ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס הבטחת איכות

קורס הבטחת איכות

הבטחת איכות הינה מתודולוגיה המשמשת במגוון רחב של מפעלים, תעשיות ואף חברות הייטק ונותני שירות שונים כשהמטרה היא להבטיח רמת איכות גבוהה הן בייצור והן במתן השירותים המובטחים ללקוח. כיום ארגונים רבים שולחים נציגים מן המחלקות השונות להשתתף בתכנית לימודים מקצועית זו הנלמדת בשלל מוסדות ברחבי הארץ, וזאת בכדי שאלו יוודאו כי אכן כלל המוצרים והשירותים המוצעים מטעם הארגון בו הם עובדים, עומדים בתקנים המחמירים השונים ומבטיחים את המשך שיתוף הפעולה האדוק בינם לבין קהל הלקוחות. תחום זה כה חשוב עד שישנן חברות שאינן מחויבות לתקני האיכות המחמירים דוגמת ISO9010, אך אלו בכל זאת עושות זאת מתוך בחירה חופשית וזאת כדי לקבל את הגושפנקא על כך ששירותיהן הם מן המובחרים והאיכותיים ביותר. אז במידה ואתם מחפשים פרטים נוספים על תכנית הלימודים, תנאי הקבלה, משך הלימודים ומוסדות שונים, כאן בפורטל לימודים איגדנו עבורכם את כל המידע המקיף והשלם ביותר. ואם עדיין לא מצאתם את התשובות לכל השאלות, השאירו פרטים ונציגינו ישמחו ליצור עמכם קשר בהקדם האפשרי. המשך קריאה מהנה.
כיום מרבית העסקים משתמשים בצורה כזו או אחרת בגישה הקפדנית של הבטחת האיכות ורואים בה כחלק אינטגרלי ובלתי נפרד מכלל נהלי העבודה. את תחום הבטחת האיכות נהוג לכנות גם בקיצור הלועזי QA (Quality Assurance) ובמסגרתו מתחייב הארגון ליצוק את כלל הגישה היצרנית/שירותית שלו אל תוך פריזמה של בקרה וניטור איכות על פי מודלים הקבועים בתקני איכות שונים. חשוב לזכור שבסופו של יום, טיבה של החברה נמדד על פי הדרך שבה הלקוח חווה אותה, וזה מצדו יכול למצוא אלטרנטיבה בקלות רבה בדמות שחקנים נוספים המתחרים על אותה הזירה בשוק. את הכוח הרב שבהדרגתיות עבר מן העסקים אל הלקוחות, ניתן לראות בעובדה שאם בעבר הבטחת האיכות הייתה משויכת כמעט לחלוטין לתחום התעשייה, הרי שכיום כולם ככולם מקפידים על תקנים מחמירים כאלו ואחרים בין שמדובר במוצרים אלקטרוניים, בחברות תוכנה, מתן שירותים מנהליים ועוד. למעשה, תחום זה הפך לאחד מאבני היסוד של כמעט כל חברה גדולה, עד שהפך לקריירה בפני עצמה אותה יכולים בעלי מקצועות מסוימים לרכוש במסגרת קורס הבטחת איכות.
תעודת זהות קורס הבטחת איכות
תנאי קבלה

לימודי הבטחת איכות פונים לקהל יעד מקצועי בלבד דוגמת מנהלי תפעול, מהנדסים, מנהלי מוצר ומנהלי פרויקטים. בנוסף כל מוסד שומר לעצמו את הזכות לערוך ראיון קבלה אישי לצורך בדיקת מידת ההתאמה לתפקיד. 

משך לימודים
משך הלימודים עשוי להשתנות במידה ניכרת וזאת בהתאם לרקע המקצועי שממנו מגיע המועמד. ישנם קורסים האורכים כ-200 שעות לימודיות ולעומתם ישנם קורסים מקוצרים המתפרשים על גבי כ-40-50 שעות לימודיות בלבד. 
שכר ממוצע
הבטחת איכות הינה תחום המתפרש על קשת רחבה של נושאים החל מהייטק ועד לייצור ותעשייה. בשל כך קשה לאמוד במדויק את ממוצע השכר של בוגרי הקורס. לרוב אנשי מקצוע אלו יוצאים מתוך החברה כדי לרכוש מיומנויות נוספות ובכך מעלים לעצמם את דרגות השכר בצורה נאה.
תכונות אופי
בהבטחת איכות אין מקום לטעויות ובמיוחד בחברות המחוייבות כחוק לתקני איכות מחמירים וקפדניים. כמנהלי הבטחת איכות עליכם להיות רגישים לפרטים ומצויים בכל גורמי ועקרונות האיכות עד לרזולוציות הקטנות ביותר.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס הבטחת איכות

הבטחת איכות

מטרתו של קורס הבטחת איכות הינה להקנות למשתתפי התכנית את סך המיומנויות הדרושות בכדי להעריך כיצד מוצרים ושירותים שונים יתפקדו בשוק, לערוך בדיקת איכות מחמירה עוד בזמן תהליך הייצור או ההתוויה של השירות ולתכנן את האסטרטגיות הנדרשות לתיקון ופתרון בעיות איכות תוך שימוש במתודות של ניתוח שביעות רצון של משתמשי הקצה. עבור אלו המבקשים להשתלב תחום זה מומלץ להיות בעלי אוריינטציה אנליטית טובה שכן עולם זה מסתמך במידה רבה על נתונים סטטיסטיים רבים ומורכבים. קורס זה הינו חיוני עבור כל אדם המבקש להתמקצע בתחום ועבור כל חברה וארגון המבקשים להבטיח את שאיפתם לרמת השירות הגבוהה ביותר ולמצוינות.

קורס הבטחת איכות

כיום ישנו מגוון רחב של מוסדות מקצועיים המציעים לימודי הבטחת איכות מקיפים במסגרתם ירכשו המשתתפים את סך הכלים המקצועיים הנדרשים כדי להצליח בתחום שממנו הגיעו. מרבית תכנית הלימודים חגה סביב נושאים עיוניים שונים וביניהם הקניית מושגי יסוד בהבטחת איכות, גישות רעיוניות שונות, מתודות, תקני איכות, תיעוד וביצוע דגימות סטטיסטיות ועוד. עם זאת, בקורס זוכים המשתתפים גם ל"טעימה" מעשית  בדמות איסוף נרחב של נתונים, ביצוע מדגמים, ייצור והתווית נהלים, סקירת תהליכי ייצור ושירות, קריאת שרטוטים ונתונים שונים ועוד. תכנית זו גם במתכונתה המקוצרת נחשבת למקיפה ותובענית, ולכן מומלץ להגיע אליה עם נכונות לשעות למידה מרובות ושקידה על החומר הנלמד.

נושאי לימוד

תכניות הלימודים עשויות להשתנות במידה מסוימת בין כל מוסד למוסד, אך כולן יתמקדו באותם נושאי בסיס המהווים את היסודות המוצקים של כל מנהל הבטחת איכות. עיקר השינויים עשויים להתעורר בשל משך הלימודים שעשוי להתקצר בצורה משמעותית בהתאם לרקע המקצועי שממנו הגיע המשתתף. בין תכני הלימוד המאפיינים את מרבית תכניות הלימודים ניתן למנות את הנושאים שלהלן:
- מושגי יסוד בהבטחת איכות
- עקרונות ומתודות בהבטחת איכות
- כתיבת ושיפור נהלים
- גישות לבדיקת וניטור מדדי איכות
- בדיקת שביעות הלקוח
- תהליכי בקרה סטטיסטיים פנים ארגוניים
- ניהול צוותים
- מחזור החיים של מוצר/שירות
- ביצוע מדגמים
- מבוא להנדסת איכות
- תקני איכות ISO
- טכניקות למדידה
- שימור לקוחות
- ביצוע מבדקים פנים ארגוניים
- ועוד.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס הבטחת איכות


איפה ניתן ללמוד קורס הבטחת איכות?

ככל שהרף של הלקוחות מטפס כך גם המוטיבציה של הארגונים השונים ומכל התחומים עולה כשהמטרה היא לספק את השירות או המוצר המוגמר הטובים ביותר. מוסדות מקצועיים רבים מזהים את המגמה החיובית המאפיינת את עולם זה וכיום ניתן לראות מגוון מכללות המציעות קורס זה בפריסה ארצית נרחבת. בין המכללות השונות ניתן למנות את:
- המרכז להשתלמויות רופין
- מכון התקנים הישראלי
- כרמל בטיחות
- המכללה הטכנולוגית תל חי – היחידה ללימודי חוץ
- מכללת ארז
- מכללת ליאן
- המכללה האזורית אשקלון – היחידה ללימודי חוץ
- מכללת עתיד
- המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן – היחידה ללימודי חוץ
- חנן מלין
- היחידה ללימודי חוץ

קהל יעד

חשוב לציין כי לימודי הבטחת איכות איננו מיועד לכל אחד, ותכני הלימוד מכוונים באופן נקודתי אל אנשי מקצוע המגיעים מתוך תחומים בהם הבטחת האיכות נדרשת ואשר מבקשים יידע וכלים יישומיים. בין קהלי היעד שבאפשרותם להירשם לתכנית לימודים זו ניתן למנות: מנהלי מוצר, מנהל פרויקטים, מהנדסים, טכנולוגים, מנהלי תפעול,  מנהלי איכות, מנהלי משאבי אנוש ועוד.

תנאי קבלה

מלבד קהלי היעד הממוקדים עליהם מקפידים המוסדות הלימודיים השונים, ייתכנו גם ראיונות קבלה לצורך התרשמות ראשונית ובדיקת מידת ההתאמה של המועמד אל התפקיד.

משך הלימודים

משך הלימודים עשוי להשתנות במידה ניכרת בין מוסד למוסד ובהתאם לרקע המקצועי שממנו הגיע התלמיד. בעוד שמנהלי מוצר ואנשי איכות ישתתפו בקורס מקוצר העומד על סך של כ-40-50 שעות לימודיות בלבד, אנשי מקצוע שאינם מעורים בנבכי הבטחת האיכות יידרשו למעבר תכנית הלימודים השלמה והמקיפה שזו יכולה להגיע לכ-200 שעות.

תעודה

לבוגרים אשר יסיימו את הקורס בהצלחה ושיעמדו בכל חובותיהם הלימודיות, תינתן תעודת בוגר קורס הבטחת איכות מטעם המוסד הנבחר.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס הבטחת איכות
היחידה ללימודי חוץ - קורסים והכשרות
המכללה הטכנולוגית תל חי - היחידה ללימודי חוץ
היחידה ללימודי חוץ - קורסים והכשרות
המכללה מלמדת ב: קרית שמונה.

המכללה הטכנולוגית F.D.
המכללה מלמדת ב: אשדוד.

המסלול נלמד ב: אשדוד.
יורם כללי
התעודה שלכם בידיים שלנו
מכללת אורנס לניהול חיפה
התעודה שלכם בידיים שלנו
המכללה מלמדת ב: חיפה.

המסלול נלמד ב: חיפה.
מכללת ארז - מכללה מקצועית לתעשייה מוכשרת
מכללת ארז בשלומי (צפון)
מכללת ארז - מכללה מקצועית לתעשייה מוכשרת
המכללה מלמדת ב: שלומי.

המסלול נלמד ב: שלומי.
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
מכללת עתיד
בתי ספר ומכללות למדעים וטכנולוגיה
המכללה מלמדת ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.

המסלול נלמד ב: אום אל פאחם, באר שבע, חיפה, ירכא, כרמיאל, לוד, מעלות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, תל אביב.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765