ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

המקצוע של סייעות השיניים

סייעות השיניים נדרשות לבצע משימות רבות, החל מטיפול בחולה ולקיחה סריקות רנטגן, עד כדי ניהול פגישות ותזמונם. תפקידם עוד יכול להשתנות על ידי משרדים של רופאי שיניים בו הם עובדים.

צוות פורטל לימודים|14.12.2016|12:48

תפקידם של סייעי השיניים הוא לסייע לרופא בכל משימות המשרד, והמעבדה. תפקידן של הסייעות הוא לספק לרופא את סביבת העבודה הנוחה ביותר ולכן תפקידן מתחלק ללקיחת צילומים של שיני המטופל, ליצור כתרים זמניים, לוודא כי החולים חשים בנוח בכיסא המטופל, להכין את חולה ואת אזור העבודה לטיפולים ונהלים, לעקר מכשירים דנטליים, לשמור על הפה של החולים יבש באמצעות צינורות יניקה וציוד אחר, הדרכת החולי אודות היגיינת הפה, שמירת התיעוד של טיפולי שיניים, מינויים חולים לוח זמנים, ליטוש עטרה - הסרת משקעים רכים כגון פלאק, יישום איטום ייצור חומר דק, מעל השיניים האוטמת את חלקיקי מזון והחיידקים המייצר חומצה ששומרת על השיניים מפני עששת מתפתחת, - יישום פלואוריד, וחלקן אף מוסמכות לספק לחולה הרדמה מקומית לאזור הפה, כדי לעזור להכין חולה לפרוצדורות.

סייעות שיניים עם הסמכה או השתלמות תהיינה בעלות סיכויי העסקה טובים


תכונות חשובות עבור סייעות שיניים
מוכוונת פרטים - סייעות שיניים חייבות לציית לכללים ספציפיים ופרוטוקולים, כגון תהליכי בקרת זיהום, כאשר רופאי שיניים עוזרים לטפל בחולים. הסייעות גם חייבות להיות מודעות למה משימות שהן רשאיות להשלים במצב שבו הם עובדים.

מיומנות - סייעות שיניים חייבות להיות טובות בעבודה עם הידיים. הם עובדות חלק קטן של הגוף בצמוד לרופא השיניים שעובד אף הוא באותו הזמן, באמצעות כלים מדויקים מאוד ומכשירים שעלולים להזיק למטופלים, אם ישומשו שלא כראוי.

כישורים בין אישיים -  סייעות שיניים חייבות לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם רופאי שיניים ומטופלים. לפעמים, חולים סובלים מכאבים עזים ו/או מתח נפשי, אז הסייעת של רופא השיניים צריכה להיות רגישה לרגשות שלהם.

מיומנויות הקשבה - סייעות השיניים צריכות להיות מסוגלות להקשיב לחולים ועובדים אחרים בתחום הבריאות. הן נדרשות לעקוב אחר ההוראות מרופא שיניים או השיננית, כדי שיוכלו לעזור לטפל בחולים ולבצע משימות, כגון צילום רנטגן.

יכולות ארגוניות - סייעות השיניים נדרשות להציג כישורים ארגוניים מצוינים. הן צריכות לספק את הכלים הנכונים לרופא שיניים או שיננית ואף לעזור לו להכיר היטב את המטופל והרקע הרפואי שלו.

להלן מספר מוסדות שמציעים קורס סייעות שיניים בפורטל לימודים:
המכללה למדעי הבריאות וההתנהגות - הלימודים מתקיימים ברמת גן
המכללה המשותפת - הלימודים מתקיימים בנתניה
מכללת אורנס לניהול - הלימודים מתקיימים בחיפה
מכללת LFA - הלימודים מתקיימים בכרמיאל
מכללת מאסטר קולג´ - הלימודים מתקיימים בחיפה
המכללה למינהל - הלימודים מתקיימים בראשון לציון, נתניה, חיפה, קרית ביאליק ובאר שבע
לימודי חוץ במכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן - הלימודים מתקיימים בכנרת

תכונות חשובות עבור סייעות שיניים: מוכוונת פרטים, יכולות ארגוניות, מיומנויות הקשבה ועוד


סייעות שיניים הזדמנויות תעסוקה
בסך הכל, הזדמנויות עבודה עבור סייעות שיניים צפויות להיות טובות. סייעות שיניים עם הסמכה או השתלמות תהיינה בעלות סיכויי העסקה טובים והן יוכלו להתקדם ולעבוד כשינניות, עוזרים רפואיים, עוזרי סיעוד וחובשים, עוזרים בריפוי בעיסוק, טכנאי מרקחת, עוזרים של פיזיותרפיסט וטכנולוגים כירורגים.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין בריאות, רפואה ורווחה
להיות יועצת הנקה
להיות יועצת הנקה
נשים רבות חוות בעיות בהנקה בימים הראשונים לאחר לידת תינוק. אימון של יועץ הנקה מאפשר לנשים רבות להתגבר על קשיים בהנקה, ולבנות מערכת יחסים קרובה יותר עם הרך הנולד. ...המשך
כיצד לבחור את הקורס הנכון
כיצד לבחור את הקורס הנכון
החלטת ללמוד? נהדר! כעת אתה עומד מול בחירת הקורס המתאים לך ומדובר בהחלטה גדולה ואתה לעשות את זה נכון. הקורס שתבחר ישפיע על ההצלחה בעתיד שלך, אך אל תשכח, אם אתה לא מתחבר ללימודים, תמיד תוכל לבחור בקורס אחר. ...המשך
להפוך לשיננית
להפוך לשיננית
תפקידה של השיננית הוא לבדוק את ניקיונן של השיניים, לבחון סימנים של דלקות פה כגון דלקת חניכיים, ולספק רפואת שיניים מונעת. כמו-כן היא אחראית גם לספק מידע חינוכי אודות דרכים לשפר ולשמור על בריאות פה טובה. ...המשך
6 סיבות להירשם לקורס דולות
6 סיבות להירשם לקורס דולות
יש לך רגישות גבוהה ללידה והריון? ייתכן כי מקצוע כדולה יכול להתאים לך וכדאי שתחשבי ברצינות על קורס דולות. הנה 6 סיבות מדוע את צריכה להשתמש ביכולות שלך לעשיית טוב. ...המשך
כיצד הופכים לליצן רפואי?
כיצד הופכים לליצן רפואי?
אחד המקצועות המרגשים ביותר בענף הרפואה הוא ליצנות רפואית. תמיד רציתם לשלב את השמחה שלכם עם עזרה לזולת. בקורס ליצנות רפואית תלמדו כיצד לעשות זאת. ...המשך
מה לומדים בקורס סייעות שיניים
מה לומדים בקורס סייעות שיניים
לימודי סייעות שיניים מספקים לבוגרי הקורס מקצוע שלם בעל אחראיות וסביבת עבודה איכותית. רוצים לדעת אם זה מתאים גם לכם? בכתבה הבאה נסביר מה בדיוק לומדים בקורס סייעות שיניים. ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765