ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

קריירה של אדריכל

מה הם עושים? מהי סביבת עבודה? איך להיות אדריכל? איזה הצעות עבודה יש לאדריכלים? הכל במאמר אחד שיגרום לכם לרוץ ולהירשם כבר מחר.

צוות פורטל לימודים|14.12.2016|12:12

אז מה אדריכלים עושים? אנשים זקוקים למקומות לחיות, לעבוד, לשחק, ללמוד, חנות, ולאכול. אדריכלים אחראים לעיצוב המקומות האלה. הם עובדים על פרויקטים ציבוריים או פרטיים ועיצוב שני חללים פנים וחוץ כשבין מגוון תפקידי האדריכל, האדריכל נועד בעיקר כדי לבנות ולעצב בנייני מגורים, מפעלים, בנייני משרדים, ומבנים אחרים. חובותיו של האדריכל דורשים ממנו להיפגש עם לקוחות ולקבוע יעדים ודרישות למבנים, לתת הערכות ראשוניות על זמן ועלות הבנייה, להציג מפרטי מבנה, להכין שרטוטים ומסמכים של תבנית הבניין בין אם זה נעשה עם תוכנת מחשב או בעבודת יד, הכנת מסמכי חוזה קבלני בניין, ניהול חוזי הקמה ולבקר באתרי הבנייה על מנת להבטיח כי הבנייה דובקת בתוכניות האדריכליות.

יכולים לעסוק במגוון מקצועות כגון: מהנדסים אזרחיים, מנהלי בנייה, מנסחים, מעצבים גרפיים ועוד


סביבת עבודה ולוחות זמנים עבור אדריכלים 
אדריכלים נדרשים לבלות חלק ניכר מזמנם במשרדים בהם הם נפגשים עם לקוחות, לפתח דוחות ותרשימים, לעבוד עם אדריכלים ומהנדסים אחרים. הם גם לבקר באתרי בנייה כדי להבטיח יעדי לקוחות הם נפגשו כדי לבחון את ההתקדמות של פרויקטים. אדריכלים מסוימים פועלים ממשרדים הביתה. רוב האדריכלים עובדים במשרה מלאה ולפי שעות נוספות בעבודה, במיוחד כאשר עומדים מול מועדים. אדריכלים עצמאיים יכולים לעבוד בשעות עבודה גמישות יותר.

לימודי אדריכלות
בוגר שסיים תואר מקצועי בארכיטקטורה, עשה למעשה את הצעד הראשון כדי להפוך אדריכל. רוב האדריכלים מקבלים את התואר המקצועי שלהם לאחר לימודים של 3 עד 4 שנים של תוכנית לימודי אדריכלות. עם זאת רבים ממשיכים גם אל לימודי תואר שני באדריכלות, אשר יכול לקחת בין 2 - 4 שנים נוספות כשמשך זמן הלימודים תלוי בקצב אותו יכול הסטודנט להשקיע. תכנית תואר ראשון טיפוסית כוללת קורסים בתולדות אדריכליות תאוריה, עיצוב בניין תוך שימת דגש על תכנון בעזרת מחשב וניסוח (CADD), מבנים, שיטות בנייה, שיטות מקצועיות, מתמטיקה, מדעי טבע, ואת מדעי רוח. במרבית תוכניות האדריכלות יהיה סטודיו לעיצוב, בו הסטודנטים יוכלו ליישם את הכישורים ואת המושגים הנלמדים בכיתה כדי ליצור ציורים ומודלים תלת ממדיים של העיצובים שלהם.

תכנית תואר ראשון טיפוסית כוללת קורסים בתולדות אדריכליות תאוריה, שיטות בנייה, שיטות מקצועיות, מתמטיקה, מדעי טבע ועוד


תכונות חשובות עבור אדריכלים
יכולות אנליטיות - אדריכלים חייבים להבין את התוכן של עיצובים ואת ההקשר שבו הם נוצרו. לדוגמא, אדריכלים חייבים להבין את המיקומים של מערכות מכאניות כיצד מערכות אלה עלולות לגרום לשיבוש פעילות בבניין.
כישורי תקשורת - אדריכלים משתפים את הרעיונות שלהם במצגות ובכתב, עם לקוחות, אדריכלים אחרים, ועובדים שעוזרים להכין שרטוטים. 
יצירתיות - אדריכלים מעצבים את המראה הכללי של בתים, בניינים, ומבנים אחרים. לכן, המוצר הסופי צריך להיות אטרקטיבי ושימושי.
יכולות ארגוניות - לעתים קרובות אדריכלים  נדרשים לנהל חוזים. לכן, הם חייבים לשמור על רשומות הקשורות הפרטים של פרויקט, כולל עלות כוללת, חומרים המשמשים, והתקדמות.
כישורים טכניים - אדריכלים צריכים להשתמש בטכנולוגיה CADD ליצור תוכניות במסגרת בניית מודלים מידע (BIM).
מיומנויות ויזואליזציה - אדריכלים חייבים להיות מסוגלים לראות כיצד חלקים של מבנה מתייחסים זה לזה. הם גם חייבים להיות מסוגלים לדמיין איך המבנה הכולל ייראה השלמתו.

קריירות אפשריות לאדריכלים
עם מספר גבוה של בוגרי תואר באדריכלות, התחרות הקיימת בשוק היא חזקה מאוד, כשהבוגרים צפויים לעבוד תחילה במסגרות של התמחויות. כמו כן, העסקת אדריכלים קשורה מאוד לפעילות של ענף הבנייה. לכן, אנשי מקצוע אלה עלולים לחוות תקופות של אבטלה כשיש האטת בקשות לפרויקטים חדשים או כאשר הרמה הכללית של הבנייה נופלת. בוגרי תואר באדריכלות יכולים לעסוק במגוון מקצועות כגון: מהנדסים אזרחיים, מנהלי בנייה, מנסחים, מעצבים גרפיים, מעצבים תעשייתיים, מעצבי פנים, אדריכל נוף, מתכננים עירוניים ומתכננים אזוריים.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765