ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס הנהלת חשבונות מעשי

לימודי הנהלת חשבונות מעשי

קורס הנהלת חשבונית מעשי, בדומה לשמו, עוסק ושם דגש על הצד המעשי שיש בהנהלת חשבונות. הקורס נועד כדי לגשר בין חומר הלימוד העיוניים והתוכן הרב הנלמד בקורס הנהלת חשבונות סוג 1+2 לבין הדרישות הקיימות בשוק העבודה מטעם מנהלי חשבונות ומעסיקים. כל אדם המעוניין לעסוק באחד מהמקצועות הקשורים לעולם החשבונאות נדרש ללמוד קורס הנהלת חשבונות מעשי לפני שיוכל לעבוד במשרה כלשהי. במהלך הקורס לומדים המשתתפים על עקרונות החשבונאות, תורת המסחר, חוקי המיסוי בישראל, שוק ההון בישראל, השלבים השונים של תהליך הנה"ח, מערכת הכלכלה בישראל, ובעיקר על התוכנות היעודיות לתפקידי הנהלת חשבונות. התעניינתם בלימודי הנחהלת חשבונות מעשי ולא יודעים מאיפה להתחיל? בפורטל לימודים נעזור לכם לקבל את כל המידע אודות הקורס החל מתנאי הקבלה, דרך תכני הלימוד ועד לאפשרויות התעסוקה לבוגרי הקורס, זאת בנוסף למידע על מוסדות הלימוד עצמם. הנכם מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם בטפסי תור הקשר ולסמן את מוסד הלימודים הרלוונטי עבורכם או להתקשר למוקד הטלפון של פורטל לימודים, לקבלת שיחות ייעוץ ראשוני בחינם. בהצלחה.
תעודת זהות קורס הנהלת חשבונות מעשי
תנאי קבלה
  • בני 18+ 
  • תעודת בגרות מלאה
  • תעודת בוגרת קורס הנהלת חשבונות 1+2
משך לימודים
  • שלושה עד חמישה חודשים. 
שכר ממוצע
  • 0 עד 5 שנות ניסיון: 7,000-9,000 ש"ח בחודש
  • 5 עד 10 שנות ניסיון: 9,500-14,500 ש"ח בחודש
תכונות אופי
  • ידע מקצועי 
  • יושר ואחריות 
  • יכולת ניהול זמן 
  • יסודיות, סדר ודיוק
  • אסרטיביות 
  • יכולת לקבל החלטות
  • עמידה בלחץ
  • מיומנויות תקשורת
     
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס הנהלת חשבונות מעשי

קצת מידע על הנהלת חשבונות

הנהלת חשבונות הוא אומנם תחום שלא נשמע נוצץ, אך הוא בעל חשיבות עליונה לתפקוד תקין ושוטף של כל חברה ארגון או עסק. לכן, כל בעליו של ארגון ועסק שואפים לשלב במערכת מנהל חשבונות איכותי, מה שמוביל לביקוש אדיר של אנשי מקצוע בשוק העבודה בעלי ידע וניסיון מעשי רב. אך למעשה, זו בדיוק הבעיה שעומדים מולה בוגרי קורס הנהלת החשבונות הבסיס, הנקרא גם הנהלת חשובונת 1+2. מצד אחד הם מחזיקים בתעודה הנחשקת ויכולים להשתלב בשוק העבודה, אך מצד שני הם חסרים את הניסיון המעשי אותו דורשים בשוק העבודה. כמעט כל עסק נדרש להעסיק מנהל חשבונות שיוכל לערוב על ניהול כספים נכון, אך לא קיימים הרבה בעלי עסקים שיהיו מוכנים להתמודד עם אנשי מקצוע בעלי ידע תיאורטי בלבד, אשר לא זכו להשלים ניסיון מעשי. בשל כך, והרצון לעזור למנהלי החשבונות להשתלב אצל המעסיקים ובמטרה להכשיר את אנשי המקצוע לדעת להתכונן לשלל הבעיות והמשימות איתם יאלצו להתמודד, מכללות ברחבי הארץ פתחו קורס נוסף הנקרא הנהלת חשבונות מעשי. 

קורס הנהלת חשבונות מעשי

קורס הנהלת חשבונות מעשי נועד כדי לעזור לבוגרי הקורסים התיאורטיים 1+2 לצבור ניסיון מעשי ולהיות מושכים למעסיקים בשוק העבודה כעצמאיים או כשכירים. הקורס מכשיר ומספק מיומנויות אשר דרושות לכל מנהל חשבונות מקצועי, והוא נחשב לפיתרון נהדר לאנשים המתקשים למצוא עבודה כמנהלי חשבונות. הלימודים מאפשרים לסטודנטים להכיר את תוכנת החשבשבת ומאפייניה ולהתעדכן בכל החידושים האחרונים שהתרחשו בעולם המיסוי על ידי המדינה. בנוסף לכך, הסטודנטים זוכים להכיר ידע נוסף ורחב יותר בתחום החשבונאות מהצד המעשי ובפעולות התוכנה. הלימודים עצמם נערכים בכיתות ממוחשבות, כאשר כל סטודנט יושב מול צג המחשב במשך השיעור, ועובר סימולציות שונות על נתונים של בתי עסק, ארגונים וחברות ועובר תרגול מעשי של השימוש בכל התוכנות הקיימות היום בתחום הנהלת החשבונות. הסטודנטים לומדים אודות התוכנות לחישוב שכר, תוכנות לארגון בסיסי נתונים גדולים, תוכנות להפקת תלושי שכר ועוד על מנת שהבוגרים יוכלו לספק את מגוון השירותים שהמעסיקים עלולים לדרוש מהם. עם השנים הפך הקורס לקורס שאסור לוותר עליו, כך שאם אתם מתלבטים לגבי החשיבות שלו, עליכם רק להביט לעבר המתחרים שכן לוקחים אותו וצוברים עליכם פער אל מול המעסיקים.

תכני הלימוד לקורס הנהלת חשבונות מעשי

תוכנית הלימודים בקורס פותחה כדי להתאים לדרישות המעסיקים הקיימים בשוק העבודה ובהתאם לצרכי השוק. בשל כך רוב המוסדות מעסיקים מרצים בעלי ניסיון מעשי עשיר בתחום הנהלת החשבונות שכבר עבדו כשכירים וכמנהלים במטרה לספק לסטודנטים את הכלים והמיומנויות הנדרשים בתכלס ביום עבודה ממוצע, כך שהקורס הוא למעשה דומה לעסק המספק לבוגר ניסיון מעשי שיועיל לו בחיפוש אחר עבודה. תוכניות הלימוד עצמם יכולים להשתנות ממוסד לימודים אחד למשנהו שכן אין דרישה לעבור בחינה חיצונית כלשהי, אך עם זאת, רוב המוסדות עוסקים בנושאים דומים כשההבדל העיקרי מתרחש בזמן והמיקוד הניתן לכל נושא ונושא. אבל אנחנו כאן כדי לדבר תכלס ולכן הנה רשימת נושאי הלימוד הנלמדים במוסדות השונים: היכרות ושימוש בתוכנת החשבשבת, תוכנת מיכפל, הקלדת נתונים ממערכת השיווק, תוכנת סאפ, הפקת דו"חות רווח והפסד, פקודות יומן, תוכנת פריוריטי, הגדרת דו"חות והפקתם, התאמות, הגדרת סוגי תנועה ושימוש בהם, דו"חות לחיצוניים, אינדקס חשבונות, רישום משכורת וניכויים, דו"ח מע"מ החדש, מאזן בוחן, דו"חות גביה, כרטיס חשבון, דו"חות מלאי אינדקס, פתיחת חשבונות, סוגי תנועה, דו"ח ניכויים במקור, כרטסת ספקים, הכרת תוכנת אקסל, הקמת רשומת אב חשבון, התאמות בנקים, כרטסת יתרות ספקים, ריצת תשלומים, פקודות משכורת בהנהלת חשבונות, גיול חובות, מילוי טופס 102, דיווחים למס הכנסה ולביטוח לאומי, תיקון וביטול פקודות יומן, פונקציות בסיסיות ומתקדמות, ניתוח נתונים והצגת דוחות באקסל ועוד.

איפה לומדים קורס הנהלת חשבונות מעשי

כיוון שמדובר במקצוע מבוקש, ישנם מוסדות רבים אשר הקימו מסלולי הכשרה בתחום זה ברחבי הארץ. להלן מגגון מוסדות הלימוד המעבירים קורס הנהלת חשבונות מעשי:
לימודי חוץ במכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן - הלימודים מתקיימים בכנרת.
בקרה, הכשרה להצלחה מעשית במשרד פעיל - הלימודים מתקיימים בתל אביב.
מכללות פאר ותפנית, בוחרים בדרך המקצועית - הלימודים מתקיימים בראשון לציון וחולון.
מכללת מישלב, מכללה המובילה בלימודי תעודה בתחום המינהל - הלימודים מתקיימים בתל אביב.
מכללת רון - הלימודים מתקיימים בחיפה.
מכללת סטרים - הלימודים מתקיימים בסכנין.

קהל היעד לקורס הנהלת חשבונות מעשי

כיוון שמדובר בקורס שנועד להכשיר אנשי מקצוע קיימים, קהל היעד של הקורס הם בוגרי קורס הנהלת חשבונות סוג 1, 2 ו-3 שטרם זכו להתנסות מעשית בעבודה וזקוקים לעבור הכשרה מסוג זה כדי להפתח בשוק העבודה. המסלול דורש ידע וניסיון מוקדם ולכן לא יתאים לאנשים המגיעים ללא רקע מספק. בנוסף לכך, המסלול מיועד גם לחשבונאים בכירים המעוניינים לעבור הכשרה נוספת כדי להתעדכן בשינויים בתקנות ובחוקים שמתרחשים בענף ובתוכנות החדשות והפיתוחים האחרונים. לבסוף, ישנם גם מסלולי גמול השתלמות המיועדים לאנשים המחפשים קידום והעלאה בשכר במקום עבודתם ובאמצעותו יוכלו להרחיב את הסמכתם.

תנאי קבלה לקורס הנהלת חשבונות מעשי

לקורס זה קיימים תנאי קבלה מקובלים כגון דרישה שהמועמדים יהיו בני 18 לפחות ויהיו בעלי תעודת בגרות מלאה. מכאן דורשות המכללות כי המועמדים יהיו אנשי ם בעלי ניסיון בתחום כאשר המדרישה המינימאלית היא לתעודת בוגר קורס הנהלת חשבונות 1+2. כדי לוודא את רמת המועמדים בידע התיאורטי ישנם מוסדות שמוסיפים לתנאי הקבלה דרישה למעבר ראיון \ מבחן קבלה שמטרתו היא לוודא את מידת התאמת של המועמדים למוסד הלימודים הרלוונטי.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס הנהלת חשבונות מעשי


משך הלימודים לקורס הנהלת חשבונות מעשי

כיוון שמדובר בהכשרה מעשית המיועדת לאנשי מקצוע בעל רקע בתחום, קורס ההכשרה המעשי אינו נחשב לקורס ארוך במיוחד והוא אורך בין חודשיםם לחמישה חודשים, דבר שיכול להשתנות לפי מוסדות הלימוד עצמם, שכן אין דרישה לתוכנית לימודים קבועה והדבר תלוי ברמת המסלולים שהמוסדות מסוגלים להציע. תוכניות הלימודים השונות מציעות מסלולי בוקר ומסלולי ערב המתאימים לקהל עובד וסטודנטים ועובדים במתכונת של מפגשים דו שבועיים או מפגשים חד שבועיים. לגבי כמות שעות הלימוד הנלמדות, הממוצע עומד על כ-120 שעות כאשר המסלולים הקצרים אורכים כ-80 שעות לימוד אקדמאיות ואילו המסלולים הארוכים אורכים כ-150 שעות לימוד אקדמיות.

תעודה \ הסמכה לבוגרי קורס הנהלת חשבונות מעשי

בוגרי קורס הנהלת חשבונות מעשי, אשר עומדים בהצלחה בכל דרישות הלימודים – נוכחות של 80 אחוזים בשיעורים, מעבר בהצלחה של בחינות והגשת מטלות, ייזכו לקבל תעודה מקצועית מטען המוסד בו למדו. תעודה זו נחשבת בעיני מעסיקים רבים כאסמכתא לניסיון מעשי גם אם הבוגרים עדיין לו הספיקו לעבוד בחברה או עסק ככלשהו.

אפשרויות תעסוקה לבוגרי קורס הנהלת חשבונות מעשי

בוגרי הקורס המעשי נחשבים לאנשי מקצוע מבוקשים במיוחד בשוק העבודה ובזכות זאת הם משתלבים במגוון משרות כשכירים אצל מעסיקים שונים החל מחברות הייטק, משרדי עורכי דין, ארגונים ממשלתיים, ארגונים ציבוריים, בתי חולים ומרפאות, מסעדות ואולמות אירועים ועוד. אלה הבוחרים לעבוד כעצמאיים יכולים לפתוח משרד עצמאי שיעבוד עם חברות שונות ובכך לשלוט קצת על סדר יומם האישי.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס הנהלת חשבונות מעשי
יורם כללי
בוחרים בדרך המקצועית! מ- 1983
מכללות פאר ותפנית - חולון
בוחרים בדרך המקצועית! מ- 1983
המכללה מלמדת ב: חולון, ראשון לציון.

המסלול נלמד ב: חולון, ראשון לציון.

מידע על
המכללה

מידע על המסלול

12 מסלולים

מפת הגעה

2 ממליצים
בוחרים בדרך המקצועית!
מכללות פאר ותפנית - ראשון לציון
בוחרים בדרך המקצועית!
המכללה מלמדת ב: חולון, ראשון לציון.

המסלול נלמד ב: חולון, ראשון לציון.

מידע על
המכללה

18 מסלולים

מפת הגעה
מכללה המובילה בלימודי תעודה בתחום המינהל
מכללת מישלב
מכללה המובילה בלימודי תעודה בתחום המינהל
המכללה מלמדת ב: חיפה, תל אביב.

המסלול נלמד ב: תל אביב.

מידע על
המכללה

מידע על המסלול

64 מסלולים

מפת הגעה
מכללת רון
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765