ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

לימודי הנדסאי אלקטרוניקה

חשבתם על לימודי הנדסאי אלקטרוניקה?


לימודי הנדסאי אלקטרוניקה יקנו לכם דיפלומת הנדסאי נחשקת באחד מן התחומים החיוניים ביותר במציאות הטכנולוגית של ימינו. בוגרי התכנית משתלבים בתעשיית ההייטק, בחברות אלקטרוניקה ובמחלקות פיתוח ומחקר הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי תוך שהם לוקחים חלק בפיתוח, ייצור ותחזוקת מערכות אלקטרוניות מתקדמות.

כאן בפורטל לימודים דאגנו לרכז עבורכם את כל המידע על הנדסאי אלקטרוניקה ובמקום אחד. יועצי הלימודים שלנו ישמחו לסייע לכם בכל שאלה והתלבטות ובאפשרותכם להתקשר אלינו או להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי. לקבלת מידע ישירות ממוסדות הלימודים השונים, בתחתית המאמר תמצאו רשימה של מוסדות אפשריים להם תוכלו להשאיר פרטי התקשרות לצורך תיאום פגישה ולקבלת מידע על שכר הלימוד, סילבוס ועוד.

להשתלב בחוד החנית הטכנולוגית של ישראל

אין זה סוד שבמציאות הטכנולוגית של ימינו, מה שהיה נכון אתמול עלול להיות לא רלוונטי ביום שלמחרת. וכשהעולם מתפתח במהירות בלתי נתפסת, כך גם עולה הדרישה במשק לעובדים מיומנים ומקצועיים בענף החשמל והאלקטרוניקה שידעו ויבינו כיצד להוסיף נדבכים נוספים על ההתפתחויות הטכנולוגיות החדשות.

על אף העובדה שתכנית הלימודים נמשכת כשנתיים בלבד (זאת לעומת תואר ראשון), היא נחשבת לאחת מן המורכבות והמאתגרות בתחום ההנדסאים. אם מושגים טכניים אינם זרים לכם, יש לכם יכולות ריאליות גבוהות ואתם מחפשים מקצוע נדרש - תכנית זו עשויה להתאים לכם במידה רבה. במהלך התכנית יכולים הסטודנטים לבחור במגוון התמחויות שונות שאף יקבעו את מסלולם התעסוקתי, ולהן התייחסנו בהרחבה בהמשך.
תעודת זהות קורס לימודי הנדסאי אלקטרוניקה
תנאי קבלה
  • תנאי הקבלה עבור המסלול ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה הינם תעודת בגרות מלאה הכוללת 3 יח"ל באנגלית ובמתמטיקה.
  • ישנם מוסדות המאפשרים קבלה עם תעודת בגרות חלקית כשזו מותנית במכינה קדם אקדמית.
    כל מוסד שומר לעצמו את הזכות לערוך מבחני קבלה וראיון אישי לצורך בדיקת מידת ההתאמה למסלול.
משך לימודים
  • לימודי הנדסאות אלקטרוניקה אורכים כשנתיים ונפרשים על גבי כ-4-5 ימים.
  • לאלו העובדים או מקיימים חיי משפחה, מרבית המוסדות מציעים מסלול לימודי ערב/בוקר בפריסה שבועית מצומצמת יותר על גבי כ-3-4 שנים.
שכר ממוצע
  • שכרו של הנדסאי אלקטרוניקה שנמצא בתחילת דרכו נע בין 6,000-10,000 ש"ח ועולה במקביל לניסיון הנרכש במהלך השנים. בקרב הנדסאי אלקטרוניקה בעלי וותק של 5 שנים ומעלה ניתן לראות דרגות שכר הנעות בין 15,000-20,000 ש"ח.
תכונות אופי
  • התאפיינתם בסקרנות ובאוריינטציה לעולם הטכנולוגי? מומלץ להתכונן לכך שתכנית הלימודים הינה תובענית ודורשת ממשתתפיה שקידה ולמידה מסביב לשעון. את הפירות של השקעה מאומצת זו תוכלו לראות ברגע שבו תצאו לשוק העבודה.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס לימודי הנדסאי אלקטרוניקה

מטרת תכנית הלימודים

מטרתה של התכנית לחשוף את משתתפיה לתעשייה הטכנולוגית המהווה נכון להיום, את אחד מן הענפים החיוניים והפורחים ביותר במשק. במסגרת המסלול, ירכשו הסטודנטים ידע מקיף ומעמיק בשלל נושאים הכוללים מעגלים חשמליים, יסודות החשמל והאלקטרוניקה, מתמטיקה ופיזיקה, זאת לצד ידע עיוני נרחב הזוכה גם ליישום מעשי במעבדות מתקדמות.

מעבדות מתקדמות אלו ימחישו למשתתפים את תהליכי הפיתוח, התכנון והייצור של מערכות אלקטרוניות שונות בפועל ויהפכו אותם הלכה למעשה, לאנשי מקצוע מדויקים ומיומנים שישתלבו בקלות במשק ובמגוון תפקידים מאתגרים ומתגמלים.

מה עושים הנדסאי אלקטרוניקה?

הנדסאי אלקטרוניקה מתמקדים במחקר, הפיתוח, הייצור והתחזוקה של מערכות אלקטרוניות מתקדמות וביניהן: מערכות תקשורת, ציוד לניווט, מערכות מכ"מ, מנועים ועוד.

במקרים רבים, עבודתם של הנדסאי האלקטרוניקה מתחלקת בין המשרד לבין השטח בו הם מפקחים על התקנת והרכבת ציוד והתקנים ולעתים אף לוקחים בתהליך חלק פעיל.

בוגרי התכנית, יכולים להשתלב במפעלים וחברות טכנולוגיות, בחברות סלולר ותקשורת, חברות הייטק, בתעשייה הצבאית ועוד וליהנות לא מאופק תעסוקתי נרחב, מה שהופך את התכנית לאחת מן הנחשקות והפופולריות שבלימודי ההנדסאים.

נושאי לימוד

ייתכנו הבדלים מסוימים בין מסלולי הלימוד השונים הנלמדים בכל מכללה ומכללה. עם זאת, ברשימה הבאה דאגנו לאגד עבורכם את נושאי הלימוד הגנריים של המסלול ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה המהווים את היסודות להכשרתם של הנדסאים בכל מוסדות הלימוד המקצועיים


  • פיזיקה
  • כימיה
  • מתמטיקה
  • יסודות החשמל והאלקטרוניקה
  • אנגלית טכנית
  • ניטור ובקרה
  • מדידות
  • אלקטרוניקה ספרתית
  • אלקטרוניקה תקבילית
  • עיבוד אותו
  • מעגלים חשמליים
  • ועוד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס לימודי הנדסאי אלקטרוניקה


התמחויות להנדסאי חשמל

מוסדות הלימוד השונים מציעים מגוון מסלולי התמחות בהם יכולים הסטודנטים לבחור במסגרת התכנית. חשוב לדעת שההתמחויות עשויות להשתנות בין המוסדות השונים, ולכן מומלץ לחקור זאת בהרחבה בעת הפגישה עם יועצי הלימודים של המוסד הרלוונטי. בין ההתמחויות הפופולריות ניתן למנות:

  • התמחות מחשבים - התמחות המכשירה את ההנדסאי בתכנון, תחזוקה ופיתוח מערכות אלקטרוניות ממוחשבות. בתכנית נחשפים הסטודנטים למגוון קורסים עשיר הנוגעים הן בחומרה ותוכנה והן במערכות חשמל ואלקטרוניקה.
  • התמחות בתקשורת - התכנית מקנה לבוגריה ידע חשוב בפיתוח ותחזוק מערכות תקשורת מתקדמות ומקיפה מגוון רחב של נושאים דוגמת תקשורת לווינית, תקשורת אופטית, פיתוח מעגלים ועוד.
  • התמחות במכשור רפואי - תכנית בה תוסמכו לקחת חלק בטכנולוגיות רפואיות מצילות חיים ובמכשורים רפואיים לעבודה השוטפת. התכנית מעשירה ומרתקת ובנוסף לקורסים השונים בתחומי החשמל והאלקטרוניקה, מכילים גם לימודי אנטומיה, כימיה ועוד.


איפה לומדים הנדסאי אלקטרוניקה

כיום ניתן למצוא לא מעט מוסדות לימודיים המציעים לימודי הנדסאי אלקטרוניקה בשלל תחומי התמחות וזאת בשל העלייה בביקוש להנדסאי אלקטרוניקה. בתל אביב תוכלו לרכוש את ההשכלה המתאימה במסגרת התכנית שמציעה הקריה ללימודי הנדסה וטכנולוגיה. מדרומה לה באשדוד נמצאת המכללה למינהל ובצפון הארץ שלוחתה שבחיפה. רוצים לקבל פרטים נוספים? השאירו פרטי התקשרות ונציגינו יצרו עמכם קשר בהקדם האפשרי.

מיהו קהל היעד עבור התכנית?

לא בכדי מוסדות רבים עורכים ראיונות אישיים ומבחני התאמה בטרם ההרשמה ללימודים. מטרתם של המוסדות הללו היא בראש ובראשונה לזהות האם למועמדים ישנה האוריינטציה הטכנולוגית המתאימה אשר תסייע להם לצלוח את תכנית הלימודים.

בנוסף לכך, רצוי לדעת שהמסלול ללימודי הנדסאות אלקטרוניקה מצריך מן הסטודנטים שעות למידה ושקידה מרובות, הגשת מטלות בית שונות ומבחני חתך במטרה לבחון את התקדמותם בחומר הנלמד.

תנאי הקבלה להנדסאות אלקטרוניקה

על מתעניינים המבקשים להירשם למסלול ללימודי הנדסאות תקשורת להציג תעודת בגרות מלאה הכוללת 3 יח"ל אנגלית ומתמטיקה. לאלו שאינם בעלי תעודת בגרות מלאה ישנה האפשרות להירשם אך זו תהיה מותנית במעבר מכינה קדם אקדמית או מבחני קבלה.

משך הלימודים

כמו מסלולי הנדסאות רבים אחרים, גם תכנית לימודים זו מתפרשת על גבי כשנתיים מרוכזות, כ-4-5 ימים בשבוע.

מרבית המוסדות מכירים בעובדה שסטודנטים רבים אינם יכולים להרשות לעצמם תכנית מרוכזת שכזו שתהא במקביל לעבודה או לחיי המשפחה ומציעים אלטרנטיבות בדמות מתכונת לימודי בוקר או ערב. תכניות אלו מציעות פרישה נוחה יותר של השעות הלימודיות, במתכונת שבועית מצומצמת יותר, אך מומלץ לקחת בחשבון שהיא אורכת כשנה נוספת.

תעודה/הסמכה לבוגרי הנדסאות אלקטרוניקה

בוגרי התכנית שיסיימו את כל חובותיהם הלימודיות בהצלחה, יקבלו עם תום הלימודים תעודת הנדסאי מטעם המכללה בה הם למדו ובנוסף אליה גם תעודת גמר מטעם המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע. בנוסף לכך, בוגרי המסלול יוכלו להירשם בפנקס ההנדסאים והטכנאים.

מסלול השלמה מהנדסאי למהנדס

כדאי לדעת שקיימת האפשרות עבור בוגרי התכנית לעשות השלמה לתואר מהנדס. מסלול זה קיים במגוון רחב של מוסדות אקדמיים המכירים במסלולי ההנדסאי, והוא מתאפיין במשך לימודים קצר יותר בשל פטורים ממקצועות שונים שנלמדו כבר במסגרת תכנית ההנדסאי.

המסלול אורך כשנתיים עד שלוש שנים נוספות, והוא מיועד עבור אלו המבקשים לשכלל את יכולותיהם הקיימות, להעלות את סמכויותיהם במסגרת התפקיד ובד בבד את דרגות השכר.

אפשרויות תעסוקה להנדסאי אלקטרוניקה

עם סיום תכנית הלימודים ולאחר מתן תעודות הגמר וההסמכה, באפשרותם של ההנדסאים החדשים להתברג במגוון רחב של תפקידים בתחום התחזוקה, הפיתוח, הייצור והמחקר של מערכות אלקטרוניקה מורכבות בתעשייה, במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי-ביטחוני.

שכר ההנדסאים משתנה בין חברה לחברה כשהנדסאי מתחיל מרוויח בין 6,000-10,000 ש"ח בממוצע ושכרו של הנדסאי בעל וותק של 5 שנים ומעלה כבר קופץ קפיצה משמעותית ועשוי לנוע בין 15,000,-20,000 ש"ח.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על לימודי הנדסאי אלקטרוניקה
הנדסאים באריאל
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
יורם כללי
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
רשת אורט
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
המכללה מלמדת ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ראשון לציון, אשדוד, ירושלים.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765