ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס שמאות מקרקעין

קורס שמאות מקרקעין

בישראל, ענף הנדל"ן הפך להיות לענף המשפיע ביותר על כלכלת הבית של כולנו. משבר הנדל"ן גרם לציבור הישראלי כולו להתחיל לעסוק בערך קרקעות, ערך נכסים, היכן עדיף לרכוש דירה והאם גם אני יכול להפוך למשקיע נדל"ן כהשקעה עדיפה על שוק ההון ו"משחקי מניות" בבורסה שאותה לא לא כולנו מבינים. לכאן נכנס שמאי המקרקעין, שמהווה את הבסיס לחכל חישובי הערך של כל הנכסים הקיימים בישראל. שמאי המקרקעין הוא איש המקצוע שקובע מה ערך הקרקע \ הנכס לפי כל הגורמים כגון: מחיר הנכסים בסביבה, המרחק מהמרכז המקומי, צמחיה וערכי נוף, סכנות זהומיות ועוד ולשם כך קיים היום קורס שמאות מקרקעין שנועד להכשיר, להסמיך ולהכין את לבחינה החיצונית של משרד המשפטים, את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום הנדל"ן. התעניינתם בלימודי שמאות מקרקעין? בפורטל לימודים אנו מציגים לכם את כל הפרטים החשובים אודות קורס שמאות מקרקעין החל מתנאי הקבלה, דרך תכני הלימוד ומוסדות הלימוד הקיימים ועד לאפשרויות התעסוקה של בוגרי הקורס. אתם מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם בטפסי צור הקשר ולסמן את המוסדות המועדפים עליכם או להתקשר למוקד הטלפון של פורטל לימודים ולקבל ייעוץ ראשוני בחינם. בהצלחה.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס שמאות מקרקעין

קצת מידע על קורס שמאות מקרקעין

שמאות מקרקעין ונדל"ן

ענף הנדל"ן מלווה את התרבות האנושית מאז החלה. עוד מהמאבקים הפשוטים על האדמה הטובה ביותר ועד לימינו, בשוק הנדל"ן נקבעים מחירי השטחים, המגרשים, הבתים, המשרדים ועוד. בישראל של השנים האחרונות ענף הנדל"ן זוכה לפתוח שוב ושוב את מהדורות החדשות בשל משבר הנדל"ן שפקד את ישראל מאז התפרץ ב-2008 כאשר גם בשנת 2017 עדיין לא רואים סוף לעליית המחירים. אך מי בדיוק קובע את מחירי השוק? ועל מה הוא מבסס את המחירים שאותם הוא קובע? התהליך עצמו מתחיל כאשר המדינה מבקשת להעריך את מחיר הקרקע הפרטית או המנהלית, או אם אדם פרטי מעוניין לרכוש קרקע חקלאית להשקעה. אך כדי להעריך את המחיר של ה"נכס" עצמו יש להכשיר אנשי מקצוע מיועדים לתחום ספציפי זה, שנקראים שמאי מקרקעין.

מה תפקידו של שמאי המקרקעין?

מחירי הנדל"ן מתחילים את חישובם כאשר מגיעים שמאים מומחים לבדוק את איכות הקרקע הבתולית, בין אם מדובר בקרקע פרטית או קרקע מינהל. שמאי המקרקעין הוא זה שמעריך את ערכה של הקרקע, או את שווי הדירה, כאשר הוא עושה זאת על ידי מספר חישובים כגון: ההיסטוריה של הקרקע, מהי קרבתה למרכז המקומי, ערך הנכסים הסמוכים לקרקע, סכנות זיהום שעלולות לפגוע בקרקע, הסיכויים למציאת פריטים ארכיאולוגים היסטורים (ובישראל הסיכויים למצוא פיסת היסטוריה היא גבוהה מאוד) ועוד. למעשה, אין עסקת נדל"ן שאינה נעשית ללא השימוש והעסקתו של שמאי מקרקעין, על מנת שיוכל לספק את המחיר האמין ביותר אודות הנכס המדובר, ובמיוחד בשל החשיבות שלו בענף זה, שמאי מקרקעין טובים יכולים להרוויח סכומי עתק וכיום כל המשרדים העוסקים בנדל"ן מעסיקים אנשי מקצוע מובילים בתחום. בנוסף לכך, בישראל אין כמעט תאגיד גדול, בין אם פרטי, ציבורי או ממשלתי שאינו מחפש להרוויח משוק הנדל"ן הישראלי ולכן בישראל חשיבותו של שמאי מקרקעין איכותי היא חשובה כפליים והדבר הוביל לפתיחת קורסים לשמאות מקרקעין.

קורס שמאות מקרקעין

שמאי מקרקעין מסוגל להשפיע על כלכלתם של אנשים רבים בשל תחומו הייחודי והביקוש הקיים לקרקעות בישראל. בשל כך נדרשים שמאי המקרקעין להיות ממוקצעים במגוון תחומים כגון: כלכלה, משפטים ועוד ובקורס שמאי מקרקעין זוכים הסטודנטים ללמוד על כל האספקטים והתעשיות הקשורות לענף הנדל"ן, כיצד הן משפיעות עליו ואף לדעת להעריך נזקים שנגרמים לנכסים בשל סיבות כאלה ואחרות. בשל כך, מטרת קורס שמאות מקרקעין היא להקנות לסטודנטים ידע עיוני ומעשי בענף, להכשיר את הסטודנטים לפעול ללא דופי ובמקצוענות ולהכין את הבוגרים למבחן החיצוני של משרד המשפטים, שנעשה בשיתוף מועצת שמאי המקרקעין לצורך קבלת רישיון שמאי מקרקעין מורשה מטעם משרד המשפטים.

נושאי הלימוד בקורס שמאות מקרקעין

כיוון שמדובר בקורס שמכין את בוגריו לבחינה החיצונית של משרד המשפטים, למוסדות הלימוד אין אפשרות להכין תוכניות לימוד שונות במהותן אחד מהשני. במהלך הלימודים, הסטודנטים יעברו הרצאות ושיעורים עיוניים  יחד עם סדנאות והתנסויות מעשיות. נושאי הלימוד בקורס שמאות מקרקעין הם: דיני תכנון ובנייה, מבוא לתורת השמאות, יסודות החשבונאות, יסודות המימון ושימושים בשומה, סטטיסטיקה, ניתוח דו"חות כספיים, מדידה ומיפוי, מיסוי מקרקעין ומיסים אחרים, מבוא לכלכלה (מיקרו ומאקרו), עריכה ושימוש בלחות שומה, יסודות ההנדסה האזרחית, גישות שונות בהערכת מקרקעין, לוחות שומה,  יישומים בשומת מקרקעין, יסודות הכלכלה, יסודות מדידה ומיפוי, יסודות הנדסת בנין והנדסה אזרחית, יסודות התכנון והבניה, חוקים ופקודות בתחום. בנוסף לכך, קיים קשר הדוק בין תחום השמאות לשוק הנדל"ן ולכן הסטודנטים נדרשים ללמוד גם נושאים מעולם הנדל"ן שלא שייכים ישירות לתחום השמאות כגון: חוק הגנת הדייר, מבוא לנדל"ן, סוגיות בתיווך נדל"ן, השקעות ומינוף נדל"ן, חוק החוזים, אתיקה, דיני מיסוי מקרקעין, חוק המתווכים ועוד. 

איפה לומדים בארץ קורס שמאות מקרקעין?

ענף הנדל"ן משפיע על כל עיר, מושב, קיבוץ, עסק פרטי, חברה ציבורית או משרד ממשלתי. לכן הביקוש הגבוה מוביל לכך שהקורסים מפוזרים ברחבי הארץ בין אם מדובר באזורי הדרום, המרכז והצפון ואף יותר מכך, לכל מחוז ישנם חוקים הנוגעים אליו בלבד ולכן ישנם קורסים המיועדים לכל חוק או אזור שכזה. 
להלן מגוון מוסדות הלימוד המלמדים קורס שמאות מקרקעין בפורטל לימודים:
הטכניון - היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ - הלימודים מתקיימים בתל אביב וחיפה.

קהל יעד לקורס שמאות מקרקעין
הדבר הראשון שצריך לדעת לגבי קורס השאות הוא שהוא פונה לאנשים שקשורים לעולם הנדל"ן, גם באפיקים כלליים יותר. חשוב להדגיש שמקצוע השמאות נחשבים ליוקרתי ולרווחי במיוחד. לכן, המועמדים המבקשים להירשם לקורס נדרשים להיות אנשים בעלי יכולת ירידה לפרטים הקטנים, אמביציה ולהיות מוכנים ללמוד ולהיות בקיאים בכל החוקים והדינים הנוגעים לעבודתם. בנוסף לכך, מקצוע השמאות הוא מקצוע ריאלי ברובו ולכן, המועמדים המגיעים נדרשים להיותל בעלי בסיס ריאלי מוצק כאשר הם אלה שסיכויי ההצלחה שלהם בתחום יהיו הגדולים ביותר בהמשך הדרך.
 

תנאי קבלה לקורס שמאות מקרקעין

תנאי הקבלה לקורס שמאות מקרקעין נחשבים לנוקשים במיוחד, כיוון שמדובר במקצוע על הכלכלה הפרטית והציבורית בישראל. לכן, כל מועמד שמעוניין ללמוד שמאות מקרקעין חייב להיות בעל תואר אקדמי ממוסד מוכר, או לכל הפחות במהלך לימודים לקראת תואר (שנה ב' לפחות!) בתחומים אשר קשורים לשמאות כגון משפטים, כלכלה ועוד.
 

משך הלימודים בקורס שמאות מקרקעין

כיוון שמדובר בקורס משמעותי ביותר, הלימודים לקורס שמאות מקרקעין הם ארוכים במיוחד ואורכים בין שנתיים ועד לשלוש וחצי שנים. ישנם כמובן קורסים קצרים ומזורזים המיועדים להעשרה עצמית, אך על מנת שאפשר יהיה לעבוד כאנשי מקצוע ברמה מקיפה ויסודית, אין מנוס מללמוד את המסלול הארוך. 
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים שמאות מקרקעין


תעודה מקצועית \ הסמכה בסיום קורס שמאות מקרקעין

בוגרי הקורס שסיימו בהצלחה את כל המשימות והמבחנים הפנימיים יקבלו תעודה מקצועית מטעם המוסד בו למדו, אך אין זה אומר שהם יכולים להתחיל לעבוד כשמאים מוכרים בישראל. הקורס עצמו מכשיר ומכין את הבוגרים לבחינה הממשלתית שנקבעת על ידי משרד המשפטים והמועצה לשמאות ורק לאחר שהבוגרים יעברו את המבחן החיצוני בהצלחה, יוכלו לקבל את רישיונם ולעבוד כשמאים מוכרים בישראל.
 

לימודי המשך לבוגרי קורס שמאות מקרקעין

כיוון שמדובר בקורס המצריך מהסטודנטים להיות בעלי תואר ראשון או בלימודים לתואר שכזה, הקורס עצמו יכול להקנות לבוגרים תואר ראשון במדיה והוא נלמד במסלול משולב (לדוגמא - תואר ראשון משולב במנהל עסקים ושמאות מקרקעין). בנוסף לכך, בישראל קנפתחו בשנים האחרונות מוסדות לימוד המספקים תכניות לתואר שני בלימודי מקרקעין. ולבסוף, אסור לשכוח כי בוגרי הקורס יכולים גם להשלים קורסים נוספים בתחום הנדל"ן כגון: תיווך נדל"ן, יזמות נדל"ן, משא ומתן בנדל"ן, קבלנות, מערכות מידע לנדל"ן, נדלן מסחרי, מיסוי מקרקעין, משפט לסוכני נדל"ן ועוד. 
 

אפשרויות תעסוקה לבוגרי קורס שמאות מקרקעין

בוגרי קורס שמאות מקרקעין, שסיימו בהצלחה גם את הבחינה החיצונית יוכלו להשתלב במגוון מקומות תעסוקה כגון: משרדי שמאי מקרקעין, שמאים בחברות ביטוח, בחברות יזמות בתחום הנדל"ן, בחברות וקבלני בניה, במשרדי מהנדס העיר ברשויות המקומיות, במנהל מקרקעי ישראל, בחברות כלכליות, בחברות הפיתוח העירוניות, בחברות ממשלתיות, בתאגידי נדל"ן ועוד, כאשר בנוסף לכך הם גם יוכלו לעבוד כעצמאיים ולפתוח משרד שמאות משלהם.
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס שמאות מקרקעין
אוניברסיטת אריאל בשומרון
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
יורם כללי
מיסודה של עזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה ירושלים.
עזריאלי לימודי המשך
מיסודה של עזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה ירושלים.
המכללה מלמדת ב: ירושלים.

המסלול נלמד ב: ירושלים.
בוחרים קרירה חכמה - לבעלי תואר ראשון בלבד
פסגות שמאות
בוחרים קרירה חכמה - לבעלי תואר ראשון בלבד
המכללה מלמדת ב: רחובות.

המסלול נלמד ב: רחובות.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: חיפה.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765