ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

איפה ללמוד מדעי המחשב?

תואר במדעי המחשב הפך במרוצת השנים לאחד מן הענפים האקדמיים המובילים והנחשבים ביותר, ובוגריו משתלבים בהצלחה במגוון חברות הזנק, חברות הייטק וענקיות תוכנה בארץ ובעולם. לאור הביקוש, ניתן למצוא מגוון רחב של מוסדות אקדמיים המציעים סביבה אקדמית מתקדמת וידע המותאם לדרישות שוק העבודה – אז איך בוחרים?

צוות פורטל לימודים|13.12.2018|12:11
לימודי תואר ראשון במדעי המחשב הם ענף אקדמי שמטרתו לחקור את המחשבים ואת המערכות החישוביות השונות. במהלך התואר לומדים הסטודנטים כיצד לתכנת מגוון רחב של תוכנות ויישומים כשהלימודים כוללים לימודי תיאוריה ותרגולים מעשיים בנושאי עיצוב, תכנון, פיתוח ויישום. כלל המכללות והאוניברסיטאות מציעות את סביבתן הטכנולוגית ומבטיחות רמת לימודית גבוהה שמותאמת לדרישות שוק העבודה ואנו מצידנו נותרים מבולבלים ומתלבטים.



אז איך נדע איפה כדאי ללמוד מדעי המחשב?

 
בטרם הגיעכם להחלטה שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

1# מה הם תנאי הקבלה של מדעי המחשב?


תנאי הקבלה למדעי המחשב נחשבים לנוקשים באופן יחסי ומצריכים נתונים גבוהים מעל הממוצע. 

באוניברסיטאות השונות תידרשו לשקלול בין ציוני תעודת בגרות ופסיכומטרי כשלרוב ציון הפסיכומטרי המבוקש ינוע בין 635 ל-650 ובנוסף על כך תתבקשו לתעודת בגרות בציון סופי של 80 ומעלה.

במכללות התמונה היא מעט שונה ומאפשרת הרשמה לתואר בכפוף לתנאי סף נוחים יותר. חלק מן המכללות מתנות את הרישום בציון פסיכומטרי שנע בין 605-610 וחלק מתנות זאת אף בהצגת פסיכומטרי על סך 550 ומעלה. ישנן מכללות בהן תוכלו להירשם לתואר ללא פסיכומטרי ובכפוף לתעודת בגרות מלבד בציון סופי גבוה מן הממוצע או בכפוף למעבר מכינה אקדמית.

בשורה התחתונה: אם אתם עומדים בתנאי הקבלה הנוקשים של האוניברסיטאות לכו על זה! אם אתם מתקשים להשיג את הציון המבוקש או לא מוצאים את הזמן להקדיש זמן לפסיכומטרי, אז מכללות הן מענה מצוין ויש לא מעט מכללות שנהנות ממוניטין גבוה הזהה או קרוב לזה של האוניברסיטאות המובילות.

2# היכן המוסד האקדמי ממוקם? 


כשזה מגיע ללימודים אקדמיים, נהוג אף להעתיק את מקום המגורים לתקופת הזמן הקצובה.

אז לשאלה איפה כדאי ללמוד מדעי המחשב מומלץ להוסיף גם את הנדבך של עד כמה אני מוכנ/ה ללמוד רחוק למענם. האוניברסיטאות המובילות ללימודי מדעי המחשב ממוקמות בתל אביב, חיפה, באר שבע וירושלים ומציעות נגישות גבוהה בתחבורה ציבורית כמו גם מעונות. 

עבור תושבי הפריפריה וערים נוספות ישנן לא מעט מכללות המציעות קרבה גיאוגרפית נוחה יותר ואף מעונות לאור הפופולריות שלהן בקרב סטודנטים המגיעים ממרחק רב.

בשורה התחתונה: אם אינכם מתכוונים לגור במעונות, בדקו היטב את הדרך אל המכללה או האוניברסיטה וקחו בחשבון שלמרחק גיאוגרפי ישנה השפעה ניכרת על החוויה הסטודנטיאלית. אתם צריכים להגיע ליום הלימודים רעננים (עד כמה שאפשר כן?) ודרך תלאות בהחלט לא תתרום להצלחתכם. אוניברסיטאות ממוקמות בצמוד לתחבורה ציבורית ומכללות מפוזרות באופן גיאוגרפי גמיש יותר. קחו את המרחק הגיאוגרפי ברצינות רבה!



3# שכר לימוד


מכללות ואוניברסיטאות כאחד מציעות את תאריהן בשכר לימוד מסובסד שעלותו הממוצעת היא כעשרת אלפים שקלים לשנה. עם זאת, ישנן מכללות פרטיות המציעות את תכניות לימודיהן בשכר לימוד שעלול להגיע גם לכ-40 אלף שקלים לשנת לימודים אחת.

בשורה התחתונה: אל תמהרו להסיק שככל ששכר הלימוד גבוה יותר כך רמת הלימודים עולה בהתאמה. הקפידו להתעדכן בימים הפתוחים של המכללות והאוניברסיטאות השונות, הגיעו והתרשמו במו עיניכם. מטרתם של הימים הפתוחים היא שתנצלו את האירוע להסתובב בקמפוס הלימודים,  לשוחח עם מרצים וסטודנטים ולקבל מידע על נתוני המוסד האקדמי.

4# התמחויות


לימודי מדעי המחשב כוללים מגוון תחומי התמחות הנלמדים לאורך השנה האחרונה לתואר. מטרתן של ההתמחויות השונות היא לאפשר לכל סטודנט וסטודנטית למקד את תכנית הלימודים עבור הנושא המקצועי שמעניין אותם.

כאן חשוב לדעת שקיים הבדל גדול בין מכללה למכללה ובין אוניברסיטה לאוניברסיטה. ישנן התמחויות אותן תוכלו למצוא רק במכללה א' וישנן התמחויות אותן תוכלו לקחת רק באוניברסיטה ב' וכן הלאה. הקפידו לערוך מחקר מקיף כדי למצוא את המוסדות האקדמיים שמציעים את הנושאים שמעניינים אתכם ובקשו מנציגיהם לתת לכם יותר מידע.

בשורה התחתונה: לא מספיק לדעת איפה ללמוד מדעי המחשב וחשוב גם לדעת מה כל מוסד אקדמי מציע מבחינת התמחויות. ישנם מוסדות המתמחים בלימודי סייבר, ישנם באבטחת מידע, ישנם העוסקים ב-Data Science, מערכות מידע ועוד!



לסיכום


קחו בחשבון שלימודי תואר ראשון מצריכים מאיתנו לעמוד בתנאי קבלה מסוימים וכרוכים בהגעה למגוון מיקומים גיאוגרפיים חלקם נגישים יותר וחלקם נגישים פחות. 

שכר הלימוד גם הוא צריך להילקח בחשבון שכן גם שכר הלימוד המסובסד הוא הוצאה בלתי מבוטלת. אל תמהרו להוציא עשרות אלפי שקלים על מוסד פרטי והקפידו על מחקר מעמיק. ייתכן שהמוסד הפרטי יציע תחום התמחות ספציפי שמעניין אתכם וכאן התמונה תשתנה, וייתכן שמוסד עם שכר לימוד מסובסד יציע בדיוק את מה שחיפשתם.

דברו איתנו


לא בטוחים איפה ללמוד מדעי המחשב? בפורטל לימודים תוכלו לקבל ייעוץ לימודים טלפוני ללא עלות וללא התחייבות. התקשרו אלינו במספר הטלפון 03-3727765 או השאירו פרטי קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם האפשרי.
 

צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון במדעי המחשב
כשתבדוק, תבין!
HACKERU
כשתבדוק, תבין!
המכללה מלמדת ב: חיפה, רמת גן.


מידע על
המכללה

43 מסלולים

מפת הגעה

13 סרטוני וידאו

20 ממליצים
מצוינות אקדמית וחדשנות במחקר ובפיתוח
SCE המכללה האקדמית להנדסה עש סמי שמעון
מצוינות אקדמית וחדשנות במחקר ובפיתוח
המכללה מלמדת ב: אשדוד, באר שבע.

המסלול נלמד ב: אשדוד, באר שבע.
אוניברסיטת אריאל בשומרון
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
לדעת איפה להצטיין
האקדמית תל אביב - יפו
לדעת איפה להצטיין
המכללה מלמדת ב: תל אביב.

המסלול נלמד ב: תל אביב.
המכללה האקדמית ספיר
המכללה מלמדת ב: אשקלון, שדרות.

המסלול נלמד ב: אשקלון, שדרות.
המכללה האקדמית רמת גן
אל תשתלב, תוביל!
המסלול האקדמי המכללה למינהל
אל תשתלב, תוביל!
אל תשתלב, תוביל!
המסלול האקדמי המכללה למינהל הקמפוס החרדי
אל תשתלב, תוביל!
דגש בלמידה המרחיבה את האופקים
המרכז האקדמי למשפט ולעסקים
דגש בלמידה המרחיבה את האופקים
המכללה מלמדת ב: רמת גן.

המסלול נלמד ב: רמת גן.
המרכז האקדמי רופין
המכללה מלמדת ב: עמק חפר.

המסלול נלמד ב: עמק חפר.
האקדמיה למנהיגי העתיד
המרכז הבינתחומי הרצליה
האקדמיה למנהיגי העתיד
המכללה מלמדת ב: הרצליה.

המסלול נלמד ב: הרצליה.
משנים את פני החברה בישראל
הקריה האקדמית אונו
משנים את פני החברה בישראל
המכללה מלמדת ב: אור יהודה, חיפה, ירושלים, קרית אונו.

המסלול נלמד ב: אור יהודה, חיפה, ירושלים, קרית אונו.
יורם כללי
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
מכללה אקדמית הדסה ירושלים
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
המכללה מלמדת ב: ירושלים.

המסלול נלמד ב: ירושלים.
מכללת אחווה
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765