ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

מכינה קדם הנדסאים

מחפשים מידע על מכינה טכנולוגית קדם הנדסאים?


מכינה קדם הנדסאים פונה לכל מי שמעוניין ומעוניינת ברכישת מקצוע טכנולוגי מוביל ושאינם עומדים בתנאי הקבלה הראשוניים: תעודת בגרות/תעודת בגרות חלקית הכוללת מתמטיקה ואנגלית ברמת 3 יח"ל ומקצועות ההבעה והלשון או הספרות ברמת 2 יח"ל.

אם אתם מתעניינים ברישום עבור לימודי הנדסאים, אך אינכם עומדים בתנאי הקבלה ומבקשים למצוא מידע נוסף על המכינה הטכנולוגית לקדם הנדסאים, כאן ריכזנו עבורכם מידע מקיף על תכנית הלימודים. לכל שאלה ניתן לפנות אלינו במספר הטלפון 03-3727765 או להשאיר פרטי התקשרות ונציג יחזור אליכם בהקדם עם מידע נוסף. בסוף המאמר תוכלו למצוא מגוון מכללות טכנולוגיות המציעות מכינה קדם הנדסאים ברחבי הארץ. ניתן לסמן את המכללה הרצויה, לשלוח פרטים ולקבל מידע ישירות מנציגיה.
תעודת זהות קורס מכינות קדם הנדסאים
תנאי קבלה
  • תכנית הלימודים פונה לכל מועמד ומועמדת שאינם עומדים בתנאי הקבלה הפורמליים הראשוניים עבור לימודי הנדסאים.
  • על המועמדים לעבור ראיון קבלה אישי ולהציג תעודת 12 שנות לימוד לכל הפחות.
  • כמו כן, ישנם מוסדות המתנים את הרישום גם במעבר בחינות התאמה.
  • בני 35 ומעלה פטורים ממעבר מכינה ויכולים להתקבל ללימודי הנדסאים בתנאים מקלים.
משך לימודים
  • משך המכינה הטכנולוגית הינו כחצי שנה עד 8 חודשים בממוצע, סה"כ בין 600-700 שעות לימוד.
  • מומלץ לבדוק באופן פרטני מול המוסד הרצוי באשר לקיום המכינה במתכונת לימודי בוקר וערב.
שכר ממוצע
  • לא ניתן לספק ממוצע שכר עבור תחום לימודי זה.
תכונות אופי
  • אם אתם מבקשים להשתלב במקצועות טכנולוגים הנדסאיים ואינכם עומדים בתנאי הקבלה, הרי שתכנית לימודים זו עשויה להתאים לכם במידה רבה.
  • המכינה מקיפה את הנושאים: מתמטיקה, אנגלית ועברית ומצריכה השקעה מירבית, שקידה ונכונות לשעות למידה מאומצות כדי להתקבל לתכנית הלימודים.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס מכינות קדם הנדסאים

מטרת המכינה

מטרתם של לימודי הנדסאים היא לפתוח בפני המעוניינים מקצוע נדרש העונה בפעמים רבות על הצורך של משק העבודה בידיים עובדות, מקצועיות ומיומנות בנושאים טכנולוגיים מתקדמים. הנדסאים יכולים להשתלב בתחום המכשור הרפואי, הבניין והתשתיות, החשמל, האלקטרוניקה, הרכב ועוד.

תנאי הקבלה ללימודי הנדסאים קובעים כי מועמדים יכולים להירשם בהתבסס על: תעודת בגרות מלאה או תעודת בגרות חלקית הכוללת 3 יחידות לימוד באנגלית ומתמטיקה ו-2 יחידות לימוד בהבעה, לשון או ספרות. לחילופין, ניתן להתקבל בהתבסס על תעודות מקצוע נוספות דוגמת תעודת טכנאי מטעם המה"ט או תעודת תואר ראשון.

מועמדים שאינם עומדים בתנאים אלו יכולים להתקבל בכפוף למעבר וועדת חריגים והשלמת התנאים הנדרשים לאורך השנה הראשונה. עם זאת, מרבית המוסדות מתנים זאת במעבר מכינה קדם הנדסאים – מכינה טכנולוגית שמשלימה את מקצועות החובה הנדרשים בתנאי הסף של תעודת הבגרות החלקית וכוללת לימודי מתמטיקה, לימודי אנגלית ולימודי עברית והבעה. מטרתה של המכינה היא להקנות לנרשמים את היסודות, הידע וכישורי הלמידה הנדרשים ולאפשר את הרישום לתואר ההנדסאי.


מבנה ומהלך מכינה טכנולוגית קדם הנדסאים

במסגרת לימודי המכינה רוכשים המשתתפים ידע במקצועות המתמטיקה והאנגלית ברמה של 3 יחידות לימוד והעברית ברמה של 2 יחידות לימוד. כמו כן, המכינה שמה דגש על אסטרטגיות למידה כדי להבטיח את התאמתם של בוגרי המסלול לרף המוצב במסגרת תכנית ההנדסאים.

תכנית הלימודים מתפרשת על 3-4 ימים בשבוע כשהדבר תלוי במתכונת המוצעת על-ידי המכללה. חלק מן המכללות מציעות תכנית לימודים המתפרשת על יותר ימים בשבוע אך נחשבת למרוכזת וקצרה יותר מבחינת הפריסה החודשית.

עם תום הלימודים נדרשים תלמידי המכינה למעבר בחינות הנערכות על-ידי המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע. על הנבחנים בבחינה בעברית, אנגלית, מתמטיקה ומיומנויות למידה לקבל ציון על סך 55 ומעלה.


היכן ניתן לקחת את המכינה?

כיום ישנו מגוון של מכללות טכנולוגיות המציעות מכינה קדם הנדסאים למעוניינים ברישום וקבלה. חשוב לציין כי על המכללה המעבירה את המכינה להיות מאושרת על-ידי המה"ט:
  • מכללת עתיד – רשת ארצית של בתי ספר טכנולוגיים המציעים מגוון רחב של הכשרות מקצועיות ולימודי הנדסאים. בוגרי מכללת עתיד משתלבים בהצלחה בשוק העבודה וממלאים תפקידי מפתח במקצועיות מתוך ההכרה של המכללה בחשיבות ההתעדכנות הטכנולוגית בכל עת כדי לענות נכונה על הצרכים העולים מתוך שוק התעסוקה הדינמי והמשתנה. מרבית תכניות ההנדסאים מתקיימות בסניפים במעלות, חיפה, תל אביב ובאר שבע. עם זאת, מומלץ לבדוק באופן פרטני שכן לעתים ההיצע משתנה.
  • המכללה למינהל – רשת הלימודים המקצועית של המכללה למינהל מציעה את הכשרותיה במגוון רחב של מוקדים ברחבי הארץ. למכינה הטכנולוגית לקדם הנדסאים ניתן לגשת בסניפים שבראשון לציון, אשדוד, חיפה וירושלים. חשוב לציין כי הפריסה הארצית משתנה מעת לעת ומומלץ להתעדכן באופן פרטני מול המכללה באשר למועדי המכינות ומיקומם.
  • הנדסאים באריאל – מכללה טכנולוגית מובילה הממוקמת בקמפוס של מכללת אריאל בשומרון. למכללת הנדסאים באריאל מחלקה להנדסה וטכנולוגיה ומחלקה לאדריכלות ועיצוב פנים. התכנית מועברת על-ידי מרצים מיומנים המקנים ידע נדרש ומיומנויות למידה החשובות לצליחת תואר ההנדסאי.
  • מכללת אשקלון הנדסאים – בית ספר וותיק להנדסאים המציעה מגוון תכניות לימוד ומכינה המעדכנת באופן שוטף. מכללת אשקלון להנדסאים מקיימת קשרים ענפים עם גורמים שונים בתעשייה ומציעה סביבה לימודית מתקדמת, סגל מרצים בכיר ומנוסה וקמפוס נעים, מאובזר וטכנולוגי.
  • המכללה הטכנולוגית רופין – הנדסאים – ממוקמת בקמפוס המוריק של מכללת רופין בעמק חפר. המכללה הטכנולוגית מקיימת קשרים עם חברות וארגונים שונים במשק ומתאימה את תכני המסלולים השונים לשינויים, התמורות והצרכים העולים מתוך התשוק התעסוקתי.
רשימה זו הינה חלקית, תוכלו למצוא את רשימת מוסדות הלימוד המלאה של פורטל לימודים בסוף המאמר.

תנאי קבלה

הרישום עבור מכינה טכנולוגית קדם הנדסאים מותנה בהצגת תעודת 12 שנות לימוד, מעבר ראיון קבלה אישי ולעתים גם מעבר בחינות התאמה ראשוניות.

בני 35 ומעלה פטורים ממעבר המכינה והקבלה כפופה בהצגת תעודת 12 שנות לימוד בלבד.


קהל יעד

אם אתם מחפשים להשתלב במקצוע טכנולוגי מוביל אך אינכם עומדים בתנאי הרף הנדרשים על-ידי המכון הממשלתי להכשרות בטכנולוגיה ובמדע, הרי שתכנית זו תתאים לכם.

חשוב לדעת: מדובר בתכנית מאתגרת הדורשת שעות לימוד רבות ושקידה. תכנית זו מעולה גם עבור מועמדים אשר כן עומדים בתנאי הקבלה אך מבקשים "להסיר חלודה" טרם תחילת תכנית הלימודים. מרבית מוסדות הלימוד מאפשרים את הרישום גם בנסיבות אלו.


משך הלימודים

אורכו של המסלול הינו חצי שנה-8 חודשים, סה"כ 2 סמסטרים.

תעודות

בוגרים שיעברו את בחינות המה"ט בהצלחה (בציון 55 ומעלה) יקבלו תעודת גמר המאשרת את הרישום עבור מסלולי לימודי הנדסאים.

מתלבטים? תנו לנו לעזור לכם!

פורטל לימודים מקיף את עולם ההשכלה ובאתרנו תוכלו למצוא מידע פרטני על מסלולי הנדסאים שונים, וגם פרטים על קורסים, תארים ראשונים ומתקדמים ולימודים בחו"ל.

נשמח לסייע בכל התלבטות ושאלה ולספק ייעוץ לימודים טלפוני חינם במספר הטלפון 03-3727765 או דרך השארת פרטי התקשרות בתיבות צור הקשר כדי שאחד מיועצינו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על מכינות קדם הנדסאים
אוניברסיטת אריאל - מכינות
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
המכללה הטכנולוגית כנרת
המכללה הטכנולוגית רופין - הנדסאים
המכללה מלמדת ב: עמק חפר.

המסלול נלמד ב: עמק חפר.
המרכז הטכנולוגי להנדסאים ספיר
המכללה מלמדת ב: אשקלון.

המסלול נלמד ב: אשקלון.
יורם כללי
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
מכללת עתיד
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
המכללה מלמדת ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
רשת אורט
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
המכללה מלמדת ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ראשון לציון, אילת, אשדוד, חיפה, ירושלים.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


מאמרים אחרונים בנושא מכינות קדם הנדסאים
מה זה הנדסאי?
מה זה הנדסאי?
המנוח אומנם דומה למונח מהנדס, אבל לרובכם אין באמת מושג מה ההבדלים ביניהם. אז מה זה אומר להיות הנדסאי? איך הופכים להנדסאי? מה התפקיד שלו? והאם בכלל יש ההבדל בין ה-הנדסאי למהנדס? ...המשך
ההבדל בין הנדסאי למהנדס
ההבדל בין הנדסאי למהנדס
בתחומים טכנולוגיים רבים ניתן למצוא אנשי מקצוע הנקראים הנדסאים ומהנדסים. השאלה הנשאלת היא מהו בעצם ההבדל בין אנשי המקצוע הללו ואיך מחליטים האם כדאי לכם להיות מהנדסים או הנדסאים בתחום שמעניין אתכם? ...המשך
תעסוקה להנדסאים
תעסוקה להנדסאים
משום שלא מדור במסלול לתואר ראשון, אותו רוב הציבור מכיר. אנשים רבים שואלים את עצמם מהם אפשרויות התעסוקה של בוגר המסלול ההנדסאי. לשם כך בדיוק הכנו עבורכם את הכתבה הבאה: ...המשך
מה זה המה"ט?
מה זה המה"ט?
המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע, הוא הגוף אשר מופקד על הכשרתם הרשמית והסדרתם של בוגרי המסלולים הנדסאים וטכנאים בתחומי טכנולוגיה והתמחויות ייחודיות. ...המשך
שכר הנדסאי, שכר לימוד להנדסאים ומה שביניהם
שכר הנדסאי, שכר לימוד להנדסאים ומה שביניהם
ההחלטה להירשם ללימודי הנדסאים התקבלה ובצעתם מחקר מעמיק על מה אומר כל תחום ותחום. אבל הנה נותרו להן עוד 2 שאלות כשהראשונה היא כמובן כמה מרוויח הנדסאי והשנייה היא כמה תצטרכו להשקיע בתחום מראש. ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765