ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס הכשרת מדריכי בטיחות

קורס הכשרת מדריכי בטיחות מעניין אותך?

האדם הממונה על בטיחות בעבודה נושא באחת מן המשרות החשובות ביותר בכל ארגון יצרני דוגמת מפעלים ותעשיות. תפקידו של ממונה הבטיחות בעבודה נקבע על פי חוקיה של מדינת ישראל המחייבת את תקן זה בכל ארגון המונה 50 עובדים ומעלה. מטרתו של נושא משרה זו לבצע ביקורת שוטפת שתבטיח את השמירה והאכיפה של כל הנהלים הבטיחותיים והתקנות הקבועים על פי חוק, לספק ייעוץ לסגל המנהלי, לערוך סקירה מקיפה של ליקויים וסיכונים פוטנציאליים ולבצע הדרכה מפעם לפעם של כלל העובדים בארגון בכדי למנוע טעויות אנוש שעלולות להסתיים באסון כבד. אך עם כל הכבוד לידע הרב ולהכשרה הארוכה והמרוכזת שעבר אחראי הבטיחות בעבודה, לא כולם מחזיקים במיומנויות הדרכה גבוהות דבר העלול לפגוע ביכולתם להעביר את המידע הלאה לעובדים. בשל כך, מוסדות רבים המציעים הכשרות בנושאי בטיחות בעבודה, פתחו את שעריהם עם מתכונת מרוכזת וקצרה שכל מטרתה להקנות לממונה הבטיחות את הכישורים החסרים לו כך שיוכל לעורר עניין בקרב קהל העובדים ולהנהיג את הארגון אל עבר יצירת סביבת עבודה בטוחה הרבה יותר. רוצים לקבל פרטים נוספים בטרם ההרשמה? כאן בפורטל לימודים איגדנו עבורכם את המידע המקיף ביותר אודות תכנית הלימודים, מטרתה, קהל יעד, תנאי קבלה, נושאי לימוד ועוד. לכל שאלה שאתם עדיין מרגישים שלא קיבלתם מענה מקיף, השאירו פרטי התקשרות ויועצי הלימודים שלנו יצרו עמכם קשר בהקדם האפשרי. קריאה מהנה.

האם קרה לכם פעם שניסיתם לסייע לחבר בתחום שבו אתם בולטים אך לא הצלחתם להבהיר את עצמכם בצורה ברורה? ובכן, אתם לא לבד. רבים מאיתנו יכולים להצטיין בתחום מסוים ולעשותו על הצד הטוב ביותר, אך מן הצד השני לא נדע איך להעביר את הידע שלנו לאדם אחר שמבקש ללמוד מאיתנו. ייתכן וזאת דרך הדיבור שלנו, האופן שבו אנו מציגים את הנושא והעזרים שבהם אנו משתמשים או לא משתמשים כדי להבהיר את עצמנו, אך מה שבטוח הוא שבסופו של דבר במבחן התוצאה מתברר שלא הצלחנו להעביר את הידע שלנו באופן חד ונקי אל הצד השני. במקרים מסוימים ניתן פשוט להרים ידיים ולהפנות את חברינו לאדם אחר שיוכל לעזור, אך במקרה של אחראי בטיחות בעבודה כאן אין מקום לטעויות וכל אי הבנה או חוסר ריכוז במה שניסינו להעביר לחברינו, עלול להסתיים בפציעה ולעתים אף באסון כבד מכך. את המיומנות הזו שמתבררת עבור רבים מנושאי משרה זו כאתגר לא קטן, מבקשים להקנות מספר מוסדות מקצועיים ברחבי הארץ במסגרת קורס הכשרת מדריכי בטיחות. תכנית לימודים זו מושתתת על הקניית חומר עיוני בנושאי עקרונות ההדרכה ומתהדרת בשלל סימולציות ותרגולים פרקטיים המבטיחים את הטמעת החומר הנלמד ויישומו על הצד הטוב ביותר בארגון.
 
תעודת זהות קורס הכשרת מדריכי בטיחות
תנאי קבלה
  • המסלול להכשרת מדריכי בטיחות בעבודה מיועד לעובדים שעברו והוסמכו בהצלחה במסגרת קורס ממונה בטיחות בעבודה ומבקשים להקנות לעצמם מיומנויות הדרכה מבוססות ומוצקות יותר על פי עקרונות בינלאומיים.
משך לימודים
  • בניגוד לקורס ממונה בטיחות בעבודה, תכנית לימודים זו מתאפיינת בהיקף מצומצם יותר המתפרש על גבי כחמישה ימים בממוצע. עם זאת יש לציין שמדובר בתכנית מרוכזת העשויה להתפרש על יום שלם.
שכר ממוצע
  • כיוון שאחראי בטיחות בעבודה מגיעים מקשת רחבה ביותר של תפקידים במפעלים ובתעשייה, לא ניתן להציג טווח ממוצע של דרגות שכר בקרב בוגרי הקורס.
תכונות אופי
  • תכנית לימודים זו מתאימה לכל אדם המרגיש חוסר ביטחון בהדרכה או שחש שאיננו מצליח להעביר את המידע אל הצד השני.
  • כל מה שצריך הוא ראש פתוח, להגיע עם מוטיבציה ונכונות ללמוד דרכים שונות של עקרונות הדרכתיים.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס הכשרת מדריכי בטיחות

תפקידו של ממונה בטיחות בעבודה

נושאי משרה זו ללא ספק מחזיקים באחת מן העבודות החשובות והמהותיות ביותר בכל ארגון המונה מעל 50 עובדים ואשר מחזיק באופי יצרני אשר מגביר את הסיכון לפציעות וכשלים בטיחותיים. ממונה הבטיחות בעבודה מבטיח בסופו של יום שהעובד הפוקד את מקום עבודתו, יבצע את תפקידו בצורה נכונה ויחזור אל משפחתו בריא ושלם מבלי שיסכן את עצמו או לחילופין את הסובבים אותו. דבר זה בא לידי ביטוי בשורה של תחומי אחריות שונים בהם מחזיק ממונה הבטיחות דוגמת מתן ייעוץ לסגל הניהולי והשימוש כ"עיניים" של המנהלים בשטח, ביצוע סקירות שטח ובדיקות מקיפות לאיתור ליקויים ותיקונם, ווידוא אכיפת תקנות הבטיחות שנקבעו על ידי מדינת ישראל, בדיקת הציוד והחשוב ביותר - ביצוע הדרכות שוטפות לכלל העובדים, שהרי טעויות אנוש הן הטעויות הנפוצות ביותר העלולות לגרום לאסון בשל אי ההבנה של חשיבות הנהלים או חוסר מודעות באשר להשלכות הקשות של תפקוד לקוי.


קורס הכשרת מדריכי בטיחות

מטרתו של קורס הכשרת מדריכי בטיחות היא להקנות למשתלמים מיומנויות הדרכה שעד כה לקו בחסר ובשל כך מנעו מהם מבלי להתכוון, להעביר את הידע הרב שלהם לכלל העובדים ואף לסגל הניהולי. תכנית הלימודים משלבת בין חומרים עיוניים למעשיים שיחד מנגישים לתלמידים ארגז כלים מקצועי הכולל טכניקות הדרכה, שימוש בעזרים ויזואליים שונים להטמעת החומר הנלמד, יצירת עניין בקרב הקהל ושיפור היכולת לעמוד מול קהל. רבים מן הבוגרים שסיימו את תכנית לימודים זו בהצלחה העידו על הספקנות הרבה שעמה הגיעה ותחושת הסיפוק הגבוהה שאיתה יצאו מן התכנית עם סיומה. היקפו של הקורס קצר, אך הישר עם סיומו מסוגלים הבוגרים ליישם את הטכניקות השונות בשטח באופן קל יותר מבעבר ומבלי להקצות משאבים רבים מספור על מנת שההדרכה תעבור בהצלחה.


מה לומדים בהכשרת מדריכי בטיחות?

כאמור, קורס הכשרת מדריכי בטיחות משלב סימוליות מעשיות יחד עם הקניית חומר תיאורטי רב באשר לעקרונות הדרכתיים שונים כשהמטרה היא לספק את ההדמייה המציאותית ביותר לאתגרים עמם מתמודד אחראי הבטיחות בעבודה מדי יום ויום. תכני הלימודים עשויים להשתנות במידה מסוימת בין מוסד למוסד, אך הליבה עודנה זהה בין כל הקורסים השונים. מבין התכנים המועברים במסגרת ההכשרה איגדנו את נושאי הליבה והם להלן:
- טכניקות הדרכה אפקטיביות
- עקרונות הדרכתיים
- שפת גוף
- שימוש נכון בעזרים ויזואליים
- שימוש ב-Power Point, יצירת מצגות ועיצובן
- חיפוש אחר חומרים רלוונטיים מן הרשת
- יצירת עניין בקרב הקהל
- התאמת הסגנון ההדרכתי לקהל
- טיפול בהתנגדויות
- תרגול עמידה מול קהל
- התגברות על פחד במה
- ועוד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס הכשרת מדריכי בטיחות






היכן ניתן ללמוד את התחום?

ככל שגוברת ההבנה באשר לחשיבותו של ממונה הבטיחות בעבודה, כך מעסיקים רבים נוטים יותר ויותר לשלוח את נושאי משרה זו לקורסי השתלמות שיסייעו להם במילוי תפקידם. בשל כך, מוסדות לימוד מקצועיים רבים העוסקים בהכשרת ממוני בטיחות, מציעים קורס הכשרת מדריכי בטיחות המותאם בצורה מקצועית ומדויקת לאופייה של עבודה זו. כאן בפורטל לימודים, איגדנו עבורכם את המוסדות המובילים בענף זה אליהם תוכלו לשלוח פרטי התקשרות כדי לקבל מידע על נושאי הקורס, היקפו ואף להגיע לשיחת ייעוץ. בין מוסדות הלימוד השונים ניתן לציין את כרמל בטיחות בחיפה הנגישה לתושבי הצפון ואת שחר הנדסת בטיחות שבלוד המאפשר תכנית זו עבור תושבי המרכז.


קהל יעד

תכנית לימודים זו פונה עבור כל נושא משרה בתחום הבטיחות בעבודה המרגיש שאיננו מצליח לבצע את ההדרכות באופן נכון או שחש בחוסר ביטחון עצמי בעת עמידה מול קהל. התכנים השונים והסימולציות המעשיות יסייעו לכם רבות ויאפשרו לכם להתגבר על כל מכשול דוגמת אי הקשבה, אי עניין או אי הטמעה של אכיפת התקנות.


תנאי קבלה

ההרשמה עבור קורס הכשרת מדריכי בטיחות פתוחה בפני בוגרי קורס ממוני בטיחות בעבודה המבקשים לחזק את בטחונם האישי ואת יכולות ההדרכה שלהם. במסגרת ההרשמה כל מוסד שומר לעצמו את הזכות לערוך ראיון קבלה לצורך בדיקת מידת ההתאמה ותיאום ציפיות. יש לציין שהתכנית סגורה בפני אנשים שאינם בוגרי הקורס.


משך הקורס

בניגוד לקורס ממונה בטיחות בעבודה הנחשב לארוך ואינטנסיבי, תכנית לימודים זו היא קצרה באופן יחסי ונפרשת על גבי כחמישה ימים בממוצע. כל מפגש הינו מפגש חד שבועי והוא נפרש על פי רוב לאורך 8 שעות.


תעודות והסמכה

לבוגר לימודי הדרכת בטיחות שיסיים את לימודיו בהצלחה ויעמוד במבחן הסופי, תוענק תעודת מדריך בטיחות על ידי המוסד הלימודי הנבחר. כמו כן, רצוי לבחון מול המוסד הנבחר אם תכנית הלימודים מוכרת כימי כשירות. בהצלחה!


מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס הכשרת מדריכי בטיחות
יורם כללי
המכללה לבטיחות בעבודה והכשרה מקצועית
כרמל בטיחות
המכללה לבטיחות בעבודה והכשרה מקצועית
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765