ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

לימודי עיצוב תעשייתי

חשבתם על תואר ראשון בעיצוב תעשייתי?


לימודי עיצוב תעשייתי יכשירו אתכם לקחת חלק באחד מן הענפים המאתגרים והמשפיעים ביותר של עולם העיצוב. במסגרת תכנית הלימודים תתמחו בתכנון ועיצוב מוצרים תעשייתים מתוך זווית ראייה הדוגלת בחדשנות, יצירתיות ומתיחת גבולות העיצוב המקנים חוויה וערך מוסף לנו כצרכני מוצרים שונים.

במאמר שלפניכם ריכזנו את המידע המקיף אודות תואר ראשון בעיצוב תעשייתי תוך שימת דגש על הסבר רקע אודות התחום בכללותו והתייחסות לתכנית הלימודים, נושאי הלימוד, תנאי הקבלה, רשימת מוסדות לימוד המציעים את התכנית ואפשרויות תעסוקה. לקבלת מידע והכוונה נוספים ניתן לפנות אלינו בטלפון שמספרו 03-3727765 או להשאיר פרטי התקשרות בתיבת צור הקשר ויועצינו יחזרו אליכם בהקדם האפשרי. כמו כן, בסוף המאמר תמצאו מוסדות לימוד להם תוכלו להשאיר פרטים באופן ישיר לצורך קבלת מידע נוסף ולתיאום פגישה.
תעודת זהות תואר ראשון עיצוב תעשייתי
תנאי קבלה
  • הקבלה עבור תואר בעיצוב תעשייתי מותנית בהצגת תעודת בגרות מלאה, מעבר ראיון אישי ובחינות קבלה פנימיות.
  • חלק מן המוסדות מתנים את הקבלה גם בהצגת תיק עבודות.
משך לימודים
  • תואר בעיצוב תעשייתי נמשך כ-4 שנים בממוצע.
שכר ממוצע
  • המשכורת משתנה ותלויה בתחום שבו מתמקדים המעצבים התעשייתיים: מעצבים ללא ניסיון בתחום ההייטק והטכנולוגיה יכולים להרוויח משכורות הנעות ב-8,000 ל-9,500 ומעצבים בתחומים אחרים מרוויחים כ-7,500-8,000 ש"ח.
  • המשכורת קופצת באופן משמעותי לאחר כשנתיים-3 שנים ומגיע ל-5 ספרות.
תכונות אופי
  • אם אתם אנשים בעלי ראש יצירתי אך גם אוהבים פרקטיקה ומחפשים זיקה לתחומים המצריכים חשיבה אנליטית, הרי שתכנית לימודים זו תעניין אתכם במידה רבה ותספק לכם את האתגר המתאים.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים תואר ראשון עיצוב תעשייתי

לפני הכל: מה זה בעצם עיצוב תעשייתי?

מרבית הסיכויים שכשמרביתנו שומעים את המושג "עיצוב" אנו מיד חושבים על מעצבים גרפיים ששוקדים על עיצובים שונים עבור אתרים, מודעות פרסומיות, סמלים מסחריים וכיוצא בזה. עם זאת, העיצוב נמצא בכל מקום וגם במוצרים הטכנולוגיים שמשמשים אותנו מדי יום ביומו. 

אך כיצד ניתן להתחיל ולגשת לעיצובם של מוצרים כה מורכבים? לשם כך נדרש ידע נרחב לא רק בתוכנות גרפיות וכאן בדיוק נכנסת התכנית ללימודי עיצוב תעשייתי. העיצוב התעשייתי דורש מן המעצבים עין יצירתית, אך בו בזמן גם ידע מקצועי נוסף שבלעדיו כמעט ולא ניתן לקחת חלק בתחום מאתגר זה. העיצוב התעשייתי משלב בין פונקציונליות מירבית, לבין אסתקטיה וארגונומיה דרך שימוש בצבעים, צורות וגימורים, בחירת חומרי הגלם וכל זאת תוך שיתוף פעולה הדוק אל מול צוותי מהנדסים ופסים יצרניים.

איך נראית עבודתם של מעצבים תעשייתיים?

מעצבים תעשייתיים משתלבים במגוון רחב של חברות יצרניות וחברות העוסקות במחקר ופיתוח עיצובים חדשניים. בין קשת התחומים שבה משתלבים המעצבים ניתן לראות מעצבים תעשייתיים בענף הצעצועים, הרכב, המוצרים הרפואיים, הריהוט והטקסטיל, הציודים המשרדי ושלל מוצרי צריכה חשמליים שונים.

על המעצבים התעשייתים למצוא את הדרך לשלב אומנות ויצירתיות עם צרכים עסקיים והנדסיים כשהמטרה שלנגד עיניהם תמי דצריכה להיות כיצד לייצר מוצר שאנשים יימשכו אליו אך גם ישתמשו בו לאורך זמן לאחר הרכישה. בין הפעילויות היומיומיות אליהן נדרשים מעצבים תעשייתיים ניתן למנות:
  • ביצוע מחקר ואפיון המוצרים באופן שבו ניתן יהיה להפיק מהם ערך מוסף ושימוש פרקטי
  • הכנת שרטוטים ותכניות עבודה הכוללות הדמיות על גבי תכנות עיצוב ומידול תלת ממדיות
  • בחינת התקצוב והעלויות בהתבסס על בחירת חומרי גלם והבנת התהליך הייצורי
  • עבודה בשיתוף יחד עם מומחים מאגפי התכנון והייצור וביניהם מהנדסים, מומחי שיווק ואנשי ייצור
בדומה לאופן שבו מעצבים גרפיים לומדים להשתמש בפוטושופ ובמגוון תוכנות גרפיות נוספות, בוגרי תואר ראשון בעיצוב תעשייתי לומדים לעשות שימוש בתוכנות מידול ושרטוט שונות דוגמת סולידוורקס ותוכנת אוטוקאד. במסגרת תפקידכם תקדישו שעות רבות לשרטוטים הנדרשים לצורך יצירת האבטיפוס הראשון של המוצר אותו אתם מעצבים.


מבנה ומטרת לימודי עיצוב תעשייתי

בדומה למסלולי עיצוב מקבילים גם לימודי עיצוב תעשייתי אורכים כ-4 שנים בממוצע. 

מטרת התכנית להקנות למשתתפיה ומשתתפותיה את היכולת לתכנן, לחקור ולפתח מגוון רחב של מוצרים שונים בתעשייה מתוך זווית ראייה עיצובית המקנה לצרכנים הן תחושות של יוקרה ומשיכה למוצר והן פרקטיות ונוחות שבסופו של יום קובעת את מידת נאמנותם של הצרכנים למוצר.

דרך הרצאות פרונטליות לצורך הקניית ידע עיוני ורקע בגישות מחקריות ומתודולוגיות לעיצוב מוצר וסדנאות המלוות בפרויקטים מעשיים תכופים, רוכשים הסטודנטים ניסיון ויכולת בהתמודדות עם האתגרים מולם ניצבים מעצבים תעשייתיים מדי יום.

עשוי לעניין אתכם:


נושאי לימוד עיקריים

בין הנושאים הנלמדים במסגרת לימודי עיצוב תעשייתי ניתן למנות:
  • יסודות העיצוב
  • מבואות בתקשורת חזותית
  • ביצוע חקר שווקים
  • אגרונומיה
  • תכנון ויצירת קונספט ראשוני
  • חומרי גלם
  • תהליכים יצרניים
  • שרטוט, רישום ויצירת סקיצה
  • בניית מודלים
  • לימוד תכנות מידול תלת ממדיות
  • עיצוב אקולוגי
  • טיפוגרפיה
  • לימוד פוטושופ
  • גישות מחקריות בעיצוב
  • מתודולוגיות עיצוביות
  • גיבוש פתרונות יצירתיים
  • סדנאות יצירה עם חומרי גלם
  • חווית משתמש
  • ועוד.
כלל נושאי הלימוד השונים זוכים להתנסות מעשית תכופה ובמסגרת התואר משתתפים הסטודנטים בסנדאות פעילות ונדרשים להגשת והצגת מגוון רחב של פרויקטים מעשיים ופרויקט גמר המקיף את כלל החומר הנלמד.

תנאי קבלה

הרישום עבור לימודי עיצוב תעשייתי לרוב איננו מצריך ציון פסיכומטרי אך דורש תעודת בגרות מלאה בציון ממוצע על סך כ-90 ומעלה, מעבר ראיון קבלה אישי מול נציגי סגל תכנית הלימודים ומעבר בחינות מיון פנימיות.

ישנם מוסדות לימוד אקדמיים המתנים את הרישום גם בהצגת תיק עבודות, מומלץ לבדוק זאת באופן פרטני מול המוסד הלימודי אליו אתם מעוניינים להירשם.


קהל יעד

תואר ראשון בעיצוב תעשייתי פונה לכל מי שמעוניין להשתלב בתחום יצירתי שמשלב פרקטיקה ותרומה משמעותית לחוויה שלנו כצרכנים.

אם מצאתם את עצמכם לא פעם נשאבים אל תוך הדמיון עם רעיונות יצירתיים שונים ואתם מחפשים את הבמה הנכונה שתאפשר לכם להפוך את הכישרון המולד למקצוע עם כלים פרקטיים ונדרשים במשק, הרי שתכנית לימודים זו תתאים לכם במידה רבה.

משך הלימודים

תואר ראשון בעיצוב תעשייתי אורך כ-4 שנים.

ישנם מוסדות המציעים את התכנית במתכונת מקוצרת אך אינטנסיבית יותר ומומלץ לבדוק זאת באופן פרטני מול המוסד הרלוונטי אליו אתם מעוניינים להירשם.

מוסדות ללימודי עיצוב תעשייתי

תואר ראשון בעיצוב תעשייתי נלמד כיום במספר מוסדות ברחבי הארץ וביניהם:
  • מכון אבני – מוסד לימוד וותיק בתל אביב המתמחה בלימודי עיצוב הן לתואר ראשון והן ללימודי תעודה. תכנית הילמודים של מכון אבני כוללת סדנאות אומן וחובקת מגוון רחב של נושאי לימוד מרתקים החל מלימודי עיצוב גופי תאורה ועיצוב בעץ ועד לעיצוב תכשיטים והתנסות מעשית על גבי תוכנות עיצוב גרפי ותוכנות מידול תלת ממדיות.
  • מכללה אקדמית הדסה – מוסד אקדמי מוכר ובעל וותק רב שנים בירושלים המציע מגוון רחב של תכניות לימוד אקדמיות החל מתחומי העיצוב ועד למדעי האופטומטריה ומדעי המחשב.


תעודות

בוגרים שיעמדו בכל דרישות המוסד הלימוד, יעברו את המבחנים ויגישו את הפרויקטים הנדרשים יקבלו תעודת בוגר תואר ראשון בעיצוב תעשייתי מטעם המוסד בו למדו.

אפשרויות תעסוקה

למעצבים תעשייתיים אפשרויות תעסוקה נרחבות בחברות עיצוב המספקות קונספטים ורעיונות עיצוביים שונים לחברות יצרניות ובחברות היצרניות עצמן במחלקות הפיתוח.

במסגרת התפקיד, יכולים בוגרי התואר להשתלב בערב רב של תחומים מתחום התעשייה הכבדה ואף הבטחונית ועד לתחומים "קלילים" אך לא פחות מאתגרים בתחום הציוד הרפואי, הצעצועים, האקססוריז לבית והריהוט ועוד.

לימודי המשך

כיום ישנם מוסדות המציעים התמקצעות בתוכנות מידול תלת ממדיות שונות. אם אתם כבר עוסקים בתחום ומעוניינים להתקדם ולהתמקצע אנו ממליצים לכם לקבל פרטים נוספים אודות קורס סולידוורקס.

השירות שלנו
נשמח לסייע לכם בכל שאלה או התלבטות. פורטל לימודים מעמיד לרשותכם צוות יועצים טלפוניים במספר 03-3727765 או דרך השארת פרטים. 

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון עיצוב תעשייתי
יורם כללי
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
מכללה אקדמית הדסה ירושלים
ללמוד - זה מצוין. ללמוד במכללה האקדמית הדסה - זה מצוינות
המכללה מלמדת ב: ירושלים.

המסלול נלמד ב: ירושלים.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765