ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס קניינות ורכש

מחפש הכשרה כמנהל קניינות ורכש?


קורס רכש וקניינות יכשיר אתכם לקחת חלק בלתי נפרד בתהליכי הרכש של מגוון ארגונים וחברות במשק וימצב אתכם בלב לבה של המערכת הלוגיסטית הפנים-ארגונית. בתפקיד זה הכולל ניהול חוזים מול ספקים, ניהול מו"מ מול ספקים חדשים, תמחור חומרי גלם ויצירת מכרזים, תהוו גורם מכריע בהתייעלותו של הארגון ותשפיעו באופן ישיר על הוצאותיו והכנסותיו.

כאן בפורטל לימודים, דאגנו לאגד עבורכם את כל המידע על התחום ובמקום אחד. יועצינו ישמחו לסייע לכם בכל שאלה שתעלה ובאפשרותכם ליצור עמנו קשר או להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי. בסוף המאמר מצויה רשימה של מגוון מוסדות ללימודי מקצועות הלוגיסטיקה המציעים לימודי קניינות ורכש. המשך קריאה נעימה.
תעודת זהות קורס קניינות ורכש
תנאי קבלה
  • תנאי הקבלה עבור הקורס הינם 12 שנות לימוד הכוללות מתמטיקה ברמה של 3 יח"ל.
  • ישנם מוסדות המתנים את ההרשמה גם במעבר מבחני קבלה וראיון אישי.
משך לימודים
  • תכנית הלימודים מחולקת לכ-60-80 מפגשים ומתפרשת על גבי כשנה.
  • ההבדלים נובעים מן האפשרות ללימודי ערב, דבר העלול להאריך במעט את התכנית.
שכר ממוצע
  • שכרו של מנהל רכש וקניינות נע בין 9,000 שקלים ל-11,000 ומושפע בין היתר מן הרקע ממנו מגיעים ובחברה בה עובדים.
תכונות אופי
  • זיקה לתחום הלוגיסטיקה בלבד איננה מספיקה כאן. על אנשי רכש וקניינות להיות בראש ובראשונה מנהלים מעולים בעלי יכולת להנעת צוותים ולהיות מסוגלים לעבוד תחת ריבוי משימות.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס קניינות ורכש

להשתלב בלב לבה של העשייה הפנים-ארגונית

במהלך המסלול ללימודי קניינות ורכש רוכשים הסטודנטים ידע ניהולי מקיף ומעמיק עבור החולש על השרשרת הלוגיסטית הנדרשת בכל חברה וארגון החל מארגונים בינוניים ועד למפעלים, תעשיות ותאגידים רחבי ידיים.

בין היתר, תיחשפו לתהליכי הרכש השונים, תעמיקו בטכניקות ניהול משא ומתן אל מול ספקים, תרכשו ידע בתמחור מוצרים וחומרי גלם, תתנסו בניהול צוותים מרובים ממחלקות שונות, תלמדו על תנאי אחסון נאות של מלאי וניהול מלאי ארגוני ועוד.

תכנית הלימודים חובקת מגוון רחב של נושאים עיוניים המגובים בתרגולים וסדנאות מעשיות שונות. לאלו שאינם מסוגלים לשבת כל היום על הכיסא, כדאי לדעת שהמסלול משלב בתוכו סיורים בתאגידים, חברות, מפעלים ותעשיות. אלו הופכים את כל מלאכת הלמידה והשקידה למשתלמת במיוחד כאשר משתתפי התכנית רואים במו עיניהם את מהות תפקידם אשר ממתין להם בעולם האמיתי שעם סיום הלימודים.

מטרת קורס קניינות ורכש

כמנהלי קניינות ורכש יהיה עליכם להחזיק בידע מקצועי מבוסס ולהיות מסוגלים לנהל צוותים ממחלקות שונות. לפיכך, קורס קניינות ורכש איננו מתפקד כקורס לוגיסטיקה ותו לא, והוא שם לעצמו למטרה גם להטמיע במשתתפיו את הפן הניהולי הנחשב למרכיב העיקרי והבולט ביותר של התפקיד.

מעבר לתכנים דוגמת ניהול מלאי לוגיסטי וגיבושה של תכנית רכש עבור החברה, שוקדים הסטודנטים על טכניקות לניהול זמן נכון וליכולת עמידה בלחצים, ניהול וניתוב צוותים ממחלקות שונות, ביצוע אנליזות וניתוח מדדים לצורך אופטימיזציה, ניהול נכון של משא ומתן ומנהיגות – ולמעשה, כל הכלים המקצועיים הנדרשים להשתלבות חלקה ומוצלחת בתפקיד החדש.

תכני לימודי קניינות ורכש

קורס קניינות ורכש מתאפיין במגוון רחב מאוד של נושאים המקיפים את כל שרשרת הלוגיסטיקה של החברות והארגונים השונים מן היסוד ועד לקודקוד הניהולי המשקיף על כלל התהליך מלמעלה. כל אלו יסייעו לבוגרים להשתלב במהירות ובהצלחה כמנהלי לוגיסטיקה מן המניין. מבין שלל נושאי הלימוד השונים אליהם תיחשפו במסגרת תכניות הלימודים השונות ניתן למנות:

• רכש מקומי ורכש בינלאומי
• תמחור מוצרים ומלאי והגשת הצעות מחיר
• ניהול מחסן ממוחשב
• מערכות מידע לוגיסטיות: פריוריטי ו-ERP
• ניתוח נתוני רכש וביצוע אופטימיזציה
• גיבושה של סביבה עסקית
• המערך הארגוני של אגפי הרכש בחברות
• ניהול קשרי ספקים ואיתור ספקים חדשים
• טכניקות לניהול משא ומתן יעיל ואפקטיבי
• אתיקה מקצועית
• תקני ISO לאיכות
• קבלת החלטות וניהול צוותים
• ניהול תפ"י
• מכרזים קיימים והקמת מכרזים חדשים
• דיני חוזים ותחיקות משפטיות בנושאי קניינות ורכש
• שרשרת הלוגיסטיקה
• ועוד.

כמו בכל תכנית לימודית, גם בקורס קניינות ורכש יידררשו משתתפי הקורס למעבר בחינות אמצע שונות ומטלות בית שיסכמו את החומר הנלמד עד לאותו השלב של התכנית. יש לציין שייתכנו שינויים מסוימים בשורת נושאי הלימוד שצוינו לעיל ולכן מומלץ לערוך בדיקה מקיפה על כל מוסד ומוסד בטרם בחירת המוסד הנכון ביותר עבורכם.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס קניינות ורכש



איפה ניתן ללמוד קניינות ורכש?

עד כה הכל נשמע מעניין? החלטתם שענף הקניינות והרכש הוא המקום הנכון ביותר עבורכם מבחינה מקצועית? ראשית כל מזל טוב ובהצלחה! ועכשיו, כל מה שנותר הוא לבחור את המוסד הלימודי המקצועי שיעניק לכם את ההכשרה המתאימה. כיום ישנו מגוון גדול של מכללות מקצועיות בפריסה ארצית נוחה וביניהן:

• המרכז להשתלמויות רופין 
• מכללת אינטלקט אקדמון
• המכללה העסקית של לשכת המסחר
• המכללה הטכנולוגית תל חי – היחידה ללימודי חוץ
• המכללה העסקית לניהול וסחר בינלאומי – חיפה
• מכללת ארז בשלומי
• המכללה האזורית אשקלון – היחידה ללימודי חוץ
• המכללה למינהל – שלוחת אשדוד
• Highway
• המרכז להשתלמויות בר אילן
• היחידה ללימודי חוץ

בתחתית הדף תוכלו למצוא את הרשימה המלאה למוסדות ללימודי קניינות ורכש. לקבלת פרטים מנציגי המכללה הרצויה, ניתן לסמנה ולהשאיר פרטי התקשרות.

מיהו קהל היעד לתכנית הלימודים?

לימודי רכש וקניינות פונים לחסרי ובעלי ניסיון כאחד.

אם אתם מנהלי רכש, אנשי תפ"י, מנהלי מחסן או בעלי תפקידים נוספים מתחום הלוגיסטיקה, תכנית לימודים זו תעמיק את מיומנויותיכם הקיימות ותפתח בפניכם אפיקים חדשים.

אם אתם חסרי רקע ומעוניינים להשתלב בענף מרתק זה, כדאי לדעת שתכנית הלימודים בנויה כך שתכין אתכם מן היסוד והיא נחשבת לכרטיס הכניסה עבור כל אדם המעוניין להשתלב במערך הלוגיסטי של החברות, התעשיות והמפעלים השונים במשק.

תנאי קבלה לקורס קניינות ורכש

ייתכנו שינויים מסוימים בין תנאי הקבלה של כל מוסד ומוסד כאשר חלק מתנים את הקבלה במעבר מבחני קבלה וצליחתם של ראיונות אישיים. ככלל בדומה למסלולי הכשרה מקצועית רבים אחרים, על המועמדים להיות בעלי 12 שנות לימוד ומתמטיקה ברמה של 3 יח"ל.

מבחני הקבלה השונים עשויים לבחון את ידיעתם של המועמדים במתמטיקה ולעתים גם את רמת האנגלית בשל אפשרויות התעסוקה המוצעות גם מעבר לים. בנוסף לכך, ייתכן ובמסגרת המבדקים תיבדקנה מיומנויות המחשב של המועמדים בשל העיסוק הרב במערכות מידע ממוחשבות.

משך לימודי קניינות ורכש

כיוון שישנם מוסדות המציעים מתכונת לימודי ערב עבור אנשים עובדים, ייתכנו שינויים ניכרים בין אורך תקופת הלימודים. בנוסף מידת הידע והניסיון הקודמים גם עשויים לשחק כאן תפקיד משמעותי. ככלל, קורס קניינות ורכש מתפרש על גבי כ-60-80 מפגשים בממוצע המתחלקים לכ-200 עד 280 שעות לימודיות ומסתכמים בכשמונה חודשי לימוד עד שנה.

תעודות והסמכה

בוגרים שיעמדו בכל המטלות הלימודיות בהצלחה יקבלו תעודת סיום מטעם המכללה המקצועית בה הם למדו. אך כדי לעסוק בתחום עצמו, על הבוגרים לעמוד גם במבחני הסמכה החיצוניים מטעם משרד הכלכלה. לאחר צליחת הבחינות החיצוניות המסכמות, יוסמכו משתתפי הקורס כמנהלי רכש וקניינות ויוכלו להשתלב בהצלחה בשוק העבודה.

אפשרויות תעסוקה לבוגרי קורס קניינות ורכש

כיום בוגרי לימודי רכש וקניינות יכולים להשתלב במערכים לוגיסטיים של מגוון רחב של חברות ותאגידים וביניהם: המערכת הבנקאית, תעשיות לציוד הנדסי כבד, תעשיות הרכב, חברות אלקטרוניקה זעירה ועוד.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס קניינות ורכש
תכניות לימוד אקדמיות בתואר ראשון ושני כוללות סטאז´
אורט בראודה - המכללה האקדמית להנדסה
תכניות לימוד אקדמיות בתואר ראשון ושני כוללות סטאז´
המכללה מלמדת ב: כרמיאל.

המסלול נלמד ב: כרמיאל.
המכללה הטכנולוגית F.D.
המכללה מלמדת ב: אשדוד.

המסלול נלמד ב: אשדוד.
המכללה העסקית של לשכת המסחר
המכללה העסקית של לשכת המסחר
המכללה העסקית של לשכת המסחר
המכללה מלמדת ב: תל אביב.

המסלול נלמד ב: תל אביב.
יורם כללי
מכללת ארז - מכללה מקצועית לתעשייה מוכשרת
מכללת ארז בשלומי (צפון)
מכללת ארז - מכללה מקצועית לתעשייה מוכשרת
המכללה מלמדת ב: שלומי.

המסלול נלמד ב: שלומי.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765