ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס חוקרים פרטיים

קורס חוקרים פרטיים

החוקרים הפרטיים ידועים כעוסקים בתחומי פעילות עשירים, רבים ומגוונים. הם עוסקים בסוגיות אתיות, משפטיות, הומניות ומחקריות גם יחד, כשקורס חוקרים פרטיים מכשיר את המשתתפים בו לעבוד בתחום, באמצעות למידה על ביצוע חקירות מסוגים שונים באופן מקצועי, חוקי ומניב תוצאות. כך לדוגמא מקנה הקורס חוקרים פרטיים ידע עיוני רב אשר תומך בשלבי עבודתו של החוקר עוד משלב איסוף הנתונים והתכנון ועד לשלבי הביצוע כאשר המרצים מעבירים את המידע בהתנסויות מעשיות, ומסבירים למשתתפים מהם הכלים והמיומנויות שיש ללמוד על מנת להצליח בתחום. אז אם גם אתם רוצים לעבוד כחוקרים פרטיים? צוות פורטל לימודים הכין עבורכם רשימה של כל המוסדות הרלוונטיים אשר מציעים קורס חוקרים פרטיים בישראל אשר יכשירו אתכם בצורה המיטבית. כל שאתם נדרשים לעשות כעת הוא להשאיר פרטים בטפסי "צור קשר" ולסמן את המוסדות הרלוונטיים עבורכם וצוות פורטל לימודים יצור עמכם קשר בשעות הקרובות. כמו-כן תוכלו להתקשר ישירות למוקד הטלפון של הפורטל לקבלת ייעוץ חינם אודות מוסדות הלימוד ותנאי קבלה.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס חוקרים פרטיים

קצת מידע על קורס חוקרים פרטיים

מיהו החוקר הפרטי?

חקירה פרטית היא תחום מכובד מאוד אשר התפתח באופן משמעותי בעשור האחרון. חוקרים פרטיים משמשים היום כיועצים לאכיפת החוק, חוקרים פשעים אינטרנטיים, מבצעים מעקבים והשירותים שהם מספקים הם רחבי היקף, ויכולים להכיל כמעט כל דבר, החל מחקירות של בגידה או נעדרים, ועד חקירות פליליות כדי לפתור מקרי  הונאה או ניצול כספי. חוקרים פרטיים עובדים עבור סוכנויות חקירה פרטיות או כחוקרים עצמאיים. לעתים קרובות הם עובדים על בסיס חוזה עבור לקוחות במגזרים הציבוריים והפרטיים, ומחזיקים ברישיון המתיר להם לנהל חקירות מעכב משפטיות. התפקיד נחשב למאתגר במיוחד ויום עבודתם של החוקרים הפרטיים מאופיין בדרך כלל בניתוח וחיפוש מידע זמין באמצעות ביצוע מעקבי שטח, רישומי מחשב, הצבת מצלמות נסתרות וכלי ציטוט ואיסוף מידע על ידי ראיונות פרונטליים. חשוב לציין שסמכותם של החוקרים מוגבלת ולכן הם נדרשים לנהוג בזהירות ולבצע את עבודתם בכפוף לחוקי מדינת ישראל.

מי מתאים ללימודי קורס חוקרים פרטיים?

אדם השואף להיות חוקר פרטי נדרש להיות בעל כישורים מגוונים. מדובר בדרך כלל על אנשים בעלי יצר סקרנות גבוה, אשר יכול להביא אותם לכל הפינות החשוכות ביותר אשר זקוקות להארה. כמו כן, המועמדים נדרשים להיות יצירתיים ובעלי דימיון מפותח אשר מסוגל לזהות כיווני חקירה, להצביע עליהם לנווט בצורה מקצועית למקום הנכון ביותר. הקורס מתאים במיוחד לאנשי כוחות הביטחון לשעבר אשר מעוניינים לפנות לתחומים יותר מעניינים כדי להגיע לתוצאות במערכת הצדק. קור רוח היא עוד תכונה חשובה למועמדים הניגשים לקורס חוקרים פרטיים מכיוון שהם ידרשו להתעסק עם אנשים בתחומים האפורים של החוק ולכן ישנה מידה מסויימת של סכנה בתפקיד. החוקר זקוק להיות בעל יחסים בין אישיים טובים כדי שיוכל לשתף פעולה עם מקורות המידע שלו וגם להיות פדנט ברמה הגבוהה ביותר, כיוון שאם הפרטים יהיו שגוי, אזי שכל החקירה עלולה לקחת כיוון מוטעה.

תנאי הקבלה לקורס חוקרים פרטיים

תנאי הקבלה לקורס חוקרים פרטיים משתנה בין מוסד למוסד, אך ברובו דורש מהמועמדים להיות בני 18 ומעלה, כשישנה דרישת חובה לסיום 12 שנות לימוד, ללא עבר פלילי ולבסוף לעבור ראיון אישי כדי לוודא את מידת ההתאמה שלהם למוסד הרלוונטי.  מעבר לכך ישנם מוסדות לימוד אשר מקבלים רק מועמדים בעלי ניסיון מקדים בתחום, אך ישנם כאלה שאינם דורשים ניסיון מסוים. הקורס עצמו אינו נקבע על ידי משרד המשפטים, אלא רק מכין את המועמדים לבחינה הממשלתית לצורך קבלת הראיון, ולכן אינו מתנהל באותו אופן בכל מוסד ומוסד.
 

תוכנית הלימודים בקורס חוקרים פרטיים

כיוון שמדובר בתחום של איסוף ראיות אשר עושי להילקח בחשבון כראייה משפטית ומשטרתית, אסור לחוקרים לעשות טעויות. לשם כך ההכשרה לחוקרים פרטיים, נפרסת על פני שלוש וחצי שנים כשהקורס עצמו נפרס על גבי חצי שנה בלבד, אך עם סיומו בוגרי הקורס נדרשים לעבור תקופת סטאז' של שלוש שנים לפחות במשרדי חקירות כשלאחר מכן יידרשו לעבור בחינת הסמכה רשמית שמשרד המשפטים עורך. נושאי השיעור בקורס נעשים באמצעות הדרכות עיוניות ובסדנאות מעשיות כשנושאי השיעורים השונים הם: אתיקה מקצועית, עקרונות הבילוש הפרטי, איסוף ראיות, תחיקות משפטיות בנושא חקירות פרטיות, חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, שמירה על צנעת הפרט, האזנות, כלי מעקב, ביצוע מעקבי שטח, איסוף מודיעין פרטי ועסקי, הלכי חקירות משטרתיות, עקרונות תשאול, זיהוי שפת גוף, ראיות מצולמות, גביית עדויות, זיהוי פלילי, חוק חוקרים פרטיים, פסיכולוגיה של חקירה, הקלטות והאזנות, לומדים על מכונת האמת (פוליגרף), מעקבים, הפעלת משדרים, איסוף מודיעין, כל סוגי החקירות – תאונות עבודה, חקירות ביטוח, חקירות פליליות, חקירות כלכליות, חקירה בכיסוי, חקירות דיני רשת ועוד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים חוקרים פרטיים


כיצד נגשים לבחינה לרישיון חוקר פרטי?

מי שסיים את לימודים ונמצא בשלבי הסיום של הסטאג' המפרך יכול למלא טופס בקשה ולצרף אליו את כל הנספחים. לאחר מכן יש להמתין למחלקת רישוי חוקרים פרטים הממשלתית אשר תיתן את האישור ואת מועד הבחינה. יש לציין כי הבדיקה של מחלקת הרישוי מבצעת בדיקה אודות רישומים פליליים ומפרסמים קשת רשומות לבדיקת התנגדויות. אדם שעבר את כל השלבים הללו וקיבל את האישור המתאים לגשת לבחינות, יוכל לגשת לבחינת דיני ישראל ואתיקה לחוקרים פרטיים כשתשובה מגיעה לאחר מספר חודשים ומרגע קבלת האישור הרישמי, יוכלו בוגרי הבחינה להתחיל לעבוד כחוקרים פרטיים בצורה מיידית.

מהן אפשרויות התעסוקה של בוגרי הקורס חוקרים פרטיים

בוגרי הקורס חוקרים פרטיים יכולים לנסות להשתלב כחוקרים פרטיים בשוק הפרטי כשכירים במשרדי חקירות וחברות אזרחיות העוסקות בתחום. כמו-כן הבוגרים יכולים להשתלב גם במגזר הציבורי, למשל בבנקים, במשטרה ובצבא, אך רבים מהבוגרים מעדיפים לפתח קריירה כחוקרים פרטיים עצמאיים, לאחר קבלת הרישיון. בישראל אפשר להגיע למשכורות גבוהות למדי בתחום זה ולהתמחות בחקירות פליליות, הונאה במגזר העסקי, חקירת בגידות בין בני זוג, חקירת מעשי רמייה וכל תחום המושך את ליבם.

אפשרויות המשך לימודים לבוגרי קורס וקרים פרטיים

ניתן לומר די בקלות שבישראל ענף הביטחון הוא ענף רווי בתחומי תעסוקה והיצע רב של תפקידים בהם ניתן לעסוק. בוגרי הקורס יוכלו לעבור קורסים נוספים השייכים לתחום הביטחון כגון תואר ראשון בלימודי ביטחון, המקנה ידע בכל הקשור למהות הביטחון ותהליכים גיאו-פוליטיים שונים ולהתקדם לאחר מכן למקצועות של אחראי אבטחה, עבודה במשרד הביטחון ועוד, או להירשם ללימודי תואר ראשון במדעי המדינה, תואר שני במדעי המדינה ויחסים בינלאומיים ולהרחיב את התעסוקה לתפקידים ממשלתיים ועוד. כמובן ישנם גם לימודי תעודה בתחום כגון: קורס בודקי פוליגרף, קורס מנהלי אבטחה, קורס קב"טים ועוד קורסים השייכים לתחומי הביטחון והחקירות שבאמצעותם גם ניתן לפתוח עסק פרטי.

להלן מוסדות הלימוד המציעים קורס חוקרים פרטיים בפורטל לימודים:

בפורטל לימודים ריכזנו עבורכם את מגוון מוסדות הלימוד בישראל אשר מציעים את הקורס חוקרים פרטיים המפוזרים ברחבי הארץ וחיפה ועד הקריות. להלן מוסדות הלימוד המציעים קורס חוקרים פרטיים בפורטל לימודים:

היחידה הארצית לחקירות וביטחון -
בחסות המרכז להשתלמויות בר אילן - הלימודים מתקיימים בתל אביב, חיפה, באר שבע ירושלים ודליית אל כרמל

המכללה האקדמית גליל מערבי -
הלימודים מתקיימים בעכו

מכללת מאסטר קולג´ -
הלימודים מתקיימים בחיפה

המכללה המשותפת -
מרוויחים קריירה - הלימודים מתקיימים בנתניה, מפרץ חיפה, חדרה וסכנין

המכללה הרב תחומית -
מכללה להכשרה מקצועית - הלימודים מתקיימים בחיפה וקריית ביאליק בשעות הערב 

המכללה לניהול -
הלימודים מתקיימים בחדרה ובנתניה

טיפים אחרונים לחוקרים הפרטיים של העתיד

יש לקחת בחשבון שלאחר שעברתם את הבחינה הממשלתית בהצלחה, שמכם יפורסם בעיתון יומי על מנת לבדוק האם אין אנשים המתנגדים לכך שתתחיל לעסוק בחקירות פרטיות, והם ידרשו להציג נימוק למשרד המשפטים. לאחר קבלת הספח ממשרד המשפטים יש לשם את האגרה (400₪ בכל שנה) וכעת אתם חוקרים פרטיים עם רישיון. לבסוף, חשוב מאוד לדעת כי תעודת חוקר פרטי אינה מספיקה כדי לקבל לקוחות באופן או למלא דו"ח חוקר משפטי, אלא ניתן לעשות זאת רק דרך משרד חקירות שמנהליו היו צריכים קודם כל לעבוד כ-5 שנים בתחום ולשלם עבור רישיון ממשלתי של 1,500 ש"ח כל שנה.
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס חוקרים פרטיים
בית ספר להכשרה מיקצועית
דיפלומה
בית ספר להכשרה מיקצועית
המכללה מלמדת ב: אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, פתח תקוה, ראשון לציון, רמלה, רעננה, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, פתח תקוה, ראשון לציון, רמלה, רעננה, תל אביב.

מידע על
המכללה

37 מסלולים

מפת הגעה

8 סרטוני וידאו
מכללה להכשרה מקצועית בחיפה והקריות, הלימודים נערכים בערב בלבד
המכללה הרב תחומית
מכללה להכשרה מקצועית בחיפה והקריות, הלימודים נערכים בערב בלבד
המכללה מלמדת ב: חיפה, קרית ביאליק.

המסלול נלמד ב: חיפה, קרית ביאליק.
המכללה להכשרה מקצועית - חיפה והקריות
המכללה לניהול - קרית ביאליק
המכללה להכשרה מקצועית - חיפה והקריות
המכללה מלמדת ב: קרית ביאליק.

המסלול נלמד ב: קרית ביאליק.
יורם כללי
התעודה שלכם בידיים שלנו
מכללת אורנס לניהול חיפה
התעודה שלכם בידיים שלנו
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
מכללת מאסטר קולג´
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765