ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס תחזוקאי גז

מחפש פרטים על קורס תחזוקאי גז?


מקצועות הגז מציעים מגוון רחב של תפקידים הנדרשים בשוק העבודה בין שמדובר במגזר העסקי ובין שמדובר במגזר הפרטי, וביכולתם של נושאי המשרות בתחום להשתלב בתעשייה ובמפעלים, ולעבוד כשכירים או לחילופין כעצמאיים. אך כדי להשתלב במקצועות אלו, על אנשי המקצוע לעבור הסמכה מקצועית ומעמיקה וזאת בראש ובראשונה בשל הסיכונים הכרוכים בתפקיד. לא אחת, נחשפנו בחדשות למקרים מזעזעים שכמעט הסתיימו באסון כבד ולכל הפחות בנזק לרכוש וזאת כתוצאה מעבודה לא נכונה או חוסר שמירה על כללי הבטיחות הנדרשים. כל אלו הביאו את מקבלי ההחלטות להוביל מספר תחיקות בתחום הגז המחייבות כל אדם העוסק בגז בהסמכה נאותה ומפוקחת. בין התפקידים הבולטים בתחום הגז ניתן למנות את זה של תחזוקאי הגז בו עוסקים טכנאים רבים –  במסגרת תפקידו דואג תחזוקאי הגז להבטיח את תחזוקו השוטף של ציוד צורך גפ"מ ותיקונו בעת הצורך בין שמדובר בסביבה הביתית ובין שמדובר בציוד כבד יותר המאפיין מפעלים ותעשיות. רוצים לדעת יותר על התחום? כאן בפורטל לימודים איגדנו עבורכם את כל המידע המקיף אודות קורס תחזוקאי גז – תנאי הקבלה, קהל היעד, דרישות החוק, נושאי לימוד, מכללות מובילות ועוד. רוצים לקבל הכוונה נקודתית? השאירו פרטי התקשרות בצידי המאמר ויועצינו יישמחו ליצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.

כולנו מכירים אותו דיי מקרוב והוא מלווה אותנו כמעט בכל יום – הגפ"מ (ראשי תיבות לגז פחמימני מעובה) הוא לא פחות מאשר גז הבישול המשמש אותנו לאורך מרבית ימות השנה. חשיבותו יוצאת גם מעבר למפתן המטבח והוא משמש אותנו ברכבים עבור התנעה וגם לצורך חימום והסקה. על אף השימוש התכוף בו, הגפ"מ נחשב לגז דליק במיוחד ובריכוזים גבוהים הוא אף עלול לגרום לחנק. בהתאם למאפייניו מסכני החיים, הותאמו למקצועות הגפ"מ מגוון תחיקות ונהלים בטיחותיים שונים שמטרתם לשמור על ביטחונו של בעל המקצוע ובד בבד גם על סביבתו. קורס תחזוקאי גז מיועד עבור אנשים העוסקים בתחום הגז ללא הכשרה נאותה ושם לעצמו למטרה להוביל ליישור קו כך שיפעלו על פי הנהלים ויבצעו את עבודתם במקצועיות וללא רבב. חשיבותה של תכנית זו באה לידי ביטוי בהיותה נדרשת ע"פ חוק, דבר שהוביל רבים מבעלי עסקים ומנהלים לשלוח את עובדיהם אליה באופן תכוף.
 
תעודת זהות קורס תחזוקאי גז
תנאי קבלה
  • תכנית הלימודים פונה לכל בעל המקצוע העוסק בתחום הגפ"מ החל מטכנאים ועד למנהלים כשהמטרה היא להטמיע את הידע המקצועי ונהלי הבטיחות הנדרשים למילוי התפקיד על הצד הטוב ביותר.
משך לימודים
  • משכה של תכנית לימודים זו הוא קצר באופן יחסי ונפרש על גבי כיומיים עד שלושה ימים בממוצע.
  • ייתכנו שינויים במשכו של הקורס וזאת בהתאם לקצב ההתקדמות.
שכר ממוצע
  • תכנית לימודים זו פונה לקשת רחבה של תפקידים אך בעיקר לטכנאי גז. שכרם הממוצע של טכנאי הגז משתנה בהתאם לוותק וההכשרה שצברו.
  • בתחילת עבודתם טכנאי הגז מרוויחים שכר נאה בגובה של 6,500-7,000 ש"ח. לאחר שנתיים עד שלוש שכרם עולה ויכול להגיע כבר ל-9,500 ומעלה.
תכונות אופי
  • תכנית לימודים זו יכולה להשפיע באופן ניכר על מקצועיותיו של בעל התפקיד. מומלץ להגיע לקורס בגישה חובית ובראש פתוח, ולהיות קשובים גם אם חומר הלימוד לעתים יידמה כמובן מאליו.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס תחזוקאי גז

תחזוקאי גז

במסגרת עבודתם מבצעים טכנאי הגז ומקביליהם פעולות תחזוקה שוטפות ותיקונים בהתאם לנדרש עבור ציוד ומכשורים אשר צורכים גפ"מ. כאמור, גז זה נמצא בשימוש נרחב בתעשייה, במפעלים וגם בבית הפרטי של כל אחד מאיתנו ובהתאם לכך עבודתם של התחזוקאים נדרשת בקשת רחבה במיוחד של מפעלים, תעשיות וחברות הנותנות שירות לצרכנים פרטיים. מטרתו של קורס תחזוקאי גז הוא להטמיע בקרב העובדים השונים את הנהלים הנדרשים בתחום, ליישר קו עם דרכי העבודה הנכונות ולדאוג שאכן ידעו כיצד ליישם את הידע הנרכש הלכה למעשה. הקורס פתוח בפני ארגונים ומפעלים וישנה האפשרות אף לבצעו בתוך הארגון מבלי להגיע לסניף המכללה.


קורס תחזוקאי גז

נהלי הבטיחות בעבודה עם גז זכו למספר תחיקות במדינת ישראל ובראשם תקנה מספר 6478 אשר בעצם קובעת כי הלכה למעשה על כל אדם העוסק בציוד צורך גפ"מ לעבור הסמכה מקצועית בתחום. בכך למעשה הפך תחום זה מפרוץ, לכדי תחום יוקרתי ובעל דרישה גבוהה בשוק העבודה. נושאי הלימוד של קורס תחזוקאי גז עוסקים בקשת רחבה של תחומים בעולם הגז והתכנית משלבת בין הרצאות פרונטליות להקניית ידע תיאורטי ועיוני רב לבין סימולציות מעשיות להטמעת החומר הלימודי ולווידוא כי אכן משתתפי הקורס ידעו כיצד ליישמו הלכה למעשה במסגרת עבודתם השוטפת.


נושאי לימוד נבחרים

על מכללות המעבירות הסמכה בתחזוקת גז לקבל את אישורה של מנהלת הדלק והגז של המשרד לתשתיות. אי לכך, למעט שינויים מזעריים האפשריים בין תכניות הלימודים של המוסדות השונים, כלל נושאי הליבה המהווים את מרביתו של הקורס הם זהים לחלוטין ועוסקים בהטמעת נהלי העבודה הנכונים, תקני בטיחות, תפעול אירועי חירום וידע בסיסי בפיזיקה וכימיה. מבין נושאי הלימוד העיקריים הנלמדים במסגרת תכנית הלימודים ניתן למנות את:
- מבואות בהנדסה וחשבון
- מבואות בכימיה ופיזיקה
- חקיקות בתחום הגז
- ציוד נלווה לטיפול במערכות צורכות גפ"מ
- תורת החום
- מכשורי גז
- תחזוקה שוטפת לציוד גז
- אמצעי בקרה
- התקנת ציוד צורך גפ"מ
- נהלים בעת חירום
- טיפול בתקלות
- מאפייני הגפ"מ, הרכבו ותכונותיו השונות
- תרגולים מעשיים
- ועוד.

עם תום תכנית הלימודים, על כלל המשתתפים לעבור מבחן מסכם.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס תחזוקאי גז



היכן ניתן ללמוד קורס תחזוקאי גז?

לימודי תחזוקאי גז נלמדים כיום במספר מוסדות לימוד בארץ. לאלו המבקשים לתאם קורס זה, כדאי לדעת שניתן לבצעו הן בסניף המכללה והן במתכונת של קורס פנים ארגוני. מומלץ לבדוק זאת המוסדות השונים אותם תוכלו לראות גם בתחתית המאמר. מלאו את פרטי ההתקשרות, סמנו את המוסד הרצוי ונציגיו יחזרו אליכם בהקדם האפשרי. מבין המכללות המתמחות בהסמכת עובדים במקצועות הגז, ניתן למנות את מכון התקנים הישראלי בתל אביב ואת המכללה הטכנית לאנרגיה ובטיחות הממוקמת בראשון לציון.


קהל יעד

לימודי תחזוקאי גז פונים לאנשי מקצוע העוסקים בתחום הגפ"מ ושלא קיבלו את ההסמכה המלאה בתחום. באופן ממוקד יותר, מוסדות הלימוד השונים מפנים את המסלול הלימודי עבור אנשי תחזוקה, טכנאים, מנהלים, אבות בית ואנשים העוסקים באופן עצמאי במקצועות הגז.


תנאי קבלה

בנוסף לקהל הממוקד אליו מכוונים מוסדות הלימוד את לימודי תחזוקאי הגז, כדאי לברר אם המוסד הלימודי מתנה את ההרשמה בתנאים נוספים דוגמת בדיקת מידת ההתאמה לתכנית הלימודים ואם ישנו צורך אמיתי במעבר הקורס.


משך הלימודים

לימודי תחזוקאי גז מתפרשים על גבי כיומיים עד שלושה ימים. 8-10 שעות לימודיות ביום. כדאי לדעת שמשכה של תכנית הלימודים עשוי להשתנות ולעתים להתארך וזאת בכפוף לקצב ההתקדמות של המשתתפים.


תעודות והסמכה

בוגרי לימודי תחזוקאי גז שיעמדו בכל המטלות הלימודיות ושיעברו את הבחינה המסכמת בהצלחה, יקבלו תעודה מטעם המכללה הנבחרת.


אפשרויות תעסוקה

תכנית לימודים זו אמנם פונה לאנשים העוסקים בתחום הגז, אך קבלתה של תעודה זו עשויה לפתוח בפני הבוגרים דלתות רבות בהמשך הדרך.


מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס תחזוקאי גז
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765