ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

להיות משגיח כשרות

משגיח הכשרות אחראי לוודא כי בכל עסק בו מעורבים מיני מזונות ישנה שמירה על החוקי הכשרות היהודיים ולשם כך הם עוברים הסמכה מקצועית על מנת שיוכלו לעבוד כמשגיחי כשרות מטעם מדינת ישראל.

צוות פורטל לימודים|13.2.2017|15:28

בכדי לעבוד כמשגיח כשרות מטעם מדינת ישראל, נדרש המשגיח לצבור ידע ולעבור הכשרה יסודית ומעמיקה בכל הנוגע לחוקי ההלכה במטרה לבדוק ולהסמיך מזונות ככשרים. קורס משגיחי כשרות נחשב למכובד מאוד מדובר בתפקיד ערכי, אשר מוטלת עליו האחראיות לשרת את כלל האוכלוסייה היהודית ומוצרי המזון המגיעים לצלחת של כל אדם ואדם. בנוסף לכך, בציבור החרדי והדתי רואים בהסמכה זו כדרישת חובה שבל תעבור, אחרת לא יגיעו לאכול במסעדה לא כשרה וראו בכך רמייה צרכנית במידה והם יאכלו במסעדה שלא הוכשרה כראוי. לשם כך, הקורס משגיחי כשרות נועד אך ורק למועמדים המבקשים לעבור את מבחני ההסמכה ברבנות הראשית ולהיות משגיחי כשרות בישראל.

הבוגרים נדרשים לגשת לבחינה חיצונית שנעישת על ידי הרבות הראשית לישראל כדי לקבל מהם תעודה רשמית


תנאי קבלה לקורס משגיחי כשרות
כדי להיות משגיח כשרות על המועמדים לעמוד תחילה בתנאי הקבלה לקורס משגיחי כשרות אינם משתנים בין המוסדות כיוון שמדובר בהסמכה ממשלתית המסמיכה את אנשי המקצוע לעבוד לפי דרישות המדינה. לפיכך, תנאי הקבלה דורשים כי המועמדים יהיו מעל גיל 18, אשר מבקשים לפתח קריירה במקצוע הנ"ל וגם להגיע עם המלצה מרב אשר מהווה מעין קורות חיים עבור המועמד. ישנם כמובן זרמים אשר להם ישנה דרישה מחמירה יותר ומחמירה פחות אך כולם מתבססים על קביעת הכשרות המדינית והיא נחשבת לדרישת הסף, כשלאח מכן ניתן להחמיר בדרישות הכשרות.

לרשימת מוסדות הלימוד המובילים המעבירים קורס משגיחי כשרות בפורטל לימודים לחצו כאן

מטרת הקורס ותוכנית הלימודים
הקורס שם למטרה את העברת כל הידע לו הסטודנטים זקוקים על מנת שיוכלו לעבוד כמשגיחי כשרות ולעבור את מבחני ההסמכה. במסגרת הקורס עוברים הסטודנטים מגוון שיעורים תיאורטיים וסדנאות מעשיות, כדי להבין את מושגי הכשרות ומהותם. במהלך תוכנית הלימודים לומדים הסטודנטים שיעורים כגון: תהליכי ייצור מזון, מליחה, חומרי גלם, מהות תפקיד המשגיח, חומרי טעם וריח, הלכות, השלכות תפקידו של המשגיח, סקירת ענף הכשרות, המזון הכשר בשילוב הטכנולוגיה החדשה והעולם המודרני, מעשרות, תרומות, אמולסיפיירים, פת עכו"ם, חומרי השבחה, מהות עבודתו של משגיח הכשרות, מבואות בענף הכשרות, היבטים הלכתיים בכשרות, חשיבות הכשרות בהלכה היהודית, שחיטה כשרה, הכשרת מזונות, הגאלת כלים, שימוש בכבד, כשרות מזונות ים, איסורים והיתרים ביהדות, יינות כשרים, בשר וחלב, אתיקה מקצועית, הפרשת חלה, כשרות מהדרין, כשרות רגילה, ליבון כלים, סקירת תהליך ייצור המזון, חומרי טעם וריח, טכנולוגיות מזון, מתן אישורים הלכתיים ועוד.

תעודה והסמכה לבוגרי קורס משגיחי כשרות
לאחר שסיימו את לימודיהם, מקבלים הבוגרים תעודה מקצועית מטעם המוסד בו למדו. חשוב לציין שהקורס אינו מספק את הרישיון וההסמכה מטעם המדינה ולשם כך הבוגרים נדרשים לגשת לבחינה חיצונית שנעישת על ידי הרבות הראשית לישראל כדי לקבל מהם תעודה רשמית. בוגרי הקורס אשר יעמדו בכל היעדים שהוצבו להם וגם בבחינת ההסמכה יוכלו לעבוד כמשגיחי כשרות בבתי מלון, מסעדות, חברות קייטרינג, ספקי מזון ועוד.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765