ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

מה עושה הנדסאי אלקטרוניקה?

לימודי הנדסאי אלקטרוניקה מספקים לבוגריהם אפשרויות תעסוקה רבות וזוכה להתעניינות בקרב המחפשים הכשרה קצרה ומבטיחה. גלו מה זה אומר להיות הנדסאי אלקטרוניקה!

עופר אטלס|10.12.2017|14:53
קשה שלא לשים לב למהפכה הטכנולוגית שעולמנו עובר בעשורים האחרונים ועל אחת כמה וכמה בשנים האחרונות. אם ישנו תחום אחד המייצג יותר מכל את הקידמה הטכנולוגית הזו, הרי שזהו ענף האלקטרוניקה והחשמל המצריך מלבד ידע יישומי בפיזיקה, מתמטיקה ומעגלים, גם הבנה מעמיקה באלקטרומגנטיקה, תקשורת ותחום עיבוד האותות. בהתאמה לעלייה במורכבותו של תחום זה, עלתה גם הדרישה במשק לאנשי מקצוע מיומנים ומקצועיים שיוכלו לתת מענה מקיף בכל עת בעבור תחזוקת, תפעול, פיתוח וייצור מערכות חשמל. אם אתם מחפשים מקצוע פרקטי, הכשרה קצרה באופן יחסי ואפשרויות תעסוקה בעלות שכר גבוה, אין ספק שבחירתכם במסלול לימודי הנדסאי אלקטרוניקה היא נכונה ומושכלת. ועכשיו, כדי שתהיו בטוחים שזהו התחום עבורכם – כאן תוכלו לקבל הצצה למה זה אומר בפועל לעסוק בתחום.

איפה בוגרי לימודי הנדסאי אלקטרוניקה משתלבים?
לימודי הנדסאות אלקטרוניקה
הם מקרה קלאסי שבו מומלץ להתחיל מהסוף: לבוגרי תכנית לימודים זו האפשרות להשתלב במגוון חברות, מפעלים ותעשיות העוסקים בייצור ותחזוקת רכיבים ומכשורים אלקטרוניים. אחד היתרונות העצומים של תחום זה הוא היכולת שלכם כבר בשלבים המוקדמים של התכנית לבחור את הכיוון המקצועי העדיף, וזאת באמצעות מגוון התמחויות: התמחות במחשבים, התמחות במכשור רפואי, התמחות בתקשורת נתונים, התמחות בתכונה, התמחות במחשוב ובקרה והתמחות באלקטרו-אופטיקה.

ומה זה אומר בתכל'ס?
לא משנה באיזו התמחות תבחרו, היו סמוכים ובטוחים שבידע הרב שתצברו במסגרת התכנית תעשו שימוש בלתי מבוטל עבור מגוון תהליכים הכוללים פיקוח, בקרה, תכנון וייצור מכשורים אלקטרוניים שונים בטרם הוצאתם אל השוק הצרכני. דבר זה כולל לקיחת חלק פעיל בביצוע בקרת איכות שוטפת למוצרי הארגון, איפיון המכשור האלקטרוני על כל פרטיו ורכיביו, ניתוח ואבחון בעיות וחיפוש מתמיד אחר פתרונות יצירתיים וחדשניים.

הצורך בהנדסאי אלקטרוניקה מורגש בקשת רחבה של חברות וארגונים במשק הן בסקטור הפרטי והן בסקטור הציבורי. בנוסף לכך, בשל הפער הקיים בין הביקוש הרב לבין העובדה שמעט מאוד בוחרים בתחום זה, הנדסאי אלקטרוניקה הנחשפים בעיקר לצד הפרקטי משתלבים באופן מהיר בשוק ועם דרגות שכר התחלתיות נאות למדי.

שכר הנדסאי אלקטרוניקה
כמו תחומים טכניים רבים נוספים, גם הנדסאי אלקטרוניקה נהנים מדרגות שכר התחלתיות נאות ביחס לנסיונם. על פי נתוני השכר הממוצעים, הנדסאי אלקטרוניקה מתחיל ירוויח כ-7,000 ש"ח בתפקידו הראשון. ניתן לראות בשכר זה כהשקעה לטווח ארוך כיוון שכבר בשנתיים הראשונות לתחום, נהנים הנדסאים מעלייה משמעותית בדרגות השכר ומגיעים ל-9,000 עוד בשלב צבירת הניסיון הראשוני.

מתאים לי! ומה עכשיו?
מלבד העובדה שהנדסאים נהנים ממשך לימודים קצר יחסית המתפרש על גבי שנתיים בלבד (!), תנאי הקבלה הנוחים הופכים את התחום לאטרקטיבי אף יותר. על מועמד המבקש להירשם למסלול להיות בעל תעודת בגרות מלאה או לחילופין תעודת בגרות חלקית אך עם מתמטיקה ואנגלית ברמה של מינימום 3 יח"ל וצליחה במקצועות החיבור והשלון ברמה של 2 יח"ל.

ישנם מוסדות המציעים מכינה קדם אקדמית להנדסאים המהווה כתחליף לתנאי הקבלה הקיימים. עם זאת, מומלץ לבדוק זאת באופן פרטני מול המוסד הלימודי הנבחר.

לסיום, בקישור הבא תוכלו למצוא את רשימת המוסדות המציעים לימודי הנדסאי אלקטרוניקה. באפשרותכם לבחור אחד או יותר מבין המוסדות שלהלן, להשאיר פרטי התקשרות ונציגיהם יחזרו אליכם בהקדם האפשרי. אם אתם מעוניינים בייעוץ לימודים נוסף, ניתן להתקשר למוקד של פורטל לימודים או לחילופין להשאיר פרטים בשדות הייעודיים כדי שאנו נחזור אליכם. בהצלחה!

צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין מחשבים ואלקטרוניקה
מה זה המה"ט?
מה זה המה"ט?
המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע, הוא הגוף אשר מופקד על הכשרתם הרשמית והסדרתם של בוגרי המסלולים הנדסאים וטכנאים בתחומי טכנולוגיה והתמחויות ייחודיות. ...המשך
מסלולי ההנדסאים המבוקשים ביותר
מסלולי ההנדסאים המבוקשים ביותר
מסלול ההנדסאים נועד כדי לקצר עבור אנשים רבים את תהליכי הלימוד ולצבור ניסיון מעשי הכרחי לשם עבודה בשוק התעסוקה. רוצים לדעת מהם מסלולי הלימוד המבוקשים בתחום ההנדסאים ובשוק העבודה? גלגלו מטה: ...המשך
לימודי הנדסאים תנאי קבלה
לימודי הנדסאים תנאי קבלה
לימודי הנדסאים נוגעים בקשת רחבה של תחומים הנדסיים בהם הדרישה לידיים עובדות מקצועיות ומיומנות היא גדולה במיוחד. מכאן שתנאי הקבלה נוחים יותר ומאפשרים לרבים להשתלב בתעשייה, בהייטק, בענף הבניין והתשתיות, בתחומי העיצוב והאדריכלות, הרפואה ועוד. ...המשך
למה ללמוד הנדסאי תוכנה? 6 סיבות שחשוב שתכירו
למה ללמוד הנדסאי תוכנה? 6 סיבות שחשוב שתכירו
תואר הנדסאי התוכנה נהנה בשנים האחרונות מביקוש הולך וגובר כשמעסיקים מן הצד האחד מחפשים אחר אנשי מקצוע שיענו על המחסור הקיים במשק ונרשמים מן הצד האחר מחפשים אחר תכנית הכשרה קצרה באופן יחסי שתאפשר להם להשתלב במהרה במשק העבודה ומשם להתפתח ואולי אף להשלים לתואר הנדסת תוכנה עם צבירת הוותק והרצון ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765