ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

לימודי הנדסאי בניין

הנדסאי בניין
ענף הבנייה והתשתיות הוא ללא ספק אחד הענפים הדומיננטיים בכלכלה הישראלית. למרות כל המשברים הפוקדים בכל כמה זמן ועליית המחירים שנכון לשנת 2017 לא פוסקת, ענף הבנייה היה ונשאר "שחקן" משמעותי במשק אשר מושקעים בו השקעות ענק בין אם מדובר בחברות נדל"ן גדולות או אנשים פרטיים. בנוסף לכך, מדובר בענף דינמי הנוהג לשנות את פניו בקשר ישיר לתנאי השוק התוססים וחידושים טכנולוגיים בתחום. מי שמעוניין ללמוד מסלול לימודי הנדסאי בניין יוכל ללמוד את אותם נושאים מעשיים שלומדים מהנדסי הבניין עם האפשרות לזרז את תהליך הלימודים ולהימנע מלימודי תכנים אשר לא בהכרח קשורים לשוק העבודה ולצבור ניסיון מעשי בשוק העבודה בזמן שמתחריו עדיין משלימים את לימודי התואר. אז אם התעניינתם בלימודי הנדסאי בניין, תוכלו להשאיר את כל הפרטים שלכם בטפסי "צור קשר" וצוות פורטל לימודים יתקשר אליכם במהרה. בנוסף לכך תוכלו להתקשר אל מוקד הטלפון שלנו ולקבל את כל המידע אודות מוסדות הלימוד הרלוונטיים לתחום, היכן הם ממוקמים בארץ, מהם תנאי הקבלה שלהם למועמדים האפשריים ועוד. בהצלחה. 

לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס לימודי הנדסאי בניין

קצת מידע על לימודי הנדסאי בניין

חוק המהנדסים והאדריכלים 1958

בשנת 1958 נחקק חוק המהנדסים והאדריכלים בישראל בעקבות משבר בכוח אדם מגוון ענפים כשאחד מהם היה ענף הבנייה. הדבר הוביל את מקבלי ההחלטות להקים מסלול לימודים חדש ומזורז, כדי להכשיר אנשי מקצוע שיתרכזו בלימודיהם בתכנים המעשיים בלבד וימנעו מ"לבזבז" את זמנם בשיעורים עיוניים הנדרשים במסלול תואר ראשון. מכאן קבעו כי המסלול החדש ייקרא "הנדסאי" כשמשרד העבודה היה אמון על הכשרת המסלולים והנפקת הרישיונות הרלוונטים לאנשי המקצוע. כל בוגר הנדסאי עובר בהצלחה תוכנית לימודים מוכרת על ידי משרד המה"ט ורשום בפנקס ההנדסאים במשרד העבודה והרווחה. כיום ישנם מגוון מכללות מוסדות לימוד המציעים לימודי ניהול בנייה או הנדסאות בניין כשאורך המסלול הוא בין שנתיים לשנתיים וחצי ובמסגרתו לומדים הסטודנטים מגוון נושאי לימוד בתחומים מדעיים בסיסיים, נושאים בתחום ההנדסה ונושאים בתחום ההנדסה האזרחית והנדסת בניין. רבים מההנדסאים מרחיבים את לימודיהם תוך רכישת תואר ראשון בהנדסת בניין, הנדסה אזרחית, או כל תחום הנדסי הנושק לתחום זה כשמכללות רבות מעניקות פטורים להנדסאי בניין במסגרת לימודי תואר ראשון. הבעיה של מקצוע הנדסת הבניין הוא שאינו זוכה לכמות גבוהה של נרשמים וכדי לעמוד בדרישות של ענף הבנייה, מאפשרים למועמדים לפנות למסלול ההנדסאי על מנת שיוכלו להיות המוציאים לפועל של תוכניות המהנדסים על מנת שגם מקצוע מהנדס הבניין יקבל שיווק יותר יוקרתי. אין זה אומר שתפקידו של ההנדסאי נחשב למקצוע שולי שכן הוא אחראי על עבודות תשתית, עבודות פיתוח, פיקוח ובקרה על פרויקטים, תכנון כבישים, פיתוחים סביבתיים, תכנון דרכים, בנייני מגורים, תכנון גשרים ועוד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים לימודי הנדסאי בניין

מיהו קהל היעד ומהם תנאי הקבלה ללימודי הנדסאי בניין

בעוד בוגרי תואר ראשון בהנדסה אזרחית מחזיקים במטלות פיקוח ותכנון על פרויקטים בבנייה, הנדסאי בניין עוסק יותר בעולם התוכן אך בעיקר אמון על הוצאה לפועל של תוכניותיו של המהנדס. לכן, מוטלת עליו האחראיות להיות איש שטח שעבר מבחן מטעם משרד העבודה בתחום בטיחות, על מנת שיוכל לנהל אתר בניה כקבלן שכיר או עצמאי, וכדי שיוכל לקבל הסמכות בתחום מקצועי זה, יהיה עליו לצבור ניסיון מעשי בתפקידים השונים של ענף הבניה. תנאי קבלה הנפוצים בתחום ההנדסאות בכלל ובעולם הנדסאות בניין בפרט נחשבים לאחידים יחסית בין מוסדות הלימוד השונים, במיוחד אלו שמאושרים על ידי משרד המה"ט, משום שתנאי וחומר הלימוד (לרבות הבחינות) ניתנים מידם של אנשי המשרד באופן גורף לכל אותן מכללות. תנאי הקבל דורשים מהמועמדים לציוני אנגלית, מתמטיקה עברית והבעה גבוהים, ומי שערך מכינות לבני 30+ יוכל לפנות עם תעודת הסיום של המכינה. כל מועמד יידרש להציג תעודת בגרות מלאה או חלקית בסייגים אותם יש לברר לפי מוסד הלימודים אליו מתכוונים לפנות. לעיתים ישנן הקלות בתנאי הפסיכומטרי למועמדים שחצו את גיל 35. 

תוכנית הלימודים במסלול הנדסאי בניין

למרות שמדובר במסלול מזורז אין זה אומר שהלימודים נחשבים לפשוטים. להיפך, הלימודים נחשבים למפרכים במיוחד כשמשך הלימודים נמשך כשנתיים (ויכול להגיע עד לשלוש שנים, לפי קצב הלימודים של הסטודנט ובמידה ומסלול הלימודים נעשה בבוקר או בערב). במהלך הלימודים נחשפים הסטודנטים למגוון רחב של תכנים לימודיים כגון: תכנון פרויקטים, חומרי בנייה, כמויות חומרי בנייה, נהלי בנייה, נהלי בטיחות בעבודה, ביצוע עבודות תשתית, תכנון כבישים, שרטוט טכני והנדסה תיאורית, ניהול אתר בנייה, מתמטיקה, פיזיקה, סטטיסטיקה, תוכנות מחשב, גיאודזיה, תמחירים, הנדסת דרכים, הנדסת קרקע וביסוס, חישוב סטטי וחוזק חומרים, קונסטרוקציות פלדה ועץ, סדנא בתכנון קונסטרוקציות, סדנא בתכנון אתר בניה, אנגלית טכנית, תכונות שרטוט ועוד. הבוגרים אשר מסיימים בהצלחה את דרישות הקורס והמבחנים זכאים לקבל תעודת הדנסאי בניין ולאחר שעבור מבחנים של משרד המה"ט יוכלו להירשם בפנקס ההנדסאים.

מה עושים עם תואר בהנדסאי בניין?

בוגרי מסלול ההנדסאים יכולים להשתלב בשוק העבודה בשני משטחי עבודה עיקריים: או בעבודת שטח או בעבודה משרדית. במידה והבוגרים ישתלבו כהנדסאי תכנון אז עיקר עבודתם תעסוק בתכנון מבנים לענפים השונים במשק ורוב עבודתם תעשה בתחום המשרד אל מול המחשב. מנגד, אם אותם בוגרים ישתלבו כהנדסאי ניהול ופיקוח על פרויקטים, אז רוב עבודתם תעשה בשטח מול בעלי מקצוע. הבוגרים יכולו לעסוק בתכנון וביצוע פרויקטים שונים כגון: גשרים, מבנים, מחלפים נמלים ולהשתלב בתחום ניהול אתרי בנייה והפיוח. לבוגרים המעוניינים להתמחות בתחום ניהול אתר בנייה, אשר מוגדר כיישות אשר מנהלת את העובדים בפועל באתר הבנייה ומפקחת על התהליכים המתרחשים בו, נדרשת הכשרה נוספת ועמידה במבחני הסמכה נוספים המוגדרים למקצוע. ישנה גם האפשרות לבצע התמחות בתכנון מבנים, אשר מיועדות לבוגרים מצטיינים בתחום הנדסאי הבניין. ההתמחות מקנה להנדסאי את כוח החתימה על שיפוץ מבנים וביצוע שינויים, במידה ומדובר בנכסים פשוטים עד 4 קומות. בנוסף לכך הבוגרים בתכנון מבנים בעלי אישור גם להגיש שיפוצי מבנה או תכנוני מבנה לוועדות תכנון מקומיות, לחתום על אישורים ולייצג במקרה הצורך מול וועדות בנייה. לשם כך נדרש לבצע הכשרה נוספת, אשר כרוכה במעבר הסמכה נוסף לקבלת דיפלומת מנהל עבודה. 
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים לימודי הנדסאי בניין


היתרונות בלימודי הנדסאי

מקצוע מבוקש עם היציאה לשוק העבודה - מספר מקצועות ההנדסה הולך ותופח. התואר מקנה מענה לצרכים רבים העולים מהעבודה בשטח, וככל שהטכנולוגיה מתפתחת, המחקרים ומידע מתרבים, נפתחות עוד ועוד נישות ללימודים והסמכות בתחומים ספציפיים והלימודים כוללים התנסויות מעשיות בשטח הכורכות בתוכן את הניסיון הנדרש לאיש מקצוע מתחיל בתוך מעגל העבודה. 
ריבוי תארים בהנדסאים - מוסדות הלימוד הקיימים בארץ בהם נלמדים מקצועות טכנולוגיה, המכשירים ללימודי הנדסאים בתחומים שונים הם רבים. על כן ריבוי התארים בהנדסה אומר כי ניתן למצוא מספיק מוסדות איכותיים המלמדים את המקצוע המבוקש שמיקומם נמצא קרוב לבית הסטודנט, או לפחות באחת מהערים הראשיות בישראל: אילת, באר שבע, אשדוד, אשקלון, רחובות, ראשון לציון, תל אביב, רמת גן, הרצליה, נתניה, פתח תקווה, אריאל, חדרה, חיפה, קריות, עפולה, וקרית שמונה. הריבוי במספר המוסדות אשר מסוגלים לקבל אל שורותיהם מועמדים לתחום ההנדסה, מעמידים תחרות אשר עושה טוב לסטודנטים באמצעות מלגות ייחודיות ועזרה כלכלית, מכינות הבאות לקראת מועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה ועוד הצעות שמשתלם לבדוק ולהשוואת בין כל מוסד לימודים. 
משך הכשרה קצר יחסית -
משך הלימודים מתפרס בין שנתיים ולשנתיים וחצי כשההכשרה הניתנת לסטודנט היא ההכשרה המדוייקת בה יידרש להתמחות בשוק העבודה וסטודנטים אשר מעוניינים לחלק את הלימודים על פני יותר שנים, יכולים לשלב את הלימודים עם עבודה ולצבור ניסיון מעשי במקביל. לעומת ההנדסאים הלומדים לתואר לומדים לפחות שלוש שנים וזאת במידה והם לא מאריכים את הלימודים לשנה רביעית וחמישית, כך שבזמן שלומדי התואר עדיין נאבקים לעמוד במבחנים, ההנדסאי שכבר סיים את לימודיו, מתחיל לצבור את הידע החשוב ביותר, ניסיון תעסוקתי, שעבור מעסיקים רבים משתלם יותר מכל תואר אקדמי. לבסוף, זה יכול להוות יתרון למועמד שממילא אינו עומד בתנאי הקבלה של לימודים אקדמיים ובמקום לעשות מכינה שתעקב את תחילת הלימודים בשנה, יוכל להתחיל ללמוד את מסלול ההנדסאים ולהשלים את כל הידע הנדרש לשוק העבודה בתנאי קבלה מקלים.
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על לימודי הנדסאי בניין
המכללה הטכנולוגית כנרת
המכללה הטכנולוגית רופין - הנדסאים
המכללה מלמדת ב: עמק חפר.

המסלול נלמד ב: עמק חפר.
המרכז הטכנולוגי להנדסאים ספיר
המכללה מלמדת ב: אשקלון.

המסלול נלמד ב: אשקלון.
הנדסאים באריאל
המכללה מלמדת ב: אריאל.

המסלול נלמד ב: אריאל.
יורם כללי
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
מכללת עתיד
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
המכללה מלמדת ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
רשת אורט
רשת מכללות ללימודי הנדסאים
המכללה מלמדת ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ירושלים, כפר סבא, כרמיאל, נתניה, קרית ביאליק, רחובות, תל אביב.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: ראשון לציון, אשדוד, חיפה, ירושלים.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765