ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס מזכירות רפואית

תחום הרפואה הינו תחום ענק וחשוב, שמורכב ממספר שכבות. השכבות האלה מתחלקות לתפקידים שונים, שבלעדי כל אחד מהם המערכת כולה לא הייתה עובדת כראוי. אחד מן התפקידים האלו הוא תפקיד המזכירה הרפואית - תפקיד מזכירות וניהול משרד לכל דבר, יחד עם זאת, משלב עבודה עם מערכות בריאות שונות והכרת המושגים הרפואיים הבסיסיים, וזאת בכדי לתת מענה ראשוני לאלו שמבקשים טיפול או ביקור רופא. בכדי לעסוק בתפקיד זה, על המבקשים לכך לעבור קורס מזכירות רפואית, שמתבצע תחת פיקוחו של משרד התמ"ת, ומביא לכם את כל מה שצריך לדעת בכדי להשתלב בתפקיד זה בהצלחה.

בפורטל לימודים ריכזנו עבורכם את מגוון מסלולי הלימוד השונים למזכירות בכלל, ולמזכירות רפואית בפרט. מה שנותר לכם לעשות, זה לקרוא את כל המידע שמצוי באתר שלנו, ולבחור איזה מוסד הוא זה שמתאים לכם ביותר, השאירו את פרטיכם ואחד מהנציגים שלנו יחזור אליכם תוך זמן קצר עם כל הפרטים שעליכם לדעת על המוסדות הרלוונטים, וכמובן, על מסלול הלימודים באופן כללי.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס מזכירה רפואית

קצת מידע על קורס מזכירה רפואית

לתחום המזכירות באופן כללי חשיבות רבה באירגונים, בחברות ובעסקים השונים. תחומי האחריות עליהם המזכירה אחראית מהווים לצינור בין התפקידים השונים באירגונים ובחברות אלו. בין לקוחות לאלו שיתנו להם טיפול והתייחסות כלשהי, ובין מחלקות שונות ובעלי תפקידים. חשיבות תפקודה של המזכירה, בעצם משפיע על כלל העבודה האדמיניסטרטיבית של כלל האירגון. המזכירה הרפואית עושה בדיוק את מה שהוגדר למעלה, רק בתחום הרפואי - כשמה כן הוא. בתפקיד המזכירה הרפואית יש המון אלמנטים של עזרה לזולת, ואת התפקיד תוכלו למלא במרפאות, בתי חולים וקופות החולים השונות. התפקיד נחשב לאחד מתפקידי העזר החשובים ביותר בתחום הרפואה. תפקידה המרכזי של המזכירה הרפואית הוא: אספקת תמיכה אדמיניסטרטיבית, וניהולית מקיפה, שיכולה לכלול ריבוי משימות וכל זה בשילוב עבודה בסביבה ממוחשבת משרדית - כמו בהגדרה של מה היא מזכירה ומה חשיבותה לאירגונים. הדבר השני והחשוב לא פחות היא למידת ידע ומושגים בלקסיקון הרפואי ובתהליכים רפואיים מסויימים וזאת, כאמור על מנת להגיב לחולים בצורה ראשונית כדי לדעת היכן ומתי להפנות אותם לגורמים הרלוונטים - ההקשר של המזכירה לתחום הרפואה.

מי הוא קהל היעד עבור לימודים ועבודה בתחום המזכירות רפואית?
קהל היעד למזכירות רפואית יכול להתחלק למספר סיווגים שונים. ראשית כל נציין שתנאי הקבלה לקורס, יכולים להשתנות ממוסד למוסד ובדרך כלל הם כוללים: התנאי הראשון הוא תנאי סף של תעודה מטעם התיכון בו למדתם, שכוללת אישור שאכן למדתם 12 שנות לימוד מלאות באחד התיכונים ובתי הספר בנערותיכם. התנאי השני הוא מעבר של ראיון קבלה אישי מול המכללה בה המועמד מבקש ללמוד, לשם בדיקת רמת התאמתו של המועמד ללימודים עצמם ולתפקיד באופן כללי. ישנם מספר קריטריונים שתוכלו לבדוק לשאלה: האם אני מתאים או מתאימה לעבודה בתחום המזכירות הרפואית? הקריטריון הראשון מתייחס לתודעת השירות, על המזכירה הרפואית העתידית להיות בעלת תודעת שירות גבוהה מאוד, להיות בעלת יכולת מתאימה בפנייה ללקוחות בצורה שהכי מתאימה, ולהתאים עצמן בצורה האופטימלית ביותר אליהם. הקריטריון השני, איך לא, מתייחס לעובדה שהמזכירה הרפואית אמורה להיות בקיאה ובעלת ידע במושגים רפואיים. כמובן שאת התוכן של המושגים הללו תקבלו במסגרת הקורס, אך עדיין, עליכם להיות בעלי משיכה לתחום הרפואה ובעלי רצון להתמחות במושגים בסיסיים ברפואה, וזאת על מנת לתת מענה נכון על שאלות ודרישות בסיסיות של הקהל בו תטפלו במסגרת התפקיד. מענה כמו: רקע על טיפולים שונים, תהליכים והסדרים במוסד הרפואי הנבחר ועוד.. הקריטריון השלישי והאחרון, מתייחס לכך שעל המזכירה הרפואית להיות בעלת תכונות כמו רגישות ומחוייבות, שכן מדובר בקהל יעד של חולים שצריך לדאוג לרווחתו.

הסמכה במזכירות רפואית
תכנית הלימודים עצמה, יכולה להשתנות ממוסד למשנהו, לרוב בדרכי הלימוד. תכנית הלימודים דומה בין מוסדות הלימוד השונים, וכוללת בדרך כלל את אותם נושאים, שאיתם יוכלו המועמדים ללימודים לקבל הכשרה מתאימה, ולהיות מוסמכים לעבוד במזכירות רפואית לאחר הלימודים. תכנית הלימודים שמה דגש על שילוב של תכנים עיוניים רבים בנושאים שונים, לבין התנסות מעשית בפועל, וזאת לקבלת ניסיון מסויים בתחום עוד במהלך הלימודים עצמם. בין הנושאים השונים בקורס מזכירות רפואית ניתן למצוא: מבוא למקצוע ולתפקיד המזכירות הרפואית, מבוא למדעי הרפואה, מבוא לאנטומיה, סודיות מקצועית, אתיקה מקצועית, אנגלית מקצועית, מיומנויות מקצועיות, מיומנויות טכניות מתקדמות, תפעול מחשב אישי, הפעלת תוכנה לעיבוד תמלילים, תקשורת בין אישית, מתן שירות, מיומנויות אירגון, מיומנויות ניהול, עבודה בסביבה ממוחשבת, פיזיולוגיה, ניהול מחלקות, גורמים מובילים למחלות, פרמקולוגיה, מערכות מידע רפואיות, מציאת עבודה, פתולוגיה, מונחים רפואיים, ניתוחים ופעולות, בדיקות, מכונים ומעבדות, שיפור מיומנויות המזכירה, תכתובת, יצירת מסמכים, עיצוב מצגות, אבטחת מידע ועוד..

משך הלימודים בקורס מזכירות רפואית
משך הלימודים בקורס מזכירות רפואית, יכול להשתנות בין מוסד לאחר. בדרך כלל הלימודים נמשכים בסביבות הארבע מאות שעות לימודיות בממוצע שמתחלקות לשתיים. החלק הראשון כולל את הקורס עצמו, שבו הלימודים נמשכים בין 300 ל340 שעות לימודיות בכיתות ובמעבדות המתאימות לתוכן המעשי יותר בקורס. החלק השני של הלימודים הוא החלק שבו מתנסים מעשית המועמדים לאחר שלמדו את כל החומר הבסיסי שאיתו אפשר לעבוד, חלק זה נמשך בין 60 ל100 שעות של עבודה מעשית, סטאז' באחד ממקומות העבודה בשירותי הבריאות, תחת פיקוח המדריכים בקורס והמזכירות הרפואיות המוסמכות שכבר עוסקות ועובדות בתפקיד.

דרישות קורס מזכירות רפואית
בכדי לעבור את לימודי המזכירות הרפואית בהצלחה רבה, ותחילת תעסוקה בתחום, תצטרכו לעמוד במספר דרישות שונות שהקורס דורש ממכם. הדרישה הראשונה היא, איך לא נוכחות! במרבית מוסדות הלימודים שמעבירים קורסים בתחום המזכירות הרפואית, קיימת דרישה של בין 75 ל-85 אחוזים נוכחות מכלל הקורס! בלעדי הנוכחות חובה, לא באמת תקלטו ותלמדו כמו שצריך את הנושאים ההכרחיים ביותר של הקורס, שבלעדיהם לא תוכלו באמת להבין את מהות התפקיד והעבודה בו. הדרישה השנייה היא המשך ישיר לדרישה הראשונה, והיא כוללת את הגשתם של כל העבודות, שיעורי הבית, בחינות הגמר וביצוע העבודה המעשית במלואה בשירותי הבריאות השונים. כל הפרמטרים הללו, יגרמו לכם לתרגל, ולהתמקצע כמה שיותר בנושאים הקשורים לעבודה השוטפת בתפקיד. כל אלו יחשבו למכלול אחד שלם, שאיתו יהיו לכם את כל הכלים הנדרשים בכדי לעבור את הקורס בהצלחה, וכן לעסוק בתחום אחריו. 

קורס מזכירה רפואית בפיקוח משרד התמ"ת
קורס המזכירה הרפואית, הוא אחד מן הקורסים שבדרך כלל מפוקח על ידי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. התעודות אותן תקבלו אם תעמדו בכל יעדי התוכנית, כוללות: תעודת גמר "מזכירות רפואית" מטעם המוסד בו בחרתם ללמוד, ותעודות מקצוע וגמר ב"מזכירות רפואית" לאלו שיעמדו בבחינות של משרד הכלכלה - בחינה עיונית ובחינה מעשית - וזאת כאמור, מטעם משרד הכלכלה.

אפשרויות התעסוקה לבוגרי קורס מזכירות רפואית
בוגרי קורס מזכירות רפואית, יוכלו להשתלב בהצלחה בתפקיד המזכירה הרפואית בשלל מקומות תעסוקה שונים. החל ממרפאות ציבוריות, מרפאות פרטיות, קופות חולים, בתי חולים, מרפאות חוץ, חדרי מיון קדמיים או כל מקום בו ניתנת עזרה רפואית ללקוחות. כמו כן, ישנה אפשרות לבוגרי הקורס להשתלב יחד עם הכשרה מסויימת בעבודות שונות בפן האירגוני בחברות תרופות שונות, מכוני מחקר רפואי, מעבדות ועוד.. יש לזכור, כי סביבת העבודה בה תעבדו כוללות אנשים ברמה מאוד גבוהה, בדמות מזכירות רפואיות אחרות, רופאים, מנתחים, צוות פרא רפואי וכדומה.. 

פריסה ארצית של קורסים
קורס מזכירות רפואית
נחשב לפופולארי במיוחד, וקיים בפריסה ארצית רחבה מאוד! בפורטל לימודים תוכלו למצוא היכן מוסד הלימודים הקרוב ביותר אל ביתכם, את מועד תחילתו של הקורס הבא, את פרטיה של תכנית הלימודים הספציפית למוסד הנבחר ועוד מידע נרחב..

אם קראתם את המידע הנ"ל, וראיתם כי התחום מעניין אתכם, ואתם חושבים שאתם מתאימים, תוכלו להשאיר את פרטיכם, כאן בפורטל לימודים! אחד מנציגנו יחזור אליכם במהרה, וישלח את פרטיכם למוסדות הלימוד הרלוונטיים לקורס המבוקש. אם בכל זאת אתם עוד לא סגורים אם אתם מתאימים או לא, לנוחיותכם כמות ענקית של כתבות ומאמרים בתחום המזכירה הרפואית, ובעוד מאות אם לא אלפי תחומים אחרים שאותם תוכלו ללמוד במוסדות הלימוד השונים בארץ. אנחנו בפורטל לימודים, סמוכים ובטוחים שאחרי סיור קל באתר שלנו, תמצאו את מה שאתם רוצים ללמוד ולעסוק בעתיד, אנחנו כאן תמיד בשבילכם!
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס מזכירה רפואית
קריירה במקצועות המבוקשים
MBC - המכללה לטכנולוגיה ומדעים בחצור הגלילית
קריירה במקצועות המבוקשים
המכללה מלמדת ב: חצור הגלילית.

המסלול נלמד ב: חצור הגלילית.
תכניות לימוד אקדמיות בתואר ראשון ושני כוללות סטאז´
אורט בראודה - המכללה האקדמית להנדסה
תכניות לימוד אקדמיות בתואר ראשון ושני כוללות סטאז´
המכללה מלמדת ב: כרמיאל.

המסלול נלמד ב: כרמיאל.
בית ספר להנדסאים ומכללה טכנולוגית מובילה
המכללה הטכנולוגית נוף הגליל
בית ספר להנדסאים ומכללה טכנולוגית מובילה
המכללה מלמדת ב: נצרת עלית.

המסלול נלמד ב: נצרת עלית.
המכללה לניהול - קמפוס נתניה
המכללה מלמדת ב: חדרה, נתניה.

המסלול נלמד ב: חדרה, נתניה.
המכללה להכשרה מקצועית - חיפה והקריות
המכללה לניהול - קרית ביאליק
המכללה להכשרה מקצועית - חיפה והקריות
המכללה מלמדת ב: קרית ביאליק.

המסלול נלמד ב: קרית ביאליק.
המכללה לניהול ופיננסים
המכללה מלמדת ב: חדרה.

המסלול נלמד ב: חדרה.
הבית ללימודי תעודה והכשרה מקצועית
המכללה לניהול וקריירה
הבית ללימודי תעודה והכשרה מקצועית
המכללה מלמדת ב: נתניה.

המסלול נלמד ב: נתניה.
יורם כללי
בוחרים בדרך המקצועית! מ- 1983
מכללות פאר ותפנית - חולון
בוחרים בדרך המקצועית! מ- 1983
המכללה מלמדת ב: חולון, ראשון לציון.

המסלול נלמד ב: חולון, ראשון לציון.

מידע על
המכללה

מידע על המסלול

12 מסלולים

מפת הגעה

2 ממליצים
בוחרים בדרך המקצועית!
מכללות פאר ותפנית - ראשון לציון
בוחרים בדרך המקצועית!
המכללה מלמדת ב: חולון, ראשון לציון.

המסלול נלמד ב: חולון, ראשון לציון.

מידע על
המכללה

18 מסלולים

מפת הגעה
אקדמיה של הזדמנויות
מכללת אור יהודה
אקדמיה של הזדמנויות
המכללה מלמדת ב: אור יהודה.

המסלול נלמד ב: אור יהודה.
התעודה שלכם בידיים שלנו
מכללת אורנס לניהול און ליין
התעודה שלכם בידיים שלנו
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
התעודה שלכם בידיים שלנו
מכללת אורנס לניהול חיפה
התעודה שלכם בידיים שלנו
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
קורסים והשתלמויות
מכללת כיוון
קורסים והשתלמויות
המכללה מלמדת ב: אשדוד.

המסלול נלמד ב: אשדוד.
מכללת מאסטר קולג´
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
מכללת עתיד
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
המכללה מלמדת ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.
המכללה למלונאות, קולינריה וקריירה בטבריה
מכללת רימונים בטבריה
המכללה למלונאות, קולינריה וקריירה בטבריה
המכללה מלמדת ב: טבריה.

המסלול נלמד ב: טבריה.
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
רשת אורט
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
המכללה מלמדת ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: פתח תקוה, ראשון לציון, נתניה, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, תל אביב.
הרשת המובילה להכשרה מקצועית
שרוטל
הרשת המובילה להכשרה מקצועית
המכללה מלמדת ב: חולון, כפר סבא, פתח תקוה, ראשון לציון, תל אביב.

המסלול נלמד ב: חולון, כפר סבא, פתח תקוה, ראשון לציון, תל אביב.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


מאמרים אחרונים בנושא קורס מזכירה רפואית
מהו קורס מזכירות רפואית?
מהו קורס מזכירות רפואית?
המזכירה הרפואית כיום אינה עוד מזכירה במשרד. תפקידה הוא לקשר בין הצוות המקצועי למקבלי השירות והלקוחות ולעשות זאת ע"י ידע מורחב בעולם הרפואה, כמו-גם שחרור הצוות המקצועי למטרות רפואה בלבד. ...המשך
מהו בדיוק קורס מזכירה בכירה
מהו בדיוק קורס מזכירה בכירה
תחום ניהול המשרד והמזכירות מחשב לתחום רחב שיש לו גם תת-קטגוריות כשאחת מהן היא מזכירות בכירה. מהו ההבדל? האם ניתן להתחיל כמזכירה בכירה? ומהם תנאי הקבלה לקורס? ...המשך
הקורסים המבוקשים ביותר בתחום הכספים, ושירותי משרד
הקורסים המבוקשים ביותר בתחום הכספים, ושירותי משרד
העולם האדמיניסטרטיבי מהווה חלק חשוב מהחיים של כולנו. בין אם מדובר בניהול משרד, ניהול מחלקת הכספים, או ניהול פיננסי של העסק, מדובר בתפקידים שמצריכים אנשי מקצוע מהימנים והביקוש אליהם רק הולך וגדל. ובהתאם גם הקורסים המקצועיים. ...המשך
מה ההבדל בין מזכירה בכירה למזכירה
מה ההבדל בין מזכירה בכירה למזכירה
תפקידה הקלאסי של המזכירה הוא למעשה תפקיד הדומה באחריותו לפקידה, העונה לטלפונים, מוודאת כי לו"ז העבודה מתבצע כראוי ומבצעת משימות יומיות העוסקות בניהול השוטף. לעומתה תפקידה של המזכירה הבכירה הוא תפקיד ניהולי המחזיק באחריות גדולה. ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765