ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס נאמני בטיחות במעבדה

קורס נאמני בטיחות במעבדה מעניין אותך?


בניגוד לסכנות המאפיינות מפעלים ותעשיות, עובדי המעבדות חשופים לעתים לסכנות שכמעט ואינן נראות לעין וזאת בדמות גזים רעילים, נגיפים, חיידקים ואבקות. על אף האתגר הרב שבדבר, את מרבית הסיכונים המקצועיים ניתן למנוע בקלות וביעילות רבה וזאת באמצעות הטמעת כללי הבטיחות ונהלי העבודה בקרב כלל העובדים, ביצוע הדרכות תקופתיות, ביצוע סקירה מקיפה בשטח המעבדה למציאת ליקויים ותיקונם והבאת המסקנות והדיווחים מן השטח אל הדרג הניהולי. המודעות הגוברת באשר לאופי העבודה במעבדות איננה חמקה מעיניהם של מקבלי ההחלטות, וזו קיבלה חיזוק בדמות שורת חוקים ונהלי בטיחות מחמירים שבדומה למפעלים ותעשיות לא פסחו גם על המעבדות הביולוגיות והכימיות. חלק מן התחיקות קובעות כי על כל מנהל מעבדה להסמיך חלק מעובדיו במסגרת קורס נאמני בטיחות במעבדה – תכנית לימודים קצרה אך מעמיקה במהלכה רוכשים משתתפיה מגוון כלים תיאורטיים ויישומיים ולהטמעת תפיסת הבטיחות במעבדה הלכה למעשה. מתעניינים בתכנית הלימודים? מחפשים תפקיד יוקרתי ומציל חיים? כאן בפורטל לימודים איגדנו עבורכם את המידע המקיף ביותר על התחום הכולל תנאי קבלה, קהל יעד, נושאי לימוד, משך הלימודים, יום עבודתו של נאמן הבטיחות במעבדה ועוד. נותרו לכם עוד שאלות? בצידי המאמר תוכלו להשאיר פרטי התקשרות ויועצי הלימודים שלנו ישמחו ליצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.

ידע זה כוח וכשמדובר בבטיחות שלך ושל עמיתיך לעבודה, ידע גם עשוי להציל חיים! הסמכת נאמני בטיחות במעבדה אמנם נפרשת על גבי 3 ימי לימודים מרוכזים בלבד, אך כבר במהלך הלימודים תוכלו להרגיש את ההבדל כשהמודעות שלכם לסיכונים המקצועיים תגבר וראייתכם באשר ליצירת סביבת עבודה בטוחה תתחדד. מלבד שגרת עבודתכם היומיומית, תפקידכם החדש כנאמני בטיחות במעבדה יעניק לכם סמכויות חדשות ואת היכולת להוביל שינויים פנים ארגוניים באשר לנהלים והובלת השינויים הנדרשים כדי להבטיח את בטחונכם ואת בטחון חבריכם. הסמכתם של נאמני הבטיחות כפופה לחוקי הבטחות והגיהות התעסוקתית וכיאה לכך תכנית הלימודים הנלמדת במספר מוסדות, הינה זהה למעט מספר שינויים מזעריים. למעוניינים במידע נוסף באשר לתכנית מאחד ממוסדות הלימוד של פורטל לימודים, ניתן לגשת לתחתית המאמר ולהקליק על המוסד הרצוי.
 
תעודת זהות קורס נאמני בטיחות במעבדה
תנאי קבלה
  • תכנית הלימודים מותאמת לעובדים המגיעים מתוך הארגון. משמעות הדבר היא שעל מועמדים המבקשים להתקבל, להגיע עם רקע ממעבדות רפואיות, ביולוגיות או כימיות.
  • ייתכן ובטרם ההרשמה יידרשו המועמדים למעבר ראיון קבלה קצר לצורך בדיקת מידת ההתאמה לתפקיד.
משך לימודים
  • היקפה של תכנית הלימודים על פי רוב עומד על 3 ימי לימודים מרוכזים, 8 שעות כל שיעור, 24 שעות סה"כ.
  • ייתכנו שינויים בהיקף החומר הנלמד על פי הצורך.
שכר ממוצע
  • בשל קשת התפקידים הנרחבת ממנה עשויים התלמידים להגיע החל מעובדים זוטרים ועד למנהלים בכירים, לא ניתן לתת נתונים ממוצעים באשר לשכרם של נאמני בטיחות במעבדה.
תכונות אופי
  • תפקידו של נאמן הבטיחות במעבדה עשוי לעשות את כל ההבדל בין יום עבודה תקין לבין פציעה שעלולה אף להסתיים באסון כבד. אי לכך, נאמני הבטיחות נדרשים לעירנות מתמדת ויכולת לשים לב ולו לפרטים הקטנים ביותר.
  • תפקיד זה דורש אחריות, יכולת להנעת תהליכים פנים ארגוניים ומוטיבציה גבוהה.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס נאמני בטיחות במעבדה

מה עושה נאמן בטיחות במעבדה?

מודעות, מודעות ושוב פעם – מודעות. תפקידו של נאמן הבטיחות במעבדה עוסק קודם כל בהגברת המודעות של כלל העובדים באשר לסכנות האפשריות בסביבת עבודתם. מודעות זו תקיפה גם לגבי הדרג הניהולי כשכאן באפשרותו של נאמן הבטיחות להניע תהליכים, להציע חידוד לתקנות הבטיחות השונות ולהביא לתיקונם של מחדלים שונים שלא פעם נובעים מאי הידיעה הברורה של מאפייני הסיכון והדרישות הקבועות בחוק. את יום עבודתו של נאמן הבטיחות במעבדה ניתן למנות באמצעות קשת רחבה של תפקידים וביניהם: ביצוע סריקות של שטח המעבדה, בדיקת התנהלותם השוטפת של כלל העובדים, ביצוע הדרכות תקופתיות לחידוד הנהלים, תפעול נכון של אירועי חירום, בדיקה וסריקה אחר מחדלים וליקויים והבאת מסקנות ודו"חות אל הסגל הניהולי. מסיבה זו, תנאי הקבלה עבור הסמכת נאמני בטיחות במעבדה מופנים לאנשים המגיעים מתוך הארגון. כאשר אתם כבר מכירים את מקום העבודה, ומודעים לשגרת העבודה השוטפת, יכולתכם לראות דברים שאינם מתנהלים כשורה היא קלה ונהירה יותר.


קורס נאמני בטיחות במעבדה

היום ישנם מספר מוסדות מקצועיים ללימודי הבטיחות המציעים הסמכת נאמני בטיחות במעבדה. תכנית הלימודים מורכבת מהקניית ידע תיאורטי נרחב באשר לתקנות הבטיחת השונות, מאפייניהם של החומרים המסוכנים והמושגים הבסיסיים לבטיחות וגיהות תעסוקתית לצד התנסות מעשית באמצעותה יוכלו הבוגרים ליישם את החומר הנלמד במקום עבודתם הלכה למעשה. כדאי לדעת שעל אף היקפה הקצר של התכנית הנמשכת לאורך שלושה ימים בלבד, כל יום לימודים הוא מרוכז ומכיל מגוון רחב ביותר של חומרי לימוד. כמו כן, רצוי לבדוק מול המכללה הנבחרת כי אכן כלל החומרים אושרו וכי הם כפופים להנחיות והדרישות שהותוו על ידי אגף הפיקוח על העבודה של משרד הכלכלה.


מה לומדים בקורס נאמני בטיחות במעבדה?

כאמור, התכנים הנלמדים במסגרת הקורס הם רבים ומגוונים. אלו כוללים תקנות, נהלים, מושגי יסוד, התנסות מעשית בתפעול אירועי חירום, מילוי דו"חות, עבודה עם חליפות ממוגנות, מאפיינים בולטים לזיהוי אירועים מסכני חיים במעבדה ועוד. נושאי הליבה של הקורס אינם צפויים להשתנות בין מוסד למוסד, אך ייתכנו שינויים מזעריים מסוימים. מבין התכנים הנלמדים, ניתן למנות את הנושאים הבאים:
- מושגי יסוד בבטיחות במעבדה
- עקרונות ליצירת תפיסת ביטחון
- תקנות וחוקים בנושאי בטיחות וגיהות תעסוקתית
- חומ"ס, אחסון ושינוע
- חומרים כימיים וביולגויים
- טיפול בפסולת כימית
- מנדפים כימיים וביולוגיים
- הנדסת אנוש (ארגונומיה)
- סריקת השטח ומציאת מחדלים וליקויים
- בטיחות אש
- בטיחות חשמל
- שימוש נכון בציוד מגן
- טכניקות הדרכה וביצוע הדרכות תקופתיות
- מילוי דו"חות
- גליונות בטיחות MSDS
- תפעול אירועי חירום
- ועוד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס נאמני בטיחות במעבדה



איפה אפשר ללמוד קורס נאמני בטיחות במעבדה?

כאמור, כיום ישנן מספר מכללות ללימודי הסמכות בבטיחות המציעות קורס הסמכה לנאמני בטיחות במעבדה. מומלץ להשאיר פרטי התקשרות לאחד או יותר מן המוסדות הרשומים בתחתית המאמר, לקבלת שיחת ייעוץ והכוונה מנציגיה של המכללה ואף לקבוע פגישת ייעוץ במהלכה תוכלו גם להתרשם מסביבת הלימודים, מיקומה של המכללה ומצוות המרצים. בין המכללות המובילות ניתן למנות את מכללת שחר הנדסת בטיחות המציעים מגוון תכניות לימודים בתחום זה ובתחומים המקבילים אליו.


קהל יעד

בנוסף לניסיון המוכח אליו נדרשים הסטודנטים, ישנן מספר מיומנויות אשר עשויות לעזור לכם בפועל במילוי תפקידכם כנאמני בטיחות במעבדה. שימת לב לפרטים היא מיומנות נדרשת ובמיוחד במעבדות בהן הסיכונים אינם תמיד נהירים וגלויים לעין. כמו כן, על ממלאי תפקיד זה נדרשת היכולת להניע תהליכים פנים ארגוניים שיביאו לתיקונם של מחדלים ולהפנמת התקנות ודרכי העבודה הנכונות בקרב כלל העובדים. לא בכדי תפקיד זה נחשב ליוקרתי שכן הוא מכיל תחתיו תחומי אחריות רבים ומצריך יכולות אישיות גבוהות.

תנאי קבלה

עבודתו של נאמן הבטיחות במעבדה איננה מתאימה לכל אחד ודורשת היכרות עם העבודה השוטפת ועם הסביבה האופיינית למעבדות. אי לכך, תכנית הלימודים פונה לעובדי מעבדות בפועל החל מעובדים זוטרים ועד למנהלים בכירים שימלאו את תקן זה בארגונם. כמו כן, ייתכן וההרשמה תותנה במעבר ראיון קבלה קצר לצורך התרשמות ראשונית ובדיקת מידת ההתאמה לאופיו של התפקיד.


משך הקורס

היקפה של התכנית זהה לזה של קורס נאמן בטיחות בעבודה ונמשך 3 ימים, סה"כ 24 שעות לימודיות, 8 שעות כל יום. כדאי לדעת שתכנית הלימודים עשויה להשתנות במידה מסוימת ולהתארך מעט בהתאם לצורך.


תעודה הסמכה

תלמידים אשר יעמדו בכל חובותיהם הלימודיות, ושיסיימו את תכנית הלימודים בהצלחה, יקבלו תעודת הסמכה רשמית מטעם המכללה הנבחרת כנאמני בטיחות במעבדה.


אפשרויות תעסוקה

כאמור, משתתפי התכנית מגיעים מתוך מעבדה קיימת וחוזרים כדי למלא את התקן במקום עבודתם. אף על פי כן, תפקיד יוקרתי זה יכול להוסיף שורה מכובדת בקורות החיים ולפתוח בהמשך הדרך מגוון רחב של דלתות.


מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס נאמני בטיחות במעבדה
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765