ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס צמחי מרפא

מחפשים מידע על לימודי הרבליזם?


קורס צמחי מרפא יעניק לכם הכשרה מקיפה, מעשירה ומרתקת  על פרקטיקות הטיפול התרופתיות של הרפואות המסורתיות העתיקות. עד תום הלימודים, יכולים בוגרי התכנית לבצע תשאול רפואי מקיף, לבנות תכנית טיפול מותאמת אישית ללקוחותיהם ולרקוח מגוון רחב של תערובות צמחים ומרקחות שונות תוך הישענות על ידע תיאורטי נרחב ומעניין.

מזה כעשור שעולם הרפואה המשלימה נהנה מעניין מחודש בקרב רבים, וכיום כבר ניתן לראות לא מעט מטופלים הסובלים מסוגיות רפואיות שונות אשר בוחנים דרכי טיפול חלופיות המוצעות ברפואה המסורתית. ההתעוררות המחודשת הזו הובילה לפתיחתן של תכניות הכשרה מקיפות המלוות בהתלמדות קלינית ולעלייה באחוז המתעניינים בתחומים אלו. במאמר הבא ריכזנו עבורכם את המידע המקיף אודות לימודי הרבליזם דרך פרטים אודות רפואת צמחי המרפא ועד לפירוט תכניות הלימוד הקיימות, תנאי הקבלה ואפשרויות התעסוקה. יועצי הלימודים שלנו יישמחו לסייע לכם בכל התלבטות במספר הטלפון 03-3727765 או באמצעות השארת פרטים בתיבות צור הקשר שבאתר.
תעודת זהות קורס צמחי מרפא
תנאי קבלה
  • על מועמדים המבקשים להירשם למסלול לימודי הרבליזם להיות בעלי תעודת בגרות מלאה, לעבור ראיון קבלה אישי ולצלוח בחינות התאמה.
משך לימודים
  • תחום זה מתאפיין במגוון רחב של מתכונות לימודים בעלות היקף שונה.
  • ישנן תכניות לימוד מקיפות המתפרשות על גבי כ-3 שנים ומציעות 3 דרגות הסמכה שונות, איתן גם ניתן להשתלב בקופות החולים.
  • מנגד, ישנן תכניות קצרות המתפרשות בין חצי שנה עד שנה ומציעות הכשרה ממוקדת המאפשרת השתלבות כמטפלים בקליניקות פרטיות או כעצמאיים.
שכר ממוצע
  • נתוני השכר אודות מטפלים בצמחי מרפא אינם אחידים.
  • ככלל, מטפל בקליניקה פרטית גובה בעבור אבחון מטופל ובניית תכנית טיפולים בצמחי מרפא כ-250-300 שקלים בממוצע.
תכונות אופי
  • לימודי הרבליזם מתאימים לאנשים שמעניינים בתחום מקצועות הטיפול ברפואה המשלימה ושמחפשים אחר תחום מעשי.
  • ככלל, התפקיד הינו תפקיד המתאפיין באינטראקציה מתמדת עם לקוחות – אי לכך, תקשורת בין אישית טובה ושירותיות גבוהה היא בגדר חובה לכל מי שמעוניין להשתלב בענף זה.
 
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס צמחי מרפא

מהי רפואת צמחי מרפא?

את רפואת צמחי המרפא תוכלו למצוא בשמה הלועזי הרבליזם שנפוץ גם הוא בארץ, ומטרתה לעשות שימוש בחלקי הצמח השונים החל מקליפות, שורשים, עלים, פרחים וגבעולים לייצור מרקחות שונות.

נקודת ההנחה של ההרבליזם היא כי לצמחים ישנן סגולות רפואיות אפקטיביות התורמות לקידום בריאותו של המטופל באמצעות חיזוק הגוף המסייע לתהליך ההתאוששות והשלמת החוסרים התזונתיים המתבטאים בחולי.

צמחי המרפא מלווים את האדם עוד משחר ההיסטוריה האנושית, ולמעשה רבים רואים בשימוש בהם כאחת מפרקטיקות הטיפול העתיקות ביותר בעולם. ההרבליזם מורכב ממגוון גישות טיפוליות שונות הקיימות בו, וזאת לאור העובדה שהוא זכה לשימוש נרחב בכל קצוות העולם. קורס צמחי מרפא מיישר קו בנושא זה ושם את הדגש הנרחב ביותר על רפואת צמחי המרפא המערבית התומכת בגישה המודרנית של ריפוי הגוף דרך רכיבים פעילים ותוספים תזונתיים שונים הקיימים בצמחים דוגמת ויטמינים, מינרלים ועוד.

יש לציין כי הדעות במדע אינן אחידות: ישנם מחקרים המצדדים בצמחי המרפא שכן ישנן לא מעט תרופות המבוססות על חומרים מן הצומח ומנגד ישנם הדוחים זאת על הסף. עם זאת, התחום בהחלט נהנה מדרישה גבוהה והטיפול אף מוצע כחלק ממערך הרפואה המשלימה של קופות החולים השונות.

קורס צמחי מרפא

תכנית הלימודים משלבת בין רקע תאורטי נרחב המתמקד בגישה המערבית, לבין תרגולים וסדנאות מעשיים שונים הנדרשים כדי להשתלבות מעשית.

כמטפלים בצמחי מרפא, תחזיקו בסמכות לבנות ללקוחות תכנית טיפול הכוללת צריכת מרקחות שונות הן בבליעה והן במריחה על הגוף – בשל כך הקורס מקיף מגוון רחב ביותר של נושאים בתחום האנטומיה, הפיזיולוגיה, מאפייני הצמחים השונים, התוויות נגד ותופעות לוואי ומעניק סקירה נרחבת למחקרים עדכניים שנערכו אודות רפואת הצמחים.

בטרם ההרשמה לקורס מומלץ שתשאלו את עצמכם לאיזו מטרה אתם מכוונים:
  • אם מדובר ברצון לרכוש ידע אישי, ניתן לקחת קורס קצר וממוקד.
  • אם אתם מכוונים למקצוע טיפולי הלכה למעשה, מומלץ בחום לבדוק את אחת מן התכניות הרב-שנתיות הקיימות. חלק מן המוסדות אף עורכים שיתופי פעולה עם גופים בינלאומיים שונים ובהתאם לכך מציעים גם תעודות הסמכה מטעמם.


נושאי לימוד

בתי הספר השונים ללימודי רפואה משלימה מתמקדים בראש ובראשונה בגישה המערבית של רפואת צמחי המרפא. אי לכך, מרבית תכני הלימוד של הקורס הבסיסי המתפרש על גבי כחצי שנה עד שנה הינם זהים. מבין התכנים הבסיסיים המהווים את הליבה של כל הקורסים ניתן למנות את הנושאים שלהלן:
  • מבואות בתחום רפואת צמחי המרפא
  • ההיסטוריה של ההרבליזם
  • מחקרים עדכניים בריפוי באמצעות צמחים
  • עקרונות הגישה המערבית
  • מאפייני צמחי מרפא שונים
  • רקיחת צמחים
  • תשאול רפואי ומתן אבחון
  • הכנת תכנית טיפול מותאמת אישית
  • גידול צמחי מרפא
  • יצירת תרופות לשימוש חיצוני (דוגמת משחות)
  • טיפול עבור מערכת העיכול
  • טיפול עבור לחץ דם גבוה
  • חיזוק המערכת החיסונית
  • תוספים תזונתיים
  • התוויות נגד
  • תופעות לוואי
  • ועוד.
כלל מוסדות הלימוד שמים דגש על הפן המעשי ומאפשרים בין היתר סיורים מעשיים, זיהוי צמחים מקומיים והיכרות עם מערך ספקים העוסקים בממכר צמחי מרפא. בלימודים הרב-שנתיים ישנו דגש על ההתנסות הקלינית בדמות סטאז'.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס צמחי מרפא


עלות קורס רפואת צמחים

עלותה של התכנית משתנה בהתאם למידת ההיקף של הקורס. מחירו נע בין 3,000 שקלים ועשוי להגיע אף לכ-8,000 ש"ח ומעלה.

בתי ספר לרפואה משלימה

  • מכללת רידמן לרפואה משלימה מכללה וותיקה בהכשרת מטפלים ברפואה משלימה ולה סניפים בתל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע.
  • מכללת תילתן – מכללה וותיקה אף היא ולה סניף בתל אביב. למכללה מערך הכשרות קצרות וארוכות המציעות מגוון רחב של תחומים.
  • מכללת שלם – נציגת ההכשרות ברפואה משלימה בירושלים. במכללה זו תוכלו למצוא מגוון מקיף ביותר של קורסי רפואה משלימה.
  • מכללת בינה עוד בנוף הירושלמי ניצבת מכללה זו ולה גם סניף באשקלון הפותח את האפשרות להכשרות אלו עבור תושבי העיר וסביבתה הקרובה.
  • מירב ביה"ס לרפואה משלימה – תחת חסותה האקדמית של האוניברסיטה הפתוחה מציעה מירב הממוקמת בתל אביב הכשרות באיכות גבוהה בתחום הרפואה המשלימה.
  • מכללת תילתן ממוקמת בתל אביב ומציעה מגוון עשיר של הכשרות ברפואה האלטרנטיבית ובאיכות גבוהה במיוחד.
  • מכללת הנות מציעה מגוון הכשרות ברפואה משלימה ומהווה כנציגתה של מכללת תילתן באזור חדרה.
  • המכללה למינהל – בשלוחת חיפה יכול כל החפץ בהכשרות ברפואה משלימה, למצוא מערך לימודי מקיף ואיכותי.
  • מכללת מדיסין – מכללה זו לרפואה משלימה הינה מוסד ללא מטרות רווח. המכללה ממוקמת בנתניה ומתאימה לתושבי העיר וסביבתה.


קהל יעד

בין הפוקדים את תכנית לימודים זו ניתן למצוא חסרי כל רקע קודם המבקשים לרכוש מקצוע מעשי ברפואה האלטרנטיבית ולהשתלב כמטפלים בקליניקות פרטיות, קופות חולים או כעצמאיים, מטפלים בפועל המעוניינים ללמוד כלי טיפולי נוסף ותלמידים המעוניינים להעשיר את ידיעתם בנושא זה.

כדאי לדעת שהקורס מקיף מגוון עשיר של נושאים – אם אתם אנשים סקרניים ובעלי זיקה לתחום הרפואה המשלימה, אין ספק שתכנית זו תתאים לכם במידה רבה.

לקריאה נוספת:


תנאי קבלה

כחלק מתנאי הקדם של קורס צמחי מרפא, נדרשים המועמדים להציג תעודת בגרות מלאה, לעבור מבחני התאמה הבודקים את רמת האנגלית ומספר פרמטרים נוספים הנדרשים עבור הקורס ולעבור ראיון קבלה אישי.

היקף תכנית הלימודים

לימודי הרבליזם נמשכים בין שנה לשלוש שנים כשהדבר תלוי ברמת ההסמכה שאליה אתם מכוונים. בסיומה של כל שנה מקבלים הבוגרים תעודה עם דרגת הסמכה מותאמת.

תעודות והסמכה

בוגרים אשר יעמדו בכל דרישות התכנית, יקבלו תעודת הסמכה לטיפול בצמחי מרפא. לקורס הבסיס מוענקת תעודה המעידה על סיומו של הקורס בהצלחה. בקורסים הרב-שנתיים מוענקת עם סיומה של השנה השנייה תעודת יועץ ברפואת צמחים ועם סיומה של השנה השלישית מוענקת תעודת מטפל קליני בצמחי מרפא.

אפשרויות תעסוקה

באפשרותם של הבוגרים להשתלב כמטפלים שכירים בקליניקות למתן שירותים ברפואה משלימה או לחילופין לעבוד כמטפליים עצמאיים. בפני בוגרי הקורסים הרב שנתיים האפשרות אף להשתלב במערכי הרפואה המשלימה הקיימים בקופ"ח שברחבי הארץ.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס צמחי מרפא
יורם כללי
ספורט - בריאות - הגשמה
מכללת אשכולות
ספורט - בריאות - הגשמה
המכללה מלמדת ב: זכרון יעקב, ירושלים, קרית שמונה.

מכללת מדיסין
המכללה מלמדת ב: חיפה, נתניה.

מגוון רחב של לימודים והכשרת מטפלים
מכללת רידמן לרפואה משלימה ואינטגרטיבית
מגוון רחב של לימודים והכשרת מטפלים
המכללה מלמדת ב: באר שבע, חיפה, ירושלים, תל אביב.

המסלול נלמד ב: באר שבע, חיפה, ירושלים, תל אביב.
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
רשת בתי הספר להנדסאים של המכללה למינהל
בתי הספר רב תחומיים ומוכרים ע´´י מהט
המכללה מלמדת ב: אילת, אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: חיפה.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765