ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס קציני ביטחון

ללמוד קורס קציני ביטחון

קורס קציני ביטחון, או קורס קב"טים בשפה המקצועית הינו קורס הנועד להכשיר מאבטחים, בוגרי יחידות קרביות, ומנהלי ביטחון להתשלב במערכות אבטחה ציבוריות במוסדות, חברות פרטיות וחברות אבטחה. הוא מיועד לאותם בוגרי ביטחון בלבד, אשר מגיעים עם סט יכולות מוכח אשר מוכן לעבור לשלב הבא כשבמהלכו, זוכים הסטודנטים לרכוש ידע מעשי ועיוני רב, מיומנויות וכלים בענף האבטחה במטרה לספק כוח אדם רענן וחדש למערכות האבטחה הקיימים היום בישראל. הקורס מותאם לפי דרישות הליכי האבטחה העדכניים ביותר ומדובר בקורס רב תכליתי ואיכותי אשר מותאם גם לקהל הרחב ולא רק למאבטחים שמעוניינים להתקדם בעבודתם. רוצים לדעת עוד על הקורס ומוסדות הלימוד? בפורטל לימודים תוכלו לקבל את כל המידע אודות מוסדות הלימוד ל - קורס קציני ביטחון החל מתכני הלימוד, דרך תנאי הקבלה וקהל היעד ועד לאפשרויות התעסוקה של בוגרי הקורס. לכל מידע נוסף אתם מוזמנים להתקשר למוקד הטלפון של פורטל לימודים לקבלת ייעוץ ראשוני חינם, או להשאיר את הפרטים שלכם בטפסי צור הקשר יחד עם סימון מוסדות הלימוד הרלוונטים עבורכם וצוות הפורטל יידאג ליצור עמכם קשר במהרה.
תעודת זהות קורס קציני ביטחון
תנאי קבלה
  • ראיון קבלה אישי 
  • הצגת 12 שנות לימוד. 
  • עבר צבאי 
  • עבר נקי מפלילים
  • בריאות תקינה
משך לימודים
  • בין חצי שנה לשנה.
שכר ממוצע
  •  7,000 ש"ח בתחילת הדרך
  • בעלי ניסיון מרוויחים הרבה יותר
תכונות אופי
  • אסרטיביות
  • ביטחון
  • יחסי אנוש
  • אמביציה
  • גמישות
  • נאמנות
  • אחראיות
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס קציני ביטחון

קצת מידע על תפקידו של הקב"ט

כידוע לכולנו, מדינת ישראל נמצאת במצב ביטחוני "רגיש" אשר הוביל אותה להיות חשופה למפגעים ביטחוניים המעוניינים לפגוע באזרחי המדינה. בשל כך, קמה בישראל דרישה למנהלי ביטחון אשר יהוו חלק ממערך האבטחה הנדרש עבור עסק בכדי להתקיים וינהלו אותו ברמה מעל לדרגת המאבטחים. תפקידם של קציני ביטחון מחייב אותם להיות בעלי רגישות וקשיחות גבוהה כדי להתמודד עם האיומים הבטחוניים המגיעים ממפגעים ביטחוניים ופליליים יחדיו. מעבר לכך, ישנם מוסדות כגון מבני ציבור, רשויות שיווק, מרכזי בילוי ומפעלים הנדרשים להציג מערך אבטחה מקיף שכזה כדי לעמוד בתקנות הבטיחות שקבעה המדינה, מה שכמובן הוביל לדרישה גבוהה לקציני ביטחון מקצועיים ומיומנים בישראל. קציני הביטחון ממלאים תפקיד חשוב בכל המוסדות בהם הם קיימים במטרה לספק שירותי אבטחה לצורך הרתעה והבטחת הביטחון ואף לשמש כיועצי הביטחון של החברה בה הם עובדים במקרים כגון ייעוץ לביטחון מיתקן מסויים, ביטחון העובדים, מה לעשות במקרי חירום וכדומה. עם הדרישה להקמת יחידות ביטחון רבות ברחבי ישראל, נפתחו קורסים רבים ברחבי הארץ במטרה להכשיר את אנשי המקצוע הבאים שיהיו ממונים על אמצעי המיגון והאבטחה ויספקו את המענה הראשוני במצבי חירום.

קורס קציני ביטחון

כדי לעבוד כקציני ביטחון נדרשים המועמדים לעבור קורס מקצועי על פי חוק "הסדרת הביטחון בגופים ציבוריים" במוסד מוכר על ידי מדינת ישראל, אשר תוכנית הלימודים שלו מתאימה לדרישות ולתקנות קבועות מראש. הקורס מכשיר את הסטודנטים ומספק להם את הידע והכלים להתמודד עם מצבי חירום בטחוניים, והטכנולוגיה הביטחונית הקיימת היום במוסדות רבים. הקורס מתנהל בשיעורים עיוניים העוסקים במטרה, במהות ובתיאוריות ביטחוניות וסדנאות המספקות לסטודנטים תרגול מעשי בשטח. תוכנית הלימודים נבנת לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר, כוללת את כל תחומי האבטחה והביטחון ומנוהלת על ידי סגל מרצים בעלי ניסיון רב באבטחה ומומחים בתחום מניעת נזקים. אך אחד הנקודות היותר חשובת בקורס זה הוא שהינו קורס חובה גם עבור קציני ביטחון אשר כבר עברו את ההכשרה במטרה להעביר להם ריענון תקופתי ולהעשיר את הידע שלהם בכל עידכון או נקודת ראות ביטחונית חדשה.

תכני הלימוד בקורס קציני ביטחון

כאמור, קורס קציני ביטחון הינו קורס שתוכנית הלימודים שלו מותאמת לפי חוק "הסדרת הביטחון בגופים ציבוריים", ורק מוסד המוכר על ידי מדינת ישראל יכול להעביר אותו. הקורס מקנה לסטודנטים את הכלים להתמודדות עם מצבי חירום בטחוניים ומתחלק לשיעורים עיוניים ומעשיים העוסקים בנושאים כגון: סמכויות וחובות הקב"ט, ביטחון אזרחי, תרגילים דו צדדיים, מושגי יסוד במודיעין, כבוד האדם והגנת הפרטיות, עקרונות האבטחה, אמצעים טכניים במערך האבטחה, הכנת תיק שטח, הפעלת חברות שמירה, האזנות סתר, חוק ומשפט, מערכת אזעקה והתראה, ניהול משרד קב"ט ונהלים, הכנת סקר בטיחות, חבלה ואמצעי לחימה, סיורים מקצועיים, פיקוח חנייה, עקרונות מניעת אש, הקמת ותפעול צוות כוננות, סדר דין פלילי וראיות, נוהלי ביטחון ובטיחות, פעילות מבצעית, אבטחה פיזית, טרור סייבר, אבחון שפת גוף, ארגון וניהול, שת"פ עם גורמי הצלה, תיק שטח, אבטחת מידע ומידור, תכנון אבטחה, מניעת פיגועים וחבלה, איתור חריגות בהתנהלות השוטפת, ניתוח סיכונים יסודות בחקירה ותשאול, פק"מ אבטחה, זירת אירוע - אבחון והתמצאות, כיבוי אש, בטחון מחשבים, הפעלת חברות שמירה, עבירות מירמה, חילוץ והצלה, גרפולוגיה, מודיעין עסקי תחרותי, נוהלי אבטחה, חוק אבטחה במקומות ציבוריים, יסודות באבטחת אישים, עקרונות בטיחות אש ועוד.

איפה לומדים קורס קציני ביטחון

הביקוש לאנשי מקצוע בתחום הביטחון הוביל לפתיחת קורסים רבים על ידי מוסדות לימוד שונים במטרה להכשיר כמה שיותר קציני ביטחון. מוסדות הלימוד מפוזרים ברחבי הארץ אך חשוב לוודא כאשר משוחחים עם נציגי המוסד, האם מדובר במוסד מוכר על ידי מדינת ישראל. להלן מגוון מוסדות הלימוד המעבירים קורס קציני ביטחון:
היחידה הארצית לחקירות וביטחון, בחסות המרכז להשתלמויות בר אילן - הלימודים מתקיימים בתל אביב, חיפה, באר שבע ירושלים ודליית אל כרמל.
מכללת אורנס לניהול, התעודה שלכם בידיים שלנו - הלימודים מתקיימים בחיפה.
מכללת מאסטר קולג´ - הלימודים מתקיימים בחיפה.
המכללה המשותפת, מרוויחים קריירה - הלימודים מתקיימים בנתניה, מפרץ חיפה, חדרה וסכנין.
המכללה הרב תחומית, מכללה להכשרה מקצועית - הלימודים מתקיימים בחיפה וקריית ביאליק בשעות הערב בלבד.
המכללה לניהול - הלימודים מתקיימים בחדרה ובנתניה.

מהו קהל היעד לקורס קציני ביטחון

קהל היעד לקורס בנוי משתי אוכלוסיות ייעודיות. האוכלוסייה הראשונה הינה מועמדים חסרי רקע בתחום הביטחון אשר מעוניינים להיכנס לענף הביטחון לראשונה. האוכלוסייה השנייה הינה האוכלוסייה המגיעה מרקע כלשהו בענף, בין אם מדובר באנשי מקצוע הנדרשים לעבור ריענון, בין אם מדובר בחיילים קרביים משוחררים המעוניינים לנצל את העבר הביטחוני שלהם לצורך ניסיון תעסוקתי ובין אם מדובר במועמדים אשר השלימו שירות לאומי במשטרה ומעוניינים להמשיך ולהתפתח בענף הביטחון.

מהם תנאי הקבלה לקורס קציני ביטחון

כיוון שמדובר בקורס המכשיר אנשי מקצוע שבאחראיותם מונחים חיי אדם, ישנם תנאי קבלה ברורים לקבלה ללימודים. תנאי הקבלה לקורס קציני ביטחון דורשים מהמועמדים להיות בעלי עבר נקי מפלילים, להיות בעלי תעודת 12 שנות לימוד לפחות, עם בריאות תקינה והוכחה כי עברו שירות צבאי מלא או שירות לאומי מלא. בנוסף לתנאי הקבלה הללו, המועמדים יידרשו גם לעבור ראיון קבלה אישי, בו תיבחן מידת התאמתם למוסד הלימודים ותיבדק רמת המוטיבצתיה שלהם והרצינות ללמוד את תחום זה.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס קציני ביטחון


משך הלימודים לקורס קציני ביטחון

משך הלימודים לקורס אורכים בממוצע כשמונה חודשים, בהם לומדים הסטודנטים במשך 180 עד 200 שעות לימוד אקדמיות. כמובן שמסלולי הלימוד המיועדים לאנשי מקצוע העובדים בתחום ונדרשים לעבור ריענון בלבד יהיו קצרים יותר ויארכו מספר חודשים בודדים בלבד. מתכונת הלימודים נעשית במסגרת דו שבועית בשעות הערב וזאת כדי להתאים את שעות הלימוד גם לאנשים עובדים וסטודנטים המעוניינים להשלים הכנסה. תוכנית הלימודים אף יכולה להישתנות לפי בחירה של מוסד לימודים כזה או אחר.

תעודה מקצועית \ הסמכה לבוגרי קורס קציני ביטחון

בוגרי הקורס אשר ישלימו את תקופת הלימודים לאחר שעמדו בכל דרישות הקורס – עבודת גמר ומבחן עיוני, ייזכו לקבל תעודה מקצועית מטעם המוסד בו למדו המסמיכה אותם כאנשי מקצוע ויוכלו להשתלב מיידית בשוק העבודה. יש לזכור כי קציני ביטחון נדרשים לחדש את ההכשרה שלהם לאחר תקופה קבועה מראש במטרה לוודא כי הם שומרים על מקצועיות ורמת כושר מינמאלית ההכרחית לביצוע תפקידם.

אפשרויות תעסוקה לבוגרי קרוס קציני ביטחון

הבוגרים אשר סיימו את הקורס בהצלחה וקיבלו את התעודה המקצועית המכשירה אותם כאנשי מקצוע יוכלו להשתלב בשוק העבודה במגוון תפקידים במגוון עסקים, חברות ומפעלים. בוגרי הקורס משתלבים לרוב בתעשיות ביטחון, אזורי תיירות, מוסדות לימוד ורפואה, מרכזי קניות, חברות הייטק, חברות תחבורה ציבורית, חברות תעופה וספנות וכו'. ישנם אף אפשרויות עבודה מעבר לים לבוגרי קורס בעבודה בספינות תיירות או אנשי אבטחה ועזרה ראשונה בקבוצות נוער. יש לזכור שמדובר במקצוע חשוב ביותר ולהבין את מהות ההקרבה שמאבטחים רבים עושים, על מנת להגיע להשלמה במטרה לעשות את התפקיד על הצד הטוב ביותר. 

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס קציני ביטחון
יורם כללי
התעודה שלכם בידיים שלנו
מכללת אורנס לניהול חיפה
התעודה שלכם בידיים שלנו
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
מכללת מאסטר קולג´
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765