ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

לימודי אופטיקה

מחפשים מידע על קורס אופטיקה?


לימודי אופטיקה יסמיכו אתכם לתכנן, לעצב וליישם סוגי עדשות, מסגרות ומשקפיים עבור מגוון לקוחות ולהנפיק עזרי ראייה בכפוף למרשמים הניתנים על-ידי רופאי העיניים והאופטומטריסטים. קורס אופטיקה מתחלק לסוג 1 וסוג 2 ומכין את בוגריו לקראת הבחינות הרשמיות מטעם משרד הכלכלה.

במאמר שלפניכם ריכזנו את המידע המקיף אודות קורס אופטיקה בדגש על תיאור עבודתם היומיומית של האופטיקאים, מבנה תכנית הלימודים ומשכה, תנאי הקבלה ונושאי הלימוד העיקריים. אם לא מצאתם את המענה לכל השאלות ויש לכם התלבטויות נוספות, ניתן לפנות אלינו במספר הטלפון 03-3727765 או דרך תיבת צור הקשר ואחד מנציגינו ישמח לסייע לכם בהקדם האפשרי.
תעודת זהות קורס אופטיקה ואופטומטריה
תנאי קבלה
  • קורס אופטיקה פונה לקהל הרחב ומתאים לכל מי שמעוניין או מעוניינת לקבל הכשרה מקצועית נדרשת בענף הרפואה בישראל.
  • הקבלה מותנית בהצגת תעודת 12 שנות לימוד ובמעבר בחינות פנימיות מטעם המוסד הלימודי.
משך לימודים
  • משך הלימודים הממוצע הינו כ-700 שעות לימוד.
  • הלימודים מתפרשים על גבי כשנה וחצי ומקנים הכנה מקיפה לבחינות משרד הכלכלה.
שכר ממוצע
  • משכורתו של אופטיקאי מתחיל נעה בין 7,500-8,000 ש"ח ועולה ככל שהוותק מצטבר.
תכונות אופי
  • אם אתם בעלי אוריינטציה טכנית, עם זיקה לתחומי הרפואה ומעוניינים לעסוק בתחום הדורש עירוב בין מיומנויות ידיים טובות לבין ידע מקצועי בפיזיקה ומונחים רפואיים, הרי שתכנית לימודים זו תתאים לכם במידה רבה.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס אופטיקה ואופטומטריה

יום בעבודתם של אופטיקאים

כאופטיקאים למעשה תשתלבו במקצוע המשלב בין יכולות טכניות טובות עם זיקה לעולם רפואת העיניים לבין יכולות מכירתיות כאשר מדובר בחנויות משקפיים.

אופטיקאים עובדים בקליניקות מקצועיות ובחנויות משקפיים ואופטיקה ומיישמים למעשה את המרשמים הניתנים מאת רופאי עיניים ואופטומטריסטים. פעמים רבות קהל הלקוחות גם מעוניין לקנות משקפיים שלמות ולעצב אותן באופן המדויק ביותר עבורו כמו למשל השחרת משקפי השמש לסינון מירבי, התאמת המסגרות וכיוצא בזה וגם כאן תוכלו לספק את שירותכם ודעתכם המקצועית.

אם אתם מחפשים מקצוע עם שירות לקוחות פרונטלי המאפשר קצת גיוון מעבר לעבודה הטכנית מאחורי הקלעים, יש לכם הזדמנות מצוינת להשתלב בתחום נדרש ויוקרתי המתאפיין במשכורות התחלתיות נאות של בין 7,500-8,000 ש"ח.

מה ההבדלים בין אופטיקאי לאופטומטריסט

זוהי ככל הנראה אחת מהשאלות הנפוצות ביותר בקרב גולשים:

ראשית כל, לימודי אופטיקה אורכים כ-700 שעות לימוד בממוצע וזאת לעומת תואר ראשון באופטומטריה האורך כ-4 שנים אקדמיות. ההבדלים ניכרים בסמכויות כשאת האופטיקאי ניתן לסווג כאיש המקצועי הטכני המבצע את המרשמים וההוראות של רופאי העיניים והאופטומטריסטים.

האופטומטריסטים מוסמכים בביצוע בדיקות מקיפות לצורך הגשת הבקשה עבור האופטיקאי דוגמת בדיקות ראייה ובדיקות תפקוד נוספות עבור העיניים. בהתבסס על הבדיקות הנערכות על המטופל מורה האופטומטריסט על יישום עזרי ראייה שונים בעיקרם עדשות. כך למעשה האופטיקאי משמש כאיש המקצוע המיישם בפועל את הכנת העדשות והמשקפיים וזאת באמצעות ציוד מקצועי מתקדם.

עשוי לעניין אותך:


מבנה תכנית הלימודים

לימודי אופטיקה מתחלקים לקורס אופטיקה סוג 1 וקורס אופטיקה סוג 2. חלק ניכר מן המוסדות מציעים את הקורס מאוחד המכין את בוגריו לבחינות עבור שתי ההסמכות ביחד.

תכנית הלימודים כוללת הרצאות פרונטליות להקניית רקע עיוני תיאורטי נכבד ומשלבת זאת יחד עם התנסות מעשית במעבדות מתקדמות ובליווי צמוד של מדריכים מקצועיים. לאורך התכנית נלמדים נושאים דוגמת האופטיקה של העין, תפעול ציוד טכני רפואי מתקדם, מושגי יסוד ברפואת עיניים ומעבר על נושאי הבחינה הנערכת מטעם משרד הכלכלה.

כמו כן, חלק ניכר מן הקורסים משלבים את נושאי הלימוד עם סיורים מקצועיים המאפשרים לסטודנטים לקבל הצצה אל העולם המקצועי המחכה להם ושנותנים להם מראה אמיתי יותר של נושאי הלימוד השונים.

ההבדלים בין ההסמכות ניכרים בכך שאופוטיקאי סוג 1 בלבד מחוייב בעבודה תחת פיקוחו של אופטיקאי בעל הסמכה בכירה. לעומתו, אופטיקאי סוג 2 יכול להקים קליניקה עצמאית משלו ולעבוד באופן פרטי מבלי להידרש לפיקוח נוסף.

לימודי אופטיקה: נושאי הלימוד עיקריים

בין הנושאים הנלמדים במסגרת לימודי אופטיקה ניתן למנות:
  • מבוא לאופטיקה
  • האופטיקה של העין
  • האנטומיה של העין
  • מושגי יסוד ברפואה
  • ציוד טכני
  • עזרי ראייה
  • עדשות
  • התאמת משקפיים
  • בטיחות בעבודה
  • ביצוע מדידות וכלים מקצעויים
  • הנדסת אנוש
  • תורת האור
  • תורת החומרים
  • צילינדרים
  • משקפי שמש
  • מדידות גאומטריות
  • הכנת עדשות
  • ועוד.
כלל נושאי הלימוד זוכים להתנסות מעשית נכבדת המעניקה לסטודנטים ידע מקצועי פרקטי שיסייע בהשתלבותם המהירה בשוק העבודה. חלק ממוסדות ההכשרה המקצועית אף מתנים את סיום הקורס בהגשת פרויקט גמר מקיף.


תנאי קבלה ללימודי אופטיקה

הקבלה עבור קורס אופטיקה מותנית בהצגת תעודת 12 שנות לימוד. כמו כן, על המועמדים לעבור ראיון קבלה אישי מול נציגי סגל תכנית הלימודים ולעבור בחינות קבלה המקיפות נושאים בפיזיקה, מתמטיקה ואנגלית.

מומלץ לבדוק באופן פרטני מול המוסד בו אתם מעוניינים להירשם באשר לנושאי הבחינה כדי לקבל את ההכנה המקיפה ביותר.

קהל יעד

קורס אופטיקה מתאים לאנשים המעוניינים להשתלב במקצוע רפואי מבלי להידרש למשך הכשרה של מספר שנים אקדמיות.

כאופטיקאים תדרשו ליכולות טכניות מעולות, דיוק ודקדקנות. כמו כן, יכולות מכירתיות הן יתרון מעולה למי שמבקש להשתלב בחנויות המשקפיים השונות כיוון שאז ניתן לשלב את המקצוע עם שירות פרונטלי עבור מגוון לקוחות שירצו שיתאימו להם את העדשות למסגרות משקפיים.

משך הלימודים

אורכה של תכנית הלימודים משתנה בין מוסד למוסד והיא נעה בין שנה וחצי לכשנתיים.

מבחינת מספר שעות הלימוד, הקורס נערך בחלק מן המוסדות על גבי כ-900 שעות לימוד ובחלק על גבי כ-700. הדבר מושפע בין היתר ממתכונת הלימודים שכן חלק מבתי הספר מציעים מתכונת לימודי בוקר וחלק מציעים מתכונת לימודי ערב או לימודי שישי משולבים.

מוסדות לימוד עיקריים

בין המוסדות המציעים קורס אופטיקה ניתן לציין את:
  • מכללת אורנס סניף חיפה – מכללה מקצועית למגוון מקצועות הנדרשים להכשרה מעשית. במסגרת קורס אופטיקאי של אורנס תקבלו הכנה מקיפה לקראת בחינות ההסמכה של משרד הכלכלה. הקורס כולל סיורים מקצועיים ומצריך הגשת פרויקט גמר מעשי. אורכו של המסלול הינו כשנה.
  • מכללת אורנס סניף חדרה – בנוסף לכך, מציעה מכללת אורנס את הכשרותיה המקצועיות גם לתושבי חדרה והסביבה. שני המסלולים הן בחיפה והן בחדרה מפוקחים על-ידי משרד הכלכלה ומקיפים תכנים מקצועיים עדכניים בכפוף לצרכים המקצועיים העולים משוק העבודה. הקורסים גם כוללים נושאים בשיווק שיכולים לסייע בהשתלבות בחנויות אופטיקה ומשקפיים.


תעודות

בוגרים שיעמדו בכל דרישות המוסד שבו למדו יקבלו תעודת סיום חגיגית מטעמו. לאחר צליחת הבחינות מטעם משרד הכלכלה יקבלו הבוגרים תעודת גמר מקצועית המאפשרת להם להשתלב במקצוע.

זכרו שקורס אופטיקאי סוג 1 מקנה את האפשרות להשתלב בתפקידים הכפופים לפיקוחו של אופטיקאי בכיר ושקורס אופטיקאי סוג 2 מאפשר הקמת עסק עצמאי ועבודה לבד.

מתלבטים? אנחנו כאן בשבילכם

פורטל לימודים מתפעל מערך ייעוץ לימודים טלפוני הזמין עבורכם בין השעות 9:00-20:00 במספר הטלפון 03-3727765. ניתן גם להשאיר לנו פרטים בתיבת צור הקשר ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

באתרנו תוכלו למצוא בנוסף מידע אודות תארים ראשונים, לימודי תעודה, בגרויות, פסיכומטרי ולימודי הנדסאים.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס אופטיקה ואופטומטריה
יורם כללי
התעודה שלכם בידיים שלנו
מכללת אורנס לניהול - תל אביב
התעודה שלכם בידיים שלנו
המכללה מלמדת ב: חדרה.

המסלול נלמד ב: חדרה.
התעודה שלכם בידיים שלנו
מכללת אורנס לניהול באשדוד
התעודה שלכם בידיים שלנו
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
התעודה שלכם בידיים שלנו
מכללת אורנס לניהול בבית שמש
התעודה שלכם בידיים שלנו
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
התעודה שלכם בידיים שלנו
מכללת אורנס לניהול בני ברק
התעודה שלכם בידיים שלנו
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
התעודה שלכם בידיים שלנו
מכללת אורנס לניהול חיפה
התעודה שלכם בידיים שלנו
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
התעודה שלכם בידיים שלנו
מכללת אורנס לניהול- קרית גת
התעודה שלכם בידיים שלנו
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765