ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

לימודי הנדסאי חשמל

מתעניין בלימודי הנדסאי חשמל?

כיום אנו חיים בעידן בו חשמל הוא כמו אוויר לנשימה ועל כן שלל מערכות חשובות נשלטות באמצעותו - בין אם מדובר במערכות ביתיות ובין אם מדובר במערכות בקרה תעשייתיות. אי לכך, לימודי הנדסאי חשמל כה חשובים ומבוקשים כיום ואף עתידים להמשיך להיות מבוקשים ברמה גוברת. לימודים אלו עוסקים בכול הנוגע לתפעול, תחזוקה, ייצור ובקרה של מערכות אשר פועלות על חשמל, ועל כן מקצוע זה נמצא כמאוד עדכני וניתן למצוא לו ביקוש רב במפעלים, בחברות אחזקה, בארגונים גדולים, בתחומי תכנון ועוד. אי לכך, אם מבקשים לצעוד עם הקידמה, לנשום את החידושים בתחום, להיות חלק מהאנשים שמשפיעים ומעצבים את החברה ואם יש לכם ראש מתמטי ותשוקה לכל מה שנוגע לטכנולוגיה, קידמה ומכונות - הרי שגם לכם מומלץ לשקול לימודי הנדסאי חשמל.
תעודת זהות קורס לימודי הנדסאי חשמל
תנאי קבלה
  • סיום לימודי מכינה קדם אקדמאית באוניברסיטה או במכללה, בצמוד לתנאי ההכרה של המל"ג.
  • יש להחזיק בבגרות לפחות חלקית, כאשר במקצועות מתמטיקה יש להחזיק ברמת 3 יחידות ומעלה, באנגלית יש להחזיק ברמת 3 יחידות ומעלה ובעברית והבעה יש להגיש ציונים עוברים, כאשר מי שעושה 4 יחידות באנגלית ובמתמטיקה גם יכול להגיש ציון שמתחיל מ50 כלפי מעלה. 
  • לימודים במכינה הטכנולוגית לצד גיליון ציונים שכולל ציונים טובים במקצועות מתמטיקה, אנגלית ועברית.
  • יש להחזיק בתעודת בגרות מלאה.
  • מועמדים מעל גיל 35 בעלי 12 שנות לימוד פטורים מסך הסעיפים הנ"ל.
  • אנשים שמבקשים ללמוד לימודי הנדסאי חשמל והם מחזיקים בתעודת בגרות זרה יתבקשו תרגום של התעודה חתומה בידי נוטריון.
  • יש לעבור ראיון מול ראש המסלול הרצוי וכמובן שגם לעבור מבחן התאמה.
    יש לקחת בחשבון שכל מוסד רשאי לדרוש תנאי קבלה מעט שונים.
משך לימודים
  • סה"כ לימודי הנדסאי חשמל אורכים כשנתיים.
שכר ממוצע
  • השכר הממוצע למהנדס חשמל מתחיל משכר שעומד על 7,000 ₪ ובהתאם לניסיון ולהיקף העבודה השכר עתיד לטפס מעלה.
תכונות אופי
  • הנדסאי חשמל צריך להיות אדם ריאלי, קפדני, מדויק, חובב קידמה, יסודי, אחד ששם לב לפרטים, סבלני ושמחפש אחר החידוש הבא.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס לימודי הנדסאי חשמל

הנדסת חשמל

מכונות מקיפות את חיינו בכל מקום אליו נביט, ויש להכיר בחשיבות העצומה שכל מכונה תורמת לחיינו. כיום כאשר תחום הרובוטיקה והקדמה הטכנולוגית אינם ניתנים להתעלמות, כל שנותר זה רק ליישר קו ומי שחובב את התחום ובוער לו להיות בשורת האנשים המשפיעים ושחיים את התחום לאורך זמן, ייבחר בחוכמה להתמקד בלימודי הנדסת חשמל. כמו כן, תחום זה אינו רק בועט, אקטואלי, מרתק ואינו מספיק להתחדש, אלא תחום זה גם מבטיח לבוגריו עבודה מכניסה, מעניינת וחשובה. בנוסף, מי שאוהב לימודים ומבקש להמשיך להתפתח בתחום, מהר מאוד יימצא שעומדים בפניו מגוון מסלולי לימוד המשכיים – ממש כמו במסגרת התעסוקתית. 
בשל הביקוש הגדול בתחום, ניתן למצוא מגוון נרחב של מכללות אשר מציעות לימודי תואר, כאשר מי שאינו מחזיק בתנאי הקבלה הנדרשים, מוזמן לעבור לימודי מכינה בתחום. בעת הלימודים ניתן ליהנות ממכלול מרתק של נושאים אשר נוגעים הן לתכנות מחשבים ומערכות ספרתיות והן לאלקטרוניקה תקבילית ומערכות דיגיטאליות. מכאן שמדובר בתחום עשיר, רחב יריעה, מאוד דינאמי ושמציע מקום להתפתח בפן התעסוקתי, שמאפשר לבחון להיות עצמאי או לחלופין שכיר ושמציע עולם שלם של אפשרויות חדשות שטרם מומשו.

לימודי הנדסת חשמל

לימודי הנדסאי חשמל כוללים מבחר נושאים מתחומי המדעים הבסיסיים וכמובן שגם מתחום ההנדסה והחשמל. לימודים אלו כוללים לא מעט למידה מעשית, כאשר בסופן כל סטודנט מתבקש להגיש פרויקט גמר אשר עוסק בתחום ההתמחות בו הוא העמיק לאורך הלימודים וכמובן שגם יש לעמוד בהצלחה בשורת הבחינות הפנימיות והחיצוניות. לגבי עלות הלימודים, ראוי לדעת שלימודים מעין אלו ניתן לממש מכספי הפיקדון הצבאי. 
בתום הלימודים ניתן להתברג בתחום העובדה, אך גם ניתן להאריך את מסלול הלימודים, כלומר ניתן להמשיך אל עבר לימודי תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה, אל עבר לימודי הנדסת חשמל ובמגוון תחומי הנדסה נוספים. פה מומלץ לבחון אלו פטורים התואר של הנדסאי חשמל עשוי להעניק במגוון לימודי ההנדסה.

תכני הלימוד בקורס הנדסת חשמל

מי שבוחר ללמוד הנדסאי חשמל, מהר מאוד יגלה שהוא לומד לא מעט מקצועות ריאליים, כגון פיזיקה, יסודות מתמטיקה, מבוא לחשמל, אנגלית טכנית, מערכת פיקוד ושליטה, אלקטרוניקה, ויסות ובקרה של ציוד, תורת הבקרה, מכונות חשמל, תכנון מערכות חשמל, ייצור והתקנה, הכרת המחשב, שיווק, ניהול עובדים, לוחות חשמל, מכירות, מערכות אנרגיה ורשתות.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס לימודי הנדסאי חשמל


איפה לומדים הנדסת חשמל?

לימודי הנדסת חשמל מתקיימים במספר מוסדות לימוד העוסקים ומתמחים בתחום ההנדסה והמחשב. בין יתר מוסדות הלימוד המובילים בתחום לימודי הנדסאי חשמל, אתם מוזמנים להכיר את ההיצע הבא: 
•מכללת אורט שמציעה מבחר רב של סניפים בכול רחבי הארץ
•המכללה למינהל שיושבת בחיפה
•בטכניון ישנו בית ספר ארצי להנדסאים
•מכלל עתיד מציעה מגוון שלוחות בצפון הארץ
•המכללה הטכנולוגית תל חי
•המכללה הטכנולוגית כנרת
•מכללת נצרת עילית
•מכללת אורט שבקריית ביאליק
•המכללה הטכנולוגית שבבאר שבע
•המכללה למינהל
•המכללה האקדמית ספיר

מיהו קהל היעד ללימודי הנדסת חשמל

קהל היעד עבור לימודי הנדסת חשמל אלו אנשים שאוהבים  טכנולוגיה, מספרים, מחשבים, מכונות והם נמשכים לכל מה שנוגע לחידושים בתחום. כמו כן, גם מי שמחפש אחר מקצוע שניתן להתקדם בו, מקצוע שמציע מגוון נרחב של משרות, שמאפשר להיות גם שכיר וגם עצמאי ושעל ההתחלה מציע עבודה בשכר גבוה - יימצא תחום זה כאידאלי. בנוסף כל מי שחולם על מערכות בקרה ופיקוד ומבקש להבין כיצד מנגנונים שונים עובדים, כל מי שרוצה לקחת חלק בחידושי התעשייה ומי שמבקש לעסוק לצד הכוחות הגדולים שפועלם כיום – ייבחר בחוכמה ללמוד הנדסאי חשמל. בין היתר גם יש צורך בטיפוס חרוץ, ריאלי, עם רגליים על הקרקע, שנמשך לקידמה ושמשתוקק ללמוד מגוון מקצועות מובילים כגון פיזיקה ומתמטיקה.

מהם תנאי הקבלה לקורס הנדסת חשמל?

ראשית נבהיר שכל מוסד לימודי עשוי לדרוש תנאים מעט שונים. כך למשל ניתן למצוא מוסד לימודי כגון מכללת אורט אשר דורש מינימום תעודת בגרות חלקית בה יש 3 יחידות מתמטיקה ו3 יחידות אנגלית לצד הבעה ועברית, כאשר כחלופה, הוא מאפשר לעבור לימודים במכינה שמיועדת ללימודי הנדסאים, ואף ראוי לציין שבמקרה זה אין צורך בפסיכומטרי. לעומת זאת, יש מקומות שדורשים גם את הדרישות הנ"ל וגם פסיכומטרי, כאשר ברוב המכללות גם ציון שאינו מעל 600 עשוי להועיל, אך לימודים באוניברסיטה כבר יצריכו ציון מעל 650, כאשר יש דגש מיוחד על הפרק הכמותי ועל רמת האנגלית.

משך הלימודים בקורס הנדסת חשמל

כאמור, לימודי הנדסאי חשמל אורכים לרוב כשנתיים. עם זאת, ניתן למצוא מוסדות שמאפשרים מסלולי בוקר ויש מקומות שמאפשרים מסלולי ערב. כך למשל מי שבוחר במסלול בוקר ישקיע רק כשנתיים בתחום, אך מי שמעדיף מסלול ערב, ולו כי הוא מבקש לעבוד במשך היום, יצטרך להשקיע פחות זמן  פר כל מפגש, אך בסה"כ יצטרך להתחייב לשלוש שנות לימודים.

תעודה/הסמכה מקצועית לבוגרי הקורס

בוגרי לימודי הנדסאי חשמל זוכים בתום הלימודים לקבל דיפלומת הנדסאי חשמל והם מוזמנים להירשם לפי חוק בפנקס ההנדסאים. עוד ראוי לציין שבוגרי הלימודים מוגדרים ישר עם תום הלימודים כחשמלאי מוסמך, ולאחר שהם יתמחו כשנה, הם יקודמו לסטטוס המכובד של חשמלאי ראשי.

אפשרויות תעסוקה לבוגרים

מצד אחד לימודי  הנדסאי חשמל מאוד ממוקדים מטרה, אך מצד שני הם מאפשרים חופש בחירה רב עבור מקום העבודה, וזאת לצד ביקוש רב שאינו עתיד להתמתן. עוד נציין שכיוון שלימודי הנדסאי חשמל כוללים לא מעט התנסות פרקטית, בוגרי המקצוע מוצאים יחסית מהר עבודה בתחום, כאשר בין היתר ישנן משרות פיתוח, משרות בקרת איכות, משרות תחזוקה, משרות שנוגעות במערכות חשמל ואנרגיה וכדומה. בנוסף, לצד היכולת להיות שכירים, בוגרי לימודי הנדסאי חשמל גם יכולים לבחור להיות קבלני חשמל עצמאיים. אם נבחר לציין לטובה גוף אחד שמושך אליו לא מעט בוגרים, נציין את חברת החשמל ואף שורה ארוכה של גופים בתעשיית ההיי טק. אי לכך מדובר בתחום מבטיח אשר מציע מגוון מסלולי תעסוקה שונים ורווחיים.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על לימודי הנדסאי חשמל
המכללה הטכנולוגית כנרת
המכללה הטכנולוגית רופין - הנדסאים
המכללה מלמדת ב: עמק חפר.

המסלול נלמד ב: עמק חפר.
המרכז הטכנולוגי להנדסאים ספיר
המכללה מלמדת ב: אשקלון.

המסלול נלמד ב: אשקלון.
הנדסאים באריאל
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
יורם כללי
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
מכללת עתיד
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
המכללה מלמדת ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
רשת אורט
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
המכללה מלמדת ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ראשון לציון, אשדוד, חיפה, ירושלים.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765