ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

ללמוד לפענח ציורי ילדים

מוחם של ילדינו הוא אחד התחומים המעניינים ביותר. לכן קם לו קורס המנסה לפענח את רגשותיהם, פחדיהם וחלומותיהם של ילדינו שעדיין אינם יודעים כיצד להביע את עצמם כראוי.

צוות פורטל לימודים|9.2.2017|12:12

כל הורה מקווה למצוא משמעות בכל ציורי הילד שלו. לפעמים ציורים הם רק ציורים, עם לא יותר מאשר פסק זמן של משחק וכיף המובע על הדף. אבל לפעמים, לפרש ציורי ילדים אומר שאתה מגלה שכבה עמוקה יותר למה שהם חושבים ומרגישים. ילדים קטנים לומדים את תהליך הציור מהרגע שהם גדולים מספיק כדי להחזיק עיפרון ולהעביר אותו על נייר. לקטנים, ציור מייצג פעילות טבעית, שמלווה בדרך כלל עם הרבה הנאה. הם מציירים כדי להביע רגשות, כי הם לא יודעים איך לבטא רגשות שונים דרך מילים. הם מביעים את חששותיהם, שמחה, חלומות, תקוות וסיוטים דרך ציורים. הרישום הוא פורקן תקשורת, ויצירות אמנות של ילדים מייצג תצוגה של אישיותם. 

לרשימת מוסדות הלימוד המובילים המעבירים קורס פענוח ציורי ילדים בפורטל לימודים לחצו כאן

קורס פענוח ציורי ילדים
היום בישראל ישנם מספר מוסדות לימוד העוסקים בהבנת מוחם של ילדינו ומסבירים לאנשי מקצוע לעתיד כיצד ללמוד לפענח ציורי ילדים. במהלך הקורס הסטודנטים נחשפים למגוון רחב של נושאים לימודיים הכוללים רקע תיאורטי אודות סממנים וסימנים שונים בציורים דוגמת פענוח השימוש בצבעים,  התפתחות הילד, סימני מצוקה, משמעויות בצורות שונות, מצוקה רגשית, התעללות מינית, השתקפות התפתחותו של הילד בציור ועוד. משך הקורס יכול להשתנות בין המוסדות השונים אך בממוצע נע בין עשרה לחמישה-עשר מפגשים כאשר בסופם מוענקת לבוגרים שעמדו בהצלחה בתנאי ודרישות הקורס תעודת גמר מקצועית מטעם המוסד בו למדו. כמו-כן הקורס מתאים גם עבור הורים שמעוניינים לתקשר בצורה יותר טובה עם ילדיהם ולעבור את הקורס לצורך העשרה עצמית.

במהלך הקורס לומדים אנשי המקצוע אודות העדפות מין וצבע כשבאופן לא מפתיע, ישנם כמה הבדלים בין איך ומה בנים ובנות מציירים


ישנם שלושה שלבים של ציורי ילדים: שרבוטים, טרום סכמטי, ושלבי סכמטי.
שירבוטים לגילאי 2-4 -
 בשלב זה אין ריאליזם בתמונות והם בעיקר רק סימנים על נייר. זה אולי נראה כאילו אין שום דבר שם, אבל לפעמים הילדים ליצור משהו שנקרא "ריאליזם מקרי." משמעות הדבר היא כי כאשר השרבוטים נעשים, ייתכן שתוכל לראות צורות מסוימות, דוגמת מכונית או בית.

טרום סכמטי לגילאי 4-7 שנים - בשלב זה, ילדים מנסים ליצור דברים שהם רואים בעיניים שלהם. הם יכולים לצייר את הדברים הפשוטים ביותר, כגון פרצופים, דמויות מחייהם, מכוניות, משאיות, עצים ובתים. בדרך כלל הפרטים אינם מציאותיים בציורים אלה ובסוף השלב, הם מתחילים להוסיף דברים מסוימים שמפתחים אתהרעיונות שלהם, כגון פרחים מול בית או בגדים על הדמויות.

סכמטי לגילאי 7 ומעלה - בשלב זה יש כמה עדויות של סכימה. לדוגמא, ציור של מפרץ האילה עשוי לכלול שחפים, כוכב ים, כדור ים, אנשים לבושים בבגדי ים, וכו 'מילות וסמלים שעשויים להתווסף ולתת מסרים נוספים של שמסבירים את הציור. ציורים של בני אדם יהיו עם יותר פרטים, יש יותר עומק וריאליזם, ושימוש נקודות המבט חדש אפשרי.

בקורס לומדים על חשיבות הצבע ומין הדמויות המצויירות
במהלך הקורס לומדים אנשי המקצוע אודות העדפות מין וצבע כשבאופן לא מפתיע, ישנם כמה הבדלים בין איך ומה בנים ובנות מציירים. בנות בדרך כלל מציירות צורות מעוגלות, כוללים פרחים ולבבות. לעומת זאת, תיבות, וקווים ישרים הם מאפיינים של בנים, יחד עם מכוניות, אוטובוסים וכדומה. בנוסף, כמה חוקרים דיווחו כי בנות נוטות להשתמש ביותר צבעים לפי ציור מאשר בנים, עם העדפה לצבעים חמים יותר (לדוגמא, ורוד) ושבנים מפגינים העדפה כלפי צבעים בהירים יותר (למשל כחול). גם לבחירה של הצבע יש משמעות כשהצבעים שחור וסגול מציגים דומיננטיות, והוא יכול להיות מועדף על ילדים תובעניים; כחול הוא צבע פופולרי על ילדים שיש להם אופי אכפתי הנהנים מחברה טובה; אדום הוא הצבע של התרגשות, ומועדף במיוחד על ילדים שלא רוצה להחמיץ דבר; ורוד הוא צבע המציג את הצורך באהבה והערכה, והוא מועדף על ידי בנות; ירוק הוא הצבע של מי רוצה להיות שונה, ומועדף על ידי ילדים אמנותיים ואינטליגנטיים; וצהוב מדגים אינטליגנציה ואופי חזקים.

 

צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765