאות והבוטניקה. תחום מדעי התזונה, לעומת זאת, הוא תחום העוסק בהשפעת המזון על הגוף שלנו. החוקרים קובעים כיצד המזון יהונדס וישפיע על גופנו, מהם הדרכים להלחם בהשמנת היתר, היחס אל המזון בתרבויות שונות בעולם, מחלות הנובעות מחוסר במזון וכו'. בדרך כלל בוגרי הלימודים למדעי התזונה משלימים את תארם לתחום התזונה הקלינית. 

מה כוללת עבודתם של בוגרי התואר במדעי המזון?

מדעני המזון אחראים, במסגרת עבודתם, על פעולות חיוניות רבות הקשורות לתחום, שהמרכזיות שבהן כוללות: יצירת מוצרי מזון חדשניים ופיתוחם בדרכים חדשות, ביצוע מחקרים וניסויים לשיפור הפרודוקטיביות והקיימות של גידולי השדה, שיתוף ממצאי המחקר שלהם לקהילות המדעיות והציבור וחקר הרכב האדמה בכל הקשור לצמיחה וכדומה.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים תואר ראשון במדעי המזון


קריירה בהן בוחרים בוגרי התואר במדעי התזונה 

טכנאי מדע חקלאיים ומזון - טכנאי חקלאות ומדעי מזון מסייע למדעני המזון על ידי מילוי, מדידה וניתוח איכות מזון ומוצרים חקלאיים.

ביוכימאי - ביוכימאי לומד את עקרונות הכימיה פיסיקלית של יצורים חיים ושל תהליכים ביולוגיים, כגון התפתחות התא, צמיחה, תורשה, ומחלות.

טכנאים ביולוגיים - טכנאים ביולוגיים עוזרים לביולוגים רפואיים לבצע בדיקות מעבדה וניסויים.

טכנאים כימיים - טכנאים כימיים משתמשים במכשירים וטכניקות מיוחדים כדי לעזור לכימאים ומהנדסים כימיים, לפתח, ולייצר מוצרים כימיים.

מדעני יערנים ושימור - מדענים ויערנים לשימור מנהלים את איכות הקרקע הכוללת של יערות, פארקים ומשאבי טבע אחרים.

מדענים ומומחים סביבתיים -
מדענים ומומחים סביבתיים משתמשים בידע שלהם של מדעי הטבע כדי להגן על הסביבה ועל בריאות האדם. הם עשויים לנקות אזורים מזוהמים, לייעץ לקובעי מדיניות, או לעבוד עם התעשייה כדי להפחית את הפסולת.

מיקרוביולוגים -
מיקרוביולוגים לומדים מיקרואורגניזמים כגון חיידקים, וירוסים, אצות, פטריות, וכמה סוגים של טפילים. הם מנסים להבין כיצד אורגניזמים אלה חיים, גדלים ומתקשרים עם סביבתם.

זואולוגים וביולוגים בטבע  -
זואולוגים וביולוגים בטבע מתבוננים בחיות ובעלי חיים אחרים כדי לנסות ולהבין כיצד הם פועלים עם המערכות האקולוגיות שלהם. הם לומדים את המאפיינים הפיסיים של בעלי חיים, התנהגויות של בעלי חיים, ואת השפעת בני האדם על חיות הבר ובתי הגידול הטבעי שלהם.

כל שנותר לכם כעת הוא להשאיר את הפרטים שלכם בטפסים ליצירת קשר או להתקשר למוקד הטלפוני שלנו לקבלת ייעוץ חינם. כמו כן תוכלו לבחון את מוסדות הלימוד המציעים את לימודי התואר במדעי התזונה במסגרת פורטל לימודים. בהצלחה.
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון במדעי המזון
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765