ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס טכנאי מנעולים

קורס טכנאי מנעולים

טכנאי מנעולים הם אנשי מקצוע בעלי מיומנות רבה. המקצוע שלהם דורש מאיתם אחראיות יכולת עבודה מהירה ותחת לחץ וראש יצירתי על מנת להתמודד כל יום עם מצבי פריצה שונים. המנעולן יכול לספק בשירותיו אפשרויות פריצה וחילוץ במגוון מבנים כגון בתים פרטיים, מוסדות לימודיים, מבני תעשייה, רכבים, ועסקים שונים, יחד עם שכפולי מפתח והתאמת מפתחות מאולתרים במקרים קיצוניים. ב קורס טכנאי מנעולים לומד הסטודנט את כל המידע הדרוש לו כדי לבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר בזכות קבלת מידע מקיף על מגוון סוגי המנעולים, בין היתר, מנעולי מגירה, מנעולים ממוחשבים ומנעולים חשמליים, כמו-גם הסברים מפורטים והכרת סוגי הצילינדרים, החלפת מנעולים, ועקרונות נעילה שונים. הקורס עצמו מתנהל לפי שני חלקים, תאורטי ומעשי וכולל הרצאות מפורטות ומצגות לצד תרגולים מעשיים. בעמוד זה תוכלו לקבל את כל המידע המקצועי על הקורס טכנאי מנעולים בעזרת מאמרים מפורטים, מידע אודות מוסדות לימוד המציעים את הקורס וכל שאתם צריכים לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם במקום המיועד לכך וצוות פורטל לימודים ידאג לעשות את השאר.

לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס טכנאי מנעולים

קצת מידע על קורס טכנאי מנעולים

לחשיבותו של המנעולן אין ויכוח. בשל כך, קורס טכנאי מנעולים נחשב לקורס עם ערך גבוהה המתבטא בכמה פרמטרים. הקורס מתאים לאנשים עם כישורים טכניים ברמה גבוהה, אשר מחפשים עבודה אתגרית, מעניינת, ומתגמלת כלכלית. קורסה מנעולנות נחשב לקורס המדורג גבוהה ברשימת הביקושים של אנשים רבים בתחום ההכשרה המעשית כשלרוב, המתעניינים בו הם חבר'ה צעירים, אשר בודקים ודורשים מקצוע שניתן ללמוד אותו במהירות והרווח הכלכלי שלו גבוהה. בפורטל לימודים נאסף עבורכם כל המידע אודות האפשרויות של מסלול הלימוד, תנאי הקבלה ותעודות, משך הלימודים, תכנית הלימודים, תעודות והסמכות ואפשרויות התעסוקה בתחום המנעולנות.

תוכנית הלימודים

במשך תקופת הלימודים, הסטודנטים לומדים מגוון רב של נושאים אשר קשורים לעולם המנעולים, בין היתר, היכרות מעמיקה עם כל סוגי המנעולם והדרך בה הם מופעלים, כלים ללימוד שוק העבודה וכיצד מתנהלים מול לקוחות כאלה ואחרים. החומר בקורס מנעולנות מערב בתוכו תוכן עיוני רחב, לבין התנסויות מעשיות בשכפולי מפתחות ומנעולים, פריצת מנעולים ואבחון כספות. בנוסף, בקורס הסטודנטים יקבלו סיקור אודות התפתחות הטכנולוגיה בעולם המנעולנות, ולכן מדובר בקורס שמתעדכן ומתחדש לפי התקופה על מנת להתעדכן בכל המנעולים החדשים שצצים בשוק. הסיליבוס של הקורס מתחלק למספר פרקים כגון: הפעלת קודנים, חיווט, התקנת מנעולים, פריצת רכבים, החלפת מנגנוני דלתות, מנעולים אלקטרונים וביומטרים, חוקים והתקנות למנעולן, התנהלות מול לקוחות, פוליסות ביטוח ועוד. 

תנאי קבלה ותעודות

משום שמדובר בתחום אשר נוגע לרוב במערכות לשימור כספים, ציוד סודי, וכניסה למפעלים ובתי עסק, כמו גם בתים אישיים ודרישה לפרטיות גבוהה מאוד, תנאי הקבלה לקורס טכנאי הם ברורים מאוד. ייתכן כי תנאי הקבלה יישתנו ממוסד למוסד, אך ברובם הדרישות העיקריות הן גיל הסטודנטים, אשר נדרשים להיות בני 21 לפחות, בעלי 12 שנות לימוד ובעלי יכולת להוציא תעודת יושר מהמשטרה, כמו גם להיות בעלי עבר פלילי נקי. מוסדות אחרים יכולים לדרוש בנוסף כי לסטודנט כבר יהיה איזשהו רקע טכני, או בעל בגרות מלאה, אך מעבר לדרישות הראשונות, הסעיפים המשתנים אינם בגדר חובה. הבוגרים, אשר יצליחו לעמוד בכל דרישות הקורס בהצלחה, יקבלו תעודת גמר "מנעולן מקצועי" או "טכנאי שירות למנעולנות" מטעם המוסד בו למדו. אין סיבה לחשוש שתעודה אחת נחשיבת ליותר מקצועית שכן שתי התעודות בעלות אותו הערך.

משך הלימודים

משך הלימודים אורך בממוצע בין שלושה ל-ארבעה חודשים, ולרוב נע בין 60 ל-80 שעות. במקרים בהם ניתן להרחיב את הקורס, מערכת הלימודים יכולה להתארך לחצי שנה ותתפרש על גבי כמאה שעות לימודיות.

תכנית הלימודים

במסגרת הקורס לומדים המשתתפים מגוון רחב של תכנים הן עיוניים והן פרקטיים לצורך הקניית ידע מעשי וניסיון. בין הנושאים ניתן למנות: מערכות מנעולים, מנעולי צילינדר, מנעולי מאסטר, שכפול מפתחות, פריצת מנעולים, פוליסות ביטוח, דלתות, החלפת מנגנונים, הפעלת ופריצת כספות, תחיקות בתחום המנעולנות ועוד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים טכנאי מנעולים


תעודה והסמכות

לבוגר קורס טכנאי מנעולים תינתן תעודת הסמכה הסמכה רשמית מטעם המכון הממשלתי להכשרה במדע ובטכנולוגיה המתירה עבודה כמנעולן במדינת ישראל, יחד תעודה מן המוסד הרלוונטי הנבחר. 

תחומי העיסוק של מנעולנים

תחומי העסוק של טכנאי מנעולנים ישתנו מעת לעת ולכן חשוב לשמור על ראש פתוח ולנסות להכיר כמה שיותר סוגי מנעולים ודרכי פריצה על מנת להתמקצע עד כמה שניתן בתחום ולעמוד במספר רב של מקרים. בעלי מקצוע מוכשרים ליצור מפתחות למנעולים תואמים לרכבים ולבית, בעלי אישור לייצר מפתחות מאסטר ולהתקין את מנעולי הביטחון יחד עם הענקת שירותי חירום בזמן פריצה. מעבר לפריצת המנעול עצמו, על טכנאי המנעולים להיות מוכן לדרישות כגון חלפת המנעולים, ייצור מפתח התנעה, הכנת מפתחות לתא מטען ולדלת, שחזור מפתח לפי מנעול, תיקונים של דלתות (זכוכית, פלדה, עץ וכו') לאחר הפריצה, התקנת כספות במגוון גדלים. 

הקמת עסק עצמאי בתחום המנעולנות

אחד הפרקים החשובים בקורס הוא יזמות בתחום המנעולנות באופן עצמאי. מדובר בענף בו יש מתחרים רבים, ולכן על בעל המקצוע העצמאי חשוב לדעת כיצד לשווק את עצמו ואת העסק ולדעת איך מייצרים מותג מצליח בתחומו. במהלך הקורס הסטודנטים ילמדו איך להקים את העסק ולנהל אותו, פיצוח יעדים ומטרות, ניהול אנשים וניהול כלכלי ועוד. כאמור, מדובר בשוק דינמאי שמתמיד מנסה להתאים אותו לדרכי השיווק המתחדשים בעולמינו, בכל הנוגע לשיווק העסק באינטרנט והרשתות החברתיות. חשוב להציג תמיד כי אומנם ישנם ישראלים רבים העובדים בתחום, אך לארגון המנעולנים הישראלי מתקבלים רק מנעולנים מוסמכים, אשר יכולים להראות ניסיון מוכח במקצוע ובעלי בית עסק מצליח שקיים לפחות 5 שנים, ועיסוקו העיקרי הינו המנעולנות. הארגון, אשר תחתיו נמנים כל אנשי המקצוע בארץ המוסמכים בתחום, נוסד לפני 24 שנים, ומלבד ההכשרה המקצועית הטכנית, אותה מחייב הארגון מצד חבריו, כאן מדובר בארגון אשר מחייב את חבריו בתעודת יושר אשר יציגו את בעל המקצוע כאמין באופן מוכח, ויספק שם ארצי ללקוחות אשר דורשים לקבל מטכנאי המנעולנים תעדוה כלשהי כדי לוודא את אמינות האדם.

מטרותיו של ארגון המנעולנים

ארגון המנעולנים הישראלי הוקם בשל מגוון רחב של סיבות. עם הזמן, ראשי הארגון הציבו לעצמם מטרות כגון: הגנה על זכויותיו ופרטיותו של הצרכן הישראלי, שמירה על כבודו ואמינותו של מקצוע המנעולנות, הענקה לעוסקים בתחום תעודה מטעם הארגון, אשר תעיד על מקצועיותם ותאפשר להם הכרה מקסימלית. בנוסף לכך, המטרה הראשית של הארגון היא להבטיח סימני זיהוי על גבי מפתחות העוברים שכפול, ואף בחינה אקראית אחר רמת ביצועי החברים בארגון ומוצרי הנעילה אותם הם משווקים בישראל.

מדוע מנעולן?

למנעולן ישנם מספר תפקידים, רבים ומגוונים. בחיי היום-יום, הוא יתקל במקרים שונים ומגוונים, ובמקרים קיצוניים, אף מצילי חיים (אדם\ילד\חיית מחמד התקועים באוטו או בביתד לבדם ביום חם. הציבור בישראל מכיר סיפורים רבים על מקרי מוות של ילדים שנשכחו או ננעלו באוטו, אז הוזעק מנעולן מקצועי וזה פעל במהירות וביעילות בכדי להצילו. גם בני משפחה שילדם ננעל בבית הוא מקרה נפוץ, או מפתחות שנשכחו בתוך הרכב וזה ננעל. למנעולן יש תפקיד חשוב בחיי האזרחים, ולען חלה עליו האחריות להיות מקצועי ככל שניתן.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים טכנאי מנעולים


האם יש הבדל בין טכנאי מנעולים לפורץ מנעולים?

בחשיבה ראשונה, נדמה כי אין הבדל רב טכנאי מנעולים לפורץ מנעולים, אך כשמתחילים לבחון את הנושא לעומק מתגלה הידע הרחב יותר של הטכנאי מנעולים והמקצועיות הרבה שלו משום שהוא רשאי לטפל במספר תחומים שפורץ המנעולים אינו ראשי ואין לו הסמכה לכך. מנעולן הינו אדם בעל ההכשרה לשכפל מפתחות, להתקין מנעולים, דלתות, התקנה ופירוק של מערכות אבטחה ועוד מספר דברים. פורץ מנעולים רשאי לפתוח כל מנעול אשר הוא רוצה, בין אם מדובר בכספות, בתים רכבים וכו', אך אינו רשאי לעשות דבר אחר מחוץ לכך.

האם ניתן לפרוץ מנעולים לבד?

בפעול, כל אדם יכול לבצע, באופן עצמאי לעשות את עבדות פריצת המנעולים. עם זאת, לא כל אדם רשאי לעשות זאת על פי חוק. פריצה נחשיבת לעבירה על החוק, וניתן לבצע אותה רק כאשר יש תעודות הסכמה מהמשטרה. בנוסף, אדם ללא הכשרה אמיתית בתחום פריצת מנעולים, עלול לגרום נזק כבד לרכוש בזמן הפריצה, או לחסוף עצמו לתביעות ומאסר. 
 
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס טכנאי מנעולים
קריירה במקצועות המבוקשים
MBC - המכללה לטכנולוגיה ומדעים בחצור הגלילית
קריירה במקצועות המבוקשים
המכללה מלמדת ב: חצור הגלילית.

המסלול נלמד ב: חצור הגלילית.
המכללה לטכנאי שירות, ללמוד בשביל לעבוד.
המינהל הטכני
המכללה לטכנאי שירות, ללמוד בשביל לעבוד.
המכללה מלמדת ב: כפר סבא, ראשון לציון.

המסלול נלמד ב: כפר סבא, ראשון לציון.

מידע על
המכללה

מידע על המסלול

15 מסלולים

מפת הגעה

14 סרטוני וידאו

4 ממליצים
מכללה להכשרה מקצועית בחיפה והקריות, הלימודים נערכים בערב בלבד
המכללה הרב תחומית
מכללה להכשרה מקצועית בחיפה והקריות, הלימודים נערכים בערב בלבד
המכללה מלמדת ב: חיפה, קרית ביאליק.

המסלול נלמד ב: חיפה, קרית ביאליק.
המכללה לניהול - קמפוס נתניה
המכללה מלמדת ב: חדרה, נתניה.

המסלול נלמד ב: חדרה, נתניה.
המכללה להכשרה מקצועית - חיפה והקריות
המכללה לניהול - קרית ביאליק
המכללה להכשרה מקצועית - חיפה והקריות
המכללה מלמדת ב: קרית ביאליק.

המסלול נלמד ב: קרית ביאליק.
הבית ללימודי תעודה והכשרה מקצועית
המכללה לניהול וקריירה
הבית ללימודי תעודה והכשרה מקצועית
המכללה מלמדת ב: נתניה.

המסלול נלמד ב: נתניה.
יורם כללי
ניהול וטכנולוגיות מתקדמות
מכללת אין ליין
ניהול וטכנולוגיות מתקדמות
המכללה מלמדת ב: פתח תקוה.

המסלול נלמד ב: פתח תקוה.

מידע על
המכללה

מידע על המסלול

16 מסלולים

מפת הגעה

10 סרטוני וידאו

4 ממליצים
בואו ללמוד מקצוע מבוקש!
מכללת אתגר
בואו ללמוד מקצוע מבוקש!
המכללה מלמדת ב: באר שבע, קרית גת, תל אביב.

בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
מכללת עתיד
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
המכללה מלמדת ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: חיפה.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765