ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

מהם תנאי הקבלה לתואר ראשון בחינוך מיוחד

תואר ראשון בחינוך מיוחד אינו רק שליחות חינוכית, אלא שליחות הומנית אשר תורמת לחלקים החלשים באוכלוסייה לגדול , לצמוח ולהפוך לחלק שווה בציבור הישראלי. התלבטתם לגבי לימוד תואר ראשון לחינוך מיוחד? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

צוות פורטל לימודים|28.3.2017|15:25

בישראל מערכת החינוך מספקת שירותים גם עבור תלמידים בעלי צרכים מיוחדים אשר זקוקים לאנשי מקצוע ייעודיים אשר עוברים הכשרה לטיפול בתלמידים עם דרישות מיוחדות. החינוך המיוחד בהגדרתו הינו חינוך שעוסק בטיפוח ופיתוח של בעלי הצרכים המיוחדים. בשל כך, לימודי התואר עצמם נעשים בגישה הומאנית-שיקומית, אשר קובעת כי יש להתאים לכל ילד ותלמיד גישה המתאימה לצרכים שלו. הסטודנטים הבוחרים במסלול לימודי זה עוברים הכשרה מקצועית לעסוק בהוראה במסגרות לחינוך מיוחד, או במסגרות שילוביות בהן האוכלוסייה בעלת הצרכים המיוחדים משולבת במסגרת החינוך הרגילה. הסטודנטים עוברים הכשרה ולומדים לעבוד עם ילדים בעלי לקויות אשר מצריכים חינוך ייחודי וטיפול והקניית החומר הנלמד באופן שונה. בנוסף לכך, במסגרת מסלול הלימודים, עוברים הסטודנטים שיעורים בנושאים כגון: מדעי החברה, פסיכולוגיה, עבריינות נוער, טיפול באמנות, מדיניות רווחה, שפה ותקשורת ועוד.

לרשימת מוסדות הלימוד בפורטל לימודים לחצו כאן - תואר ראשון בחינוך מיוחד

מדריכים ומורים לתלמידים הסובלים ממוגבלויות שונות, הם יכולים להיות משני חיים ולעזור להם לשקם את חייהם למרות הקשיים השונים.


תוכנית הלימודים לתואר ראשון בחינוך מיוחד
לימודי התואר אורכים כ-4 שנים בהם משלבים שיעורים עיוניים יחד עם התנסויות מעשיות, אשר מעניקים למסתתפים את המיומנויות והכלים ללמד, לטפל, להדריך לחנך ולתמוך בילדים בעלי צרכים מיוחדים. תוכנית הלימודים מכשירה את הבוגרים לעבוד עם ילדים הסובלים מאוטיזם, לקויות למידה, ילדים הסובלים מפיגור שכלי, לקויות שפה ותקשורת, הפרעה רגשית או התנהגותית, מוגבלויות פיזיות ועוד וחוקרים את סוגי ההפרעות, מה מקורן, כיצד מטפלים בהן לפי הגישות השונות הקיימות בישראל, אבחון לקויות הלמידה, שיקום, התמודדות עם לקויות למידה ומוגבלויות, שפת סימנים, ריפוי בעיסוק, טיפול ומניעת אלימות בקרב בני נוער, טיפול בנוער עבריין, טיפול וסיוע לילדים ממשפחות עוני ומצוקה ועוד. 

תנאי קבלה ללימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד
מהם תנאי הקבלה לתואר ראשון בחינוך מיוחד
? בעיקרון, תנאי הקבלה לחינוך מיוחד דומים לתנאי הקלה לתואר כללי בחינוך, והם דורשים מהמועמדים להיות בעלי תעודת בגרות מלאה ולעבור את הבחינה הפסיכומטרית, כאשר הציון המינמאלי הנדרש הוא כ-525. לאחר מכן מבצעים ציון ממוצע של תעודת הבגרות והפסיכומטרי. ישנם מוסדות לימוד אשר מבקשים בנוסף לדרישות המינימאליות כי המועמדים השונים יעברו ראיון \ מבחן קבלה על מנת שניתן יהיה לוודא כי המועמד מתאים לרמת הלימודים שהמוסד מציע.

מסלולי הלימוד לתואר ראשון בחינוך מיוחד
לחינוך המיוחד ישנם 2 מסלולי לימוד המתחלק בין חינוך מיוחד לגיל הרך וחינוך מיוחד לבתי ספר יסודיים ועל יסודיים. בוגרים רבים שמסיימים את לימודיהם ולעיתים אף כאלה שעדיין נמצאים בלימודים בוחרים לשלב את המסלול עם לימודי תואר ראשון בחינוך ובכך לשלב בין שני מסלולי הלימוד.

הסטודנטים הבוחרים במסלול לימודי זה עוברים הכשרה מקצועית לעסוק בהוראה במסגרות לחינוך מיוחד, או במסגרות שילוביות.


לסיכום, בוגרי הקורס נחשבים לאבני דרך בחברה הישראלית וכמדריכים ומורים לתלמידים הסובלים ממוגבלויות שונות, הם יכולים להיות משני חיים ולעזור להם לשקם את חייהם למרות הקשיים השונים. בוגרי הקורס נחשבים לאנשי מקצוע מבוקשים שיכולים לעבוד הן במוסדות חינוך פרטיים או ציבוריים, אך גם במחלקות סוציאליות שונות או במחלקות שיקומיות של נוער בסיכון וכדומה. אם אתם עדיין מתלבטים לגבי הלימודים, אתם מוזמנים להתקשר למוקד הטלפון של פורטל לימודים, או להשאיר את הפרטים שלכם בטפסי צור הקשר ולסמן את המוסד הרלוונטי עבורכם לקבלת ייעוץ נוסף. בהצלחה!


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על תואר ראשון בחינוך מיוחד
מכללה אקדמית השוכנת במרכזו של חבל הגולן
המכללה האקדמית אוהלו בקצרין
מכללה אקדמית השוכנת במרכזו של חבל הגולן
המכללה מלמדת ב: כרמיאל, משגב, קצרין, קרית אתא, קרית שמונה.

במכללה האקדמית בית ברל
המכללה האקדמית בית ברל
במכללה האקדמית בית ברל
המכללה מלמדת ב: כפר סבא.

המסלול נלמד ב: כפר סבא.
מורים את הדרך
המכללה האקדמית לחינוך עש דוד ילין
מורים את הדרך
המכללה מלמדת ב: ירושלים.

המסלול נלמד ב: ירושלים.
יורם כללי
מכללת אחווה
מכללת קיי- דגש על החינוך
מכללת קיי בבאר שבע
מכללת קיי- דגש על החינוך
המכללה מלמדת ב: באר שבע.

המסלול נלמד ב: באר שבע.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין חינוך
הדרך לתואר ראשון בחינוך
הדרך לתואר ראשון בחינוך
ברוכים הבאים לדף שעוסק במקצוע בעל ההשפעה הרבה ביותר על עתידנו, לא מחשבים והייטק ולא פוליטיקה; בכתבה הבאה תופיע סקירה של עולם החינוך. מה תפקידו של המורה, מהו חינוך, מה לומדים במסגרת התואר ומה הדרישות של משרד החינוך שהוא הגוף שמפקח ומעסיק את מרבית המורים בישראל. ...המשך
מדוע חשוב להיות מורה לחינוך גופני
מדוע חשוב להיות מורה לחינוך גופני
מורים לחינוך גופני עוזרים לנוער לקדם אורח חיים בריא, ומספקים להם כיוון אחר אליו הם יוכלו לפנות כאשר יתהו לעצמם מה התחום בו הם מצטיינים ובמה הם יוכלו לעסוק בעתיד. ...המשך
תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון בייעוץ חינוכי
תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון בייעוץ חינוכי
יועצי הלימודים מספקים תמיכה לבני נוער וילדים אשר נאלצים להתמודד עם קשיים מבית, קשיים במקרם החברתי, או קשיים בתחום הלימודי. התעניינתם בתחום אך אינכם בטוחים בכך? בכתבה הבאה נציג לכם את מסלול הלימודים לתואר ראשון בייעוץ חינוכי. ...המשך
5 סיבות מדוע אתם חייבים ללמוד חינוך לגיל הרך
5 סיבות מדוע אתם חייבים ללמוד חינוך לגיל הרך
כאשר מורים מתבקשים להסביר מדוע בחרו בחינוך לגיל הרך כקריירה, לא משנה מה הסיבה, התשובה הסופית היא זהה. הוראה היא קריירה מאתגרת, אך אין כמו ההרגשה אותה הם זוכים להרגיש כשהילדים לומדים דבר חדש ומסתכלים עליך שתלמד אותם. ...המשך
ללמוד תואר ראשון בחינוך
ללמוד תואר ראשון בחינוך
עכשיו יותר מתמיד זה הזמן ללמוד תואר ראשון בחינוך. אם אתם חולמים להשפיע ולעצב את מוחם של דור העתיד, מדובר בענף מרתק ומתגמל במיוחד וגם אם בתחילה לא רואים את השינוי, תמיד בסוף השנה תוכלו לראות את השינוי שהתבצע בכיתה. ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765