ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס הנחיית הורים

קורס הנחיית הורים מעניין אותך?

אין דבר מספק יותר עבור אדם העוסק במקצועות הטיפול, מאשר לראות כיצד התהליך שעבר יחד עם המטופל שלו, היטיב עמו ושינה את איכות חייו מן הקצה אל הקצה. אז אם המעגל המשפחתי קרוב ללבכם וברצונכם לשדרג את יכולתיכם הטיפוליות או לחילופין ליהנות מרמת סיפוק אינסופית, אנו ממליצים לכם להכיר לעומק את העולם המרתק והמעניין של תחום הדרכת ההורים במסגרת קורס הנחיית הורים. התא המשפחתי ובעיקר עבור הורים לילדים קטנים ובגיל ההתבגרות, הוא ללא ספק אחת מן התקופות המאתגרות ביותר עבורם – כיצד נתמודד עם אי ההסכמה השוררת ביננו לבין בני או בנות זוגנו באשר לדוגמה האישית והחינוך? כיצד עלינו להתמודד מבחינה רגשית עם ילדנו הסובל מבעיות התנהגותיות שונות? מה הדרך לחלק עצמנו ולתפקד כהורים במשפחה בה אנו ובני זוגנו גרושים עם ילדים כל אחד מנישואים קודמים? זוהי רק נגיעה קטנה מאינספור מקרי הבוחן המאתגרים מולם מתמודדות משפחות מדי יום ביומו. וגם אם מדובר בסוגיות פחות רגישות ומאתגרות, עדיין תפקידם של מנחי ההורים הוא חשוב ומהותי שהרי אף הורה לא באמת ידע להתכונן כהלכה לתפקיד המאתגר ביותר בחייו.

בניגוד לעבר בו הורים צעירים נעזרו במשפחתם המורחבת שהקיפה אותם בעיירה או בכפר כדי לגדל את הילדים, כיום הורים צעירים אינם בהכרח גרים בקרבת משפחתם וכמוהם גם משפחתם איננה זמינה בכל רגע נתון לסייע להם בשל מטלות יומיומיות שונות וחיי עבודה עמוסים. אי לכך, ההורה המודרני מוצא עצמו מתמודד בכל רגע נתון עם מגוון רחב של אתגרים. כאן נכנס תפקידו של מנחה ההורים – איש מקצוע זה הוכשר והוסמך בכל התיאוריות והגישות הטיפוליות הנדרשות כדי ללוות את ההורים ולסייע להם להגיע אל הפתרונות הנכונים והמתאימים ביותר עבורם. מרבית עבודתו של מנחה ההורים מתרכזת בקליניקה ומתפרשת על פני מספר מפגשים המשתנה ממקרה למקרה. סיועו של מנחה ההורים מתבטא לא רק בהסמכתו המקצועית, אלא גם במעמדו כאיש ניטרלי דבר המסייע לו להיחשב על ידי ההורים כמקור בר סמכא עליו ניתן לסמוך ושלדעותיו השונות רצוי להקשיב. מלבד יכולתו של מנחה ההורים לספק פתרונות, הוא גם מהווה כמעין מפלט, מקום נוח בו ההורים יכולים לספר בפתיחות את תחושותיהם האישיות אותן הם אינם יכולים או רוצים לחלוק מול אף אדם אחר, דבר המסייע במתן תמיכה נפשית. אז עכשיו אחרי שסיימנו להציג את התחום, כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודות קורס הנחיית הורים, תכנית הלימודים, נושאי לימוד, משך הלימודים, מוסדות מובילים, תנאי קבלה ועוד. קריאה מהנה!
 
תעודת זהות קורס הכשרת מנחי הורים
תנאי קבלה
  • מרבית מוסדות הלימוד מתנים את הקבלה ברקע מקצועי קודם בתחום החינוך ומקצועות הטיפול דוגמת: עובדים סוציאליים, אנשי חינוך, פסיכולוגיים ויועצים חינוכיים.
  • מרבית המוסדות מתנים את ההרשמה ברקע אקדמי.
  • במסגרת ההרשמה ייתכן והמועמדים יידרשו לראיון קבלה ראשוני ושיחת ייעוץ והכווונה.
    ישנם מוסדות הפותחים את שעריהם גם בפני חסרי כל רקע קודם, אך מומלץ לבדוק את התנאים המיוחדים הללו באופן פרטני.
משך לימודים
  • קורס הנחיית הורים הינו תכנית ארוכה המתפרשת על כשנתיים ויכולה להגיע לעד 3 שנים.
שכר ממוצע
  • שכרם של מנחי הורים משתנה בהתאם לוותק בתפקיד ולרקע המקצועי שממנו הגיעו.
  • שכרו של מטפל מתחיל עשוי לנוע בין 7,000 ל-8,500 ש"ח ולעלות בהדרגה עד לכ-11,000 ש"ח.
    ישנם מטפלים רבים הבוחרים לצאת לדרך עצמאית.
תכונות אופי
  • תכנית לימודים זו מתאפיינת בהקניית מגוון רחב של תיאוריות המצריכות שקידה ושינון. אי לכך, תכנית זו מתאימה לאנשים שתחום הטיפול והתא המשפחתי קרוב ללבם.
  • מטפלים כלל נדרשים לרגישות גבוהה, אך בתפקיד זה המתאפיין באחד מן הנושאים הרגישים ביותר – ילדי המטופל, יש להידרש לסבלנות ונכונות לתהליך הדרגתי וממושך. תחום שכזה מתאים במיוחד לאנשים המתאפיינים באינטלגנציה רגשית גבוהה.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס הכשרת מנחי הורים

ראיתי שיש קורס הורים – זה אותו הדבר?

אך לפני שנפרט אודות תכנית הלימודים, קודם רצוי שנשים את האצבע על טעות הרווחת בין אנשים רבים והיא הבלבול בין קורס הורים לקורס הנחיית הורים. האתגרים הרבים שמביאה עמה ההורות הובילה להקמתן של מגוון סדנאות ובין היתר סדנת קורס הורים בה נפגשות קבוצות הורים וחולקות יחד עם מדריך משותף את האתגרים עמם הם מתמודדים. קורסים שכאלו מתאפיינים במשך מפגשים קצר ואינם מסמיכים את בוגריהם כמטפלים. משך ההכשרה של קורס הנחיית הורים הוא תלת שנתי במרבית המקרים ובמהלכו נחשפים המשתתפים למגוון מתודות טיפוליות שונות הזוכות גם לסימולציות מעשיות לצורך הטמעת החומר הנלמד.


מה צריך לדעת על קורס הנחיית הורים?

לימודי הדרכת הורים משלבים בין חומר עיוני הכולל ערב רב של גישות טיפוליות ומסקנות מחקריות שונות לבין הדרכות קבוצתיות המספקות את יישומו של החומר הנלמד הלכה למעשה ומדמות את האתגרים הרבים מולם מתמודדים המטפלים בשלל מקרי בוחן. עולמות הידע הרבים אליהם נדרשים המטפלים כדי להתאים את סוג הטיפול הנכון ביותר להורים, דורש שקידה ממושכת ויכולות למידה עצמית בבית לאורך שעות רבות וממושכות. בין היתר לומדים המשתתפים כיצד לבסס את סמכותם של ההורים בבית, כיצד יש לנהוג מול נערים ונערות מתבגרים, על ההתמודדות עם גירושין, היעדר ממושך מן הבית בשל עומס בעבודה ועוד.


תכנים ונושאי לימוד

בבדיקה מול מוסדות שונים ניתן יהיה לשים לב למספר שינויים בין התכנים המועברים בכל קורס וקורס, עם זאת קורסי הליבה והנושאים המרכזיים נותרים זהים כשהמטרה היא להקנות למטפלים את ארגז הכלים המקיף והשלם ביותר הנדרש כדי שיוכל במבחן המציאות לסייע במגוון מקרי בוחן של אתגרים המאפיינים מעגלים משפחתיים משלל סוגים. מבין נושאי ליבה והנושאים האופייניים למרבית תכניות הלימודים, ניתן למנות את התכנים שברשימה שלהלן:
- אתיקה טיפולית
- התמודדות עם התנגדויות המטופל
- קשיים חברתיים בקרב נוער
- דוגמה אישית
- הנחיית קבוצות
- תקשורת מילולית ותקשורת א-מילולית
- מודלים התנהגותיים במעגל המשפחתי
- חשיבות האינטלגנציה הרגשית
- פסיכולוגיה משפחתית
- יחסי הורים ילדים
- קווים אדומים וגבולות
- פסיכולוגיה התפתחותית
- גירושים והשפעתם
- ועוד.


מוסדות לימודים מומלצים לקורס הדרכת הורים

בשל הביקוש העולה בתחום, כיום ניתן למצוא מגוון מכללות המתמחות במקצועות הטיפול המציעות קורס הדרכת הורים ובפריסה ארצית נרחבת. מבין המכללות השונות, אנו בפורטל לימודים אספנו את בתי הספר המובילים דוגמת: עידן ההורות, מכון אדלר, הבית למקצועות ההורות, מרכז י.נ.ר למגזר התורני, מרכז רב תחומי להכשרה מקצועית ומכון פתרונות. במידה ואתם מעוניינים לקבל מידע נוסף מאחד או יותר מבתי הספר המופיעים מטה, השאירו פרטי התקשרות ונציגינו ישמחו ליצור עמכם קשר בהקדם לצורך הכוונה וייעוץ.


קהל יעד

אם התשוקה שלכם לעזור לאחרים בוערת בעצמותיכם ואתם מחפשים מקצוע מאתגר בכל יום מחדש, הרי שהמסלול ללימודי קורס הדרכת הורים יענה על כל הציפיות. כדאי לדעת שתכנית לימודים זו נחשבת לעמוסה ועשירה בתכנים תיאורטיים ולכן מומלץ להיערך לתקופת לימודים ממושכת של שקידה ולמידה מתמדת.


תנאי קבלה

קורס הדרכת הורים לרוב מיועד למתעניינים בעלי רקע מקצועי קודם במקצועות הטיפול, החינוך והייעוץ דוגמת: אנשי חינוך, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ויועצים חינוכיים. בנוסף לכך, מרבית מוסדות הלימוד מתנים את ההרשמה ברקע אקדמי. במסגרת תהליך הרישום על המועמדים להידרש לראיון קבלה ראשוני לצורך בדיקת התרשמות ומידת ההתאמה לאופיו של המסלול והתפקיד. באופן נקודתי ישנם מוסדות שאינם מתנים את ההרשמה ברקע מקצועי קודם, אך יש לבדוק זאת בצורה נקודתית.


משך הלימודים

במרבית המוסדות קורס הדרכת הורים הינו תלת שנתי. עם זאת, ניתן למצוא מספר מכללות המציאות תכנית לימודים מרוכזת יותר המתפרשת על גבי שנתיים.


תעודות והסמכה

בוגרים שיעמדו בכל מטלותיהם הלימודיות ויסיימו את הלימודים על פי דרישותיו של המוסד הלימודי הנבחר, יקבלו תעודת בוגר קורס הדרכת הורים המסמיכה אותם כמטפלים.


אפשרויות תעסוקה

באפשרותם של בוגרי המסלול להשתלב במערכת החינוך והבריאות כמטפלים העוסקים בהנחיית הורים. ישנם בוגרים המבקשים למנף את יכולותיהם ויוצאים לדרך עצמאית כמטפלים בקליניקות פרטיות. 


מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס הכשרת מנחי הורים
הבית של המשפחה
מרכז י.נ.ר - לימודי תעודה למגזר התורני
הבית של המשפחה
המכללה מלמדת ב: ירושלים.

המסלול נלמד ב: ירושלים.
יורם כללי
ספיר- המרכז ללימודי המשך וחוץ
המכללה מלמדת ב: שדרות.

המסלול נלמד ב: שדרות.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765