ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס דולה פוסט פארטום

קורס דולה פוסט פארטום מכשיר את משתתפיו לקחת חלק באחד מן התקופות המרגשות והמאתגרות ביותר בחייהם של הורים טריים ובעיקר אמהות. בתכנית לומדים המשתתפים כיצד לסייע ולחזק את ההורים כשהדגש העיקרי מושם על האמהות שזה עתה חוו אירוע פיזי משמעותי אך לא פחות מכך גם מנטלי.
 

במאמר שלפניכם ריכזנו מידע חיוני על לימודי דולה פוסט פרטום. בחלקו הראשון של המאמר נפרט מה עושות בעלות הכשרה פוסט פארטום ולאחר מכן צעד אחר צעד נפרט על תכנית הלימודים דרך פירוט מבנה ומטרת הקורס ועד לאפשרויות התעסוקה. צוות פורטל לימודים יישמח להעניק לכם ייעוץ לימודים מקצועי מספר הטלפון 03-3727765 או דרך השארת פרטי קשר לצורך קבלת שיחה מנציג. כמו כן, בסוף המאמר גיבשנו עבורכם רשימה של מוסדות לימוד רלוונטיים. מאחלים לכם קריאה נעימה ומועילה! צוות פורטל לימודים.

תעודת זהות קורס דולה פוסט פארטום
תנאי קבלה
  • בניגוד לדעה הרווחת, קורס דולות פוסט פרטום איננו פונה אך ורק לאמהות למודות ניסיון ופונה גם לחסרי רקע שמעוניינים להשתלב במקצוע זה מתוך תשוקה ורצון עז לסייע ולקחת חלק במקצוע בעל שליחות.
  •  הקבלה לקורס מותנית במעבר ראיון קבלה אישי ובחינות פנימיות מטעם המוסד הלימודי הנבחר
משך לימודים
  • אורכה של תכנית הלימודים עשוי להשתנות במידה מועטה בין מוסד למוסד ולנוע בין 5 חודשים לחצי שנה בממוצע.
  •  סה"כ מדובר בכ-20 מפגשים חד שבועיים לא כולל תקופת סטאז' קצרה המספקת למשתתפים ידע יישומי נדרש להשתלבות תעסוקתית
שכר ממוצע
  • דולה פוסט פרטום בתחילת דרכה יכולה לדרוש עבור שירותיה כ-1600 ש"ח. עם צבירת הוותק והניסיון התעסוקתי ניתן כבר לדרוש מחירים גבוהים יותר הנעים בין 2800 לכ-3000 ש"ח.
תכונות אופי
  • אם חיפשת מקצוע שמשלב שליחות, אהבה לתינוקות ונכונות לעזור ולסייע למגוון לקוחות החשים במצוקה, הרי שתכנית לימודים זו תתאים לך במידה רבה.
  •  אופי העבודה דורש אחריות, יסודיות, מקצועיות, רגישות ויכולת שימת לב לפרטים דוגמת זיהוי אותות מצוקה מצד אחד מבני הזוג. 
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס דולה פוסט פארטום

תפקידה של דולה פוסט פארטום

אין הורה שלא יעיד על החודשים הראשונים עם הוולד החדש כמאתגרים ביותר. גם ההורים המנוסים ביותר יעידו שהחוויה הזו כל פעם מחדש היא אתגר בפני עצמו שמצריך שינוי שגרה, חלוקת זמן אחרת ופשוט ניסיון מאתגר להשתלט על החיים מחדש ולהתאים אותם למציאות החדשה בבית.

פעם עוד היה נוח יותר להורים צעירים להיכנס אל החוויה החדשה עם תמיכה משפחתית נרחבת, אך כיום כשהמציאות הדינמית והאינטנסיבית מקשה על התמיכה של המשפחה, הורים מחפשים ומוצאים את התמיכה הנדרשת אצל נשות מקצוע המיומנות ומוסמכות במתן התמיכה הנדרשת. אין זה בא להפחית ממעמדו של הגבר כהורה צעיר המתמודד עם קשיים, אך מטרתה של דולה פוסט פארטום היא ללוות בעיקר את האם שמתמודדת לא רק עם שינוי שגרה, אלא עם שינוי מהותי בחייה בעיקר בחודשים הראשונים עם תפקידים דוגמת הנקה, חופשת הלידה עצמה, השינויים הפיזיולוגיים שהתחוללו עקב ההיריון כמו גם השינויים המנטליים.

בעזרת ניסיון חיים והכשרה מקצועית מספקת דולה את התשובות לכל השאלות, התהיות, ההתלבטויות והרגשות השוצפים והקוצפים.

אז מה היא דולה פוסט פארטום?

למעשה מדובר בדולה שבניגוד לתפקיד הדולה המלווה את ההורים לעתיד בזמן ההריון כאן המטרה היא ללוות את ההורים הטריים בפועל ולספק מידע מבוסס על נושאים דוגמת האכלת התינוקות, התאוששות רגשית ופיזית למידה, טיפול והרגעת התינוק, תמיכה מנטלית ופיזית, עזרה בתחזוקת וניקיון הבית ועוד.

מבנה ומטרת קורס דולה פוסט פארטום

תכנית הלימודים פונה לכל מי שמעוניינת להשתלב במקצוע תומך, משמעותי ובעל שליחות המאפשרת לזוגות רבים כל כך בישראל לקבל את התמיכה שתהפוך עבורם את תקופת ההורות לקלה וחוויתית יותר.


לאורך התכנית לומדות המשתתפות כיצד לתמוך בהורים בדגש על האם. התכנית משלבת בין הקניית ידע תיאורטי נרחב לבין התנסות מעשית בדמות סימולציות ותרגולים כיתתים וסטאז' המתקיים עם תום הלימודים ומקיף את כלל הנושאים שנלמדו. בין היתר, לימודי דולה פוסט פארטום מספקים למשתתפות את היכולת להעניק תמיכה מנטלית ורגשית לאם, לזהות אותות מצוקה דוגמת דיכאון לאחר לידה, לספק תמיכה פיזית בזמן שבו הגוף מתאושש מן הלידה ומתעצב מחדש ועוד.


מטרת התרגולים השונים והסטאז' היא להעניק למשתתפות את ההתמקצעות המקיפה ביותר. חשוב לזכור שכל משפחה ומשפחה הם עולם בפני עצמו שמצריך התייחסות נפרדת והפעלת תכנית עבודה שונה.


נושאי לימוד עיקריים

בין הנושאים הנלמדים במסגרת קורס דולות פוסט פארטום ניתן למנות את התחומים שלהלן:

  • תפקיד הדולה
  • הורות וזוגיות
  • אתיקה מקצועית
  • חשיבות האוזן הקשבת
  • זיהוי אותות מצוקה
  • דיכאון לאחר לידה
  • תזונה לתינוקות
  • טיפים לטיפול בתינוקות
  • עזרה ראשונה
  • כללי בטיחות חשובים
  • תמיכה למשפחות עם צרכים מיוחדים
  • שמירה על התא המשפחתי
  • התפתחות התינוק
  • ניקוי ותחזוקת הבית
  • טיפת חלב ושמירה על בריאות התינוק
  • ועוד.

חשוב לציין כי ישנם גם קורסים העוסקים בהתפתחות העסקית של הדולה שכן מרבית הדולות מספקות את שירותיהן באופן עצמאי. לפיכך, מומלץ לבדוק מול המוסד בו אתם רוצים ללמוד על קיום תכנים בנושא פתיחת עסק, מיתוג עצמי, שיווק, תמחור השירותים השונים הניתנים על-ידי הדולה ועוד.

תוכן שעשוי לעניין אותך:



חיפוש מוסדות לימוד

אם אינכם בטוחים היכן ללמוד, כאן באתר פורטל לימודים תוכלו למצוא מוסדות הפעילים ברחבי הארץ ומציעים את התכנית המבוקשת. כמו כן, באפשרותכם להשתמש במנוע החיפוש החופשי שלנו לקבלת מידע על תחומי לימוד נוספים המעניינים אתכם. בסוף כל מידע על תחום הלימוד תוכלו למצוא מוסדות רלוונטיים.

אינכם בטוחים היכן להירשם או באיזה קורס לבחור? התקשרו אלינו או השאירו פרטי קשר ונציג מטעם פורטל לימודים יחזור אליכם בהקדם.
 


קהל יעד

לדולות פוסט פארטום האחריות הרבה להבטיח את הטיפול המסור והמקיף ביותר למשפחה החדשה. מלבד האהבה לפעוטות, תפקיד זה דורש תקשורת בין אישית טובה, יכולת הסתגלות לסביבות עבודה משתנות, שימת לב לפרטים לצורך זיהוי אותות מצוקה וצרכים ייחודיים המשתנים מאדם לאדם, זיקה לעבודות בית ותחזוקה, יכולת למתן אוזן קשבת ואינטליגנציה רגשית גבוהה.

דגשים אלו נבחנים במסגרת ראיון הקבלה האישי שמטרתו לבדוק את מידת ההתאמה של המועמדות לתכנית הלימודים אך גם לתפקיד המצפה להן עם תום הלימודים


תנאי קבלה ללימודי פוסט פארטום

למרות שמדובר בתחום העוסק במתן תמיכה לנשים וזוגות לאחר לידה, הקורס עצמו איננו מחייב ניסיון חיים קודם אלא יותר מוטיבציה, נחישות וחיפוש אחר מקצוע עם שליחות המשולב באהבה אינסופית לתינוקות.


הקבלה לתכנית הלימודים מותנית במעבר ראיון קבלה אישי מול נציגי סגל תכנית הלימודים.


משך הלימודים

היקפה של תכנית הלימודים הינו כחצי שנה, סה"כ כ-20 מפגשים, כל מפגש בן כ-5 שעות לימוד.

מומלץ לבדוק באופן פרטני מול המוסד בו אתם מעוניינים ללמוד באשר לקיום מתכונת לימודי בוקר וערב.

תעודות

בוגרי לימודי דולה פוסט פארטום שיסיימו את לימודיהם בהצלחה, יעמדו בכל דרישות המוסד, יינכחו במרבית השיעורים ויעברו את הבחינות והסטאז' הנדרש יקבלו תעודה חגיגית מטעם המוסד בו למדו.

אפשרויות תעסוקה

דולות פוסט פארטום יכולות להשתלב בתחום התעסוקתי בעיקר כעצמאיות. מומלץ לבדוק כי במסגרת תכנית הלימוד מועברים גם תכנים בנושאי שיווק ומיתוג עצמי כמו גם פתיחת עסק והליכים מול הרשויות שכן מדובר בערך מוסף אדיר עבור המעוניינות להשתלב בתחום זה.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס דולה פוסט פארטום
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765