ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס eCar

מתעניין בקורס eCar?

כיום כשהמציאות הטכנולוגית משתנה בקצב מהיר, לא פעם בעלי המקצועות הטכניים השונים מוצאים את עצמם במרדף בלתי פוסק במטרה להישאר עדכניים בכל ההתפתחויות האחרונות, וזאת בשביל שיוכלו להעניק לקהל לקוחותיהם את השירות ברמה הגבוהה ביותר. אחת מן הדוגמאות העיקריות לכך ניתן למצוא בעולם הרכב שעשה בעשורים האחרונים מעבר חסר תקדים מן המכניות הקלאסית אל עבר תחום המחשוב והבקרה. בין היתר ניתן למנות את מערכות הזרקת הדלק החדשניות ואת המערכות האקטיביות והפאסיביות המורכבות הקיימות כיום ושנועדו לשמירת בטיחותם של נוסעי הרכב. אלו הן רק דוגמאות מעטות הממחישות עד כמה חייבים בעלי מקצועות הרכב "להישאר עם האצבע על הדופק" ולא פעם אף להדביק את הקצב כדי שיוכלו להישאר רלוונטיים גם היום. בדיוק מסיבה זו שקד משרד התחבורה במרץ על התווית תכנית השתלמות לבעלי מקצועות אלו שבאמצעותה יוכלו להתעדכן ולהתנסות באופן מעשי בכל החידושים האחרונים.

משמעותו של המושג eCar באה מהלחם המילים הלועזיות Electronic Car ופירושה רכב אלקטרוני. ואכן, במסגרת תכנית לימודים זו רוכשים המשתתפים ידע עיוני תיאורטי ואקטיבי מעשי בכל השינויים והעדכונים הטכנולוגיים שעברו על עולם הרכב לאורך השנים האחרונות. את מידת החשיבות הרבה המיוחסת לתחום זה ניתן לראות בעצם העובדה שהיוזמה להקמתה של השתלמות זו והפיקוח על התכנים שלה הגיעו ישירות ממשרד התחבורה שהתווה את כל התכנית על כל פרטיה השונים. כיום משרד התחבורה מחייב כל אדם המגיע ממקצועות הרכש בין שמדובר בחשמל ומיזוג אוויר ובין שמדובר במכונאות, לעבור את ההשתלמות הזו בהצלחה בציון עובר 60 ומעלה. במאמר זה אתם מוזמנים להכיר את כל מה שצריך לדעת על קורס eCar. ואם עדיין לא נותרו לכם שאלות פתוחות שנותרו ללא מענה, השאירו לנו פרטים ונציגי פורטל לימודים יישמחו ליצור עמכם קשר בהקדם האפשרי. קריאה מהנה.
 
תעודת זהות קורס eCar
תנאי קבלה
  • תכנית זו הינה השתלמות מחייבת עבור כל העוסקים במקצועות הרכב. מרבית מוסדות הלימוד מתנים את ההרשמה בהצגת תעודת ההסמכה הרשמית  המעידה על עיסוקו של המועמד בתחום הרכב.
משך לימודים
  • תכנית הלימודים מתפרשת על גבי כ-70 שעות כשלמעלה ממחציתן סובבות סביב תכנים תיאורטיים והיתר בתרגול מעשי של החומר הנלמד.
שכר ממוצע
  • קורס זה הינו השתלמות ואיננו מהווה הכשרה מקצועית המכינה את התלמידים לקראת מקצוע מסוים. אי לכך לא ניתן לקבוע שכר ממוצע בשל המגוון המקצועי שממנו מגיעים משתתפי התכנית.
תכונות אופי
  • תכנית לימודים זו מתאפיינת בתכנים עיוניים רבים עליהם נבחנים המשתתפים עם סיום הקורס. מומלץ לשקוד רבות על החומר הנלמד כדי לצלוח את התכנית עם הציון המספק שנקבע על ידי משרד התחבורה.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס eCar

eCar

גם אם צברתם ניסיון רב לאורך השנים וגם אם התאמתם את עצמכם בכוחות עצמכם אל השינויים השונים שחווה עולם הרכב בשנים האחרונות, קורס eCar הוא עודנו השתלמות חשובה מאין כמוה. רבים מבין אלו המגיעים מתוך עולם הרכב תוהים על מידת חשיבותה ולא פעם מגיעים עם תחושה של "זמן מבוזבז", עם זאת לא מעט בוגרים מעידים כי בראייה לאחור הידע שצברו במהלך התכנית הוא חשוב ומהותי לשגרת עבודתם היום יומית ועבור בטחון לקוחותיהם. בשל הפיתוחים השונים שחווה עולם הרכב, משרד התחבורה אף קבע כי על כל איש מקצוע מתחום הרכב לעבור השתלמות זו אחת לעשר שנים.

השתלמות eCar

בשל הצורך של אלפי אנשי מקצוע במעבר ההשתלמות, כיום ניתן למצוא מגוון רחב של מוסדות לימוד מקצועיים המציעים קורס eCar בהתאם להנחיותיו של משרד התחבורה ובפריסה ארצית נרחבת למדי. מטרת הקורס להכין את משתתפיו לבחינות הגמר הנערכות מטעם משרד התחבורה. בחינות אלו נערכות בכיתות מחשב ובוחנות את הידע העיוני הרב שצברו בוגרי הקורס במהלך התכנית. חשוב לציין כי לא אמורים להיות שינויים מהותיים אם בכלל בתכניות הלימוד וזאת בשל פיקוחו האדוק של משרד התחבורה שהסדיר את הנושא בצורה רשמית. מטרתה העיקרית של השתלמות זו היא לוודא כי כל העוסקים במקצועות הרכב מחזיקים בידע שווה בשווה כשאלו כוללים מנהלי מוסכים, חשמלאי רכב, טכנאי מיזוג רכבים ומכונאים. כיום תוכלו למצוא מגוון רחב של מוסדות מקצועיים המציעים את ההשתלמות ואותם תוכלו לראות ברשימה המופיעה בהמשך המאמר.

נושאי לימוד בקורס eCar

מרבית התכנים המועברים במסגרת הקורס הינם עיוניים, עם זאת ישנה גם התייחסות לא מועטה כלל אל יישומו של הידע העיוני הרב הנצבר במהלך ההשתלמות באופן מעשי וזאת באמצעות מרכזי הדרכה המאובזרים במכשורים חדישים. מכשורים אלו נועדו לדמות את סביבת עבודתם של אנשי מקצועות הרכב. כדי לשמור על רמה גבוהה, בנוסף לסביבת הלימודים הנאותה, כלל המדריכים הינם בעלי רקע מקצועי דומה ועליהם חלה החובה להפקיד ולהתעדכן באופן תכוף בכל התמורות והשינויים שחווה עולם הרכב. מבין הנושאים הלימודיים השונים אליהם נחשפים המשתתפים במהלך תכנית לימודים זו ניתן למנות את הנושאים שלהלן:
- מערכות הינע
- מערכות היגוי חשמליות
- מערכות מיזוג אוויר
- ניטור ובקרת מערכות ממוחשבות
- מערכות הזרקה לדיזל ובנזין
- כיצד יש להשתמש בלומדות eLearning
- מנועים
- מערכות תאורה
- פרוטוקולים לתקשורת
- אבזורי עזר ונוחות
- ועוד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס eCar



איפה ניתן ללמוד קורס eCar?

כפי שנאמר לעיל, ההחלטה על הקמתו של קורס eCar הגיע ממשרד התחבורה שקבע כי מדובר בהשתלמות מחייבת עבור כל העוסק במקצועות הרכב ועל אחת כמה וכמה אלו המטפלים באופן ישיר ברכבים. מוסדות לימוד מקצועיים רבים מתחום הרכב יישרו קו עם משרד התחבורה וכיום ניתן למצוא מגוון מכללות בפריסה ארצית נרחבת אשר פתחו את שעריהן ושהתאימו תכנית לימודים להכנה לקראת מעבר המבחנים בהצלחה. מבין המכללות השונות ניתן לציין את מכללת עתיד המציעה השתלמות זו בתל אביב, חיפה ובבאר שבע.

קהל יעד

לימודי אי קאר פונים לקהלי יעד נקודתיים בלבד הכוללים מנהלי מוסכים, בעלי מוסכים, טכנאי מיזוג אוויר עבור רכבים, חשמלאי רכב ומכונאים.

תנאי קבלה לקורס eCar

בהתאם להנחיותיו של משרד התחבורה קורס אי קאר מוגדר כהשתלמות מחייבת לכל אדם העוסק במקצועות הרכב. מסיבה זו ההרשמה איננה מותנית בתנאי סף, זאת למעט חלק מן המוסדות המבקשים לבצע ראיון קבלה ראשוני במהלכו יציג הנרשם את התעודה המעידה על הסמכתו באחד מן המקצועות הרלוונטיים.

משך הקורס

בשל העובדה שקורס אי קאר הינו קורס מפוקח, היקף שעות הלימוד שלו זהה בין מרבית מוסדות הלימוד וייתכנו שינויים מועטים בלבד. ניתן לקבוע שבמרבית המקרים היקפו של הקורס ינוע בין 70 ל-75 שעות לימודיות. מרבית הקורס מתרכז בהקניית תכנים עיוניים תיאורטיים שונים כשלאלו מוקדשים לרוב כ-40-45 שעות לימודיות בממוצע. לתרגול המעשי מוקדש יתר הקורס שנע בין 20 ל-25 שעות לימודיות. כדאי לדעת שבניגוד לקורסים רבים אחרים, כאן אין השפעה לרקע או הניסיון המקצועי שעמו מגיע המועמד וכולם ככולם מחוייבים למעבר השתלמות בהיקף של אותו מספר השעות. מכיוון קהל היעד הינו אנשי מקצוע העוסקים בתחום בפועל, מתכונת הלימודים הינה תכנית לימודי ערב וזו מתפרשת על גבי כ-4 חודשים בממוצע.

תעודת הסמכה מקצועית

לבוגרים אשר יעברו את בחינת משרד התחבורה בהצלחה ושיעמדו בכל המטלות הנדרשות, תינתן תעודת בוגר השתלמות eCar מטעם המוסד בו למדו.


מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס eCar
לצערנו לא נמצא באינדקס פורטל לימודים אף מכללה
אשר מלמדת את מה שחיפשת.
השאר פרטיך ואנו נחזור אליך במידה ונמצא מכללה מתאימה
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765