ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס בודק שכר מוסמך

קורס בודקי שכר מעניינים אותך?


קורס בודק שכר מוסמך יכשיר אתכם לעמוד בראש צוות הפיקוח על זכויות ותנאי העסקתם של העובדים, ויכין אתכם לקראת הבחינות העיוניות והמעשיות הנדרשות לקבלת רישיון בדיקת שכר מטעם משרד העבודה.

במאמר שלפניכם ריכזנו את כל המידע על לימודי בדיקת שכר בדגש על מתן רקע כללי, תנאי קבלה, פרטים אודות תכנית הלימודים ומוסדות לימוד מומלצים. לקבלת ייעוץ לימודים, באפשרותכם להתקשר למוקד היועצים שלנו או להשאיר פרטי התקשרות ואנו נחזור אליכם בהקדם עם כל המידע. כמו כן, בתחתית המאמר תוכלו למצוא רשימה של מוסדות לימוד להם תוכלו להשאיר פרטים באופן ישיר לתיאום פגישה ולקבלת מידע נוסף.

מקדמים את זכויות העובדים בישראל

ב-2016, אושר מהלך שהובילה וועדת העבודה והרווחה להקמת מקצוע חדש בשוק העבודה המתמקד בשמירה על זכויות העובדים ובדיקת תנאי השכר, וזאת ע"י ביצוע ביקורת יסודית הכפופה לחוקיה של מדינת ישראל. וועדת העבודה והרווחה מיקדה את קהל היעד עבור הכשרה זו וביקשה להתנות את הקבלה ברקע מקצועי קודם מתחומי הכלכלה והפיננסים בכלל ודיני העבודה בפרט. כיום המקצוע שעוד נמצא בחיתוליו, נלמד במספר מוסדות ספורים המוסמכים בהכשרה בהתאם לדרישות והנחיות הכלכלה.
תעודת זהות קורס בודק שכר מוסמך
תנאי קבלה
  • בהתאם לוועדת העבודה והרווחה על בודקי שכר להגיע מן המקצועות הבאים: עריכת דין, חשבות שכר, ייעוץ מס, ביקורת פנים, ראיית חשבון וכלכלה.
  • כל מוסד שומר לעצמו את הזכות להתנות את הקבלה בתנאים נוספים דוגמת ראיון קבלה אישי.
משך לימודים
  • משך הלימודים עשוי להשתנות בצורה ניכרת בהתאם לרקע ממנו הגיע התלמיד.
  • תכנית הלימודים עבור רואה חשבון נמשכת כ-48 שעות לימודיות, עבור יועצי מס כ-90 שעות ועל הבאים מתחום חשבות הכר, ביקורת הפנים, עריכת הדין או הכלכלה לעבור את הקורס המלא על סך 150 שעות לימודיות.
שכר ממוצע
  • במרבית המקרים בודקי שכר מגיעים מתוך מקום עבודה כשהמטרה היא שימלאו את תקן בדיקת השכר בחברה בה הם מועסקים.
  • מסיבה זו, בשל העובדה שכל בודק שכר מגיע מעולם מקצועי שונה ובבגלל שמדובר במקצוע חדש אין אפשרות לתת אומדן של ממוצע שכר.
תכונות אופי
  • מלבד תנאי הקבלה השרירותיים עליהם החליטה הוועדה, על בודקי שכר להיות אנשים שטובים במספרים, אנשים דייקנים שאינם מפספסים את הפרטים הקטנים ובראש ובראשונה למצוא עניין בשלל התחיקות השונות של מדינת ישראל בנושאי שכר שכן אלו נוטות להשתנות מפעם לפעם ועל בודק השכר להיות תמיד עם האצבע על הדופק.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס בודק שכר מוסמך

מטרת תכנית הלימודים

קורס בודק שכר מוסמך שם לעצמו למטרה להקנות למשתתפיו את סך הידע העיוני והכלים המקצועיים המעשיים שבאמצעותם יוכלו לפקח ולבקר את אגפי השכר בחברות השונות. בכך מבטיחים הבודקים שכלל העובדים יקבלו את שכרם על פי חוק ובו בזמן גם מרחיקים את המעסיקים מן הסיכון שבקבלת תביעות אזרחיות בבית הדין לענייני עבודה.

המקצוע אושר באופן רשמי ביוני 2016 על ידי וועדת העבודה והרווחה, ועל פי מסקנותיה נדרשה שורה של צעדים כדי לשפר את המצב הנתון של העובדים במשק ובאופן נקודתי עובדי קבלן דוגמת מאבטחים ואנשי ניקיון ותחזוקה. עוד החליטה הוועדה כי ההכשרה תהא מפוקחת כולה על ידי משרד הכלכלה וזאת כדי לוודא את אחידות תכניה.

במסגרת עבודתם, מבצעים בודקי השכר ביקורות פנים דקדקניות המפקחות על התנהלות אגפי השכר בארגון. באופן הזה, זוכים העובדים שבמרבית המקרים אינם יודעים במדויק את זכויותיהם או את המשמעות המלאה של נתוני תלוש השכר, להגנה הראויה. המקצוע איננו מתאים לכל אחד וכדי להיות מומחה שכר, נדרשת בקיאות בזכויות העובדים, דיני עבודה וידע במושגים ותיאוריות פיננסיות.

מתכונת קורס בודקי שכר

במהלך התכנית, נחשפים המשתתפים למגוון רחב של נושאים עיוניים שונים המעמיקים את ידיעתם בנושא שיוויון זכויות בתעסוקה, הלנות שכר, זכויות סוציאליות, הסכמים קיבוציים ואישיים וערב רב של דינים משפטיים המסדירים את מעמד העובד והמעסיק.

כדי להבטיח שאכן לא נעשה ניסיון לניצול העובדים, תכנית הלימודים עשירה במגוון רחב של תכנים עיוניים שונים המקיפים תחיקות, דינים, תקנות, אתיקה מקצועית, זאת לצד תרגולים מעשיים לצורך ביצוע תחקור מקיף וביצוע בקרת ובדיקת שכר יסודית.

עם תום הלימודים, על בוגרי הקורס לצלוח בחינות עיוניות ומעשיות שנקבעו על ידי הוועדה.

תכני לימוד

כפי שנאמר לעיל, קורס בודק שכר מוסמך מכיל מגוון רחב של תכני לימוד שונים חלקם נוגעים באופן ישיר לתחום השכר וחלקם סובבים סביב זכויות העובד ככלל.

בשל העובדה שקורס זה מפוקח באופן ישיר על ידי משרד הכלכלה, נושאי הלימוד אינם אמורים להשתנות במידה ניכרת בין כל מוסד למוסד. מבין התכנים הנלמדים במסגרת קורס בדיקת שכר ניתן לציין את הרשימה שלהלן:
  • דמי הבראה
  • יחסי עובד מעביד
  • החזרי נסיעות ותשלום דמי טלפון
  • פיצויים
  • חוק מתן הודעה מוקדמת
  • דמי מחלה
  • תשלום שעתי ותשלום גלובאלי
  • חוזה קיבוצי וחוזה אישי
  • קבלני משנה
  • עובדים זרים
  • הלנת שכר
  • ניכויים
  • שיוויון זכויות
  • תשלום בעבור שעות נוספות
  • דינים משפטיים בענייני עבודה
  • תשלום כנגד חשבונית
  • ועוד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס בודק שכר מוסמך


לקריאה נוספת



מוסדות להסמכת בודקי שכר

קורס בודקי שכר נלמד כיום במספר מוסדות ברחבי הארץ:
  • BDO האקדמיה לפיננסים - מציעה מגוון הכשרות למקצועות הפיננסים. לאחרונה פתחה BDO את שעריה עם קורס בודקי שכר מוסמכים הנלמד בסניפה שבת"א.
  • המכללה למינהל - מערך לימודי החוץ של המכללה למינהל מציע קורס בודקי שכר מוסמכים ובפריסה ארצית נרחבת. הקורס נלמד בשלוחות: פתח תקווה, ראשון לציון, אילת, נתניה, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, תל אביב ואלעד.
  • מכללת ניהולית - מכללה פרטית הפועלת בפיקוח משרד הכלכלה ומציעה מגוון הכשרות מקצועיות. המכללה ממוקמת ברחובות ומוסמכת בהעברת קורס בודקי שכר.
  • היחידה ללימודי חוץ מכללת אשקלון  - מציעה לתושבי האזור והסביבה הסמכה רשמית בלימודי בדיקת שכר. את הקורס ניתן למצוא גם בשלוחתה של אותה היחידה שברחובות.
בתחתית המאמר תוכלו למצוא את רשימת מוסדות הלימוד המלאה ולהשאיר פרטי התקשרות ישירות לנציגיהם.

קהל יעד לקורס בודקי שכר

קורס בודקי שכר פונה לאנשים המגיעים ממקצועות הפיננסים והכלכלה המבקשים להעניק לעצמם סמכויות חדשות ודריסת רגל במקצוע חדש, מרתק ויוקרתי.

התחום דורש שימת לב לפרטים ולכן מומלץ להיות אנשים דייקנים, שאוהבים לעסוק במספרים ובעלי יכולת טובה לשינון תחיקות ותקנות שונות הקבועות בחוק.

תנאי קבלה לקורס בודקי שכר

בהתאם לקווים המנחים שהניחה הוועדה, הוחלט כי על כל המעוניין להירשם לקורס בודקי שכר להגיע מרקע במקצועות הכלכלה, הכספים והתחיקה – כלומר אלו שהקרבה לעולם השכר גבוהה במיוחד.

כפועל יוצא מכך, תכנית לימודים זו מיועדת באופן נקודתי לבעלי המקצועות מן התחומים הבאים: 
  • חשבי שכר
  • מבקרי פנים
  • רואי חשבון
  • כלכלנים
  • יועצי מס
  • עורכי דין המתמחים בדיני עבודה
בנוסף לכך, ייתכן ראיון קבלה אישי במסגרת תהליך ההרשמה לקורס.

משך קורס בודקי שכר

היקפה של תכנית הלימודים עשוי להשתנות במידה ניכרת כשהוא מושפע מן הרקע המקצועי ממנו הגיע התלמיד.

רואי חשבון המצויים בנבכי עולם השכר נדרשים למספר שעות מועט העומד על כ-48 שעות לימודיות בלבד. יועצי מס שגם להם ישנה נגיעה בעולמות השכר נדרשים לכ-90 שעות לימודיות וחשבי שכר, מבקרי פנים ועורכי דין נדרשים למעבר התכנית המקיפה שעל פי הוועדה אורכה כ-150 שעות לימודיות.

תעודות והסמכת בודקי שכר

לבוגרים שיסיימו את המסלול בהצלחה ויעמדו בכל חובותיהם הלימודיות השונות הוכללות את בחינות הגמר, תוענק תעודת בוגר קורס בודק שכר מוסמך על ידי המוסר הלימודי הנבחר. כדאי לברר עם המוסד הלימודי הנבחר אם התעודה המוצעת מוענקת גם ע"י משרד הכלכלה.

אפשרויות תעסוקה לבודקי שכר

מרבית משתתפי קורס בדיקת שכר מגיעים מתוך חברות שונות במטרה למלא את תקן בודקי השכר בארגון בו הם מועסקים. עם זאת, תכנית הלימודים גם פונה לאלו המבקשים לרכוש מקצוע חדש ונחשק בשוק העבודה ולהשתלב בחברות נוספות במשק.

אפשרויות לימוד נוספות

מקצועות הפיננסים מעניינים אתכם? ייתכן שתמצאו עניין גם במסלול לימודי הנהלת חשבונות 1+2.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס בודק שכר מוסמך
יורם כללי
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
מכללת עתיד
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
המכללה מלמדת ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765