ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס מתקין גז טבעי

קורס מתקין גז טבעי

מתקיני גז טבעי הם אנשי מקצוע המשמשים כאנשים טכניים של מערכת הגז הטבעי החל מתהליכי הפיקוח, הניטור והבקרה, התחזוק ועוד. מתקני גז טבעי נדרשים לעבור הכשרה מקצועית הנקבעת על ידי משרד האנרגיה והתשתיות בדיוק לשם כך וכדי להיות מסוגלים לפקח על התקנת המערכת באופן מקצועי. הקורס מתקין גז טבעי מקנה לסטודנטים הכשרה מדוקדקת ומעמיקה תוך היכרות עם מגוון תהליכי התפעול המאפיינים את מכלולי הגז הטבעי. בעלי התפקיד והסטודנטים הנרשמים ללימודים, נדרשים להיות אחראים ובעלי יכולות מוכוונות פרטים המסוגלים לשים לב גם לפרטים הקטנים ביותר עקב תשומת הלב לבטיחות בעבודה, ובהתאם לכך גם לומדים כיצד להתנהל במצבי חירום. התעניינתם לעבור הכשרה מקצועית בתחום התקנת גז טבעי? בפורטל לימודים תוכלו לקבל את כל המידע העדכני ביותר אודות הקורס המקצועי ומוסדות הלימו, החל מתנאי הקבלה, דרך תכני הלימוד ועד לאפשרויות התעסוקה. לכל מידע נוסף הנכם מוזמנים להתקשר למוקד הטלפון שלנו ולשוחח עם יועצי הלימודים שממתינים לעזור לכם, או להשאיר פרטים בטפסי צור הקשר תוך סימון המוסדות הרלוונטים עבורכם וצוות הייעוץ כבר ייצור עמכם קשר בשעות הקרובות.
תעודת זהות קורס מתקין גז טבעי
תנאי קבלה
  • תעודת טכנאי / הנדסאי ממוסד מוכר על ידי משרד החינוך או המה"ט. 
  • טכנאי גפ"מ רמה 2  שהוסמכו על ידי משרד האנרגיה והמים.
  • טכנאי גפ"מ רמה 1 שהוסמכו על ידי משרד האנרגיה ובעלי ניסיון מקצועי של 3 שנים לפחות בעבודה על מערכות גפ"מ.
משך לימודים
  •  7 חודשים המורכבים מכ-200 שעות לימוד.
שכר ממוצע
  • 8,600 ש"ח בממוצע
תכונות אופי
  •  אחראיות
  • עמידות
  • קור רוח
  • החלטיות
  • ביטחון
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס מתקין גז טבעי

קצת מידע ענף הגז הטבעי

העולם למה להכיר את הגז הטבעי כמשאב חשוב ליצירת אנרגיה. בישראל התחום עדיין נחשב לצעיר וחדש יחסית, אבל גם הישראלים שומעים חדשות לבקרים את מאבקי הגז הקיימים בישראל במטרה לשפר את הכלכלה וחיי האזרח. ענף הגז הטבעי בנוי ממכלול מערכות, אשר זקוקות לתחזוק ופיקוח תמידי כאשר ללא ידע ברמה בינלאומית, הענף לא יוכל להתפתח. הגז הטבעי הינו משאב שמש להנעת תהליכים תעשייתים ובשנים האחרונות גם בישראל הצליחו להבין את כוחו וייחודיותו של הגז הטבעי מה שהוביל את ישראל לצאת מלכתחילה למסע חיפוש אחר גז טבעי שהתגלה במעמקי הים התיכון. בעקבות אותה תגלית של מקורות הגז הטבעי המשק הישראלי החל לחפש אחר אנשי מקצוע מיומנים והרצון להכשיר אותם גדל במטרה ללהקנות ולהכשיר כמה שיותר אנשי מקצוע בתחום ייחודי זה שיכול למנוע את השתלטות הנפט על חיי העולם והמדינות המתועשות ובכך לשרת אינטרסים שונים של מדינות בהן ישר מצבורי נפט גדולים. בהתאם לכך נפתחו בישראל מספר קורסים העובדים לפי תקנות משרד האנרגיה והכלכלה.

קורס מתקין גז טבעי

כאמור, הביקוש אחר אנשי מקצוע ובעיקבות כך לקורסים יעודיים נובע משינוי התפסיה של המדינות המתועשות במטרה ללמוד להשתמש במקור אנרגיה זול וטוב יותר, כשעיקר הייעוד של הגז הטבעי מופנה לשימוש של חברת החשמל בשילוב עם תעשיות בודדות נוספות ועסקים קטנים. הקורס המקצועי מכשיר אנשי מקצוע ומקנה להם כלים ומיומנויות לקידום מקצועי בענף האנרגיה, כשתפקידים כגון מתקין גז טבעי, מפעיל גז טבעי, מפקח ועוד הם חלק ממערך התפקידים החדש שמוצע כיום בענף. במהלך הקורס, יכירו הסטודנטים את מגוון ההיבטים הטכניים, הבטיחותיים ו התפעוליים של תעשיית הגז הטבעי ויתוודעו למשק בגז הטבעי בעולם ובישראל, לתקנים מנחים לעבודה ולצרכנים המובילים בו. בהמשך, הקורס אף יעסוק בהליכי העבודה בתחנות המקבלות את הגז ואופן ההולכה שלו לצרכנים, ובחינת החלקים השונים במערכת, כשלבסוף יכירו את מערכת הבקרב והפיקוח ונהלי הבטיחות בעבודה עד לקבלת החלטות באירועי חירום לאומניים, פליליים ובעקבות תקלות אנוש. בוגרי הקורס יצאו ממנו לאחר שלמדו ורכשו ידע אודות כל התהליכים התפעוליים והבטיחותיים שאותם יש לבצע לצורך הטיפול במכלול ספציפי או מקטע במערכת, כיצד לבצע בדיקות כשירות ותיחזוק האחזקה השוטפת ועם תעודה מקצועית המכשירה אותם כאנשי מקצוע מטעם משרדי האנרגיה והכלכלה.

תכני הלימוד בקורס מתקין גז טבעי

תכני הלימוד בקורס נקבעים על ידיד תקנות המה"ט, משרד הכלכלה ומשרד האנרגיה ובהתאם לכך מוסדות הלימוד המעבירים את הקורס מעבירים תוכנית לימודים די דומה אחת לשניה. מרבית ממוסדות הלימוד מעבירים את נושאי הלימוד בשיעורים והרצאות עיוניות בשילוב עם התנסויות וסדנאות מעשיות לצורך הכשרת הסטודנטים בכל הנושאים החשובים לעבודה בענף. להלן חלק מנושאי הלימוד הנלמדים במסגרת קורס מתקין גז טבעי: מונחים מקצועיים לגז טבעי, הובלת תהליכים, שליטה של המפרטים התפעוליים, ניהול פרוייקטים, שרשרת האספקה, תפעול המערכות, מבנה עקרוני ותפעול של תחנת PRMS, תחזוקת מערכות גז, תכנון מערכי גז טבעי, מערכת החלוקה, טיפול בחומרים מסוכנים, תפעול בארות קידוח, רישיונות הולכה, גז טבעי בישראל, מפרטים טכנים ובטיחותיים במערכות גז, תקנים ישראליים ובינלאומיים, בדיקות שגרה במערכות גז, סקירה וניתוח אירועים, מבנה עקרוני של תחנת קבלה, מבנה עקרוני ותפעול של תחנת הגפה, תפקוד מערכת גז טבעי במקטע הפנים מפעלי, נהלי בטיחות במערכת גז טבעי, מערכות פיקוח ובקרה ממוחשבות, נהלי התנהגות בשגרה ובחרום, ההבדלים בין מערכת גז טבעי שמבוססת פלסטיק לבין מקבילתה המבוססת על צנרת ואבזרי פלדה ועוד.

איפה לומדים קורס מתקין גז טבעי

כיוון שמדובר בתחום שהוא עדיין חדש ונמצא בחיתוליו בישראל, לא קיימים מוסדות לימוד רבים המספקים את ההכשרה המקצועית. כיום ישנם מספר מוסדות בודדרים אשר מעבירים את ההכשרה המקצועית וניתן למצוא אותם באזור הצפון בעיר שלומי, באצבע הגליל בקריית שמונה, באזור השפלה בראשון לציון ובאזור השרון בעמק חפר. להלן חלק מממוסדות הלימוד המעבירים קורס מתקין גז טבעי:
המכללה הטכנית לאנרגיה ובטיחות, המקצועיים ביותר במקצועות האנרגיה והבטיחות - הלימודים מתקיימים בראשון לציון.
מכללת ארז, מכללה מקצועית לתעשייה מוכשרת - הלימודים מתקיימים בשלומי.

מיהו קהל היעד לקורס מתקין גז טבעי

קורס מתקין גז טבעי אינו מיועד לאנשים המגיעים ללא רקע מקצועי ותעסוקתי בתחום הגז. הקורס מיועד להנדסאים, טכנאים, מתקיני גפ"מ ואנשי מקצוע נוספים שמעוניינים לעבור הכשרה נוספת ולרכוש ידע בהתקנה ותפעול מערכות הגז הטבעי ולאחריו יוכלו אף להתקדם לדרגות ניהול נוספות. התוכנית פועלת לפי הוראות פיקוח ממשלתיות ובהתאם לכך מוסדות הלימוד אינם יכולים לייעד את הקורס לקהל יעד ומועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה, או לשנות את תנאי הקבלה.

מהם תנאי הקבלה לקורס מתקין גז טבעי

תנאי הקבלה לקורס נחשבים למחמירים במיוחד דורשים מהמועמדים להוכיח כי הם מגיעים עם ניסיון תעסוקתי בנוסף להצגת תעודה מקצועית המכשירה אותם כאנשי מקצוע מוכרים. המועמדים אשר יכולים לגשת לקורס מתקין גז טבעי הם טכנאי גפ"מ ברמה 1 או 2, בעלי תעודה מקצועית מוכרת על ידי משרד האנרגיה בנוסף לניסיון תעסוקתי מוכח של שלוש שנים לפחות בעבודה על מערכת גפ"מ. בנוסף אליהם רשאים לגשת לקורס מועמדים בעלי תעודת טכנאי או הנדסאי ממוסד שמוכר על ידי משרד החינוך והמה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע). לבסוף, נדרשים המועמדים לעבור ראיון קבלה בו ייבחנו ברמת הידע שלהם ותיבחן ההתאמה שלהם למוסד הלימודים הרלוונטי.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס מתקין גז טבעי


משך הלימודים לקורס מתקין גז טבעי

בהתאם לקהל היעד ותנאי הקבלה, גם מתכונת הלימודים אינה נחשב לגמישה במיוחד. משך הקורס מוערך לבין 5 חודשים ועד לשנת לימודים אקדמית שלמה, בו לומדים הסטודנטים מעל ל-200 שעות לימוד אקדמיות המחולקים לכ-120 שעות לימודים עיונים וכ-90 שעות לימודים מעשיים. גם מערכת השעות אינה מאפשרת לכל אדם להירשם לקורס שכן מדובר בקורס מקצועי הנלמד בשעות הבוקר עד שעות אחר הצהריים, כך שאנשים עובדים נדרשים להחליט אם יוותרו על ימי עבודה מסויימים או שלא יוכלו להירשם ללימודים.

תעודה \ הסמכה מקצועית לבוגרי קורס מתקין גז טבעי

בוגרי הקורס ידרשו לעבור מספר בחינות על מנת שיוכלו להשלים את הלימודים בהצלחה. תחילה ישנה הבחינה העיונית, אשר עוסקת בכל תורת המקצוע ומורכבת מכל החומר שנלמד במהלך הקורס. הסטודנטים נדרשים להשיג ציון מינמאלי של 70 כדי לעבור בהצלחה את הבחינה. לאחר מכן ישנה הבחינה המעשית הכוללת עבודה על מתקנים המדמים את מתקני הגז הטבעי. הבחינה מדמה 5 תהליכי נישוף והגזה במתקנים והסטודנטים נדרשים לשלוט בפירוק והרכבת החלקים, להכין את נהלי החירום באירועים חריגים ולדעת להבדיל בין המערכות המבוססות פלסטיק לבין המערכות המבוססות פלדה. הסטודנטים שיעברו בהצלחה את שתי הבחינות, ייזכו לקבל תעודת גמר מתקין גז טבעי מוסמך רמה 1 מטעם המוסד בו למדו ותעודה דומה מטעם משרד הכלכלה.

אפשרויות תעסוקה לבוגרי קורס מתקין גז טבעי

בוגרי הקורס המקצועי יכולים להשתלב במגוון מסגרות המבקשות לעשות שימוש בגז טבעי כגון: חברת חשמל, בארות קידוח, חברות בינאלומיות, מפעלים תעשייתיים ועוד. בהשך הקריירה יכולים אנשי המקצוע לנסות ולהתקדם בענף על ידיד התקדמות לתפקיד ניהולי הנקרא מפקח גז טבעי.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס מתקין גז טבעי
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765