ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס פוטותרפיה

חיפשתם מידע על לימודי פוטותרפיה?


קורס פוטותרפיה ילמד אתכם כיצד לרתום את המצלמה כאמצעי עזר טיפולי עבור מגוון רחב של מקרים שונים. המגמה העולמית לרתום כישורים אומנותיים לסוגיות רגשיות שונות סחפה גם את עולם הצילום וזוהי הזדמנות עבורכם לרתום הן את אהבתכם לתחום והן את תשוקתכם לעזור לזולת.

במאמר שלפניכם ריכזנו מידע מקיף אודות לימודי פוטותרפיה. בחלקו הראשון של המאמר נתאר את הפוטותרפיה בהרחבה. לאחר שנלמד להכיר את התחום עצמו ניגש לתכנית הלימודים ונספר על מבנה ומהלך קורס טיפול באמצעות צילום, משך הלימודים, נושאי הלימוד, תנאי הקבלה, קהל היעד, תעודות ואפשרויות תעסוקה. צוות היועצים שלנו יישמח לספק הכוונה ללימודים במספר הטלפון 03-3727765 או דרך השארת פרטי קשר לצורך קבלת שיחה חוזרת מנציג. כמו כן, בסוף המאמר מרוכזים עבורכם מוסדות לימוד שונים המציעים לימודי פוטותרפיה.
תעודת זהות קורס פוטותרפיה
תנאי קבלה
  • תכנית הלימודים פתוחה בפני הקהל הרחב, אך פונה בעיקר לבעלי מקצועות טיפוליים וחינוכיים העוסקים מול אוכלוסיות בעלות סוגיות רגשיות שונות דוגמת פסיכולוגים, פסיכיאטרים, מטפלים התנהגותיים, עובדים סוציאליים ואנשי חינוך.
  • הרישום לקורס מותנה במעבר ראיון קבלה אישי מול נציגי סגל תכנית הלימודים.
משך לימודים
  • תכנית הלימודים אורכת כ-30 מפגשים בממוצע והיא מתפרשת על גבי כ-7-9 חודשים.
  • מומלץ להתעדכן מול המוסד הרלוונטי עבורכם באשר לקיום הלימודים במתכונת בוקר וערב.
שכר ממוצע
  • טיפול באמצעות פוטותרפיה נלמד על-ידי אנשי מקצוע המבקשים לספק לעצמם אמצעי עזר טיפולי נוסף.
  • עם זאת מטפלים באמצעות צילום יכולים לקחת עבור כל מפגש כ-250 ש"ח ומעלה.
תכונות אופי
  • מלבד האהבה הגדולה לעולם הצילום ולאומנות, תחום לימודי זה דורש תשוקה עזה לטיפול וסיוע לאוכלוסיות שונות.
  • העבודה היא עבודה פרונטלית הדורשת ליווי, סבלנות, יכולת שימת לב לפרטים ואינטליגנציה רגשית גבוהה.
  • אם אתם מחפשים מקצוע טיפולי שמשלב מספר תחומים הקרובים ללבכם, הרי שתכנית לימודים זו תתאים לכם במידה רבה.   
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס פוטותרפיה

מה זה בעצם פוטותרפיה?

צילום הוא לא רק תוצר של אמצעי טכני, צילום הוא גם אומנות וככזה הוא מאפשר לנו להשתמש בו כאמצעי ביטוי של מחשבות, תחושות אישיות, היבטים פנימיים ורגשות. מדהים איך שתמונה אחת יכולה להתפרש בקרב כל כך רבים בכל כך הרבה אינטרפטציות שונות.

אז מהי בעצם פוטותרפיה? טיפול באמצעות צילום רותם את המצלמה והופך אותה לצינור תקשורת דרכו המטפלים יכולים לצלול יחד עם מטופליהם אל תוך עולם הפנימי העמוק והחבוי ביותר. דרך לקיחת צילומים ודרך מתן פרשנויות לתמונות שונות יכולים המטפלים להבין טוב יותר את שעובר על אנשים במצוקות שונות. זה יכול להיות אירוע טרגי או אולי אירוע טראומי. לעתים המילים מתקשות למצוא את הביטוי ואילו האמצעים הויזואליים והחזותיים פותחים לנו את הצוהר שדי בו כדי לתת לרגשות האמיתיים לפרוץ החוצה ולקדם ריפוי פנימי.

דרך הצילומים אנו חולקים את המחשבות שלנו, את הפרספטקיבות שלנו על החיים, את התחומים שמעניינים אותנו, זהו למעשה ממש יומן ויזואלי אחד גדול שמעניק לנו מסע אל תוך נפשו של האחר.

כיצד הטיפול מתבטא?

ישנן טכניקות טיפוליות שונות בהן ניתן לנקוט במהלך המפגשים. ניתן לעיין באלבומים משפחתיים, ניתן להסתכל על תמונות שצילמו אחרים וניתן לעשות שימוש במצלמה ולצלם דברים שמעניינים את המטופל.

בעזרת גישה זו יכולים המטפלים לעורר שיח ובו זמנית גם לעורר את המודעות העצמית של המטופל כך שיתקשר טוב יותר עם רגשותיו שלו. מחקרים הראו כי הפתיחות שסביבה אומנותית זו מעניקה מסייעת למטפלים להחית חרדה, לייעל את תהליך השיקום הרגשי, להדגיש נושאים רגשיים הזקוקים לתשומת לב, לעודד ריפוי אישי ועוד.

מבנה ומטרת תכנית הלימודים

קורס פוטותרפיה נמשך כ-8-9 חודשים בממוצע ונלמד במספר בתי ספר מקצועיים ברחבי הארץ.

באמצעות הרצאות פרונטליות עיוניות והתנסות מעשית עם תרגולים קבוצתיים, סדנאות וסימולציות, רוכשים המשתתפים את הכלים הנדרשים כדי לרתום את המצלמה ככלי עזר טיפולי.

הקורס מועבר על-ידי מרצים מן השורה הראשונה המגיעים מתוך עולמות טיפוליים אלו בדגש על פוטותרפיה. צעד אחר צעד ייחשפו המשתתפים למחקרים מרתקים, שיטות וגישות עבודה ובניית תכניות עבודה טיפוליות לכל מטופל ומטופלת באופן אישי.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס פוטותרפיה


תוכן שעשוי לעניין אותך:


נושאי לימוד

בין הנושאים הנלמדים לאורך קורס טיפול באמצעות צילום ניתן למנות:
  • מבוא לפוטותרפיה
  • דיון במחקרים עדכניים
  • המצלמה כאמצעי טיפול
  • ביטוי חזותי
  • למידה מהתבוננות
  • זיהוי שפת גוף
  • אינטרפטציה אישית
  • קומפוזיציה
  • צילומים עצמיים
  • שפה צילומית
  • ועוד.
כלל נושאי הלימוד נידונים הן באמצעות הרצאות פרונטליות מרתקות והן באמצעות דיונים כיתתיים, סימולציות ותרגולים.

תנאי קבלה

במרבית מוסדות הלימוד תכנית הלימודים פתוחה בפני הקהל הרחב, עם זאת חשוב לציין כי ישנם מוסדות המתנים את הרישום בהצגת תואר ראשון.

על המועמדים לעבור ראיון קבלה אישי מול נציגי סגל תכנית הלימוד. לעתים ראיון הקבלה יכלול גם מבדקים אישיים לצורך בדיקת מידת ההתאמה לאופי התכנית.

קהל יעד

בין הקהלים הפוקדים את הקורס ניתן למצוא מטפלים התנהגותיים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, יועצים חינוכיים, אנשי הוראה ועובדים סוציאליים. קהלים שכאלו מעוניינים לרתום את המצלמה כאמצעי טיפולי נוסף שיסייע להם לשכלל את שיטות העבודה הקיימות.

עם זאת, חשוב לציין כי ניתן גם למצוא תכניות בסיס מעולות שמתאימות גם לחסרי רקע תעסוקתי או השכלתי קודם המבקשים להיחשף למקצוע טיפולי זה.


משך הלימודים

אורכה של תכנית הלימודים נע בין 8 ל-9 חודשים.

באשר לקיום מתכונת לימודי בוקר או ערב מומלץ לפנות ישירות למוסד הלימודי לקבלת פרטים נוספים.

תעודות

בוגרים שיסיימו את לימודיהם בהצלחה, ינכחו במרבית תכנית הלימוד ויעברו את הבחינות הנדרשות יקבלו תעודת סיום חגיגית מטעם המוסד בו למדו.

אפשרויות תעסוקה

מטפלים באמצעות צילום יכולים להשתלב במסגרות טיפוליות שונות דוגמת קופות חולים, קליניקות פרטיות ובתי חולים. כמו כן, בוגרים רבים מגיעים מתוך מקום עבודה קיים במקצועות העבודה הסוציאלית, הטיפול והייעוץ החינוכי.

אפשרויות לימוד נוספות

רוצים לקבל את דריסת הרגל הראשונית שלכם בעולם הטיפול? אנו ממליצים לכם לקבל פרטים נוספים אודות המסלול ללימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון.

חשוב לציין – תואר בפסיכולוגיה איננו מקנה מקצוע ולשם כך נדרש תואר שני ועם זאת, תכנית לימודים אקדמית זו היא פתח להתחלה בעיסוק במקצועות טיפוליים מקצועיים מורכבים ומאתגרים בהם תוכלו לתרום רבות לתהליך הריפוי הפנימי של אינספור מטופלים.

צריכים הכוונה נוספת? פנו אלינו לקבלת ייעוץ לימודים!

פורטל לימודים הוא אתר השכלה המכיל מידע רב אודות מגוון תחומי לימוד. באתרנו תוכלו למצוא פרטים על לימודי תעודה, לימודי הנדסאים, לימודים אקדמיים ולימודים מעבר לים.

לקבלת הכוונה נוספת ניתן להתקשר אלינו או להשאיר פרטים ואנו נשמח לסייע בהקדם. במהלך השיחה, נציג מטעמנו יעבור על תחומי הלימוד שמעניינים אתכם וידאג עם סיום השיחה שרק מוסדות הלימוד הרלוונטיים ביותר עבורכם יצרו עמכם קשר כדי שתוכלו להתחיל ולצאת למסע החדש!

מאחלים לכם המון בהצלחה ולמידה מהנה, צוות אתר פורטל לימודים.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס פוטותרפיה
יורם כללי
ספיר- המרכז ללימודי המשך וחוץ
המכללה מלמדת ב: שדרות.

המסלול נלמד ב: שדרות.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765