ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

צילום עיתונות

העיתונות נבנית במקרים רבים על הצילום הנכון ודוגמא בולטת אחת של צילום עיתונאי שיכול לשנות את העולם הוא הצילום של "ילדת הנפלם" שצילם ניק אוט במלחמת ויטנאם אשר הוביל ללחץ הגובר לסיום המלחמה.

צוות פורטל לימודים|31.1.2017|12:32

"ילדת הנאפלם" ממלחמת וייטנאם, "האיש המתנגד" בחניכת ספינת המלחמה נאצית, "ארוחת צהריים על גורד שחקים" שצולמה ב-32' בניו-יורק, "נשר אורב לפעוטה" באפריקה, "המורד האלמוני מכיכר טיין-אן-מן" בבייג'ינג ו"ממתק סיגריה" שצולמה בארה"ב הן כולן תמונות חדשותיות ששינו את המציאות לאלתר. דוגמאות אלה הן רק חלק מהכוח של צילום עיתונאי שיכול לגרום לקורא או הצופה להרגיש עד כמה שאפשר את מה שהכתב מתאר, והמציאות מהשטח. תפקידו של הצלם הוא לתפוס רגע אחד באירוע חדשותי או מאורע יוצא דופן ולשם כך הוא נדרש להכיר את המצלמה כמו את כף ידו, כיצד ניתן להשפיע על הצילום במשחקי אור וצל ולדעת להפוך אפילו הפסקת אוכל שרירותית לרגע שייצרב בזיכרון התודעתי של כולנו.

על מנת להתקבל לקורס, המועמדים נדרשים להגיע עם ניסיון מסוים בצילום, ובעלי מצלמה מקצועית


חשיבותו של צלם העיתונות
לצלם העיתונות יש תפקיד מהותי בענף העיתונות בארץ ובעולם, וזאת כחלק מתפקידה של העיתונות כשומרת של הדמוקרטיה וחופש המידע. לשם כך נבנה במכוון קורס צילום לעיתונות אשר נועד להכשיר את הצלמים המקצועיים הבאים שיוכלו לספר לכולנו את הסיפור בתמונה אחת שתהיה שווה כמו אלף מילים. הקורס מעביר צלמים, בעלי ידע מוקדם את תורת הצילום החדשותי והעיתונאי, כיצד מעבירים מסר באמצעות צילום ואיך יוצרים או תופסים רגע. תפקידו של הצלם הוא לספר את האירוע כולו באמצעות תמונה אחת ולכן הדבר מצריך דיוק, ידע וכשרון כשקורס הצילום העיתונאי נותן למשתתפיו את כל הכלים והידע בכדי לבצעו כראוי. 

לרשימת מוסדות הלימוד המובילים שמציעים קורס צילום עיתונות בפורטל לימודים לחצו כאן

תכנית הלימודים בקורס צילום עיתונות
הסטודנטים בקורס צילום עיתונות ילמדו חומרים מעשיים וגם עיוניים כאשר הקורס יקנה להם את מיטב הכלים, הטכניקות והידע הנדרשים על מנת שיוכלו להשתלב בתחום בצורה המקצועית. בחינת השיעורים העיוניים הסטודנטים ילמדו אודות: היכרות עם מצלמה, זכויות יוצרים, ציוד צילום, התפתחות הצילום העיתונאי לאורך ההיסטוריה, מבוא לצילום חברתי, דוקומנטרי ועיתונאי, ביקורת לצילומים, פיתוח גישה אישית, חוק והצלם העיתונאי ועוד. אך כמובן שהקורס אינו כולל רק שיעורים עיוניים אלא גם מעביר את הסטודנטים סדנאות בהן יקבלו ניסיון מעשי בתחום ויבצעו התנסויות בשטח על מנת להכיר את תהליכי עבודה, סוגי צילום עיתונות, טכניקות צילום וציוד וישתתפו בסיורים מקצועיים כדי להכיר מהי עבודה בעיתון ויכירו צלמים הפועלים בתחום. משך הקורס עצמו משתנה בין המוסדות השונים אך בדרך כלל נמשך בין 12 ל-15 מפגשים אשר נמדדים בין 60 ל-100 שעות אקדמיות. 

לרשימת מוסדות הלימוד המובילים שמציעים לימודי תעודה בצילום בפורטל לימודים לחצו כאן
 
למי מתאים הקורס ומהם תנאי קבלה לקורס צילום עיתונות
על מנת להתקבל לקורס, המועמדים נדרשים להגיע עם ניסיון מסוים בצילום, ובעלי מצלמה מקצועית, שכן הקורס אינו עוסק בהכרת המצלמה וכדומה. חלק מהמוסדות יידרשו בנוסף כי המועמדים יעברו ראיונות קבלה כדי לבדוק אם המועמדים מתאימים לגישת הלימודים של המוסד, אך אין ספק שהקורס מתאים לכל אדם בעל זיקה לעולם הצילום והעיתונות, ולאנשים שכבר למדו קורס צילום ומתעניינים בעולם התקשורת. כמו כן חשוב להבין שהקורס מתאים לאנשים בעלי יכולת ראייה רחבה אשר מסוגלים לשמור על ערכים חברתיים ונאמנות לאתיקה של העיתונות. 


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס צילום עיתונות
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765