ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס רפואה משלימה

רפואה משלימה

הרפואה המשלימה הינו תחום אשר פורח בישראל בשנים האחרונות, בו מחזירים מעט עטרה ליושנה כאשר מחברים שוב בין האדם לגופו ולטיפולים ותרופות אשר לא נעשו במעבדה וכוללים בין היתר מספר תופעות לוואי , שאם היינו קוראים מהם, ייתכן ולא היינו לוקחים את אותן תרופות מלכתחילה. הרפואה המשלימה משתמשת בחומרים מהטבע כגון צמחים ופועלת לחזק את הגוף והנפש יחדיו בניגוד לטיפול במחלה המבוצעת ברפואה המערבית. מדובר בתחום המתאים לאנשים אשר תמיד זיהו בעצמם את היכולת לטפל באחרים ומבקשים לשנות את חייהם ולהתנתק מעט מהתלות בתרופות, אשר גורמות פעמים רבות להתמכרויות קשות. עם זאת, חשוב להכיר כי טיפולי הרפואה המשלימה, כשמה כן הם, ידועים בעיקר כתומכים ברפואה המערבית ולא ככאלה שבאו להחליף אותה לחלוטין. אז אם אתם מתעניינים ברפואה משלימה, בעמוד זה תוכלו תוכלו להמשיך ולקרוא אודות התחום ולסמן את המוסדות המועדפים עליכם, כמו-גם להשאיר פרטים ולהמתין לצוות פורטל לימודים שיחזור אליכם תוך שעות ספורות עם כל המידע הנוגע לקורס רפואה משלימה.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס רפואה משלימה

קצת מידע על קורס רפואה משלימה

קצת מידע על לימודי רפואה משלימה

מסלול הרפואה המשלימה הינו מסלול שזוכה לפופולריות והערכה שעולה בשנים האחרונות בארץ ובמדינות מערביות עולם. שיטות הטיפול ברפואה זו מציעים גישה שונה לרפואה המערבית שאנו מכירים למעשה קובעת טיפול בחולה עצמו ולא טיפול במחלה. עם זאת מטפלי הרפואה המשלימה אינם טוענים כי הטיפולים שהם מציעים באו להחליף את הרפואה המערבית, אלא לתמוך בה, ולהציע טיפול נוסף אשר דואג לחזק את המצב הגופני והנפש של המטופל בזמן שהטיפול המערבי פועל לפגוע במחלה עצמה. עוד מסבירים מיטב המטפלים כי רפואה משלימה יעילה גם במניעה של מחלות שונות ומחזקת את המערכת החיסונית גם אצל אנשים בריאים.

מה לומדים בקורס רפואה משלימה?

הסטודנטים שיבחרו ללמוד את רזי המקצוע של הרפואה המשלימה, יקבלו את הידע התאורטי יחד עם מיומנויות מעשיות בזכות צוות המרצים והמדריכים השונים. הנושאים במסלול עצמו מתחלקים למגוון הנושאים הקיימים ברפואה המשלימה כגון: מחזור הדם, תפקוד של מערכת עיכול, אנטומיה של גוף האדם, תפקוד השרירים ומערכת הנשימה. לצד שיעורים תאורטיים אלו, יועברו גם סדנאות מעשיות שיקנו לסטודנטים את הכלים המקצועיים בעזרתם יוכשרו למתן טיפול נכון במגוון תחומים החל מ: טווינא, הומאופתיה, שיאצו, ועד טיפול הוליסטי, תאגיה, רפלקסולוגיה ועוד. בנוסף, הסטודנטים ישתתפו בימי עיון הממחישים את עקרונות הטיפולים של הרפואה המשלימה, על ידי, קיומם של מפגשים עם אנשי מקצוע מהתחום, ומספר סדנאות העשרה והרצאות פרונטליות של אורחי חוץ.

האם ישנו מסלול אחד?

זירת הרפואה המשלימה מציעה מגוון רחב של משאבים חינוכיים למעוניינים להצטרף ותחום זה רק הולך וגדל. לתחום זה ישנם מסלולי תואר וקורסים מקצועיים שונים כשהדרך הטובה ביותר להתפתח בתחום היא להתמקד תחילה על מסלול מסויים אחד ולהתמקצע עליו. במסלול הרפוקה המשלימה ישנם תחומים כגון טיפול בצמחים, רפואה סינית מסורתית, הומאופתיה, נטורופתיה ועוד. מכאן ואילך ככל שבעל המקצוע יוכל לפתח את הידע שלו בתחום, כך הוא יוכל לשרת את קהל לקוחותיו טוב יותר. הסטודנטים שיבחרו לעבור הכשרה ברפואה אלטרנטיבית, ילמדו על נושאים כגון: תורת הצמחים, אנטומיה, ביולוגיה, כללי כימיה אורגנית ועוד.

תוכניות לתואר ראשון

למסלול התואר הראשון ברפואה אלטרנטיבית, יידרשו הסטודנטים ללמוד בין 3 ל-4 שנים כאשר התוכניות ישלבו, בין היתר, השכלה כללית  כגון אנגלית, מתמטיקה, ומדעים., לימודי תואר ראשון יכלים להרחיב את אופציות התעסוקה של בוגרי המסלול וללמד את הבוגרים כיצד לכלול שיטות טיפול חדשות לעבודתם. מגוון השיעורים שילמדו בתוכנית התואר הם: תולדות הרפואה, תזונה והזדקנות, פנג שואי, רפואה איורוודית, מודעות לגוף ולתנועה גופנית, אנטיאוקסידנטים, כימיה, בוטניקה, ביולוגיה, אנטומיה, פיזיולוגיה ועוד.

תנאי קבלה לרפואה משלימה

המועמדים המבקשים ללמוד רפואה משלימה, יידרשו לספק מסמך עבור זכאות לתעודת בגרות מלאה ו-12 שנות לימוד. בנוסף לכך, המועמדים יידרשו לעמוד מול ועדת קבלה שתבחן את מידת ההתאמה של כל אחד ואחת מהמעוניינים. משום שמדובר במסלול ותחום המספקים שירותים רפואיים, חשוב כי לומר שכל מועמד חייב להגיע עם מספר כישורים טבעיים שיוכיחו הם מסוגלים להתמודד עם דרישות המטופלים ואכן בעלי כישורים טבעיים שיעזרו להם לספק את טיפול ברמה גבוהה.

הקורסים הקצרים בלימודי רפואה משלימה

רפואה משלימה ואלטרנטיבית כרוכה בשימוש נהלים רפואיים בלתי קונבנציונליים בנוסף לטיפול הסטנדרטי המוצעת על ידי רופאים מערביים. דוגמא לכך היא העסקת שיטות דיקור כדי לעזור להפחית את תופעות הלוואי של טיפול בסרטן. רפואה אלטרנטיבית כוללת: תוספי תזונה, מוצרים טבעיים, ויטמינים, מתכוני צמחים, תה שונה, עיסוי, היפנוזה, טיפול מגנט, וריפוי רוחני. אפשר לחלק את שיטות הטיפול לארבע קטגוריות עיקריות: מערכות רפואיות חלופיות, התערבויות גוף-נפש, שיטות מניפולטיביות וטיפולי אנרגיה. בוגרי קורסי רפואה משלימים יכולים לעבוד כמטפלים, רופאים, תזונאים, מנהלי בריאות, אחיות, חוקרים או פרילנסרים. הם יכולים לפתח קריירה בבתי חולים, מרפאות, מרכזים רפואיים, מרכזי בריאות או ארגון בריאות בינלאומית.

רפואה משלימה בישראל

בישראל, לא קיים נוהל רישוי עבור שדות רפואיים משלימים. מתרגלים רבים בוחרים לעבוד באופן פרטי, בעוד שאחרים עובדים יחד עם קופות חולים. כמו בכל עסק אחר, בניית רשת לקוחות נאמנה הוא אולי האתגר הגדול ביותר בתחילת התהליך. על מנת לפתח את בסיס הלקוחות, ניתן לבצע הרצאות, או לבנות רשת עם אנשי מקצוע אחרים בתחום שלך, ולהשתמש במדיה החברתיים כדי למשוך מתעניינים. חשוב לגבות תעריפים תחרותיים כדי לא לתמחר את עצמך מחוץ לשוק.

קורסי רפואה משלימה בישראל

ישנם מספר מוסדות בארץ המציעים תעודה ברפואה אלטרנטיבית. להלן שמות של כמה מהן:
המכללה האקדמית גליל מערבי - הלימודים מתקיימים בעכו
מכללת תילתן לרפואה משלימה - מגע של אהבה - הלימודים מתקיימים בתל אביב
מכללת שלם - רפואת המזרח פוגשת ביהדות - הלימודים מתקיימים בירושלים
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים רפואה משלימה


מהם היתרונות של עבודה בתחום זה?

תפקידה של הרפואה האלטרנטיבית הוא לאזן את הגוף ולחבר בין האדם לגוף שלו. במאה ה-21 האדם שכח את הידע הבסיסי שרק לפני עשרות שנים היה ברור ובמקרים רבים, הרפואה האלטרנטיבית יכולה להקל על בעיות רפואיות ללא החשש מתופעות לוואי. היתרון של עבודה עם רפואה אלטרנטיבית הוא שכאשר אתה עוזר למישהו, אתה יודע שאתה חלק מהפתרון. במקרים רבים אנשים באים לרופא מתחום זה, לאחר שהם לא מצאו שום עזרת רפואה קונבנציונלית, וזה יכול לספק המון סיפוק. בישראל ישנם יותר אנשים הפתוחים לרפואה המשלימה מאשר במקומות אחרים בעולם. זה תחום צומח וכל שנה יש התעניינות גוברת במה שאנחנו עושים.

מהו טווח השכר?

זה משתנה בהתאם לכמות החולים שהרופא המטפל פוגש. עם זאת, ישנם מספר דרכים להשלים הכנסה כגון הוראה בכיתות, לימוד קבוצות קטנות באופן פרטי, או להתחבר למתנ"ס ומרכז קהילתי מקומי, אשר מבקשים להציע לחבריהם מספר שיעורים להעשרה ושיפור הבריאות. הסכום הממוצע בישראל לטיפול הוא בין 120 ל-250 ש"ח, והשכר החודשי הממוצע הוא בין 12 ל-15 אלף ש"ח. כמובן שככל שבעל המקצוע יעבוד יותר, הוא ירוויח יותר, אך ישנם גם אופציות לטיפול בקבוצות, כגון דיקור קהילתי.

מהם תחומי הלימודי הקיימים במסלול הרפואה המשלימה?

עולם הרפואה המשלימה הוא רחב מאוד ונע בין מספר תחומים רב, אשר יכולים להתאים כמעט לכל אדם. תחומי הלימוד הקיימים כיום הם: שיאצו, רייקי, צמחי מרפא, אירידולוגיה, איורוודה, טווינא, נטורופתיה, ארומתרפיה, קרניו סקראל, פרחי באך, רפלקסולוגיה, עיסוי ומסאג, רפואה סינית, סו גו´ק, גוף ונפש, נומרולוגיה, גרפולוגיה, קריאה בכף היד, אסטרולוגיה, מדיטציה, יוגה, IPEC, ריפוי בצבעים, יועצי רפואת ילדים, מנחות מעגלי נשים, דיקור אוזן סיני, נרות הופי, כוסות רוח, הכנת קרמים וסבונים, פסיכו-דהרמה, גניקולוגיה סינית, פתולוגיה, טאי צי טיפולי, תזונה סינית, דיקור קוסמטי, חוקרים ברפואה משלימה, צמחונות וטבעונות, עיסוי לנשים הרות, רפואה קבלית, ביואנרגיה, הומאופתיה, ביופידבק, קוסמטיקה טבעית, אבחון שפת גוף, מטפלים באוסטאופתיה, אכילה רגשית, פסיכותרפיה הוליסטית, אבחון תווי פנים, פסיכותרפיה גופנית, פסיכותרפיה אנרגטית, זן שיאצו, רפלקסולוגיה של הפנים, בבעיות אורתופדיה, יעוץ שינה, תזונה הוליסטית, טיפול פנים יפני, רפלקסולוגיה קוריאנית, קליגרפיה, אניאגרם, פנג שואי, הילינג, עיסוי תאילנדי, היפנוזה, עיסוי תינוקות, דמיון מודרך, דיקור סיני, כירולוגיה, ריפוי באותיות, רפואה מערבית, מאמנים הוליסטים, מנדלה, ריברסינג, מדריכי בייבי יוגה, הפעלת תינוקות במים, צי קונג ועוד.
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס רפואה משלימה
וינגייט - אקדמי- נתניה
המכללה מלמדת ב: נתניה.

המסלול נלמד ב: נתניה.
יורם כללי
מכללת מדיסין
המכללה מלמדת ב: חיפה, נתניה.

ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765