ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

למה ללמוד עבודה עם נוער בסיכון?

תחום הנוער בסיכון הינו תמיד תחום שיש להגיע אליו באופן רגיש וייחודי לכל מקרה. כדי לדעת כיצד באמת לעשות זאת קיים היום קורס המכשיר את המנטורים שיעבדו עם הנוער והצעירים הזקוקים לעזרה. אך אם אתיים עדיין מתלבטים למה ללמוד עבודה עם נוער בסיכון? הנה כמה נתונים שיעזרו לכם להחליט.

צוות פורטל לימודים|30.3.2017|12:59

החונכות, בעיקרה, מבטיחה לצעירים שיש מישהו שאכפת להם מהם, מבטיחה להם שהם לא לבד בהתמודדות עם האתגרים היומיומיים, וגורמת להם להרגיש שהם חשובים. מחקרים מאשרים כי איכות לחונכות וליחסים יש השפעה חיובית חזקה על אנשים צעירים במגוון של מצבים אישיים, אקדמיים ומקצועיים. בסופו של דבר, חונכות מחברת בין אדם צעיר לצמיחה אישית ולהתפתחות, לבין הזדמנויות חברתיות וכלכליות. עם זאת, אחד מכל שלושה צעירים יגדל ללא הנכס הקריטי הזה. אתם עדיין שואלים את עצמכם למה ללמוד עבודה עם נוער בסיכון? הנה כל הסיבות לכך:

קורס עבודה עם נוער בסיכון מכשיר מנטורים אמיתיים שמשנים חיים, ולא כאלה שמשחקים מנטורים בטלוויזיה.


השפעות החונכות על ההשכלה של הנוער בסיכון
לחונכות יש השפעות חיוביות משמעותיות על שני אינדיקטורים מוקדמים של שמזהירים כי תלמיד עלול ליפול מהמסלול:
רמות גבוהות של היעדרות - תלמידים אשר נפגשים באופן קבוע עם המורים שלהם הם ב-52% פחות סבירים להבריז מבית הספר ו-37% מהם פחות סבירים להבריז משיעור בודד.
בעיות התנהגות חוזרות - צעירים אשר עומדים בפני פער הזדמנויות אבל זוכים למורה וחונך הם בעלי 55% סיכוי להירשם ללימודים במכללה או אוניברסיטה מאשר אלה שלא היה מנטור.
בנוסף לנוכחות בית ספרית טובה יותר ולסיכוי טוב יותר להגיע להשכלה גבוהה, הנוער החונך מגלה עמדות טובות יותר כלפי בית הספר והחונכים שלהם עוזרים להבין את חשיבותו של מוסד בית הספר בחייהם האישיים ולעתיד שלהם.

לרשימת מוסדות הלימוד בפורטל לימודים לחצו כאן - קורס עבודה עם נוער בסיכון

השפעות החונכות על חיי היום יום של הנוער בסיכון
על ידי נוכחות של אדם בוגר באופן עקבי בחייו של אדם צעיר הנוטה להידרדר למעשים מסוכנים, ניתנת לאותו נוער ההזדמנות לחלוק את החיים שלו ואת חוויותיו, ולחונך את האפשרות לעזור לאדם הצעיר לנווט אתגרים. בני נוער אשר נפגשים באופן קבוע עם החונכים שלהם הם בעלי 46% פחות סבירים להשתמש בסמים לא חוקיים ו-27% פחות סבירים להתחיל לשתות מאשר עמיתיהם. הצעירים שעומדים בפני פער הזדמנויות אבל יש להם מורה וחונך הם בעלי 81% יותר סבירים להשתתף באופן קבוע בפעילויות ספורט או פעילויות מחוץ לבית מאשר אלה שלא. אבל הדבר החשוב ביותר הוא שמחקרים מראים כי התועלת החזקה ביותר מחונכות עקבית בקרב נוער קבוצות סיכון, הוא ירידת הסימפטומים הדיכאוניים.

השפעות החונכות על הקריירה של הנוער בסיכון
מחקר אחד מעריך כי הפוטנציאל האנושי שאבד כתוצאה מפער ההישגים הלימודיים הוא המקבילה הכלכלית למיתון לאומי קבוע. על ידי הכנת הנוער בסיכון לחיי קהילה, לימודים להשכלה גבוהה וקריירה, עתידם של אותם נערים ונערות מתפתח ומאפשר להם להוציא את כישרונם בעבודות המתאימות להם. המנטור יכול גם להכין את הנערים השונים עבור קריירה מקצועית ולסייע עם מיומנויות העבודה שלהם על ידי: הגדרת מטרות הקריירה ולקיחת הצעדים כדי ליישם אותן; יצירת קשרים אישיים בין הצעירים ואנשי מקצוע בתעשייה, מציאת התמחויות ואיתור מקומות עבודה אפשריים; הכנסת אנשים צעירים למשאבים ולארגונים שאינם מכירים.

לסיכום בעוד שהרשימות והסטטיסטיקות יכולות להיות מרשימות, סיפורים אישיים יכולים להיות מרשימים עוד יותר. אם גם אתם רואים במקצוע זה כשליחות שיכולה לשנות את חייהם ואת חייכם שלכם, ישנם היום קורסים רבים ייעודיים להכשרת מדריכים וחונכים של נוער בסיכון וחלקם נמצאים גם כאן, בפורטל לימודים.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765