ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

מהי השתלמות eCar?

מי חייב בהשתלמות ecar? ומדוע התכנית הזאת כל כך חשובה עד שמשרד התחבורה הפך אותה לחובה עבור מקצועות הרכב השונים? כאן בפורטל לימודים דאגנו להביא עבורכם את ההסבר המקיף ביותר על תכנית לימודים זו.

עופר אטלס|15.11.2017|12:5
כמכונאים מרבית הסיכויים שגם אתם שמתם לב שטכנולוגיית הרכב השתנתה בקצב מואץ לאורך העשור האחרון כאשר ליותר ויותר מערכות מכניות התווסף נדבך שהפך אותן לממוחשבות. כדי שאנשי המקצועות הטכניים השונים העוסקים בתחום הרכב לא יישארו מאחור ובשביל להבטיח את בטיחותם של הלקוחות, שקד משרד התחבורה במרץ והוציא תחיקה המחייבת את אנשי המקצועות השונים בתחום זה לעבור השתלמות מעשית ומעמיקה שתבטיח את התעדכנותם השוטפת בכל הנעשה בעולם הרכב. אם גם אתם נמצאים לפני השתלמות ecar וברצונכם לקבל פרטים נוספים על אופייה של תכנית הלימודים, נושאי הלימוד השונים, תנאי הקבלה ולמצוא מוסדות מובילים המציעים את המסלול המדובר, כאן בפורטל לימודים איגדנו עבורכם את כל המידע אודות המסלול. בכל רגע נתון באפשרותכם להשאיר פרטי התקשרות ויועצי הלימודים שלנו ישמחו לתת לכם פרטים נוספים והכוונה. המשך קריאה מהנה. 

משאירים אתכם מעודכנים
קורס eCar נובע מהלחם המילים Electronic Car כשהמשמעות בעברית היא "רכב אלקטרוני". שמו של הקורס כן הוא, וכל תכנית הלימודים חגה סביב השינויים השונים שחלו במערכות הרכב שהפכו לממוחשבות יותר ומשוכללות יותר. כך בין היתר ניתן למנות מערכות דוגמת מערכת ה-ESC (Electronic Stabilty Control) המושתתת על חיישנים שונים ברכב ושבאמצעותה הרכב מסוגל לזהות אי יציבות בעת הנהיגה דוגמת פניות במהירות גבוהה, ומסייעת בתיקון היציבות באמצעות מגוון פעולות מניעתיות אוטומטיות שונות ושלל מערכות אקטיביות ופסיביות נוספות. מלבד העובדה שאי ההתעדכנות בנעשה בעולם הרכב עלולה להשאיר את אנשי המקצוע השונים בחוץ, היא עלולה גם להשפיע באופן ישיר על בטיחותם של הנהגים. אי לכך הוחלט שבמסגרת השתלמות איקאר תובטח התעדכנותם השוטפת של מכונאים, טכנאים ומנהלי מוסכים בכל הנעשה בעולם הרכב וחשיפתם לחידושים האחרונים.

מבנה תכנית הלימודים
קורס eCar מפוקח באופן הדוק ורציף על ידי משרד התחבורה ,והוא נתון לשינויים וההנחיות שהמשרד מורה למוסדות הלימוד המקצועיים השונים המעבירים אותו. תכנית הלימודים נלמדת בכיתות לימוד מאובזרות המותאמות לדרישות המעשיות של משרד התחבורה ומטרתן לדמות את שגרת עבודתם היומיומית של המשתתפים. בנוסף לסימולציות ולסדנאות המעשיות השונות, דואגות המכללות המקצועיות לשלב הרצאות פרונטליות לצורך הקניית ידע תיאורטי יקר ערך. יש לציין כי תכנית הלימודים הינה תכנית חובה ועל פי הנחיות משרד התחבורה על אנשי המקצוע השונים מעולם הרכב לעבור אותה אחת ל-10 שנים. במהלך הקורס ייתכנו מטלות שונות, כמו כן עם סיום הקורס יידרשו הבוגרים למעבר בחינה חיצונית מטעם משרד התחבורה כשהציון העובר הוא 60 ומעלה.

לרשימה המלאה של מוסדות ללימודי השתלמות eCar באתר פורטל לימודים לחצו כאן

קהלי יעד ותנאי קבלה
אנשי מקצועות הרכב המחוייבים במעבר השתלמות איקאר הינם מנהלי מוסכים, מכונאים, טכנאי מיזוג אוויר וחשמלאי רכב ובעלי מוסכים. ההרשמה לתכנית לימודים זו איננה מותנית בתנאי סף שונים למעט מעבר ראיון קבלה שנועד להכיר את הנרשמים ולבדוק את הרקע המקצועי והמעשי שממנו הם מגיעים. במסגרת ראיון הקבלה מומלץ לבקש לערוך לערוך סיור כדי להכיר את המוסד עצמו ולהתרשם מסביבת הלימודים והכיתות. כמו כן, הרגישו חופשיים לבקש קצת יותר מידע על הסגל הלימודי והרקע המקצועי שממנו הוא מגיע.

נושאי לימוד מרכזיים בקורס eCar
ניתן לומר כי מתוך המכלול, מרבית נושאי הלימוד המועברים במסגרת קורס איקאר הינם תיאורטיים עיוניים. עם זאת, אין להקל ראש בהתנסות המעשית שתכנית לימודים זו מציעה ומרכזי ההדרכה בה היא מועברת מציעים מגוון עשיר של אבזורים והדמיות אותם יכולים בוגרי הקורס ליישם במסגרת עבודתם במהירות. נושאי הלימוד אותם איגדנו עבורכם ברשימה שלהלן הינם כלליים אך אינם משתנים בין המוסדות בשל פיקוחו של משרד התחבורה. עם זאת, כאשר יורדים לפרטי פרטים ייתכנו שינויים מסוימים וזאת בשל השינויים העוברים על עולם הרכב. מבין נושאי הלימוד ניתן לציין את ההתמקדות בתחומים הבאים: מערכות מיזוג אוויר, מערכות הינע ומנועים, מערכות עזר ונוחות, מערכות הזרקה, מערכות היגוי חשמליות, מערכות תאורה, שימוש וגישה ללומדות איקאר (eLearning) ועוד.

משך קורס eCar
כאמור, בשל העובדה שלימודי איקאר הינם לימודים מפוקחים, משך הלימודים איננו משתנה בין המוסדות הלימודיים המקצועיים השונים. היקפה של השתלמות eCar הינה כ-75 שעות לימודיות. למעלה ממחציתה של ההשתלמות (כ-45 שעות לימודיות) מתרכזת בהרצאות עיוניות שונות ויתר השעות (כ-30 שעות בממוצע) שמות דגש על תרגול ומעבר סדנאות מעשיות לצורך הטמעת החומר הנלמד. סך הכל תכנית הלימודים מתפרשת על כארבעה חודשים בממוצע. באשר למתכונת לימודי ערב או בוקר, מרבית מוסדות הלימוד מאפשרים לימודי ערב וזאת בשל קהל היעד המגיע לרוב ממקומות עבודה קיימים.

מוסדות אפשריים ללימודי eCar
קורס איקאר נלמד כיום במספר מוסדות לימוד מצומצמים שתיאמו את תכנית הלימוטדים עם משרד התחבורה ובנו על פי הנחיותיו את מבנה הקורס ותכניו השונים. מבין המוסדות המובילים השונים ניתן למנות את מכללת עתיד כשזו מציעה את ההשתלמות במספר סניפים ובפריסה ארצית נרחבת. בין הסניפים המציעים את הקורס נכון להיום ניתן למנות את סניף תל אביב, סניף חיפה וסניף המכללה הדרומי בעיר באר שבע. בתחתית כתבה זו תוכלו למצוא את הרשימה המלאה של מוסדות הלימוד השונים. באפשרותכם לסמן את המוסד או המוסדות הרצויים, להשאיר פרטי התקשרות ונציגיו יישמחו ליצור עמכם קשר בהקדם כדי לתת לכם את כל המידע על התכנית ולתאם עמכם פגישת ייעוץ.

תעודת הסמכה מקצועית
בוגרים אשר יגישו את כל המטלות הנדרשות, ינכחו בשיעורים ושיעברו בהצלחה את הבחינה החיצונית מטעם משרד התחבורה, יקבלו מטעם המוסד המקצועי שבו למדו תעודה המאשרת את השתתפותם בהשתלמות eCar.

אפשרויות תעסוקה
לימודי איקאר למעשה פונים לקהלים המגיעים מתוך עולם הרכב ולא מחוצה לו. מטרתם העיקרית היא בראש ובראשונה להבטיח את מידת הרלוונטיות של אנשי המקצוע בענף הרכב ולוודא כי הם אכן יוכלו להמשיך ולמלא את תפקידם על הצד הטוב ביותר. כמובן שמקצועיות גבוהה ויכולת למתן שירות על הצד הטוב ביותר יכולה רק לקדם את אנשי המקצוע השונים ולסייע להם בהמשך הקריירה. 

כמה מילים אחרונות לסיכום
השתלמות איקאר הינה תכנית לימודים המתחייבת על ידי משרד התחבורה ומטרתה להשאיר את אנשי מקצועות ענף הרכב מעודכנים בכל ההתפתחויות והתמורות הטכנולוגיות שנעשו במערכות הרכב הממוחשבות השונות. משך התכנית הינו כ-75 שעות כאשר למעלה ממחציתן מתרכז בהקניית ידע טכני תיאורטי ועיוני ויתר התכנית שם דגש על הפרטיקה וההתנסות המעשית בחומר הנלמד באמצעות מרכזי הדרכה מאובזרים. תכנית הלימודים פונה לאנשי מקצוע מתחום ענף הרכב מנהלים ועובדים זוטרים כאחד. בין קהלי היעד ניתן למנות מנהלי מוסכים, מכונאים וטכנאי חשמל ומיזוג אוויר.

כאן בפורטל לימודים תוכלו למצוא מוסדות לימוד מקצועיים מובילים המציעים השתלמות זו. באפשרותכם להקליק על המוסדות השונים לקבלת מידע נוסף אודות המכללה עצמה ובאופן פרטני יותר אודות תכנית הלימודים. בהצלחה!

צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765