ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס סייעות שיניים

קורס סייעות שיניים

תחום סייעות שיניים משתייך לענף מקצועות פרא רפואיים. מדובר על מקצוע שאינו בהכרח עוסק בטיפול הישיר, בכל הנוגע לגבי סייעות השיניים הכוונה היא לטיפולים ישירים בחלל הפה, אך עם זאת, הסייעות מוסמכות לבצע עבודות כלליות בקליניקה, לעבוד יחדיו עם רופא השיניים ולאפשר לו לעסוק באירועים הרפואיים בלבד. כל מועמד אשר מעוניין להירשם ללימודים בתחום זה, נדרש להבין כי מדובר במקצוע ולימודים הדורשים אחריות ועמידה ביעדים ברורים כגון ניהול הפעילות של חדר הטיפולים, בקרת תהליכי במרפאת שיניים, הכנת חומרים לצורך טיפול, עריכת צילומי רנטגן ועוד. בפורטל לימודים ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב אודות הקורס, מהם תנאי הקבלה, תוכנית הלימודים, אפשרויות התעסוקה ועוד. אם התעניינתם בלימודי סייעות שיניים, כל שעליכם לעשות כעת זה להשאיר את פרטיכם בטפסי "צור קשר" וצוות פורטל לימודים יצור עמכם קשר במהרה. כמו-כן באפשרותכם גם להתקשר למוקד הטלפוני שלנו וליהנות מייעוץ ראשוני חינם אודות הקורס, מוסדות הלימוד המציעים אותו לפי ערים אזורים ועוד. בהצלחה.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס סייעות שיניים

קצת מידע על קורס סייעות שיניים

תפקידה של סייעת השיניים

קורס סייעות שיניים מכישר את מערך התמיכה של רופאי השיניים. יחד עם טכנאי שיניים, ומספר אנשי מקצוע נוספים, עובדות סייעות השיניים כדי לספק לרופא השיניים את האפשרות לעסוק אך ורק בטיפול הרפואי. רבים בוחרים בתחום זה כאופציה לבדיקה האם קריירה ברפואת שיניים מתאימה להם ובשל הרצון להחזיק קריירות מרקע רפואי ללא הצורך לעבור את לימודי הרפואה הארוכים. סייעות השיניים הן יד ימינם של הרופאים ותפקידם הוא להכין את החומרים הדנטליים לצורך טיפולים, לקיחת תמונות, פיתוח צילומי רנטגן וניהול המרפאה עצמה. עוד חשוב לדעת כי מקצוע זה אינו כשור למקצוע השיננית ומדובר בשני תפקידים שונים, שכן שיננית מוסמכת לבצע פעולות רפואיות ולסייעת שיניים אסור לבוא במגע עם הפה של המטופל, למעט פעולות כגון שאיבת רוק.

חובותיה של סייעת הרופא שיניים

עבודתה של סייעת רופא השיניים דורשת מאנשי המקצוע להכיר פרוצדורות והליכים רפואיים יחד עם רכישת תודעת שירות גבוהה. מחובותיה של של הסייעת להכין את משטח העבודה, בין אם בכלים ובין אם בהושבת המטופל באופן נוח. כמו-כן אנשי המקצוע מלווים את רופאי השיניים במהלך הטיפול, מוסרים לו את הכלים הנדרשים, מסירים תפרים, מוודאים את רשומות טיפולי שיניים, מתחזקים את המכשור הרפואי ועוד.

מהם לימודי סייעות שיניים?

קורס סייעות שיניים הינו קורס מקצועי בו מוכשרים אנשי המקצוע בתחום. הקורס מספק לבוגרים תעודה מקצועית ולא מדובר בתלימודי תואר ראשון. במסגרתו לומדים הסטודנטים את אופן ניהול המרפאה, מהן הפעולות אותם הם מוסמכות לבצע. הקורס עצמו נלמד במספר מוסדות לימוד ברחבי הארץ כאשר ישנם גם מסולולי ערב לאנשים עובדים, מסלולים לקהל הדתי ועוד לפי הדרישות הקיימות היכולת של מוסד הלימודים להתאים לכך את מערכת השעות. 

מה לומדים בקורס סייעות שיניים? 

תוכנית הלימודים של הקורס יכולה להשתנות לפי ראות הצוות המקצועי של כל מכללה, אך עם זאת ישנם מספר נושאים אותם כל המוסדות מלמדים. כיום עדיין לא קיים מסלול אקדמי משלים, אך הלימודים הללו מקנים לבוגרי הקורס הסמכה שבמסגרתה יוכלו לעסוק בחינוך לבריאות וגהות הפה והשינים, ולבצע הסרות אבנית, לבצע פרוצדורות שונות במניעה כגון איטום חריצים לבצע הקצעת שורשים ועוד. במהלך הלימודים הסטודנטים עוברים שיעורים עיוניים וסדנאות מעשיות המכשירות אותם בנושאים כגון: מקצועות הבריאות, לימודי רפואת שיניים, מורפולוגיה, היסטולוגיה, פדודונטיה (רפואת שיניים לילדים), אנטומיה, פריודונטיה, אנדודונטיה, השתלת שיניים, כירוגיה פה ולסת, חומרים דנטלים, טיפול שיניים בעזרת קרן לייזר, אנטומיה, סטריזציה, רנטגן, עששת, כימיה, אתיקה מקצועית, מיקרוביולוגיה, ביולוגיה, אנטומיה של גוף האדם, חומרים דנטליים, שימוש ברנטגן, יחסי מטפל- מטופל, אתיקה רפואית, תזונה, חוק רפואת שיניים, יישור שיניים, הזמנת חומרים ותחזוקת כלים דנטליים, רנטגנולוגיה, רפואת שיניים משמרת (טיפול בעששת), סטריליזציה, ניהול מלאי, טיפול בכספים ועוד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים סייעות שיניים


דרישות קורס סייעות שיניים
במהלך הקורס, הסטודנטים יידרשו לעבור מגוון משימות כגון מבחנים עיוניים בכתב ולעבור סימולציות בסדנאות מעשיות. כמו כן, על מנת שיוכלו לקבל רישיון מקצועי מטעם משרד הבריאות, הסטודנטים נדרשים לעבור סטאג´ ומבחן מסכם.

אורך הקורס סייעות שיניים

ברוב המוסדות תוכנית הלימודים נפרסת על גבי שנה וחצי, כאשר הם כוללים כ-1,000 שעות אקדמיות. הלימודים עצמם מתקיימים ברוב המקרים במסגרת של שני מפגשים שבועיים.

כמה עולה קורס סייעות שיניים?

מחירי הקורס יכולים להשתנות גם הם, בדומה לתוכנית הלימודים, לפי כמות החומר שהמוסד מבקש ללמד, ישנם מוסדות שמספקים לימודים מקיפים יותר ולכן המחירים עלולים לעלות. המחיר הממוצע של קורס סייעות שיניים מסתכם בין 3,000 שקלים ועד 8,000 ש"ח בממוצע.

תנאי קבלה לקורס סייעות שיניים
בדומה למערכת השעות, תוכנית הלימודים ומחיר הקורס, כך גם תנאי הקבלה עלולים להשתנות בין מוסד אחד למשנהו, כאשר הסיבות לכך יכולות להתחלק מיוקרה, סדנאות מעשיות ארוכות יותר, מבחר מרצים רב יותר ועוד. עם זאת, ישנם מספר תנאי קבלה אשר מקובלים במוסדות רבים המלמדים לימודי סייעות שיניים ברחבי הארץ. תנאי הקבלה הללו דורשים כי המועמדים יהיו בוגרי 12 שנות לימוד, כאשר העדיפות היא  למועמדים בעלי תעודת בגרות. מוסדות אחרים יידרשו מהמועמדים אף לעבור ראיון אישי ומבחן קבלה כדי לוודא התאמה של המועמד למוסד הרלוונטי ובמקרים מסויימים למבחן פסיכומטרי, או לעבור מכינה מקדימה לחסרי תעודת בגרות. לסיום, ישנם מוסדות שאף יידרשו מהמועמדים לבצע חיסונים לפי דרישת משרד הבריאות.

מיהו קהל היעד המתאים לקורס סייעות שיניים

הקורס פתוח לקהל הרחב כך שכל אדם המעוניין להצטרף לענף רפואת השיניים יכול לבחור ללמוד לימודי סייעות שיניים לעסוק בקריירה מוערכת ומכניסה. חשוב לדעת כי אנשי המקצוע נדרשים להיות בעלי כישורים של ריכוז גבוהה, שכן מדובר במקצוע עהמשפיע על בריאות וחיי הלקוחות, להיות יציבים עם ידייהם, להיות בעלי יכולות שירות גבוהים, יכולות ארגון גבוהים ויכולות לבצע מספר פעולות ומשימות במקביל.

מיהן המכללות המציעות קורס סייעות שיניים?

המכללה למדעי הבריאות וההתנהגות - המכללה המובילה לתואר שיננות ולימודי סייעות לרופאי שיניים - הלימודים מתקיימים ברמת גן
מכללת אורנס לניהול - התעודה שלכם בידיים שלנו - הלימודים מתקיימים בחיפה
מכללת LFA - מקצועות טיפוח היופי - הלימודים מתקיימים בכרמיאל
מכללת מאסטר קולג´ - הלימודים מתקיימים בחיפה
המכללה למינהל - תלמד מהנסיון ותצליח - הלימודים מתקיימים בראשון לציון, נתניה, חיפה ובאר שבע
המכללה המשותפת - מרוויחים קריירה - הלימודים מתקיימים בנתניה, מפרץ חיפה, חדרה וסכנין
המכללה לניהול - המכללה להכשרה מקצועית - הקורסים מתקיימים בקרית ביאליק, חדרה ונתניה
לימודי חוץ במכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן - קמפוס עשיר ותוסס בו מגוון רחב של לימודים - הלימודים מתקיימים בכנרת
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים סייעות שיניים


תעודה מקצועית
בסוף הלימודים, בוגרי קרוס סייעות שיניים עוברים התמחות אצל רופאי שיניים כשבסיומה הם נדרשים לעבור בחינה מטעם משרד הבריאות, ורק כאשר יעברו אותה בהצלחה יוכלו לקבל רישיון עבודה מקצועי לעבודה כסייעת שיניים באישור ממשלתי מטעם משרד הבריאות. 

אפשרויות תעסוקה של בוגרי קורס סייעות שיניים

בוגרי ובוגרות הקורס סייעות שיניים משתלבים במגוון מקומות עבודה כגון מרפאות פרטיות וקליניקות, לצד עבודה בקופות חולים, מעבדות רפואיות, בתי חולים ומוסדות נוספים לבריאות השן. היתרון הבולט של קורס סייעות שיניים נוגע בעיקר למציאת עבודה. סייעי וסייעות שיניים הם אנשי מקצוע מבוקשים בענף רפואת השיניים וכ-90 אחוזים מהבוגרים מוצאים משרה בתחום מהר בהשוואה ללימודים אחרים. בנוסף לכך, המשרה כסייעת שיניים כוללת אפשרויות קידום שונות, קבלת עוד סמכויות ואף משרות ניהול.

כמה מרוויחות סייעות שיניים

סייעת שיניים מתחילה וללא ניסיון תקבל משכורת מינימום של 5,000 ש" בממוצע, כאשר השכר יחל לעלות בהתאם לשנות הניסיון שלה. סייעות שיניים וותיקות יכולות להגיע למשכורת ממוצע של כ-10,00 ש"ח לחודש. אמנם, המקצוע עדיין לא נמנה בגבוהים שבמדרגות השכר, אך הוא מספק יציבות שלא קל למצוא בעיסוקים אחרים, בנוסף לדרישה הקבועה הקיימת לאנשי מקצוע בתפקיד. 

לימודי המשך

בענף רפואת השיניים ישנם שלל מקצועות קיימים ולכן בוגרי הקורס אשר סיימו את הלימודים בהצלחה, עברו את הבחינה הנדרשת, החלו לעבוד ורואים בענף זה כענף בו הם אכן רוצים לפתח קריירה מקצועית, פונים גם ללימודי המשך כגון רפואת שיניים, לימודי שיננית טכנאות שיניים, מזכירה רפואית ועוד.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס סייעות שיניים
תכניות לימוד אקדמיות בתואר ראשון ושני כוללות סטאז´
אורט בראודה - המכללה האקדמית להנדסה
תכניות לימוד אקדמיות בתואר ראשון ושני כוללות סטאז´
המכללה מלמדת ב: כרמיאל.

המסלול נלמד ב: כרמיאל.
המכללה לניהול - קמפוס נתניה
המכללה מלמדת ב: חדרה, נתניה.

המסלול נלמד ב: חדרה, נתניה.
המכללה לניהול ופיננסים
המכללה מלמדת ב: חדרה.

המסלול נלמד ב: חדרה.
הבית ללימודי תעודה והכשרה מקצועית
המכללה לניהול וקריירה
הבית ללימודי תעודה והכשרה מקצועית
המכללה מלמדת ב: נתניה.

המסלול נלמד ב: נתניה.
יורם כללי
התעודה שלכם בידיים שלנו
מכללת אורנס לניהול בבית שמש
התעודה שלכם בידיים שלנו
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
התעודה שלכם בידיים שלנו
מכללת אורנס לניהול חיפה
התעודה שלכם בידיים שלנו
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
התעודה שלכם בידיים שלנו
מכללת אורנס לניהול- קרית גת
התעודה שלכם בידיים שלנו
מכללת מאסטר קולג´
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
רשת אורט
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
המכללה מלמדת ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ראשון לציון, באר שבע, חיפה.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765