ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס משגיחי כשרות

מחפשים פרטים על קורס השגחת כשרות?


קורס משגיחי כשרות מקיף את כל נושאי ההלכות ומפוקח על-ידי הרבנות. הקורס יסמיך אתכם כאנשי מקצוע מיומנים שיבטיחו את כשרותם התקינה של מגוון עסקים המגישים מוצרי מזון ומשקאות הן במסגרת הסקטור הפרטי והן בסקטור הציבורי. 

לפניכם מידע מקיף אודות קורס השגחת כשרות בישראל. במאמר נתייחס למהות עבודתם של משגיחי הכשרות, מבנה ומטרת תכנית הלימודים, תנאי הקבלה, הפיקוח מטעם הרבנות ואפשרויות התעסוקה. לכל שאלה והתלבטות ניתן לפנות אלינו במספר הטלפון 03-3727765 ואחד מיועצינו ישמח לסייע לכם בהקדם האפשרי. כמו כן, ניתן להשאיר לנו פרטי התקשרות באחת מתיבות צור הקשר הפזורות ברחבי האתר ואנו נחזור אליכם עם מידע נוסף.
תעודת זהות קורס משגיחי כשרות
תנאי קבלה
  • הקבלה עבור קורס הכשרת משגיחי כשרות מותנית בהמלצה מטעם רב ומעבר ראיון קבלה אישי מול נציגי סגל תכנית הלימודים.
  • במהלך הראיון תיבדקנה מידת בקיאותו של המועמד ויבוצע תיאום ציפיות באשר למשך הקורס, תכניו ומהלכו.
משך לימודים
  • הכשרת משגיחי כשרות אורכת כארבעה חודשים בממוצע.
  • ישנם מוסדות המציעים תכנית לימודים עם פרישה נוחה יותר אך משך לימודים מעט יותר ארוך של כחצי שנה.
שכר ממוצע
  • למשגיחי כשרות ביקוש גבוה בשוק העבודה שכן רבים מן הקהלים הצורכים מזון ומשקאות מחברות ומסעדות שונות מבקשים לראות תעודת כשרות בתוקף.
  • שכר המשגיחים נע בין 4,500 לכ-6,000 שקלים ועולה ככל שהוותק מצטבר.
תכונות אופי
  • אם אתם בקיאים במצוות, מקיימים אורח חיים דתי ומעוניינים להשתלב במקצוע חשוב בתחום היהדות וקיום המצוות בישראל, הרי שתכנית לימודים זו תתאים לכם.
  • התכנית כוללת מגוון רחב של נושאים והלכות ודורשת שקידה, למידה ומוטיבציה.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס משגיחי כשרות

מה עושה משגיח כשרות?

עבודתם של משגיחי הכשרות מתבטאת במגוון רחב של מוסדות ובתי עסק שונים העוסקים בהגשת מזון ומשקאות לקהל הרחב.

ניתן למצוא משגיחי כשרות במתקנים ציבוריים וממשלתיים שונים דוגמת משרדים ממשלתיים ומתקנים צבאיים, בבתי חולים, במפעלים ותעשיות יצרניות בתחום המזון וההגשה, חברות קייטרינג, בתי מלון, מסעדות ועוד. עבודתם של משגיחי הכשרות מופעלת מטעם מגוון גופים ובראשם הרבנות הראשית ובד"צ.

במסגרת עבודתם מוודאים משגיחי הכשרות כי כללי הכשרות השונים אכן נאכפים וביניהם שמירת השבת, ביצוע הפרדה בין הכלים, כשרות המזון, נהלי עבודה תקינים, הקפדה על כשרות בהתאם להילכות החגים ובראשם פסח. משגיחי כשרות נדרשים לתעודה רשמית המציינת את הסמכתם כמשגיחי כשרות מזון והיא מוענקת על-ידי מספר גופים בישראל המוסמכים להכשרה זו בכפוף להנחיות הרבנות הראשית לישראל.

אופיה של עבודה זו דורש ממשגיח הכשרות בקיאות בהלכות, התקנות והמצוות השונות, עין חדה ושימת לב לפרטים, מעקב הדוק ודקדקני אחר הסחורות של המוסד המגיש מזון ומעבר על תהליכי העבודה בו.

מבנה ומהלך תכנית הלימודים

בכפוף לפסיקות הרבנים הראשיים לישראל, כל אדם המבקש לקבל הסמכה כמשגיח כשרות נדרש למעבר קורס מקיף במסגרת מוסד הכשרה המוכר על-ידי הרבנות הראשית לישראל.

מטרתו של קורס משגיחי כשרות היא לספק למעוניינים את ההכשרה הנדרשת בתחום ולהקיף את כלל הנושאים העיוניים-תיאורטיים והמעשיים הנדרשים כדי להשתלב בהצלחה בתחום הכשרות בישראל. הקורס מתפרש לרוב על-4 חודשי לימוד ובמסגרתו נלמדים נושאים דוגמת התהליך היצרני של המזון והמשקאות, בסיס סמכותו של משגיח הכשרות ומהות התפקיד, בדיקת סחורות והובלתן, נהלי עבודה תקינים, הילכות, תקלות שגורות ועוד.

מלבד ההכשרה המעשית, מטרתו של הקורס היא להעניק לתלמידים את ההכנה המקיפה ביותר עבור הבחינות החיצוניות הנערכות על-ידי הרבנות הראשית לישראל ואשר מופקדת על הענקת הסמכות הרשמית.


עוד בנושא יהדות ולימודים:



קורס משגיחי כשרות: נושאי לימוד עיקריים

מטרתו של קורס משגיחי כשרות היא להעמיק ולבסס את הידע של המשגיחים לעתיד בכל נושא הכשרות, ההילכות והאיסורים והאתגרים היומיומיים מולם ניצבים משגיחי הכשרות בישראל.

בין הנושאים הנלמדים במסגרת קורס השגחת כשרות ניתן למנות:
  • מהות תפקידו של משגיח הכשרות
  • משגיח הכשרות בישראל
  • הילכות כשרות בימינו
  • תהליכי מזון יצרניים תעשיתיים
  • חלב ובשר
  • חילול השבת
  • הילכות חג
  • טיפול בחומרי גלם
  • הפרדת כלים
  • אלכוהול
  • הגעלת כלי מטבח
  • ניפוי קמח
  • תרומות ומעשרות
  • בדיקת טיב הבשר
  • הפרשת חלה
  • טיפול בירקות
  • טכנולוגיות מזון
  • מתן הדרכות
  • סמלי כשרות
  • טיפול בדגים
  • רכיבים כימיים במזון ושתייה
  • ועוד.
בין היתר, מרבית מוסדות הלימוד מקפידים על שילוב מפגשים מול רבנים ונציגים מטעם מוסדות הכשרות השונים כדי לספק למשתתפים הצצה אמיתית אל התפקיד המחכה להם עם תום הלימודים. כמו כן, חלק מן הקורסים כוללים סיורים מקצועיים.

קורס משגיחי כשרות: תנאי קבלה

על מועמדים המעוניינים להירשם לקורס משגיחי כשרות להיות יראי שמיים, מאמינים הדוקים ולהפגין בקיאות בסיסית טובה במסגרת ראיון קבלה אישי התקיים מול נציגי סגל תכנית הלימודים.

מלבד שמירת המצוות כהלכתן, על המועמדים להביא עמם המלצה או המלצות מטעם רבנים.


קהל יעד

אם אתם מחפשים מקצוע נדרש וחשוב בתחום המצוות וההלכות ורוצים לתרום תרומה משמעותית לצביונה היהודי של מדינת ישראל בענף המזון והמשקאות, הרי שקורס השגחת כשרות עשוי להתאים לכם במידה רבה.

כישורים נוספים שעשויים לעזור לכם בעת מילוי התפקיד הינם עין חדה, יכולת לשימת לב לפרטים קטנים, מעקב שוטף, אחריות ותחושת שליחות.

משך הלימודים

אורכו של קורס השגחת כשרות נע בין ארבעה חודשים לבין כחצי שנה.

ישנם מוסדות המציעים קורס ארוך וממושך יותר של כשמונה חודשים אך הדבר תלוי במתכונת הלימודים שכן חלקם מוצעים במסגרת לימודי בוקר מרוכזים וחלקם מוצע במסגרת לימודי ערב המאפשרים שילוב נוח יותר עם עבודה וקיום חיי משפחה.

מוסדות לימוד עיקריים

כיום ישנם מספר גופים המוסמכים בהעברת קורס השגחת כשרות מקיף הכפוף להנחיות ופיקוח הרבנות הראשית לישראל:
  • מכון עליה – מכון מוכר וותיק עם סניפים בבני ברק ובירושלים. מכון עליה הוקם לפני כעשור ומאז הפך למוסד לימודי מוכר במקצועות היהדות עם כיתות לימוד מרווחות, מיקומים נוחים מבחינת הגעה בתחבורה פרטית וציבורית וסביבה מעשירה, מקצועית ומעמיקה. הקבלה לקורס הכשרת משגיחי הכשרות במכון עליה מותנית בגיל 18 ומעלה, ניהול אורח חיים שומר מצוות ותורה ומעבר ראיון קבלה. הקורס כולל 22 מפגשים כשכל מפגש אורך כ-3 שעות.
  • מרכז הכשרה תורני – מרכז המעניק תעודות הסמכה מטעם הרבנות הראשית לישראל ומטעמם של גופים תורניים שונים. מרכז הכשרה תורני ממוקם בבני ברק ומציע מגוון רחב של תכניות הכשרה שונות ואף קורס ייעוץ נישואין. קורס הכשרת משגיחי כשרות נערך בשעות הערב, אורך כ-80 שעות לימוד ומותנה בקיום אורח חיים דתי, הבנת תקנון הלימודים, מעבר ראיון אישי וגיל 18 ומעלה. המרכז אף מסייע במציאת עבודה.
ניתן להשאיר פרטי התקשרות ישירות למוסדות ברשימה המצוייה בסוף המאמר.

תעודות

בוגרים שיעמדו בכל התחייבויותיהם כלפי המוסד הלימודי ושיעברו את הבחינות החיצוניות הנדרשות יקבלו תעודת משגיח כשרות מטעם הרבנות הראשית ותעודת סיום חגיגית מטעם המוסד בו למדו.

אפשרויות תעסוקה

משגיחי כשרות יכולים להשתלב במגוון רחב של גופים הן בסקטור הפרטי והן בסקטור הציבורי והממשלתי דוגמת משרדי ממשלה, מתקנים צבאיים, מפעלים ותעשיות בתחום המזון, מסעדנות ועוד.

שכרם של משגיחי הכשרות ההתחלתי הינו כ-4,500-6,000 והוא עולה בהדרגה ככל שהוותק מצטבר.

ייעוץ לימודים

באפשרותכם לקבל שיחה מטעם יועץ לימודים במספר 03-3727765 או דרך השארת פרטי התקשרות. באתרנו תוכלו למצוא פרטים אודות קורסים ולימודי תעודה, פסיכומטרי ובגרויות, תואר ראשון ותארים מתקדמים.
 


מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס משגיחי כשרות
יורם כללי
כתר ההלכה
המכללה מלמדת ב: אשקלון, עכו, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אשקלון, עכו, תל אביב.
בית מדרש גבוה להלכה למעשה
מכון עליה
בית מדרש גבוה להלכה למעשה
המכללה מלמדת ב: בני ברק, ירושלים.

המסלול נלמד ב: בני ברק, ירושלים.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765